Én ehhez a részéhez nem értek, mit lehet egy nap alatt csinálni. Ezért volt nálunk szakember aki ehhez ért. Nem csak kőműves volt jelen a műveletnél hanem statikus is és teljesen függetlenek egymástól és mind a ketten azt mondták meg lehet csinálni egy nap alatt.
azt egy picit alabont a felfekvesnek, es kezdheti elolrol... van neki 300-as flexxe gyemantkoronggal? meg lehet csinalni anelkul is, csak 100-szor precizebb munkat igenyel.
ha azt akarod, hogy ne repedjen meg a hazon sehol semmi, akkor nem lehet a ketoldali gerendakat ugyanaznap betenni.
nekem 180centi volt a fesztav, es a jelek alapjan 30 eve nem tul jo minosegben kivitelezett a haz, ketoldalt I180-at tettek be, a komuves es az epitesz egyeterteseben.
Lehet, hogy erős túlzás az 1 nap. De abban szerintem megegyezhetünk, hogy egy normális kőműves nem egyedül megy megcsinálni egy ilyen munkát, már csak azért is amit írtál, hogy a gerenda sem 2 kiló. Nálunk most lett betéve 180-as I gerenda áthidalás gyanánt. 1 kőműves és 2 segéd dolgozott rajta 1 napig azért mertem leírni. A gerendák, mivel a méretet tudtuk és ezt szerintem azért mielőtt valaki nekiáll farigcsálni a falat illik tudni, méretre vágva érkeztek és kifúrva. Én mondjuk napközben nem voltam otthon mikor berakták, de reggel találkoztam velük és mire hazaértem 6 órára már kész is voltak vele. Én nem beszéltem a nyílás kibontásáról egyáltalán. 1 napot az áthidaló berakására írtam, hisz amíg nincs bent rendesen mást nem igen lehet csinálni. Nálunk is volt dúcolás meg egyebek. Ha beleveszed azt is, hogy ők bontják az ajtónyílást is akkor természetesen 2 nap. De gondolom itt elsősorban a fórumtárs anyagi okok miatt szeretné maga megcsinálni azért írtam neki, hogy az is megoldható, hogy az áthidalót berakja a kőműves és ő meg miután benn az áthidaló kibontja a megfelelő méretű nyílást.
az az igazság,h rosszul olvastam,azt hittem 6 méter a fesztáv. 2 méteren még talán jó lehet.azon fog múlni,h mennyi teher esik ide.hány szintet tart,harántirányú fesztáv,ilyesmi. mi nagyon sok ilyet tervezünk,megvannak a kivitelező kapcsolataink.mi mindig acélgerendát tervezünk be,de azért rendszerint nem szokott kelleni I200as szelvény
mindenképp kell ideiglenes dúcolat. porotherm gerendát ilyen célra?alakváltozásra kizárt h megfeleljen,ráadásul sztem szilárdságra is csak igen kis teherre,fesztávra lehet jo.
azert az egy nap az eros tulzas. nagyon eros. persze attol fugg hanyan csinaljak.
en csinaltam ilyet (csinaltattam), csak izelitoul - a 2db 4m2-es nyilasbol ki fog jonni egy 6m3-es kontenerre valo sitt. azt elhordani egy embernek egy komplett nap. a bontassal egyutt masfel - a fodemet ala kell ducolni rendesen, de a ducolastol szar odaferni a melohoz - a meglevo nyilasok athidaloit ki kell venni, de akkor mi tartja a felettuk levo cuccot? - az I gerendak ekkora meretnel mar darabja 100kg korul/felett lesz, nem trivialis feltenni. - a ket oldalon kulon kell bevesni, eloszor az egyik oldalon, ott beekelni, habarcsolni, es csak ha az megkotott, akkor a masik oldalon. emiatt kapasbol nem egy nap. (a kettot utanna ossze is kell csavarozni). csak ezutan lehet bontani - ha pechje van, akkor a meglevo nyilas athidaloja egybe van betonozva a koszoruval... - amugy a szabvany ajto nem 2m magas, hanem 2.1, figyelni erre! a meretet ne hasbol hatarozzuk meg, aztan lehet egyedi ajtot gyartatni, hanem eloszor nezzunk szet ajto temaban, aztan dontsuk el a meretet.
nem trivialis, de meg lehet csinalni. kell epengedely, illik statikus, es erdemes olyan komuvest talalni, aki nem ma kezdte, csinalt mar ilyet, es megvannak hozza a cuccai (vas ducok, kurvanagy flex a nyilas kivagasahoz, bakok, stb)
ha van terv, annak alapjan a vasat a telepen meretre lehet vagatni, ki lehet furatni. I200-as gerendat flexxel elvagni nem kis tortenet, es a 20-as likat belefurni sem az.
Szerintem az a legjobb ötlet, ha hívsz egy statikust aki a helyszíni szemle után megrajzolja (az a pár ezer forint megéri a biztonságot). Ilyen jellegű módosításhoz eleve kellene ép.engedély, akár az építészed is segíthetne benne. Kőművesre lehetőleg ne hallgass, neki az lehet az érdeke, hogy ledőljön és több munkája legyen...
Szia Valószínűleg a legegyszerűbb megoldás az I gerenda beépítése lenne, mert nem kell föléfalazni kisméretű téglával, mint a porotherm áthidalók esetén és egy jó szakember 1 nap alatt végez az egész művelettel, és az I gerenda azonnal terhelhető és nem kell várni míg megköt a malter, igaz nem olcsó megoldás. Viszont semmiképp nem ajánlom, hogy te magad kezdjél neki a műveletnek, mert igen veszélyes mindenféle tapasztalat és gyakorlat nélkül nekiesni. Érdemes kifizetni a szakembert ebben az esetben. Lehet, hogy a födémet is alá kell támasztani a művelet alatt, meg még sok minden lehet amire te nem is gondolnál. Ha mindenképpen spórolni akarsz akkor úgy rendeld meg a munkát, hogy csak az áthidalót tegyék be ők és utána te kibontod az ajtónyílások helyét.
Nappali déli falára szeretnék minnél nagyobb ajtónyílást (teraszajtó(ka)t) készíteni.
a probléma, hogy a fal, 38-as kisméretü téglás tartófal.
Jelenleg is vannak rajta nyílások, de a tér nem nappali volt,
ezért megfeleltek azok is.
Milyen eljárással lehetne a kb 6 méteres falszakaszon 2db 2m széles, 2 m magas nyílást "vágni", a födém leomlása nélkül? A födém, "boltíves poroszfödém", kb méteres áthidalótávolsággal, a falra merölegesen. A 2m magasság a jelenlegi nyílások felett van.
Tervem, hogy az oldalsó falak mellett, kb 70cm-nyi oszlop maradjon, és középen, a két nyílás között is kb ekkora legyen a távolság.
Én a szerelőbetonra gondoltam. Kb 7 cm lett, és 3-4 napig locsoltam biztos, ami ziher. Most kezdem rá tenni a többi réteget, kb 2 hetes a beton. Ti hány réteg bitumenest raktatok? Milyen vtg. a felső réteg beton?
Ha még nem késő:-( A friss betonok színezhetők oxidfestékkel. Akár teljes keresztmetszetben, vagy felső felületük. Ha érdekel még kérdezz rá, és megírom én hogyan csináltam. Egyébként létezik fa/kő hatású dekor bevonórendszer, de ezt is a friss betonra kell felhordani.
Ha könnyen akarsz dolgozni akkor a hideg csöveket kened, úgy nem ragadsz bele és nem lesz csíkos. Az alapozónak nem árt ha egy napot szárad a diszperziós festés előtt. Ja és az alapozónak teljesen takarnia kell lehet kétszer is le kell alpozni, mert különben pontokban átrozsdásodhat.
Ja és míg eszemben van az alpozás megkezdése előtt feltétlenül zsírtalanítani ha kell többször is. Én ha nagyon szennyezett a felület új csöveknél nitrohígítós ronggyal szoktam az jobban oldja a zsírt mint a lakkbenzin.
Alapozónál mindegy a legolcsóbb a trinátnak van fémre és kültérre. Ha az alapozó bomlik sárgul nem látod mert takarja a zománc. Repedezni meg nem fog mert az alapozónak az egyik lényege hogy puha és rugalmas marad.
Van pár cementlapom, amit tisztítás után szeretnék újra felhasználni. Nem éppen esztétikusak, de kidobni azért nem szeretném őket. Tudtok esetleg valami színes vakoló anyagot, amivel a felső felülete bevonható, hogy dekoratívabb legyen? (esetleg betonba keverni valami színezőt?) Nagy terhelés nem érné, csak járnánk rajta, viszont fagyot bírnia kell.
a múltkor írtam már, hogy a kéményem ázik, puklisodik a vakolat, valamint a cirkobekötésnél ázásnyomok. most kinyitottam az ajtót, és állt a béléscsőben a víz... kb 4 centinyit kiszedtem, utána már betont találtam.
nyitva hagyhatom az ajtót? a kémény hatás miatt fölfelé megy az égéstermék.
ezek szerint simán belesik az eső? mert ha a béléscső mellett folyna, akkor a béléscsőben nem állna...
Nyers vascsőre ha diszperziós festékkel is akarod kenni akkor is kell alapozó. Én feltétlenül rozsdagátló alapozót ajánlanék. A diszperziós festék ellen szól hogy a por rárakódik és nem lehet takarítani. Ha nem tetszik a fényes cső akkor a Caparolnak van selyemfényű zománca is és az 10 fok felettig hőálló. Ha falszínt akarsz azt is ki lehet kevertetni ebből kód alapján. Vagy a fényesnél olcsó és jó bevált a Kalorfix az színezhető oldószeres kikevertetett pasztákkal pasztelszínben.