Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Én is biztos vagyok bent, hogy a Gyula bácsiénak magyar rendszáma volt. (Gyula bácsi volt a Zala megyei Pártbizottság első titkára hosszú ideig, derék kazánkovács. Mostanában nem szokás ilyent leírni, de én becsültem, csakúgy, mint a bátyját, aki egy nagyvállalatot vezetett sikerrel.)
Valamelyik Automobil Revue-ben benne volt az IV-66-34 rendszámos 911-es valahol a közepén a ha jól emlékszem kettő másik 911-essel. (Talán egy turbo meg egy targa volt) Nem tudod melyik szám lehetett? Az öreg akitől az autót vettem mutatta! Nagyon sok papírt megkaptam tőle de ezt nem adta oda és én balga nem jegyeztem meg hogy melyik számban volt! 76? 78?
Nincs köztünk valaki aki expert Automobil Revue-ből?
Próbálok eszerint is számolni, de hiába szorozgatom a torinóiak által megadott 178 km/h-t, a 230 sehogy sem jön ki . No sebaj, nekiveselkedem még egyszer... By the way ,bátorkodtam megjegyzni ,hogy az órát most hagyjuk.
Ha már RAPID , beugrott egy GARDE rendszám is,ott lakott az ipse a közelben , a vámnál is együtt várakozott velünk anno a Gergely utcában.
Beige volt az autó és GB-53-14-es táblát kapott 1984 augusztusában. Egy katonatiszt volt az ürge,Frankfurtban volt valami attaché,így vette a kocsit. Röhögött is apám ,hogy szép kis kém az ilyen, öt perc után fecseg.
Valahogy elfelejtettem a múltkor a sok emlék közepette.
qualitaet: a kilóméterórák álltalában 10%-ot csalnak fent lehet hogy többet is. Ha 200-at mondott akkor az legyen alulról 200 mondjuk 192 az a valóságban mondjuk 175. Ennyit a Skoda Rapidommal is mentem mondjuk az óra szerint volt annyi úgyhogy ez egy kicsit sántít :-)))) Hogy ON legyen Skoda Rapid MM 40-45 (?) az MM az biztos a többi nem de valami 4-es 5-ös kombináció.
Tisztelt 504LACI ha elolvasod(sa) mégegyszer a kérdésem akkor rá jössz én azt írtam hogy az alsót(a képen az alsót!!)találtam a héten és mint írtam a felsőről(a képen a felsőről!!) kérdeztem már vagy egy hónapja... látom kérdésemre válaszolní nehezebb mint belekötní..Tehát megpróbálom mégegyszer: TALÁLTAM A HÉTEN EGY RENDSZÁMOT OLYASMI FORMÁLYÚ MINT A MAIAK CSAK KÉT BETŰ VAN RAJTA(KÖZÉPEN) A KÉT BETŰ : B Z
HA VALAKI TUDJA HOGY MILYEN JÁRMŰVÖN LEHETETT AZ KÉREM ÍRJA MEG.
At istenért ,nehogy fikázásnak tünjék ,nekem tényleg tökre tetszik a130-as,de még a 200 KM/H is kicsit erős . Gondolj bele ,egy 165 LE-s,KB 210nm nyomatékú motorral és háromgangos aut. váltóval szerelt,viszonylag szögletes karosszériájú verdáról van szó.
180 fölött (ennyi lehet max. a hivatalos "vége" ), minden egyes km/h többlethez súlyos lóerő-tucatok köllenek. A légellenállás a sebesség köbével növekszik... Csak összehasonlításként egy tesztben (tehát nem papíron)a 450 SEL 6.9 ( 6834 ccm ,286 le ,550 nm (!!!) ) éppen hogy megfutja a 230-at. 2.156 szor nagyobb motorral, 1.73 szoros teljesítménnyel és 2.61 szeres nyomatékkal és kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal hosszabb áttétellel. A jelentős súlytöbblet ez esetben elhanyagolható.
Két kiló vagy 210 fölé (az órát most hagyjuk) ténylegesen, nagyon kevés akkori, komolyabb teljesítményű autót is gyötrelem volt felhajszolni ,ezt tapasztalatból is tudom.
S akkor egy pár kiegészités : az após is váltig állitja , hogy a Kádár sohasem használt ilyen kocsit , csak Merciben ült , legalább is a hetvenes években .
Mellesleg a cikkben ist azt írja , hogy a megyei párttitkárok jártak vele , szóval ... Az após amugy biztos benne , hogy az ővé ' 76 - os volt . Lehet , hogy ' 73- ban 23 db hoztak be , de azt követöen késöbb is kerülhettek még be ilyen kocsik ...
Tegnap azt sem írtam le , mert vetitésnek gondoltam , de most néztem a cikkben , hogy 240 km/h - ig skálázott a müszerfal , szóval az após óra szerint 230 kmh - t ment vele ...
Ezt támasztja alá egy kollégám beszámolója is , aki a nyolcvanas évek elején végzett autószerelőként , és két ilyen kocsival is volt dolga ( konkrétan egy 2,8 kéziváltos tönkrement motorja helyett a másik 3,2 automatát tett bele váltostul .)
A Nagykörösi úton 200 km/h -val ment a teszt során , és még nem volt ott vége ...
Viszont benzinkúttol benzinkútig közlekedtek ... Na jó , gondolom sohasem tankolták tele a 80 ( ! ) literes tankot :)
Ma egy autó szélvédője mögött láttam egy TH-52-79 rendszámot, nem tudom milyen autóé volt régen. A szélvédő egy Merci kisteheré volt, vagyis korban összeillik kb. a rendszámmal, de nem személyautó, mint a TH-k.
Na nekem is eszembe jutott egy story:A nagyapám 1989-1992 között a Martfűi sörgyár vezérigazgatója volt a szolgálati kocsi pedig egy sárga 1310 Dácia volt.1990-ben egy sörgyáros fogadásra kellett mennie a papámnak Budapestre.A Német kollégák a Dácia láttán sírva fakadtak! amikor beállt a sok Merci közé vele.Erre egy Német fejes azt mondta a papámnak hogy ad a Martfűi sörgyárnak egy Renault 25-öt csak mégegyszer ne lássa a Dáciát!.Kb egy hónap szóltak hogy megérkezett a határra a 25-ös.A rendszáma valami GOR-*** volt.Az autó a papámat nyugdíjba vonulásáig hűségesen szolgálta.Utána nem tudni mi lett vele:(((((.
találtam két rendszámot,az egyikről már kérdezősködtem itt kb 1hónapja (a felsőről)
de az alsót a héten találtam a főnökömnél udvar rendezés közben . Kérdeztem a lollegákat hogy vajon milyen jármüé lehetett de senki nem tudta.ezért kérem önöket ha tudják árulják el nekem is :) hogy mégis kb min volt és mikor??
Jó ez a story is!! Még pár ilyen és könyvet lehet kiadni belőle!! :-))
Van egy ismerősöm,neki van 4 db FIAT 130-a. Ebből egy rom,egy másik pedig nagyon rom. Az egyikben valami kendács motor volt. Valami diesel,ha igaz. Nagyon frankó szerkezetek!!