Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Ezt a karosszériát a Volkswagen 1957-től gyártotta. A kép a korabeli autómotorból lett beszkennelve. Teljesen korrekt. Az osztott az osztott ablakot 53-ban váltotta az ennél kisebb úgynevezett "oval" 57 -ben jött a képem látható típus nagyobb első és hátsóablakkal valamint új műszerfallal.
Ennek a bogárnak nagy a hátsó ablaka! Ennek osztotnak kéne lennie. 1962.től van ilyen ablak. A rendszám lehet,hogy nem is az övé. Vagy a szerkeztő változtatta meg!
Nem kapkodom, így is egy csomó gyanús esetet átugrok.
Autó Motor 1960 CR 699: Wartburg 313-1, Kazal László FA 50-15: Framo CA 24-06: Skoda 445 AB 18-62: Skoda, Országos Munkaügyi Intézet AB 74-41: Skoda Tudor JA 07-24: Moszkvics taxi. Sofőrjei: Bíró Pál és László Árpád CA 06-34: Wartburg kabrio CB 14-29: Skoda 445 CB 47-79: Moszkvics CB 50-54: Wartburg CA 59-33: Skoda 445 vagy Octavia CB 48-58: Wartburg CB 81-14: Szabadi Kálmán, Festival nevű Isetta-motoros kisautója (Autó Motor 1960/14, júl 15)
Ej - ej Pali , ne tessék kapkodni , tessék figyelmesen leolvasni a rendszámokat , és megfigyelni a tipust ! :)
CA 71 - 75 Skoda 440 ! ' 58 11 06 Tulajdonos Dr Kamarás László veszprémi állatorvos .
Másik ' 59 -es AM - ben is van kép róla :
Dr Kamarás László nem sokáig versenyzett ezzel a kocsival , lecserélte egy Octáviára , késöbb , talán ' 60 - ban Senior országos helyezett lett . Majd , ha lapozod tovább a késöbbi AM - ket , megtalálod az egyik hátulján .
Amúgy az autó ' 57 - es , valószinüleg át lett rendszámozva ' 58 - ban , de ez a forgalmiból nem derül ki . S hogy mindezt honnan ? Dr Kamarás László egy nagyon jó barátom nagybátyának adta el a kocsit anno , s azóta is végig a családon belül cserélt gazdát , hogy aztán a barátomhoz kerülvén várja felújitását :)
Autó Motor, 1959: AC 15-86: Moszkvics 407 AB 58-53: Moszkvics 407 CA 21-30: Skoda 445 FA 15-04: Framo teherautó, EMAG tulajdonában AB 69-02: Moszkvics. Kabos László színművész H 80-093 külföldi rendszámú Simca Arondéját ittasan vezetve törte össze CA 58-62: Volkswagen bogár CA 71-79: Skoda 445 CA 12-25: Opel (talán P4) CA 55-44: Wartburg, Kozma Ferenc CA 45-21: angol „muzeális” Daimler. Dr Komlósy Vilmos ügyész tulajdonában CA 57-05: Renault Juvaquatre BA 39-52: Warszawa M20 CA 44-04: Citroen Traction Avant CA 55-45: Wartburg CA 02-41: Fiat Topolino, Tenczel István JA 00-59: Wartburg taxi YA 51-89: Csepel D700 CB 37-88: Morris Minor AB 71-53: Moszkvics 407
Átböngésztem Autó Motor 1958-as évfolyamát 1958: CO 745: Fiat 1500. Tulaj: Zentai József CD-732: Opel P4 CH-432: Austin HE 859: GAZ 67 DD-384: Skoda CP-682: Moszkvics CR-661: Wartburg CN 273: Wartburg OG 441: Danuvia 125, Szakács István, Bp GN 319 és GN 329: Faros Ikarus AT 171: Wartburg YN 038: Csepel teherautó SX 333: Csepel teherautó, Fősped tulajdonában költöztetésre CN 793: AWZ P70. Tulaj: Dr Gyúró András CN 278: Wartburg, Dr Bóna Zoltán, Kiskunlacháza CL 656: Renault Juvaquatre. Nagy Károly AL 361: Opel Rekord CM 194: Wartburg
1958. szept 15-i számban (17. szám) írnak A rendszámtábla és forgalmi engedély cseréjéről
Így van. Csodálkoztam én is rajt.Nálunk már talán 1992-ben le cserélték a rendszámokat a buszokon. Ikarus 266-osunk rendszámai voltak: GF 38-29 BZ 62-00 BRS 521 .
Aztán rájöttem, hogy a táblákat sem feltétlenül kellett a '90-es évek elején legyártatniuk, lévén I és O végűek a BP kombónál már nem voltak sorozatban, tehát azt később is kérhették egyediként...