Your car requires a unique offset. This is where the wheel will sit in relation to the bodyline of the vehicle, realistically you can go 5-7mm outside these recommendations, but always consult a technician if you are unsure, as there are often other factors that need to be considered. Offset is usually stamped on the wheel and is measured in millimetres of et (et is the short form of the German word 'Einpresstiefe' which literally translates as insertion depth).
Mivel az ország legnagyobb alufelni és "kizárólagos" (~99%) acéltárcsa importőre, lassan arra fúj a szél, amerre Ő pisil. Ha alkalmazottai a telefonba holnaptól nem azt mondják hogy ET hanem KSH, akkor minden gumis megtanul magyarul és máris megfordul a szél.
Es a vilag tobbi reszenek is elkezdik megmagyarazni?
Itt peldaul siman ET-znek, pedig ez egy brit oldal...
Mivel az ország legnagyobb alufelni és "kizárólagos" (~99%) acéltárcsa importőre, lassan arra fúj a szél, amerre Ő pisil. Ha alkalmazottai a telefonba holnaptól nem azt mondják hogy ET hanem KSH, akkor minden gumis megtanul magyarul és máris megfordul a szél.
Más.
Kérdés hozzád steve.
Kaptam 1 megrendelést, idézem:
4 x OZ Crono-HT 7x16; 4x100; ET42
2002-es Toyota Yaris TS
Ezt válaszoltam:
Tisztelt ...!
Köszönjük rendelését. A választott keréktárcsa a megadott autóra nem szerelhető.
Kérem válasszon az linken találhatók közül, és hívjon telefonon.
Amit megtudtam az importőrtől az érdeklédésemkor: Tud arról, hogy a megrendelő autójára vett kéz alatt Oz felnit ET 37-est, mely az autóra JÓ. Valamiért a gumiabroncs azzal a felnivel beleért a sárvédőbe. Ezután érdreklődtek nála van-e nagyobb ET-s felni. Elmondta van, de a gyári katalógus ( és össze más gyártmány katalogusa szernit) a 42-es ET nem jó arra az autóra.
Felhívtam hölgyet és megbeszéltük, hogy bejön az autóval és megnézük, hogy miért nem volt jó az oda való felni. Elmondtam, hogy a kért 42-s ET valószínű belül nem fog elférni.
Eltelt 2 hét a hölgy nem jelentkezett, de újabb rendelést küldött:
4 x OZ Crono-HT 7x16; 4x100; ET42 - Gumiabroncsot: nem rendelek - Farad Locky kerékőrt: kérek (+6720,-Ft) Ozcr02
Toyota Vitz 2002-es 4X100 ET 42
A Vitz a Yaris ázsiai neve.
Ezt válaszoltam:
Tisztelt ...!
Köszönjük rendelését. A pénz megérkezését követően rendelését továbbítjuk a gyár felé. A pénz megérkézéséig a keréktárcsákat nem rendeljük meg.
Ezt a kért kerékárcsát 2 hete megrendelte, akkor megbeszéltük, hogy az autóval felkeresi műhelyünket, mert a felni a megadott autóra nem jó.
Az új, 2006-os modellre jó.
Üdvözlettel: Pásztóy Tamás
Nem soká az alábbi levelt kaptam:
Tisztelt Pásztóy Úr!
Köszönöm, akkor vegyük semmisnek a megrendelésemet.
Nekem ez a felni kell.
Önöknél úgy tűnik nem tudom megvenni, úgyhogy más céghez fordultam.
Köszönettel, ....i
Az még a hab a tortán, hogy a megrendelő egy gyermekekkel fogalkozó alapítvány. Kb. 160.000 a rendelés értéke.
Azt hogy keréktárcsa agyra felfekvő síkja nem esik egybe a keréktárcsa oldal nézeti középvonalával, azt minden (remélem) gumis tudja. Ezt az eltérést milliméterben és ET-vel adják meg. Ezt is tudják. Ezt az eltérést nem sajtolással hozzák létre, azt is tudják. Valaki ezt németül így nevezte, mint steve írta és az elterjedt. A németországból érkező keréktárcsákba beleütve az ET szerepel.
Angol nyelvű kalagusban offset szó olvasható, hiszen amiről beszélünk az KÖZÉPSÍKELTOLÁS. Rövidítve KSE
Kezemben van a magyar nyelvű felni katalógus ahol KSE-vel (zárójelben ET mert német katalogus fordítása) jelöli az eltérés mértékét. Ebben a talógusban csak egyszer szerepel az ET, ott zárójelben. A többi 480 oldalon KSE szerepel.
"Jó tanács, ha gondolod. Ha gumishoz mész ne a besajtolási mélységről beszélj. Kevés gumis beszél németül. "
Az, hogy besajtolási mélység szerintem magyarul van. Amelyik gumis nem tudja, hogy az ET a besajtolási mélység közkeletű rövidítése, az adja vissza az ipart.
nem akarok okoskodni,de vettél egy jo kocsit"kategoriájában a legjobb futomüével",ezt az élményt elrontod egy sz@r gumival...másik dolog kiadtál minimum2 millkát a kocsira,pár ezer ft-on meg garaskodsz.... utána ha beütt a menykö,akkor meg sopánkodsz,hogy miért nem vettem meg az x ezer ft-al drágábatt)ami sztem nem véletlenül drágább...
Dunlop 175/70 R13 82T SP70 autogumi 1db om van rajta van még a ször meg a papir is ,ha valaki ilyet keres annak átadom árában megegyezünk. Érd 30 233 8254
francoe! Sajnos a Vevők megtartása, megszerzése ma már megköveteli, hogy minél olcsóbb gumikat is áruljunk, pl. Wanli. Hiszen hozzád hasonlóan sok embernek csak ilyenre van pénze. Ez új márka számomra, semmi tapasztalat vagy visszajelzés nincsen, tehát ajánlani nem merem. Amit merek ajánlani arról sok éves tapasztalt és ismertség után mondom, hogy érdemes megvenni. Azok mind többe kerülnek, de megbízhatóak és több év garanciát adnak rájuk.
biohazard!
Valóban a nyári gumik gyakran teljesen alkalmatlanok a nedves, sáros terepen való autózáshoz. Ha télen is ezt az autót használod, ajánlom a téli gumit, mert földúton csak az lesz jó télen. A nyáron használt gumit minta szerint kéne kiválasztani, a ráírt nyár vagy 4 évszaktól függetlenül. Ha terepjáró, bizonyára a nyáron használt guminak 4 évszakos lesz a megfelelő.
Igazad volt, az Infinity gumira valóban az van ráírva, hogy "Made in P.R.C", azaz Kína.
Diablo
Köszönöm a választ. Természetesen a családom mindennél fontosabb! Ezért is vezetek öregurasan (pedig még csak 37 leszek:). S meg szoktam fogadni a tapasztaltak tanácsát. Ennek ellenére mégis megvettem az Infinity-t, mert bármennyire is szeretnék "jobb" gumit, most csak ennyire futotta.
Másik ok az volt, hogy az eddig fent lévő (a kocsi - egy 4 éves ford mondeo kombi- vásárlásakor "örökölt") Dunlop SportMaxx nemrégiben 1.2-re eresztett. A gumisnál (nevet nem írok, de a Keresztúri út elején is vannak:) - aki áprilisban a felniket javította és ugyanezeket a gumikat megnézte, felszerelte- azt mondták hogy, a leeresztett köpeny elöregedett, van rajta egy gyanús apró luk, kagylósan kopott, és összességében minél előbb cserélni kell, mert lehet, hogy kibír még 100 km-t, de lehet, hogy a következő utcán leereszt, vagy elszáll. Tény, hogy a gumi nagyon hangos volt és egyenetlenül kopott (valószínűleg az előző franciaországi tulaj művelhette vele), ezt még én, laikus is észrevettem. Mindjárt ajánlottak 4 Yokohama-t 120 K-ért, amelyet a végén már 100 ért is ideadtak volna (lehet, hogy ezt el kellett volna fogadnom, de egszerűen nem volt ennyi zsetonom így a nyaralás előtt).
Az internetes kereséssel aztán megtaláltam az említett két gumit (Sumitomo, Infinity). A Sumi-ról találtam jó véleményeket, igaz csak amerikai honlapokon, de az Infinity-ről semmit. Végül úgy gondoltam, hogy a veszélyesnek itélt, kagylósan kopott, 3 éves, használt Dunlopnál egy nevesincs, új mégiscsak biztonságosabb.
Ui: Hozzátartozik a dologhoz, hogy a Dunloppal még kb 350 km-et mentem (autópálya, országút) mielőtt felrakták az Infinity-t. Azújakkal viszont még csak városban mentem néhány kilométert.
Egyébként az általad forgalmazott WANLI-t sem javasoltad volna? Azokkal milyen tapasztalataid vannak?
Én eddig gyárvárosban (ez azóta megszűnt azt hiszem), a mohácsi úton, a Baranya guminál és a Bácska guminál jártam, meg egy kis műhelybe a Bokor utcában.
Amiket írtál ezeket nem ismerem. Légszeszgyár még nem is esik ki, lehet ősszel meglátogatom.
Kérdeznék, ha nem baj (bár legutóbb flame lett belőle...):
Lassan új gumikat kellene vennem, jelenleg négyévszakos van fent, ilyet ajánlanátok, vagy vegyek nyárra nyárit, télre télit? Az autót nagyrészt autópályán valamint murván/földúton használom. Attól tartok, hogy a nyári "túl nyári", és esetleg nedves időben tök alkalmatlan a sárban való közlekedésre. Vagy alaptalan ez a félelmem?
Mielött eltemettek mindenkit, akinek nincs nyomaték kulcsa - nálunk van - létezik több drágább gyátrmányban olyan levegőkulcs, melyen a meghúzási nyomaték beállítható. Kb. 2x annyi az ára, mint amin nem állítható. Csak ilyeneket használunk sok-sok éve.
Mennyiért tudnátok ajánlani nekem 2 ill. 4 db. Multihawk 165/65r14-es gumit szereléssel? Vagy esetleg valamilyen hasonló minőséget jobb áron? Esetleg valaki tud válalni futómű állítást is?