Mindenki (gumigyártók) ezt mondják,de a gumiszerelök,és én is ugy hiszem elöl jobb helye van.Húzóerö fontos nálam ,mert egy kis zsákutcából indulok reggelente ahol hirtelen kanyar és kapaszkodó van.Itt hiába tenném hátra az újjat és a simábbat elöre az életbe nem jutnék ki az utcából ahonnan ismét egy emelkedöre kell felmenjek.Szerinted ise mi a jobb?
Sajnos itt is csak arra tudok hivatkozni, amit olvastam...a pirelli gumik mellé kaptunk egy kis füzetecskét, amiben a pirelli mindenféle téli jótanáccsal lát el. Na abban azt írja, hogy 2 új és 2 használt gumi esetén mindenképpen az újat tegyük fel hátra (?) Valaki érti?
Igen, feltűnt :) De kisebb benzinesek is jobban gyorsultak, szóval a motor tényleg svájcisapkára kell beállítva... A saját 1.5 dCi-m után kell egy kis idő a megszokásra.
Megbízható márkaszervíz ügyében valakinek van ötlete?
Nézegettem a Berlingom kézikönyvét és láttam, hogy létezik olyan felszereltségű is amelyben van tempomat. Itthon persze nem lehet ilyet rendelni. Mivel sokat megyek sztrádán nem jönne rosszul, ha lenne. Szerintetek lehetséges ilyet utólagosan beszereltetni (gyárira és nem utángyártottra gondolok)?
Márkaszervizek: Cit Nagy szerintem a legjobb, de aranyáron dolgoznak. Legutóbbi móka: 1db 7 ezer Ft os főtengelyszimmering csere a végén 250 E Ft lett. Ebben természetesen sok egyéb ott lévő alkatrész csere bene volt( kuplungszett, összes ott lévő tömítés szimmering, olajcsere fékbetétcsere csereautó stb).
Cit Lackó olcsónak mondható, Cit Veresegyházról is jókat hallottam.
Kösz a tapasztalatokat! Hát idén ugy vágok neki a télnek hogy elöl új Matador Mp56 (régebb nálam nagyon bevált) hátul Debica 1-2 telet futott kb az autóhoz kaptam.Most kiköltekeztem ugyhogy amit akartam Misi Alpin hááát hogyismondjam idén nem birta az itthoni büdzsé.
Partner 1.6 -on Debicát használok. Kicsit gáz, mert ugye ez (volt 1 éve) az egyik legolcsóbb megoldás, de akkor és ott annyi pénzem volt. Nekem teljesen jól működik. Mindenképp jobb, mintha fenn hagynám a nyárit :-))
Kis segítségre lenne szükségem! Adott egy 1999-es évjáratú 1.4-es Berlingo. Amit tudni kell róla:
- cégautó, ennek megfelelően elhanyagolt
- 50-nel, városban lett bejáratva, így mire autópályán eléri a 140-et, addigra egy kör snapszer lemegy az utasokkal
- villog a légzsák visszajelzője
- ééés a hab a torkán: a múltkor megbukott a zöldkártya vizsgán
A lambda szondára következtetnek leginkább, de szükségem lenne egy olyan hivatalos Citroen szervízre, ahol maximálisan korrektek és ezt minél olcsóbban tudják prezentálni :) Masni nem kell :)) (Akinek mond valamit a Békési-Fót neve, akkor tudja, hogy milyen szervízre van szükségem :)
Segítségeteket, megtisztelő válaszotokat előre is köszönöm :)
A gumis topicban nemrég kitárgyalták a témát. Az információ úgy igaz, hogy ABS-es autó esetén a kerületnek kell egyezni, azaz a váltóméretnek minél jobban kell közelíteni az eredetit. 165/70R14 és 175/65R14 vonatkozásában ez 0.6%, ami nudli ! Nyugodtan lehet méretet váltani.
Nem értem, akkor vegyél négy akármilyen használtat. Akár Debicát akár Matadort veszel, használtan nem lesz áruk, kár megvenni. Én vennék valamit - akármit -, gumistól.
Egyébként meg keresd meg DiabloCorsát a téligumi topicban, hogy vennél négy Ceatot, újat, amit jövőre cseréljen be neked Pirellire.
Vagy talán tud négy használtat a méretedben... De a Ceat tényleg nem rossz ebben a kategóriában, sőt a Matadornál biztos jobb !
Idén az igénnyesség kizárva az ár játsza a föszerepet azért Mp58 vs. Debica.Jövöre lesz az igényesség is mind a négy kerékre Michelin Alpin 2 -öt szeretnék.
Azért is írtam zárójelben, mert jómagam nem értem az összefüggést, ez a szervizesek véleménye. Egy barátom a Megane-ra ezért vett gyári méretű 195/? R15 gumit, mer' ezt mondták neki. Ezután felhívtam őket, mert hihetetlennek találtam, tőlem is egyből az ABS után érdeklődtek...aztán mivel nekem nincs, nem is foglalkoztatott annyira a dolog, hogy tovább boncolgassam.
Szinte biztos hogy tudom honnan ázik be. Az ajtóból csorog be a víz. A hangszóró beépítése miatt a gyárilag az ajtóban levő vizelvezető szivacsszerű borítást ki szokták szakítani, vagy a hangszóró kiszakítja, emiatt az ajtókárpit mögül becsorog a víz. Nem könnyü észrevenni mert a víz lecsorog és nem hagy nyomot. Próbálj meg letenni kartontpapírt hárta rávilágít honnan indul a nedvesedés. Nekem emiatt mindkét oldalon beázik, b o sokkal jobban, jobb oldalon alig.
A matadort és a Daytont ajánlotta 2 gumis ismerős, miután közöltem, 15.000 alatt kell gumi. Aztán felhívott az asszony, hogy dolgozói kedvezménnyel vehetünk 50%-ért (12.500) pirellit...méretben pedig a Kangoon gyári 175/65R14 helyett 165/70R14 - na nem az 1000 forint különbözet miatt, egyszerűen nekem jobban tetszik télire az 1 számmal keskenyebb. Felhívtam azért rönyóékat váltóméret ügyben, kérdezték, ABS-es-e a kocsi, mert ha igen, csak gyári méret lehet (mer' megtéveszti az ABS-t a keskenyebb).
Nagybátyám Opel combot vett, 3 éves 30 e km OK-H modell OPEL Tóth Kerepesi út. Szervízkönyves. Hazavitte, takarítja, egyszer csak a kezébe akad egy füzet. Szervízkönyv, egy másik. Rendszám stimmel, az ő autójáé. Belelapozott, 160 e km nél volt benne az utolsó bejegyzés!!!!!
Nosza viszza a szalonba, ordibálás fogyasztóvédők sajtó stb stb. Kapott helyette egy mási autót, 1 évvel fiatalabb, tényleg 30 e km-rel. A szalon szerintem nagyon olcsón úszta mg.