Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1654
AD o3-44  Szürke púpos Warsawa Mg.-i Szakmunkástanuló Iskola Fülöpszállás 68-69-es évek.
qualitaet Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1653
99-ben még ezer százaklék, hogy régi táblával cirkuláltak a BKV-buszok. Kristálytisztán emlékszem.
Előzmény: twiaj (1644)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1652

Félreéertések elkerülése végett én az SZGK-kra kiadott GC-ről beszéltem.

(Te nyilván busz-szakértőként rögtön tudod.)

Előzmény: Mihál (1625)
twiaj Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1650

PRÓBA 10-09

 

szkennelés egy 1965-ös Autó-Motorból

 

motorkami Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1649
Azzal, hogy az elírásokat javítottam (Nézelödő-Nézelődő) feltornásztam 56-ra. Keresem tovább a hibá(ka)t.
Előzmény: Nézelödő (1648)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1648

Már most nem mintha valamit is számitana , de ez a 49 a nevem mellett kevésnek tünik . Én most összeszámoltam a hozzászólásaimban a rendszámokat , hát 100 felett van .

Előzmény: motorkami (1646)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1647
AB 07-91: Skoda 445
AP 199: Skoda 1100, '30-as évek vége
AT 954: Skoda 1100, '30-as évek vége
CU 305: Skoda 445,
CB 17-43: Skoda Felicia
CE 18-82: Skoda Octavia
JA 123:Skoda Tudor taxi '50-es évek eleje
OR 020: Skoda Rapid '30-as évek
CI 42-47: Skoda Octavia
FK845: Skoda teherautó, '50-es évek eleje
motorkami Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1646
Abból az alkalomból, hogy átléptük a 3000-t egy kis statisztika:

Gyártmány szerint:

VAZ 340
Wartburg 263
Pannonia 235
Trabant 159
Škoda 159
Barkas 120
BMW 100
UAZ 99
Fiat 85
Moszkvics 81
Opel 81
Mercedes 81
GAZ 69
Csepel 55
Avia 54
Polski-Fiat 48
VW 45
ZIL 43
Csepel tgk 42
Peugeot 38

Adatközlő szerint:

GLÁSZLÓ 513
engé68 264
qualitaet 145
TL-54-01 107
Kassai László 85
haflinger 84
Autó-Motor 1977 75
totalcar rendszámkereső 72
Csatos Racing 60
trilex 56
Postamúzeum 50
Nézelődő 49
p21-feri-tb 42
negyesi pal 41
motorkami 39
Magyar Rendőr 36
Bélamajor 28
Autó-Motor 1965 27
Lemezárugyár Játékai 24
504LACI 22

Rendszám szerint:

3sz 228
HR 101
RA 98
HP 77
HG 61
HA 60
CM 50
CA 44
HB 44
CE 41
CH 39
RB 37
CB 34
CL 33
CN 31
CI 29
CO 27
CP 26
P- 23
CF 22
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1645
Autótípusok, 1958
CH 056: Chevrolet Fleetmaster, 1947
CB 789 (remélem jól olvastam): Fiat 500 C, 1951
AK 452: Humer Super Snipe, 1949
CA 15-23: Skoda 445, 1958
CZ 630: Volga M21D, 1958
twiaj Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1644

Szerintem igencsak tévedtek a BKV-val kapcsolatban.

 

Az autóbuszok átrendszámozásának határideje a korábbi "rendszámos rendelet" szerint 1993. december 31-e volt. (személygépkocsiknál volt 1995. dec. 31). S nekem is úgy rémlik, hogy ezeket a BPI, BPO "egyedileg kiválasztott" táblákat már akkoriban legyártatták!

 

Nem hiszem, hogy 2000-ig elhúzódott volna a csere...

Előzmény: Mihál (1624)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1643
AA 720: A jelenleg a Közlekedési Múzeumban őrzött Opel-Darracq rendszáma 1935-ben
BE 496: Szebb napokat is látott Steyr a '30-as években
CD 623: Ford Taunus, kb 1941
AK 473: Steyr, '30-as évek vége
AL 276: Adler Trumpf Junior, kb 1940

X 0023: Rába trambusz, kb 1947
X 0104: "Az első busz, amely az újjáépített Margit hídon kelt át" Egy MÁVAG N26 busz 1948-ban
E 0777: Steyr 220, 1947

HF 109: Rába Botond, 1948
CC368: Tatra 57, 1949
JA 219: Renault taxi, 1951
JA 792: Skoda Tudor taxi, '50-es évek eleje
SC524: Csepel 350
CP 820: Jawa Minor, kb 1951
CB 176: Citroen 2CV, kb 1958

11-910: Oldalkocsis katonai Méray motorkerékpár, '20-as évek vége

NB 58-07: Gerber László házi készítésú autócskája. 1959-1960
CS 12-36: Citroen Traction Avant, '60-as évek
CA 07-46: Eredetileg Citroen Traction Avant, György Balázs átépítette...
CA 61-10: Skoda Octavia, '60-as évek
CE 62-14: Szintén
CE 99-48: Citroen ID19, '50-es évek vége - kábé
IC 37-29: Renault 16, '60-as évek vége


És tudtam, hogy azt a népstadionos képet már láttam valahol! Az eredetije a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárában van. E gyűjtemény egyelőre elzárkózott attól, hogy az interneten bármilyen formában megjelenjen.
motorkami Creative Commons License 2009.01.11 0 0 1642
Nem tartozik szorosan a témához, de a hatvanas évek megismeréséhez igen: Katt ide
poén Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1641
Köszönöm! Mikori hozzászólásokban volt erről szó? Kivel érdemes erről szót váltanom?
Előzmény: Mihál (1635)
jalopy Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1640
Ez igen!
Törött fél Volga feliratom nekem most is van ti.a kocsim hátuljáról vettem le egy hete:-)))
Itt még rajta van:
Előzmény: yenoee (1637)
motorkami Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1639
De a rendszámra nem emlékszik :)
Előzmény: yenoee (1637)
motorkami Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1638
Velem egy taxis szlalomozott a Műcsarnok előtti macskakövön Volgával éjjel kettőkor. Akkor még locsolták az utat hajnalban.
Két hét múlva egy másik ugyanott, épp akartam neki szólni, hogy vigyázzon, aztán már keresztbe is tette.
Előzmény: Nézelödő (1634)
yenoee Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1637
Hű, de vártam már erre a sztorira :)
Előzmény: Nézelödő (1634)
keepitretro Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1636

Lassan és többször is elovastam így mikor újra elképzeltem majdnem olyan volt mintha egy rövidebb Hollywoodi akciófilm játszódna előttem :-)))))

 

Előzmény: Nézelödő (1634)
Mihál Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1635
BY-75-15-re már csináltak. (Ikarus 280, Miskolc)
Az IKARUS FAN CLUB-ban kérték hozzá tőlem a méreteket.
Előzmény: poén (1623)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1634
Ha már RA és Volga , akkor egy sztori , ami garantáltan nem Urban Legend , mivel velünk eset meg , igaz a pontos rendszám nincs meg , de azért remélem nem lesz Off ...
Óvodás voltam , igy tehát ez kb ' 75 körül történhetett . Külvárosi kertes házban laktunk , amigy egy viszonylag nagyobb forgalmú út BKV busszal , és egy poros földút sarkán állt . Az utcánkban lakott egy magas rangú rendőrtiszt is , aki egyébként a kivételt erősitendő nagyon rendes , megbecsült ember volt a környéken lakók körében , nem egy útszéli bunkó . Történt egyik délelött , mikor én már az óvodában voltam ( hál' istennek ) , hogy édesanyám pont a munkába indult a buszhoz ( ami akkoriban óránként járt ) . Már a kaput nyitotta volna ki belülröl , amikor arra lett figyelmes , hogy jön egy nagy szirénázó autó , bekanyarodik a főútról a poros útcába , kifaról a kocsi hátulja , és egyenesen felé tart . Annyi lélekjelenléte volt , hogy nem dermedt le , hanem hátraugrott , s én ezért nem lettem árva !
Ugyanis az történt , hogy riasztást kapott ez a tiszt , kocsit küldtek érte , egy Volga M24 - t , egy fiatal , rutintalan rendőrrel a volánja mögött. Ő meg nyomta neki ezerrel , bevette bal kanyart , de túl nagy slunnal , a kocsi hátulja jobbra , az eleje balra , visszaszedni meg már nem tudta . Igy kitört elöttünk egy fiatal diófát , és letarolta jó 5 méter hosszan a kerítést , benne a kiskapuval , ahol elötte 1 másodperccel édesanyám állt , majd végre megállt a kertben , a kapu mellett lévő soderhalom tetején . Kiszállt a fiatal kisrendőr a kocsiból , remegett az idegeségtöl , édesanyám nyugtatta , holott forditva kellett volna . Mondta , hogy amit Ő ezért kapni fog a fönökeitől .....
Szüleim mesélték , hogy mindenféle helyszinelők kinnt voltak , mindent összetakaritottak , de úgy , hogy mire engem hazavittek este az ovodából , már csak a kidöntött fa üres helye , illetve a kerítés ( benne a kapu ) hiánya árválkodott az esetről . Pár nappal késöbb , amikor játszottam a sóderban , azért találtam egy törött fél Volga feliratot , úgyhogy mégse voltak elég alapossak . Ez a felirat évekig meg volt a játékaim közt , de aztán csak elkeveredett , ma már nem tudom , hol lehet. Azt leszámitva , hogy édesanyám majd odaveszett , " jól " jártunk , nagyon jó pénzt fizetett a biztositó , böven fedezte az új keritést kapustól ....
Na szóval így eset , hogy édesanyámat majd elgázolta egy rendőrautó a saját kertjében ....
Előzmény: motorkami (1628)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1633

Továbbbi előny volt ,hogy a betelepűlő nevén behozott autót csak kétéves elidegenítési tilalom sújtotta, utánna gondmentesen eladhattuk.

Előzmény: qualitaet (1627)
keepitretro Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1632

Az összegek nagyságának értékeléséhez érdemes megemlíteni hogy 1967-ben 2000Ft körül lehetett egy átlagos fizetés.

 

Előzmény: qualitaet (1627)
poén Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1631
Jogos.
Előzmény: motorkami (1626)
motorkami Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1630
Valóban Automobil Revue, őrzök egyet 1966-ból.

Előzmény: qualitaet (1627)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1629

Én meg - szokásomhoz híven- figyelmetlenül olvasok.

 

 

Ja, még annyit, hogy a '70-es évek elejétől Konsumex keretein belül működött az ún.

"Ajándék autó szolgálat".

 

Itt bármilyen devizakülföldi ajándékozhatott bárkinek rokoni viszonytól függetelenül, a cég által kínált gépkocsikból.

Ezekre szintén a "kedvező" ,30%-os vámtétel vonatkozott.

 

Gondolom ez is az akkor már súlyos devizaínségből adódó állami "valutavadászat" egyik formája volt.

Előzmény: motorkami (1613)
motorkami Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1628
Lehet csináltatni, de nincs kontaktom.
Ezek vannak, de konkrét dátum nincs:

AB-09-92 GAZ M21 Volga
AD-15-52 GAZ M21 Volga
AD-23-97 GAZ M21C Volga
AD-30-75 GAZ M21 Volga
AD-39-24 GAZ M21 Volga
AD-49-10 GAZ M21 Volga
AD-53-58 GAZ M21 Volga
AD-58-79 GAZ M21 Volga
AF-07-16 GAZ M24 Volga
AI-15-84 GAZ M24 Volga
AI-63-13 GAZ M24 Volga
AI-65-73 GAZ M24 Volga
AR-33-05 GAZ M24 Volga
AZ-48-23 GAZ M24 Volga
BA-15-52 GAZ M21 Volga
BA-83-80 GAZ M21 Volga
BA-97-12 GAZ M21 Volga
BE-85-14 GAZ M24 Volga
CM-95-75 GAZ M21 Volga
CT-95-40 GAZ M21 Volga
DH-42-03 GAZ M24 Volga
DL-27-27 GAZ M24 Volga
IP-54-22 GAZ M21 Volga
IS-89-91 GAZ M21 Volga
IT-70-24 GAZ M21 Volga
JA-04-39 GAZ M21 Volga
JA-49-59 GAZ M21 Volga
JL-02-04 GAZ M21 Volga
PA-00-91 GAZ M21D Volga
PA-05-66 GAZ M22D Volga
PA-06-12 GAZ M21D Volga
RA-19-01 GAZ M22D Volga
RA-22-44 GAZ M22D Volga
RA-28-92 GAZ M24 Volga
RA-36-30 GAZ M24 Volga
RA-75-05 GAZ M24 Volga
RA-98-12 GAZ M21 Volga
UI-01-18 GAZ M21 Volga
Előzmény: poén (1623)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1627

"Az umbulda ott volt, hogy a külszolgálatosok bizonyos külföldi szolgálati idő után vámmentesen hozhattak autót külföldről.

 A vám különben Schwacke alapján használt autó esetében is az autó újkori árának 50 százalékában lett meghatározva."

 

Bocs, picit pontosítanék.

Akkoriban (és még 1989.01.01.-ig.) a svájci Automobil Revue árait vették a vám alapjául.

A Schwackét csak ezt követően.


"Akik ebbe a kivételes körbe tartoztak - bizonyára a te édesapád is -"

 

No, szegény Fater pont a  taglalt Merci behozatala kapcsán igencsak pórul járt.

 

Ugyanis az autót 1967 júliusában hozta haza,egy majd' kétéves, külföldi munkavégzést követően.

Hetekkel előtte szigorodott a szabály ,ami addig egy esztendő külszolgálatot írt elő a vámmentesség feltételeképpen a tartós fogyasztási cikkekre (inkl.szgk.).

Az új rendelkezés értelmében már min. három év kinntartózkodás szükségeltetett.

Így szegénykém a kiküldetést igazoló iratokat jól irányzott mozdulattal behajíthatta a szemétvödörbe és fizethetett 128 ezer forint készpénzt a Vám és Pénzügyőrség számlájára.

Az esetre és a számokra Anyukám sajnos mind a mai napig  nagyon jól emlékszik,mivel hogy eme összeg képében a két évvel korábban értékesített '63-as Opel Rekord majd' teljes ára füstölt el!!!

 


"Vámmentes volt a nászajándék is, nagybátyám így kapta 1966-ban a CN-64-01 frsz. Ford Taunus 12m-t. "

 

Nekik még szerencséjük volt.:)

 

Később ezt is szigorították.  30%-ot - természetesen szintén minden esetben az új árat alapul véve - kellett fizetni az ajándékba kapott gépjárművek után is.

 

Korlátozást vezettek be a hengerürtartalmat illetően is:

 

Benzin üzem esetén 2000, diesel esetében 2500 köbcentis járművet hozhattak vámmentesen a külszolgálatosok.

 

További szigorítás gyanánt 3 évig nem is volt elidegeníthető, mely időtartamot valamikor a hetvenes évek végén 5(!) esztendőre emeltek.

 

Amúgy meg a tényleg igazi umbulda a  hazatelepülő rokon nevére történő behozatal volt.

(Innentől kezdve a család további járművei mind így kerültek be a nagyobb motorok miatt:)

 

A betelepülők teljes illetékmentességet (még a pár ezres kezelési költség alol is mentesülltek) élvezetek az összes ingóságukra!

 

Így nem csak autót hanem mindenféle értéket (TV,HI-FI,VIDEO, ékszer, bútor, valuta,stb)prímán be le lehetett vámkezeltetni.

 

 

 

 

Előzmény: motorkami (1612)
motorkami Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1626
Ne keverd a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának elnökével.
A Minisztertanácsot hívták úgy, hogy Magyar forradalmi Munkás-Paraszt Kormány Elnöki Tanácsa. Ennek az elnöke volt a miniszterelnök.
1961. szeptember 13. – 1965. június 30. között ezt a tisztséget Kádár János töltötte be. Utána Kállai Gyula 1967 április 14-ig.
Előzmény: poén (1621)
Mihál Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1625
No ezen csodálkozom. Busznál emlékeim szerint csak az utoljára kiadott BY (nem beszélve a csak részlegesen kiadott BT-ről) volt vékony, előtte a BX még vastag volt, amit 88-ban is még adtak ki.
(Budapesten a BY csak 89-ben jelent meg, vidéken már 86-ban kezdődött, nem tudom, ezek a korai kiadású vidékiek is vékonyak voltak-e.)
Előzmény: qualitaet (1619)
Mihál Creative Commons License 2009.01.10 0 0 1624
Igen, ez volt a határidő. Gyakorlatban 99 májustól 2000 kora-őszig tartott az átszámozás, ezután csak néhány kivételes példány.
Előzmény: Törölt nick (1618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!