Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1591
Megnéztem , az .
Előzmény: Nézelödő (1564)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1590
Ebben az értelmezésben minden 1990 előtti régi.
Előzmény: dutrancs (1587)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1589
A "leselejtezett" állami autókat az Autóker Használtautó üzletág értékesítette. Ez volt - emlékeim szerint, de ha nem a pestiek kijavítanak - a Nagykőrösi úton, az Ecseritől kicsit visszafele.
A kevésbé keresett autókat ott lehetett megvenni. A keresettek viszont előre le voltak vajazva (hiánygazdálkodás) ahhoz normál földi halandó nem jutott hozzá. Sokszor az autó korábbi sofőrje vehette meg vagy saját magának vagy gyorsan piacra dobta, némi haszonnal.
Az autóra OTP-hitelt lehetett kérni, így viszonylag csekély saját tőkével ment a bolt. Mikor aztán megtalálta a vevőjét, a vevő pénzéből kifizette a tartozást és át lehetett iratni, mert a hitel kifizetésével törölték az elidegenítési tilalmat a forgalmi engedélyből:



Nem tudom, mennyire lesz olvasható
Előzmény: poén (1584)
dutrancs Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1588

Eszembe jutott régi Csepel 350-esek rendszáma valamint egy zil130 G 

 

Tefus, fekete alap-fehér betű:YA -57-37 Csepel  D350

                                               YC-10-18 Zil-130

                                               

 

Tsz-es                                     SB-56-31 Csepel Talán ez is 350-es Rákóczi Tsz Ráckeve

dutrancs Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1587

Be teszek én is két rendszámot.Amennyiben nem számít réginek(várni kell vele vagy 20 évet még és az lesz),akkor bocs.Mindkettő apukámé -a családé-volt.

IX 22-02 1200 -as zsiguli szilvakék

IT 70-24 M-21-es fekete Volga megvették és visszavitték az Oroszok.

motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1586
CP-32-87 Wartburg 353
CP-37-40 Wartburg 353
CP-42-47 Wartburg 353
CP-47-49 Wartburg 353
CP-48-61 Wartburg 353
CP-58-86 Wartburg 353
CP-61-51 Wartburg 353
CP-66-53 Wartburg 353
CP-70-32 Wartburg 353
CP-92-77 Wartburg 353

CO-55-31 Wartburg 353
CO-75-14 Wartburg 353
CO-81-63 Wartburg
CO-86-21 Wartburg

Sajnos csak egy fix időpont van, de az Trabant: 1967.03.31 CP-56-67. Apám első autója.

Előzmény: Skodaqp (1579)
Mihál Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1585
Köszönöm gyors válaszodat.
A 30-as évekbelieket egy barátom kutatja, ezért kérdeztem rá a 25-ösre.
A vidékiekkel is főleg ő foglalkozik, nekem nincs kapacitásom ezekkel behatóbban foglalkozni. Ha van valamilyen e-mailben elküldhető anyagod buszokról, azt szívesen fogadom.
Mihál
Előzmény: negyesi_pal (1508)
poén Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1584
OFF: Köszönöm az információkat. Nagyon tetszik ez a topik. Végre egy olyan hely, ahol nem néznek dilisnek az olyan információk iránti lelkesedés miatt, amelyek szinte mindenki más szerint indifferensek és érdektelenek. ON

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy magánkézbe (lásd vonatkozó hozzászólásod) hogyan kerültek ZIM-ek. Én a kiselejtezett, leadott állami kocsik megvételére gyanakszok mint valószínű opcióra.
Előzmény: negyesi_pal (1582)
gumidani Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1583
Előzmény: Nézelödő (1559)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1582
AK 927 - Buday Miksa féle speciálkarosszériás autó, BMW 327 alapokon. '30-as évek legvége

CA 18-67 Skoda Tudor-alapú speciálkarosszériás jármű. '50-es évek végén, '60-as évek elején készülhetett.

IE 57-59 Ford Zephyr 4, kb 1972 (ennek az összetört képét talán hétvégén beszkennelem)

Sajnos ZIM szétosztásról nem találtam iratot.
Skodaqp Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1581
Köszönöm szépen!
Üdv!
Előzmény: TL-54-01 (1580)
TL-54-01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1580
Ennek a fórumnak a legelején beírtam ide egy rakás Wartburg rendszámot. Abból válogathatsz bőven.
Előzmény: Skodaqp (1579)
Skodaqp Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1579
Értem .Akkor már CPs lehetett?Tudnál mondani kockát CPs számmal vagy kései COsal?
Előre is köszi!
Előzmény: TL-54-01 (1576)
pontiac Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1578
Melyik van meg?
Előzmény: motorkami (1575)
TL-54-01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1577
Mit hallok? 1958-as Liener könyv? Már csak az hiányzik. A többi megvan, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. :-)
Előzmény: pontiac (1574)
TL-54-01 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1576
"1967január végén február elején kiadhatták a CO-00-76ot?"

Ezer százalék, hogy nem!!!
Nem létezik, hogy ősztől csak 76 darab autót adtak volna el.
Előzmény: Skodaqp (1560)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1575
Hehe, 200 db Tatra 603-asról tudtunk. A deficit bizonyára elpusztult a csatában.
(Ebből egy itt áll a garázsomban)
Előzmény: negyesi_pal (1572)
pontiac Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1574
A Liener könyv 1958-as:-) A kép abból van beszkenelve.
Előzmény: Nézelödő (1569)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1573
Na, még egy kis adathalmaz 1973. dec 31-ből (kivonat)
Magán személygépkocsit üzemeltetők, foglalkozás szerinti megoszlása 1973. XII. 31-én
(kivonat)

TSZ-ben foglalkoztatott növ. term, kertész, állatteénysztő: 7309
bányász, váráj, csillés, robbantó: 4184
esztergályos, lakatos, kovács, marós, műszerész: 20651
egyetemi, középiskolai stb tanár: 14608
orvos: 21481
állatorvos: 4898
művész (szinész, zenész, iró, festő, szobrász, stb): 6672

stb stb
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1572
Hát, ha már meg lettem szólítva. 1960-ban:
Tatra 57B: 333 db, ebből 88 db állami szolgálatban
Tatra 87 Dynamic: 70 db, ebből 11 állami szolgálatban
Tatra 87 D avagy 603 (én csak leírom ami a listán szerepel) :): 21 db, ebből 18 db állami szolgálatban
Tatra 75: 6 db, ebből 1 állami használatban

"Ford Lynkoln Zefir" (éljen a helyesírás): 8 db, ebből 5 állami

Kis változatosságként
1974
Tatra 57/A: 18
57/B: 114
Tatraplan: 180
Dynamic: 23
603: 86
603/2: 107

Csajkából 127 db bírt rendszámmal

És motorkami kedvéért
1980. december 31
Zalaegerszeg: 7560 szgk, ebből 7216 magán. 635 tgg közhasznú, 865 tgk közületi, 92 db tgk egyéb. 335 autóbusz közhasznú, 118 autóbusz közületi, 24 autóbusz egyéb. 69 nyerges vontató, 56 egyéb vontató. 601 pótkocsi.
Előzmény: motorkami (1571)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1571
A Rákosi-féle sztoridat erősíti az az urban legend, miszerint 56 után Kádárék Tatra-kat vettek (vagy kaptak a csehektől), mivel sem az orosz, sem az amerikai autó használata nem lett volna "politikus". Ha ez igaz, akkor könnyen lehet, hogy Rákosi autója olyan sokáig rejtve maradhatott.
Persze tudom, emlékszem is rá. hogy a hatvanas években is voltak úgy orosz, mint amerikai autók állami használatban. Az utolsó ZIM-et pl. 1989-ben láttam, akkor persze már magán rendszámmal. A Csajkák meg nagy tömegben várakoztak a Nagykőrösi úton 1972-ben eladásra. pontiac barátom épp most írta, talán a veterán topicba, hogy a maszek zöldségesek vették leginkább, mivel szép nagy csomagtartót lehetett a tetejére szerkeszteni a hajnali fuvarozáshoz. Akkor még nem vehetek teherautót, mivel az termelőeszköznek számított. Tettem is rá egy kis utalást a blogomban.

A fentieket fogadja mindenki némi kétkedéssel, tárgyszerű bizonyítékaim nincsenek. Lehet, hogy Pál mindjárt kirukkol, hogy 1960-ban nem volt egy Tatra sem állami szolgálatban :)
Előzmény: Nézelödő (1569)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1570
ZIM-ből 1960-ban 96 darabot tartottak nyilván, ebből 72 volt állami használatban

Ja és mintha járt volna erre már IFA Framo rajongó is: ebből 109-t tartottak nyilván ugyenebben az évben.

A lista csak tipust, darabszámot tartalmaz. Vannak másfajta listáim is, abból lehetne vadászni, hogy ki kapott ZIM-et. Hmm, már motorkami kolléga is jelentkezett egy szöszölős kérdéssel. Jelentem, igyekezni fogok :)
Előzmény: poén (1561)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1569
Na , s akkor jöjjenek az Urban legendek :
1. Ilyen Hudson szerepel az ' 59 - es Liener könyvben is , ha jól emlékszem , még hozzá H - rendszámmal ...
Egy ' 56 - ban fiatalon Új Zélandra került házaspár volt látogatóban jó 10 éve egy kedves barátoméknál . Sok mindenről beszéltünk , többek közt persze az öreg autókról , meg hogy mi volt , hogy volt az ötvenes években itthon , mielött kimentek . Az úr mesélte , hogy az ötvenes évek elején a Farkas Mihály honvédelmi miniszter soföre volt , mint kiskatona . Ezen közben elővette a pénztárcáját , és elövett egy fényképet , amin Ő volt katona ruhában egy ilyen Hudson mellett ..

2. Egy már jó pár éve elhunyt autómentős ismerősöm , nevezzük Péter bának , meg volt az a " rossz " szokása , hogy azokat az érdekesebb autókat , amiket Ő szállitott , rendre lefényképezte . A nyolcvanas években Péter bá egyébként narancssárga terepes Aróval trélerezett ( maradt egyáltalán ilyen autó itthon ? ) .
Az alábbi sztorit is Ő mesélte , és mutatta a fényképet is hozzá :
Egy osztrák ( vagy német ) emberrel ment le Gyöngyösre , ahonnan is a Rákosi autóját kellett elhoznia ! ( Tudom , minden negyvenes évek végi , ötvenes évek eleji itthon felbukkanó ősmagyar rozsdás batárt a nagyvezér autójának titulálnak , ami persze egyfelöl lehetetlen , másfelöl azonban biztos vagyok benne , hogy több autót is használt az öreg , nem csak Ziszt ..)
Szóval ami tény : a fényképen egy ' 50 - es vagy '51 - es Lincoln Cosmopolitan volt az Aro mögé kötve a traileren . Állitólag ' 56 - ban , a zavarós idökben gyöngyösi rendőrkapitány szerezte meg , és rejtette el a kocsit egy garázsba . Egészen a nyolcvanas évekig ott volt , Péter bá abból a garázsból hoztal el a külföldi mukival .Szegény Aro majd meggebedt , mig a határig elhuzta a vasat ....
Előzmény: poén (1563)
engé68 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1568
A nyakamra merném tetetni a kést, hogy CG lesz a helyes megoldás :-)
Előzmény: motorkami (1565)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1567
Érdekes, hogy az eredeti képen elég sok parkol belőle!
Legalább vagy 4 db.

Előzmény: Nézelödő (1564)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1566
A C az tuti az eredeti képen jól látható
Előzmény: motorkami (1565)
motorkami Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1565
Én CO-nak regisztráltam, esetleg lehet GG is.
Előzmény: Nézelödő (1559)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1564
Mostani tippem szerint ez egy 1946 - os Chevrolet Stylemaster , de majd este katalógusban is utána nézek :
http://www.hotrodsandstreetrods.com/slideshows/46Chevy/1946ChevyStylemaster.html
Előzmény: motorkami (1554)
poén Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1563

Nem, már egy modernebb, "Step-down design" szellemében készült autót mutatott a felvétel. Szerintem ezek az 1948 és 1954 közötti Hudsonok egyszerűen gyönyörűek voltak.

Ilyesmi volt: http://oldcarandtruckpictures.com/AmericanMotors/1949_Hudson_Commodore_6_4Door_Sedan-apr30b.jpg

 

Előzmény: gumidani (1546)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1562
Eléggé el van mosódva, de én B-nek látom, de aztán lehet hogy nem!
Előzmény: Nézelödő (1559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!