Van egy Honda Civic Shuttle-m (1991-es, 1.6i 4wd), ami gyárilag 13"-as lemezfelnikkel van szerelve 165/80-as gumikkal. Az acélfelni ET száma 40 vagy 45 (megoszlanak a vélemények, elég ritka autó, én 45-öt találtam hozzá).
Ezeket a kerekeket szeretném 15"/7"-es könnyüfémekre lecserélni (ET37) 195/50-es gumikkal (195/55 lenne a váltóméret, de ez ritkább és így drágább is, és szerintem a /50 még belefér a méreteltérés türéshatárába...)
A kérdésem az lenne, hogy müködni fog-e a dolog...
Nem nagyon vagyok otthon ebben az ET témában, azt mondták nekem, hogy minél kisebb legyen az eltérés a gyári ET értéktöl, máshol viszont azt olvastam, hogy a könnyüfémnek kisebb ET számmal kell rendelkeznie mint a gyári lemezfelni ET száma...
A gumiabroncs gyártásakor a futófelületi csíkokat jelölik festékkel az azonosíthatóság miatt. Ebből tudják, hogy melyik csíkot melyik gépsorhoz kell szállítani. Ez a színjelzés a végterméken is látszik. Ekkor már semmi jelentősége nincs, csupán azt jelzi, hogy új a gumi, mert az pár km. alatt lekopik.
vettem ma 4db új gumit. a futófelületére vannak piros kék ill sárga színű csíkok festve. kérdésem az hogy ezek mire szolgálnak? a piros középen helyezkedik el, ettől jobbra ill balra ugyanolyan távolságra a kék a sárga meg csak az 1ik oldalán található. gondolom a sárga dönti el a futásirányát?
Elkopott a most használt Good Year GSD3, és nézek itt három gumit, amik egy árban vannak:
Pirelli P7
Contisport 2
GY GSD3
205/55/16 méretben melyiket ajánlanátok? A sportos vislekedés elsőszámú fontosságú, tartósság nem igazán, ha kibír 20-25 ezret, nekem jó. A Good Year nagyon tetszett, de szívesen kipróbálok mást, ha az esetleg még jobb.
Keresek 1db Continental Premium Contact gumit 215/55 R16 W méretben 7-8mm profillal W index-szel, ha van ilyen pótkereked és esetleg lecserélnéd egy ugyanilyen gumira, amin 3-4mm minta van (persze ráfizetéssel), akkor kérlek írj.
Linglongot nem ismerem, ami olcsó gumim van, az a Clear HP166 V, én már próbáltam, nem volt gond vele, hosszútávon nem tudom hogy viselkedik, kb. ezer km-t mentem vele. Szárazon jó, vízen is elmegy, kanyarban kifejezetten jól tapad.
5.5-ről 6.0-ra váltáskor a fél collkülönbség felével kell az et-nek csökkenni (matematikailag),
Ez nem feltetlenul van igy!
Ha van hely a kerek mellett kivul es belul is, akkor tetszoleges felniszelesseg eseten is az "eredeti" ET-szam lesz az optimalis! Hiszen ekkor a szelesebb felni plusz szelessegebol ugyanannyi jut a kozepvonaltol jobbra es balra is, tehat az eredeti geometria nem valtozik meg.
A gyakorlatban viszont nem biztos, hogy egy szelesebb felni is elfer ugyanolyan ET-szammal: belerhet valamibe vagy belul, vagy kivul. Ezert van az, hogy a szelesebb gyari felniknek neha (de nem mindig) mas az ET-szama, mint az alapmeretnek.