Ki milyen lakk nélküli fedőfestéket ajánlana ami megközelítőleg hasonló minőségű vagy jobb mint egy 1980-as 240-es Volvo fényezése? Elvileg akril, bár ehhez a részéhez nem igazán értek. Barna szín, a tetején, motorháztetején és csomagtérfedelén még gyári a festés.
Engem a Besa termékek leptek meg, sokat javult a minőségük ami a termék forgalmán is látszik.A festékét /bázis/ meglepően sokan szeretik pedig a takarása szerintem nem tökéletes,bár a szinek elég jók .
Amúgy a gyártónak 2015ben lett festék rendszere is . És írtam ugye az akrilt de a bázis festék is kellemes kiadós és jól fed. no meg 80% a hígítása .....
Hát akkor felétek sem annyira bőséges a választék. ( ha kell ebben segítség írj egy mailt. )
A Colomix érdekes módon senkit sem győzött meg :P
A Novolról felénk is jó a vélemény , ha jól az emlékezetem az ultra nevű a gyors lakkja azt felénk sokáig szerették csak hamar elvesztette fényét... Amúgy a novol cuccok nagy része egész jó minőségű...
Besa cuccokat kaptunk tesztre a CarSystemtől... a vélemények: a sima lakk ahogy írtad egész jó sajnos a régi lakkjaival volt gond. kb 3 év után levedlett . 3 fényező barát szívta meg ezt. Remélhetőleg ezt a gondot már javították ( mármint a gyártó) na a gyors lakkjuk az nagyon durva :D URKI ROCKET névre hallat és 1:1 az edzése de 0 fokon is elindul a térhálósodás nagyon durva .... de tartósságról nem tudok véleményt alkotni.
A besa filler szerintem nagyon puha , nem feltétlen állt kézre amúgy mentségére szóljon nem apad be . A multi gittje az meg durva :D mert mint a kő annyira megköt és kb felxel jó csiszolni de az a durva hogy láttam egy focus csomagtérajtón kb 1cm vastagon és 2 éve hogy nem repedt le :D .
A körpapírjai azok átlagos anyagok...
Festékrendszerét 1-2 alkalommal néztem nem volt rosz. ( bázis)
Az iparijuk na az durva. nagyon kellemes meglepetés . ipari létére van autófesték amit megelőz. a 2k-s tényleg nagyon jó fedő képességű. árban pl a ral 9005 fekete 6000ft 1kg de egy piros szín is ennyi volt..
No meg most egy sikkens lakkot láttam :D elsőre kártyán és akkor kezdtem el nézni mert nagyok jónak látszott .. és utána jött a mézes madzag. kifújod majd 15 perc szárítás 60fok. elemet megfogod és fogod lehűtöd pl leöntöd vízzel. és a fénye megmaradt ! és miután megvolt a nyál csorgatás megmondták mennyi az ára és nemes egyszerűséggel megállapítottam hogy szar :D ( 30körül literje + edző)
az epoxy egy teljes rétegzárást csinál és gyakorlatilag mehet rá a gitt és a filler. kikopni nem nagyon fog mert elég jól megköt és a fizikai behatások ellen is jobban véd mint egy filler.
epoxyból ami most bejön az a dyna epoxy ( fél éve hogy létezik. Utoljára kb 10 volt 1L szett de az nagyon nagy felületre elég.... szóval nem feltétlen drága... ( de ha pontosan érdekel holnap megnézem mennyi és megírom.)
de mondjuk egy teljes autóra ami lapra van szedve kb -3-4 doboz megy el max! ( most barátok projectje az egy skoda 120L de azon minden fémtiszta lett és még ha kellet még kézi homokfúvóval el lett távolítva a rozsda.. ami rohadt minden kicserélve illetve új elemek csinálva hozzá... szóval igen alapos és igényes munkát végeznek bár hozzáteszem "laikusok"
de a végeredmény az tényleg nagyon jó lesz. ) Igaz van aki ezt már túlzásnak tartja de ha az autó elkészül akkor majdnem mintaz új :D a következő project az meg egy 1000mb lesz .
:) hát igen de ezeknek az ára is sajnos elég borsos az "átlag" lakkokhoz mert amikor bejöttek akkor lett próbálva meg amikor NEXA festék lett próbálva akkor hoztak és próbáltuk ki.
Szolnokon vagy Kecskeméten vásárolok, s azt használom amit elérek. Colomix lakk nekem nem vált be,a Mobihel sem igazán. A Novol ezekhez képest nálam sokkal jobban teljesített. Nemrég Besa lakkal fújtam. Elég jó lett, hígitva viszont megfolyt. Főleg kisebb alkatrészeket fényezek. A Besa 5000/l tapasztalat után jól kezelhető.
Akkor:zsírtalanított fémre epoxy, arra gitt, ha kikopott az ep akkor bejavít és erre a felületre mehet a füller. ?
Azt tudom hogy a washprimert nem nagyon használják mert nagyon macerás ( pl közvetlen nem gittelhető). Pont a lentebb látott "restaurálós" videó láttán gondolkodtam el hogy szerintem itthon nem nagyon van olyan kisipari műhely ahol ezeket a lépéseket/rétegeket felviszik. Gondolom azért anyagilag sem egyszerű egy ilyen rendszer...
A Quickline rendszert nem ismerem,de a hs/uhs lakkjával dolgoztam.Szerintem nagyon jó,tartós és nagyon sima felületet lehet vele fujni nagyobb odafigyelés nélkül is.
Én roberlo 250 hs-t használok jelenleg agyonhígítva. Mobihelt tudok venni 8000ft egy literes szett nem tudom melyik típus mobihelen belül aztán van colomix de akkor az ki is van beszélve van dyna anti scratch meg elvileg dyna clear 5000 ha jól emlékszem de azt még nem próbáltam mert nem volt a boltban. Egyszer rm fórumtársunk küldött valamilyen sprint lakkot még régen de csak 4db kilincset fújtam vele úgyhogy mondhatjuk hogy semmi tapasztalatom nincs vele.
Én amit javasolnék illetve ha a költségbe belefér akkor az epoxy alapotót 2 komponensűt...
Barátok is hobbi szintem újítanak fel régi autókat és amióta rájuk beszéltem azóta imádják. Mondjuk a fém felületet teljesen meg kell tisztítani zsírtalanítani és úgy rá az epoxy . no akkor az nem fog rohadni. ( ezzel a gond az az hogy időigényes és + kiadás ) Ellenben ami kicsit olcsóbb a CarSystemnek van egy korrózió gátló gittje ami szintén teljes rétegzárást csinál de ha jól tudom egy dobozzal 5000-6000ft-t is elkérnek.
Hol vagy helyileg hogy nem kevernek bázist? Akrilból nincsen bázis... lehet nem jól fogalmaztam. sima bázis festékre gondoltam . (1k)
amit tudok mondani hogy 2k festék amivel tapasztalat van az a dyna 420 ez kellemes a régi akrilhoz képest több színezőt tartalmaz és hivatalosan 1,5 soros. szép fény és tartós ezt kb 8500-13000ft /L ig van ugye itt a sárga piros színek a drágábbak..
A másik amivel van tapasztalatom az egy friss rendszer Quickline a neve ( PPG gyártja ) ebből van akril és bázis is . ( ára 9000-13500) Az akril nagyon sűrű nagyon kellemes csalódás volt ... Pedig a dyna 420 as akril sem volt szar...
És ami jó hogy a rendszer bázisa is nagyon jó 80% hígítása van és jól is takar. ( 4 hónapja "ismergetjük" ) sajnos a nagyon régi autók színei hiányosak de a 97-98 tól már nincs gond...
ebben igazad van! de colomix még belejavításokra is necces. 2-3 hó és mattul az általad említett dolgokból adódóan. Sajnos olcsó húsnak híg a leve szokták is mondani. A mobihell lakkok egy fokkal jobbak.
Amúgy a drágább anyagok "drágasága" itt jön ki pl egy jó lakk kiadós is illetve tartós. Én legolcsóbb lakk amit uv védelemmel láttam az a neo. ( ha jól emlékszem 4400ft/L szettben )
A colomixet itt 3500ért hordják a neppernek fújók meg akik olcsón szeretnének dolgozni..
Nem tudom ,hogy miért várnak magas minőséget egy alsó kategóriás lakktól?/Colomix/.
Ezt a lakkot a Mobihel cég gyártja és gyors lakknak ,kisebb javításokra ajánlja. Mivel nem tartalmaz UV védelmet ezért nem lehet csodálkozni rajta,hogy besárgul,ill egy idő után elveszíti a fényét. Nincs szükség a felhasználásához higításra mert alapból fújáskész keveréket ad.
Már jó pár éve a lakatos szakmában dolgozom de mindig is érdekelt a fényezés. Érdekel pár kérdés a technológiákkal kapcsolatban, elsősorban öreg autók javításánál felmerülő dolgokban.
Adott pl. egy javított ajtó, legyen mondjuk az alsó 5cm cserélve. Milyen alapozást és korrozióvédelmet ajánlanátok rá?
A kérdés csak azért izgat mert a fényezőm gitt+füller kombót alkalmazza színrefújás előtt. Józan paraszti ésszel gondolom hogy ez kevés a tartósság szempontjából.?
Szerintetek? Kinek mi vált be tartósság (korrozió) szempontjából?
Én azért nem bázist fújok mert itt nem kevernek...innen egy 35 km kb az a város ahol erre lenne lehetőség. Még soha nem is használtam egyébként akril bázist,de gondolom nem nagy őrdöngösség....milyen árban vannak egyébként?
Erről én is hallottam...megfújják 1-2soron akrillal amíg letakarják a felületet aztán mondjuk 1 liter lakkot kevvernek és ahhoz durván 2 deci akrilt még öntenek aztán azzal borítják oda az utolsó sort készre.... na de itt aztán az edzők száradási idők meg minden rendesen összezavarodnak,én még nem mertem kipróbálni..
Végre van valaki aki konkrét márkát és véleményt tud mondani a lakkokról. Azokból amiket felsoroltál én csak a colomixet használtam és a dyna 2 fajtáját a dyna anti scrath-ot (nem vált be nekem, Agyon kellett hígítani) és volt még régen egy dyna lakk de a típusára már nem emlékszem az emlékeim szerint jó volt, a colomixre visszatérve én azt vettem észre hogy hígítva nagyon le tud homályosodni, hígítás nélkül nem annyira de akkor sem marad olyan szép száradás után mint amikor frissen ki lett fújva.
közben egy régebbi témát felhoztam ha nem sértelek meg.
Lakkok mindig egy érdekes téma mert ahány fényező annyi vélemény. ( felénk van aki a colomix lakkot imádja és csak azzal fúj. én amit láttam az mind elvesztette a fényét. ellenben volt aki írta pl a neo lakkot. olcsók között az volt aminek maradt fénye is és viszonylag víztiszta... )
Jobb lakkok amikkel van tapasztalat: Sprint h69 ( uhs lakk lassan szárad viszont nagyon szép és tartós fénye van. szépen megfeszül majdnem hozza a "gyári " narancsos felületet . nagyon kellemes) , az említett 4cr lakkok ( minőségre és tartósságra nincsen gond csak a 7200as az az alap ha van lehetőséged akkor 7262es lakkot próbáld meg.. az fényévekkel jobb ) Lesonal hs lakk nagyon jó volt csak drága... Dupont 1120 ez is kellemes lakk 5l kannában hozzáférhető de az ára ennek is "borsos" . Amiben volt kellemes csalódás az a Dyna 9000 ettől csodát nem vártam de volt lehetőség megnézni és meglepően szép a fénye használható ( az elődei nem voltak annyira jók... talán a gyors lakkja a 3000es nevű... pár ott az volt a trükk hogy hígítót nem vagy csak egy kicsit kellet rakni bele. és akkor nem selymesedett vissza )
Viszont nemsokára lesz lehetőségem megnézni pár új lakkot. http://www.autocolor.hu/webaruhaz/trixxal/ csak itt a listában nincsen bent az edző azt külön kell számolni hozzá. itt meg tudom oldani hogy lesz csinálva próbafújás és csinálok fényképet róluk hátha valamit vissza tud adni...
A levegőshöz képest azért nehezebb de annak nagyon sok levegő kell.
De elektromoshoz képest szerintem nagyon jó a kialakítása és így nem lehet azt mondani rá hogy fejnehéz. Szinte nem is érzed mert annyira passzol a kézbe...
Nekem ezzel van tapasztalatom és eddig aki próbálta meg van vele elégedve! könnyű erős és megbízható ( intezív napi több órás üzem után 2év 3 hó után egy 10.000ft-s alkatrész ment tönkre amit teljessen jónak tartok és se a csapágy se a motor nem problémázott... )
Szóval a gép nem egy obi-s praktikeres árkategória.... Ellenben ha valaki megveszi akkor egy jó társ lesz a munkában! ( ami kellemes csalódás volt a magyar forgalmazónál hogy szinte minden alkatrész van készleten , a burkolat repedést nem írtam a hibák közé mert a kolléga elejtette.... )
üdv. Azért megnyugtatlak az iparit is szokták polírozni meg az akrilnak néha nevezett festéket is... Ahogy írták viszont nem lehet lekapni akkora réteget róla... Én is ismerek pár embert amúgy aki lakkozza a 2k festéket de azt nem értem akkor hogy miért nem bázist fúj. ( láttam fényezőt pl a 2K festékbe lakkot is tesz... )