Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

petiw Creative Commons License 2016.01.14 0 0 14565

Ki milyen lakk nélküli fedőfestéket ajánlana ami megközelítőleg hasonló minőségű vagy jobb mint egy 1980-as 240-es Volvo fényezése? Elvileg akril, bár ehhez a részéhez nem igazán értek. Barna szín, a tetején, motorháztetején és csomagtérfedelén még gyári a festés.

 

Eddig még nem próbáltam különösebben semmiféle fedőt fújni, de van egy mipa szaküzlet itt Győrben, az ipariját tervezném használni. Epoxy alapozójukhoz ezt ajánlják fedőnek: http://www.mipa-paints.com/fileadmin/product/gb/product/prodinfo/produkt2189.html

Dolgozott már valaki ilyennel?

RM 66 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 14564

Engem a Besa termékek leptek meg, sokat javult a minőségük ami a termék forgalmán is látszik.A festékét /bázis/ meglepően  sokan szeretik pedig a takarása szerintem nem tökéletes,bár a szinek elég jók .

Előzmény: k.h.k (14560)
Atti6909 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14563

Kösz előre is! Most nagy a csend sajnos,de élni fogok vele. Veterán motorokat fényezek, nálam valamiért szinte csak a fekete fogy..:) 

Előzmény: k.h.k (14559)
ksyy Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14562

Hali. Ha nem titok ki csinálja a Skodát?

Előzmény: k.h.k (14558)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14561

Erről a skoda projectről van valami oldal ahol meg lehet nézni a folyamatot? Szeretem ezeket a felújításokat csodálni.

Előzmény: k.h.k (14560)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14560

Amúgy a gyártónak 2015ben lett festék rendszere is .  És írtam ugye az akrilt  de a bázis festék is  kellemes kiadós és jól fed. no meg 80% a hígítása .....

Végén egy egész kellemes  termékcsalád lesz .... 

Előzmény: RM 66 (14553)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14559

Hát akkor felétek sem annyira bőséges a választék.  ( ha kell ebben segítség írj egy mailt. ) 

A Colomix érdekes módon senkit sem győzött meg :P 

A Novolról felénk is jó a vélemény , ha jól  az emlékezetem az ultra nevű a gyors lakkja azt felénk sokáig szerették csak hamar  elvesztette fényét... Amúgy a novol cuccok nagy része egész jó minőségű...

Besa cuccokat kaptunk tesztre a CarSystemtől... a vélemények: a sima lakk ahogy írtad  egész jó sajnos  a régi lakkjaival volt gond. kb 3 év után  levedlett . 3 fényező barát szívta meg ezt. Remélhetőleg ezt a gondot már javították ( mármint a gyártó) na a gyors lakkjuk az nagyon durva :D  URKI ROCKET névre hallat és 1:1 az edzése de 0 fokon is elindul a térhálósodás nagyon durva .... de tartósságról nem tudok véleményt alkotni. 

A besa filler  szerintem nagyon puha , nem feltétlen állt kézre  amúgy mentségére szóljon nem apad be .   A multi gittje az meg durva :D  mert mint a kő annyira megköt és kb felxel  jó csiszolni de az a durva hogy láttam egy focus csomagtérajtón kb 1cm vastagon és 2 éve hogy nem repedt le :D . 

A körpapírjai azok átlagos anyagok... 

Festékrendszerét 1-2 alkalommal  néztem nem volt rosz. ( bázis) 

Az iparijuk na az durva. nagyon kellemes meglepetés . ipari létére van autófesték amit megelőz. a 2k-s  tényleg  nagyon jó fedő képességű. árban  pl a ral 9005 fekete 6000ft 1kg de egy piros szín is  ennyi volt..

 

No meg most egy sikkens lakkot láttam :D  elsőre kártyán és akkor kezdtem el nézni mert nagyok jónak látszott .. és utána jött a mézes madzag.  kifújod  majd 15 perc szárítás 60fok.  elemet megfogod és fogod lehűtöd pl leöntöd vízzel. és a fénye megmaradt !  és miután megvolt a nyál csorgatás  megmondták mennyi az ára és  nemes egyszerűséggel megállapítottam hogy szar :D  ( 30körül literje + edző) 

 

 

 

Előzmény: Atti6909 (14555)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14558

az epoxy egy teljes rétegzárást csinál és gyakorlatilag mehet rá a gitt és a filler. kikopni nem nagyon fog mert elég jól megköt és a fizikai behatások ellen is jobban véd mint egy filler.

epoxyból ami most bejön az a dyna epoxy ( fél éve hogy létezik.  Utoljára kb 10 volt  1L szett de az nagyon  nagy felületre elég.... szóval nem feltétlen drága...  ( de ha pontosan  érdekel holnap megnézem mennyi és megírom.)

de mondjuk egy teljes autóra ami lapra van szedve  kb -3-4 doboz megy el max!  ( most barátok projectje az egy skoda 120L de azon minden fémtiszta lett és még  ha kellet még kézi homokfúvóval el lett távolítva a rozsda..  ami rohadt minden kicserélve  illetve új elemek csinálva hozzá... szóval igen alapos és igényes  munkát végeznek  bár hozzáteszem  "laikusok" 

de a végeredmény az tényleg  nagyon  jó lesz. )  Igaz van aki ezt már túlzásnak tartja de ha az autó elkészül akkor majdnem mintaz új :D a következő project az meg egy 1000mb lesz . 

 

 

Előzmény: bádogember86 (14554)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14557

:) hát igen de ezeknek az ára is sajnos elég borsos az "átlag" lakkokhoz mert amikor bejöttek akkor  lett próbálva meg amikor NEXA festék lett próbálva akkor hoztak és próbáltuk ki. 

Előzmény: RM 66 (14553)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14556

Meg is jött a válasz holnap lesz időm és írok bővebben mert most értem haza 

Előzmény: Mafia05 (14552)
Atti6909 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14555

Szolnokon vagy Kecskeméten vásárolok, s azt használom amit elérek. Colomix lakk nekem nem vált be,a Mobihel sem igazán.   A Novol ezekhez képest nálam sokkal jobban teljesített. Nemrég Besa lakkal fújtam. Elég jó lett, hígitva viszont megfolyt. Főleg kisebb alkatrészeket fényezek. A Besa 5000/l  tapasztalat után jól kezelhető.

bádogember86 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14554

Gondoltam hogy egy alapozás nem ártana. 

Akkor:zsírtalanított fémre epoxy, arra gitt, ha kikopott az ep akkor bejavít és erre a felületre mehet a füller. ? 

Azt tudom hogy a washprimert nem nagyon használják mert nagyon macerás ( pl közvetlen nem gittelhető). Pont a lentebb látott "restaurálós" videó láttán gondolkodtam el hogy szerintem itthon nem nagyon van olyan kisipari műhely ahol ezeket a lépéseket/rétegeket felviszik. Gondolom azért anyagilag sem egyszerű egy ilyen rendszer...

Előzmény: k.h.k (14549)
RM 66 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14553

A  Quickline  rendszert nem ismerem,de a hs/uhs lakkjával dolgoztam.Szerintem nagyon jó,tartós és nagyon sima felületet lehet vele fujni nagyobb odafigyelés nélkül is.

Előzmény: k.h.k (14547)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 14552

Hát nem lesz nagy kár az anti scratch lakkért. Rendben van várom az e-mailt.

 

Előzmény: k.h.k (14551)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14551

ejj elég durva áron van a mobihel nálatok.  a dyna 5000rest nem ajánlom. azt a saját autómon  lett kipróbálva de nem éppen   mondanám hogy  jó. 

arra is kíváncsi leszek miféle lesz az a lakk amit belinkeltem de majd kiderül. 

Amúgy a dyna anti scratch az meg fog szűnni  azt kivezetik ...

Illetve holnap  ha lesz kis időm dobok egy mailt mert  mert lehet van pár dolog amiben tudok segíteni.  

 

Előzmény: Mafia05 (14550)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14550

Én roberlo 250 hs-t használok jelenleg agyonhígítva. Mobihelt tudok venni 8000ft egy literes szett nem tudom melyik típus mobihelen belül aztán van colomix de akkor az ki is van beszélve van dyna anti scratch meg elvileg dyna clear 5000 ha jól emlékszem de azt még nem próbáltam mert nem volt a boltban. Egyszer rm fórumtársunk küldött valamilyen sprint lakkot még régen de csak 4db kilincset fújtam vele úgyhogy mondhatjuk hogy semmi tapasztalatom nincs vele.

Előzmény: k.h.k (14548)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14549

Én amit javasolnék illetve ha a költségbe belefér akkor az epoxy alapotót  2 komponensűt...

Barátok is hobbi szintem újítanak fel régi autókat és amióta rájuk beszéltem  azóta imádják. Mondjuk a fém felületet teljesen meg kell tisztítani zsírtalanítani és úgy rá az epoxy .  no akkor az nem fog rohadni. ( ezzel a gond az az hogy időigényes és + kiadás )  Ellenben ami kicsit olcsóbb a CarSystemnek van egy korrózió gátló gittje ami szintén teljes rétegzárást csinál de ha jól tudom egy dobozzal 5000-6000ft-t is elkérnek. 

 

Előzmény: bádogember86 (14544)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14548

Miért ne írná le az ember :)

Így  lehet tanulni.  Ha van lehetőséged akár sprintet kipróbálni vagy a 9000est  érdemes. 

Vagy mivel szoktál fújni ? 

Előzmény: Mafia05 (14542)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14547

Hol vagy helyileg hogy nem kevernek bázist?  Akrilból nincsen bázis... lehet nem jól fogalmaztam.   sima bázis festékre gondoltam  . (1k) 

amit tudok mondani hogy 2k festék amivel tapasztalat van az a dyna 420  ez kellemes a régi akrilhoz képest több színezőt tartalmaz  és hivatalosan 1,5 soros.  szép fény és tartós  ezt kb 8500-13000ft /L ig van ugye itt a sárga piros színek a drágábbak..  

A másik amivel van tapasztalatom az  egy friss rendszer Quickline  a neve ( PPG gyártja ) ebből van akril és bázis is . ( ára 9000-13500)  Az akril nagyon sűrű  nagyon kellemes csalódás volt ... Pedig a dyna 420 as akril sem volt szar...

És ami jó hogy a rendszer bázisa is nagyon jó  80%  hígítása van és jól is takar. ( 4 hónapja  "ismergetjük" )  sajnos a  nagyon régi autók színei  hiányosak de a 97-98 tól már nincs gond...

Előzmény: Carspray (14543)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14546

ebben igazad van!  de colomix még belejavításokra is necces.  2-3 hó és  mattul az általad említett dolgokból adódóan.  Sajnos olcsó húsnak híg a leve szokták is mondani.   A mobihell  lakkok egy fokkal jobbak. 

Amúgy a drágább anyagok "drágasága" itt jön ki  pl egy jó lakk kiadós is illetve tartós. Én legolcsóbb lakk amit uv védelemmel láttam az a neo.  ( ha jól emlékszem 4400ft/L szettben )

A colomixet itt 3500ért hordják a neppernek fújók meg akik olcsón szeretnének dolgozni..  

Előzmény: mykeman72 (14545)
mykeman72 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14545

Nem tudom ,hogy miért várnak magas minőséget egy alsó kategóriás lakktól?/Colomix/.

Ezt a lakkot a Mobihel cég gyártja és gyors lakknak ,kisebb javításokra ajánlja. Mivel nem tartalmaz UV védelmet ezért nem lehet csodálkozni rajta,hogy besárgul,ill egy idő után elveszíti a fényét. Nincs szükség a felhasználásához higításra mert alapból fújáskész keveréket ad.

Előzmény: Mafia05 (14542)
bádogember86 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14544

sziasztok!

 

Már jó pár éve a lakatos szakmában dolgozom de mindig is érdekelt a fényezés. Érdekel pár kérdés a technológiákkal kapcsolatban, elsősorban öreg autók javításánál felmerülő dolgokban.

 

Adott pl. egy javított ajtó, legyen mondjuk az alsó 5cm cserélve. Milyen alapozást és korrozióvédelmet ajánlanátok rá?

A kérdés csak azért izgat mert a fényezőm gitt+füller kombót alkalmazza színrefújás előtt. Józan paraszti ésszel gondolom hogy ez kevés a tartósság szempontjából.?

 

Szerintetek? Kinek mi vált be tartósság (korrozió) szempontjából?

Carspray Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14543

Én azért nem bázist fújok mert itt nem kevernek...innen egy 35 km kb az a város ahol erre lenne lehetőség. Még soha nem is használtam egyébként akril bázist,de gondolom nem nagy őrdöngösség....milyen árban vannak egyébként? 

 

Erről én is hallottam...megfújják 1-2soron akrillal amíg letakarják a felületet aztán mondjuk 1 liter lakkot kevvernek és ahhoz durván 2 deci akrilt még öntenek aztán azzal borítják oda az utolsó sort készre.... na de itt aztán az edzők száradási idők meg minden rendesen összezavarodnak,én még nem mertem kipróbálni..

Előzmény: k.h.k (14537)
Mafia05 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14542

Végre van valaki aki konkrét márkát és véleményt tud mondani a lakkokról. Azokból amiket felsoroltál én csak a colomixet használtam  és a dyna 2 fajtáját a dyna anti scrath-ot (nem vált be nekem, Agyon kellett hígítani) és volt még régen egy dyna lakk de a típusára már nem emlékszem az emlékeim szerint jó volt, a colomixre visszatérve én azt vettem észre hogy hígítva nagyon le tud homályosodni, hígítás nélkül nem annyira de akkor sem marad olyan szép száradás után mint amikor frissen ki lett fújva.

Előzmény: k.h.k (14541)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14541

közben egy régebbi témát felhoztam ha nem sértelek meg. 

Lakkok mindig  egy érdekes téma mert  ahány fényező annyi  vélemény. ( felénk van aki a colomix lakkot imádja és  csak azzal fúj.   én amit láttam az   mind  elvesztette a fényét.   ellenben volt aki írta pl a neo lakkot.  olcsók között  az volt aminek maradt fénye is és viszonylag  víztiszta... )

Jobb lakkok amikkel van tapasztalat: Sprint h69 ( uhs lakk  lassan szárad viszont nagyon szép és tartós fénye van. szépen megfeszül  majdnem hozza a "gyári " narancsos felületet . nagyon kellemes) , az említett 4cr lakkok ( minőségre és tartósságra  nincsen gond csak a 7200as az az alap ha van lehetőséged akkor 7262es lakkot próbáld meg.. az fényévekkel jobb )  Lesonal hs lakk nagyon jó volt csak drága... Dupont 1120 ez  is kellemes lakk 5l kannában hozzáférhető de az ára ennek is "borsos"  .  Amiben volt kellemes csalódás az a Dyna 9000 ettől csodát nem vártam de volt lehetőség  megnézni és  meglepően szép a fénye  használható ( az elődei nem  voltak annyira jók... talán a gyors lakkja a 3000es  nevű... pár ott az volt a trükk hogy  hígítót nem vagy csak egy kicsit kellet rakni bele. és akkor nem selymesedett vissza )

Viszont  nemsokára lesz lehetőségem megnézni pár új lakkot.  http://www.autocolor.hu/webaruhaz/trixxal/  csak itt a listában nincsen bent az edző azt külön kell számolni hozzá.  itt meg tudom oldani hogy lesz csinálva próbafújás  és csinálok fényképet róluk hátha valamit vissza tud adni... 

Előzmény: Carspray (14495)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14540

A  levegőshöz képest  azért nehezebb de  annak  nagyon sok levegő kell.

De  elektromoshoz képest szerintem  nagyon jó a kialakítása és így nem  lehet azt mondani rá hogy fejnehéz. Szinte nem is érzed  mert annyira passzol a kézbe... 

Előzmény: Paco155 (14539)
Paco155 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14539

Az utolsó képet megnézve..... szép magas. Nem túl fejnehéz?

Előzmény: k.h.k (14538)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.10 0 0 14538

Kicsit késve de régóta olvasva a fórumot végre eljutottam a regisztrálásig.  

És lehet hogy későn jutott eszembe egy kérdésedre a válasz és  még nem lett megoldás.

Elektromos 5mm gép: http://www.rupes.hu/index.php?id_product=113&controller=product#

 

Nekem ezzel van tapasztalatom és eddig aki próbálta  meg van vele elégedve! könnyű erős  és megbízható ( intezív napi több órás üzem után 2év 3 hó  után egy 10.000ft-s alkatrész ment tönkre  amit teljessen jónak tartok  és se a csapágy se a motor  nem problémázott... ) 

Szóval a gép  nem egy obi-s praktikeres árkategória....  Ellenben  ha valaki megveszi akkor egy jó társ lesz a munkában! ( ami kellemes csalódás volt a magyar forgalmazónál hogy szinte minden alkatrész van  készleten , a burkolat repedést nem írtam a hibák közé mert a kolléga  elejtette....  ) 

Előzmény: Mafia05 (14226)
k.h.k Creative Commons License 2016.01.09 0 0 14537

üdv. Azért megnyugtatlak az iparit is szokták polírozni meg az akrilnak néha nevezett festéket is...  Ahogy írták  viszont nem lehet lekapni  akkora réteget róla... Én is ismerek pár embert amúgy aki lakkozza a 2k festéket   de azt nem értem akkor hogy miért nem bázist fúj. ( láttam  fényezőt pl a 2K festékbe  lakkot is tesz...  ) 

Előzmény: Carspray (14515)
ksyy Creative Commons License 2016.01.07 0 0 14536

Viszont Neked is!

Előzmény: RM 66 (14535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!