Keresés

Részletes keresés

**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41305
Ez már barátibb megoldás! :)
Előzmény: Intersziti (41299)
18-09 Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41304
Csáktornyáig felesleges. Szerintem gondolkozzunk egy megvalósíthatóbb vonalvezetésen, ami nem igényel jelentős beruházást.

77-es: ... - Egressy út - Miskolci utca - Mogyoródi út - Öv utca - Egressy út - ...
77A: ... - a mai 77-es útvonalán -

Mind a kettő csúcsidőben 10-10, napközben 15 percenként járna, míg a 77-es hétvégén nem közlekedne, viszont munkanapokon az új 77-es utasai a külső szakaszról 3-4 percet nyernének így. Ennél jobban megbolygatni nem szükséges a 77-est.
Előzmény: **BPO-700** (41300)
Szabó_bakter Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41303
A Thökölyn viszont végig ott van a frankó villamos (ex-44, 67) betáp, tartóoszlopokkal, keresztsodronyokkal, csak rá kéne aggatni két pár trolis munkavezetéket a villamos két vezetékje helyett.

Egy ilyen hosszabbításnak csak akkor van értelme, ha valami pluszt is ad, illetve nem kerül többe. Javaslatodban nem látom ezt a pluszt, viszont jelentősen megnöveli a vonal hosszát. A 79-essel viszont tényleg kezdeni kellene valamit. A Garay utca végállomás nagyon rossz helyen van, minimális az önálló szakasza, azon túl pedig a gyakoribb 75-ös mellett nem nagyon rúg labdába. Ezért adná magát, hogy ha újabb vonalat hozunk be a belvárosba, akkor ezen az útvonalon tegyük.

A 79-es utasainak átszállásra kényszerítését nem értem. Feltételezem, hogy az önálló szakaszról az utasok többsége nem a Dózsa Gy. út felé tart, sokkal inkább a belváros felé, esetleg valamelyik metrót szeretné gyorsan elérni. Mindezekre ma is alkalmatlan a 79-es, a belváros széli lakosokat csak mégjobban kiviszi a városból, és átszállási kapcsolatai sem jók (kivéve a másik végállomást, de az meg sokaknak nagy kerülő).
Előzmény: Intersziti (41301)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41302
Azért, mert biliprojektet mondtam, még próbálok relatíve földközelben maradni, kevés új beruházással. :-ppppp

Nemtom mennyi utas lenne Öv utca - Csáktornya viszonylatban :-)
Előzmény: **BPO-700** (41300)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41301
"Akkor már úgy kellene, hogy egyúttal váltsa ki a 79-es önálló szakaszát"

Akkor a még magmaradt 79-es utasok plusz egy átszállásra lesznek kényszerítve (mint lejjebb írtam, nem vagyok híve a 79-es totális megszűntetésének), ugyanakkor a 77-es utasainak fölösleges kerülő lenne.

A Thökölyn viszont végig ott van a frankó villamos (ex-44, 67) betáp, tartóoszlopokkal, keresztsodronyokkal, csak rá kéne aggatni két pár trolis munkavezetéket a villamos két vezetékje helyett.
Előzmény: Szabó_bakter (41298)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41300
Mi lenne ha a 77-es végig menne a Mogyoródin és úgy használná a hurkot, majd Miskolcin vagy Őv utcán végig Csáktornyáig?
Előzmény: Intersziti (41295)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41299






Hm?
Előzmény: 18-09 (41297)
Szabó_bakter Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41298
Akkor már úgy kellene, hogy egyúttal váltsa ki a 79-es önálló szakaszát, persze értelmes végponttal a téren.

Hátrány: ezzel a külső rész még messzebb kerül a metrótól, ami valószínűleg nem vállalható fel.
Előzmény: Intersziti (41295)
18-09 Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41297
77-esnek a külső hurok bejárásával kellene kezdeni valamit.
Előzmény: Intersziti (41295)
FKU-911 Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41296
A nagy részük tényleg le van állítva felújítás miatt.
Előzmény: Törölt nick (41292)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.05 0 0 41295
Jjjjjjóóóóóóó... Akkor folytatom a biliprojektet... :-DDD

Hosszúhetvenhét




77-es a Thökölyn a Keletiig?
Előzmény: Törölt nick (41291)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41294
Végülis mindegy, úgy is sok a PK :))
Akkor jó!:)
Előzmény: 18-09 (41293)
18-09 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41293
De mikor PK előtt voltam a vonalon akkor csak (szinte) 435T-k voltak rajta

Nem mindegy melyik PK előtt:))) 3-4 éve a GVM-ek vannak többségben.
Előzmény: Törölt nick (41292)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41292
Üdv!

Hallottam egyik jó barátomtól egy olyat, hogy a 435T-k (nagy része) le van állítva.
Múltkor voltam 80A-zni és délután 2 db volt kint rajta. De mikor PK előtt voltam a vonalon akkor csak (szinte) 435T-k voltak rajta és pár db 280T. Nos nem tudom mi igaz a leállításokról szólva, de ha valaki többet tud, akkor mondja már el, előre is köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41291

Nem gondolom, hogy rossz ötlet.Annyi tuti, hogy amíg a trolinak ilyen nyomorult a belvárosi hálózata, szerintem főleg a 74-es nem igazán oké, addig nem sok utaszámnövekedés várható...

 

SzL

Előzmény: Intersziti (41290)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41290
Na jó, látom, nincs semmi téma, mindenki a strandon sütteti a hasát :-D, úgyhogy akkor jöjjön ismét egy kis könnyed "biliprojektes" hálózatfejlesztgetősdi.

Mondjuk... mondjuk... mondjuk... őőőőőő... kinek mozgatja meg a fantáziáját... hmmm, mondjuk ez:

Hosszúnyolcvankettő

? :-)


Ötleteiket hosszú82 jeligére várjuk szerkesztőségünkbe. :-DD
Előzmény: Intersziti (41197)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41289
Köf, Süwegpótlóenzéá! :-)
Előzmény: NZA (41288)
NZA Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41288

Nem.

Előzmény: Intersziti (41287)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41287
féloff: Süweg! Az építési engedélyköteles, ha nem helyezem át a járdaszegélyt, hanem csak lesüllyesztem, mittudomain akadálymentesítés céljából? :)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41286
Azt nemtom, hogy a BKV-nak konkrétan mennyiért ajánlották, de akkoriban az ebayen meg hasonló oldalakon olyan 80-90 milláért hírdették.
Előzmény: John Howard (41284)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41285
Csak nem azokra a randa Neoplan-okra célzol?
Előzmény: John Howard (41282)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41284

Ár nem publikus (nem is tudok pontosat, inkább csak sejtés, valószínűsíthetőség)...

 

Okok? Pontos okot nem tudok, "részünkről" a nagy karbantartásigény, az eddig ismeretlen technika, a sok hektónyi különleges hűtőfolyadésk, az agymotorok felújítási költsége, stb.

Előzmény: T. Ádám (41283)
T. Ádám Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41283

Mennyiért árulták a trolikat?

Mi volt az ok amiért nem vették meg?

Előzmény: John Howard (41282)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41282

"...meg ha lesz újtroli beszerzés akkor a pályázatot úgy kell kiírni h csak aggregátosakat veszünk"

 

Volt itt, nálunk - pont két éve - aggregátos, full önjárós, alacsonypadlós csuklós troli. Igaz, használt, de a _képességeihez_mérten_ nem lett volna túl drága. Az "akácfautca" úgy döntött, hogy nem kellenek...

 

Az igazság az, hogy műszakilag egy zseniális szerkezet volt, és mint jármű kiváló tulajdonságokkal rendelkezett. De "ide" túl bonyolult, kényes gép...

Előzmény: Szakacsze (41274)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41281
"Úgy tudom hogy a jelenlegi solarisok önjárása alig pár km (1km vagy annyi se ?)
Ezzel megoldható a kerülőút ?"

Guglimapra ránézve kb. 670-680 méter.
Előzmény: Szakacsze (41274)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41280
Lehet, hogy kezdő fórumozó vagyok, de legalább tudom, hogy jutok ki a Csáky telepről Makkosházára :P
Előzmény: V4760 (41272)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41279
Neked köszönöm! :-)
Előzmény: Hamster (41271)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41278

"...a dízel aggregát ami a villanymotort hajtja, maga az aggregát jóval kissebb mint egy buszmotor..."

 

Ne felejtsük el az energiamegmaradás törvényét!

Ahhoz, hogy egy 200kW-os villanymotort dízelaggregáttal ellássunk elegendő elektromos teljesítménnyel, _legalább_ 200kW-os dízelmotor szükséges. Az elegendőn itt most arra gondolok, hogy pl. teljes terheléssel is megfelelő gyorsulást lehessen produkálni. Ez most a debreceni Solarisok esetében nem teljesül. Az ottani (azt hiszem) 70kW-os Iveco dízelmotor csak nagyon kicsi gyorsítóáramot tud biztosítani, így az önjárás csak kényszerüzemnek tekintendő. Teljes körű, nagy távolságú önjáráshoz úgy 250 kW körüli dízelteljesítmény szükséges - egy ekkora motor pedig méretben is kábé megegyezik a buszok motorjával. Ez van. A fizika korlátait nem lehet átlépni.

 

"gyárilag opció volt, úgyh útólag sem lehet túl bonyolult"

 

Gondolom, több típust láttál már ilyet. Műszakilag nyilván pontosan meg tudod indokolni, hogy az utólagos beépítés miért oly egyszerű, ha eleve nincs erre kialakítva sem a mechanikus, sem az elektronikai, vezérlési háttér. De ha nem, akkor elmondanám, hogy a dolog korántsem ilyen egyszerű...

Előzmény: Szakacsze (41274)
Humarci Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41277
Hát lehet hogy a 260 -ast 2. vagy 3. vázjavítást kapná, de nézzük meg mennyi időt szavatoltak nekik, és a 415 -nek, amit már első napokban mondták hogy könnyű vázas 8-10 -éves élettartamra...
Előzmény: IK60T (41109)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41276
Házi feladat: menj el debrecenbe és a trolibusz(solaris) belső terét szemléld alaposan meg(különös tekintettel a hátsó részen) ezt követően mintegy összehasonlítás jelleggel nézd meg a budapesti azonos típust. különbség önmagáért beszél, arról nem is szólva, hogy sztem újra kellene vizsgáztatni. nem kell ide dízel agregátoros megoldás. pénz és akarat kellene ahhoz, hogy a kocsik akkumlátorjai megfelelő állapotban vannak. azt hogy ehhez mi szükséges nem megyek bele, mert felesleges ennyire szakmai berkekbe lendülni
Előzmény: Szakacsze (41274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!