Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

p21-feri-tb Creative Commons License 2008.04.18 0 0 58

Született   JB-62-07 néven 1976 augusztus mint TAXI.

1978 Májusban magánautvá vált ZY-06-38 névvel.

1990 Szeptemberben ACU-541 néven élt tovább 2007 Juniusig mig bontoba nem került.

 

p21-feri-tb Creative Commons License 2008.04.18 0 0 57
PZ-37-83 VAZ2101 1980 02 04.-én 10,45-kor vettem át Csepelen a Merkurnál. Azota is nálam van.-))))))  AAB-893 néven.
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.04.18 0 0 56

Helló.

OP-01-64 P21 1973 10.-hó   78-tol 86-ig birtokoltam

keepitretro Creative Commons License 2008.04.18 0 0 55
pas: AWI-val bele lehet pótolni!
......vagy a hátsó gravírból is hiányzik?
Előzmény: PAS-001 (52)
PAS-001 Creative Commons License 2008.04.18 0 0 54

Ez a könyv mondhatni hiteles de a külföldi oldalakon tényleg elég sok hibás adat szerepel.

Jogszabályról nincs infóm.

Talán twiaj tud segíteni neked.

 

Előzmény: motorkami (53)
motorkami Creative Commons License 2008.04.17 0 0 53
Engem inkább a vonatkozó jogszabályok érdekelnének, sajnos az a tapasztalatom, hogy a rendszámokkal foglalkozó weboldalakon sok a tévedés, főleg, ha külföldiek.
Előzmény: PAS-001 (51)
PAS-001 Creative Commons License 2008.04.17 0 1 52

Most épp ez a két szépség van készülőben.

Fel kellett újítani őket mert egyiken sem volt már semmi festék.

Kár,hogy az E-s -nek hiányzik az egyik sarka...

Előzmény: PAS-001 (51)
PAS-001 Creative Commons License 2008.04.17 0 0 51

Engem mint a veteránok mint a rendszámok érdekelnek.

Tényleg sok veterános kollégát teljesen hidegen hagy a dolog.

Mivel egy több mint 2000db-os gyűjteményem van amiből vagy 500 db régi rendszám ,különösen érdekel ez a témakör.

Örültem is amikor megláttam,hogy van ilyen topik.

Vannéhány külföldi irodalmam amiben részletesen leírja a magyar rendszámok kiosztását.

Ezt az európai  rendszámgyűjtők klubja ( EUROPLATE ) adja ki kétévente.

Ha gondolod le tudom belőle fénymásolni neked a magyar vonatkozású dolgokat.

 

 

Előzmény: motorkami (50)
motorkami Creative Commons License 2008.04.17 0 0 50
Nekem úgy tűnik, a veteránautósokat, motorosokat kevésbé érdekli a rendszámok története, bár szerintem szorosan hozzátartozik a motorizációhoz.
Én a hatvanas évek elejétől emlékszem, bár úgy tűnik a rendszámok logikája korábban is hasonló volt, mint 1958 után. Viszont az emlékezet néha csal. Akkor kisgyermekként a falunkban lévő összes autó rendszámát tudtam, ami nem volt kevés, hisz az olajosok telephelyén volt vagy kétszáz. Magánautó természetesen kevesebb volt, de már volt.
Örülnék, ha valaki rendelkezésemre tudna bocsátani olyan jogszabályokat, ami a rendszámokkal, a számozás rendjével foglalkozik.
NGA Creative Commons License 2008.04.17 0 0 49

Barátom nagypapájának a bogara, ujonnan vette még 1970-ben

IB 34-54 VW 1300 - 1970

T5H-s Creative Commons License 2008.04.17 0 0 48

A Moszkva 408-as,  a Lada az biztosan '78-as és akkor az eredeti rendszmot nem tudom jól.Mentségemre legyen szólva már új rendszámmal vettem.

 

És akkor a motor Pannonia T5H 1970.04.16 keltezésű forgalmi. OD 23-99

Gyártva:70.02.(0434)

A feleségem T1-eséhez is megvan az eredeti forgalmi pontosabban

"Gépjárómű forgalmi engedély" ilyet még nem is láttam előtte!:-)De a bácsika szivarzsebében elázott és a rendszám belyegyzés már nem olvasható.De a többi igen, '64.04. (0369) a gyártás időpontja, és '64.07.21-én helyezték forgalomba Tatabányán

 

Egyenlőre ennyi és bocs az Off-ért!

 

Üdv.:T5H-s

Előzmény: motorkami (35)
T5H-s Creative Commons License 2008.04.17 0 0 47

Igen a miénk is csokibarnára lett festve, mint amilyenek a gyári barnák voltak.Apámnak szegénynek ez tetszett meg valamiért.Egy-két évig még meg volt mindkettő egyszerre és olyan '83/84 körül lett eladva.Csak a Polski maradt.

 

Előzmény: Yogi (36)
NGA Creative Commons License 2008.04.17 0 1 46

Akkor ime az enyém is:

CN 86-48 VW 1300 - 1966 (merkuros auto) most HCP-507

lassújel Creative Commons License 2008.04.17 0 0 45

1992 körül még jó pár C-s gép futott. Ekkor még fel is írtam egy csomót egy noteszbe. Sajnos nem tudom, hogy hova tettem.

Fejből egy-kettő:

CN-00-75 ha jól emlékszem 312-es Varnyú (fehér, Újpalota)
CX-20-57 vkék Fiat 850 (Újpalota, Páskomliget u. IC-07-91 sárga Fiat 500 mellett állt)
CM-27-68 ezt az M3-as felüljárója mellett találtam egy lökhárítón, de sokáig szarakodtam, mert nem tudtam egybe hazavinni és végül eltűnt:(
CA-32-32 fekete Bogár szintén Újpalotáról
CU-75-15 Wartburg 353 fehér Káposztásmegyer II. roncsa volt 1992-ig.
smith Creative Commons License 2008.04.17 0 0 44
ZI 72-30 Wartburg 353 Limousine. :-)
Előzmény: smith (25)
lassújel Creative Commons License 2008.04.17 0 0 43

Ma is lehet régi rendszámosokat találni, de ez már inkább a velünk pusztuló topikba tartozik:)

Pl: Gödöllőn: VN-42-88 traktor.
trilex Creative Commons License 2008.04.17 0 0 42
Na igen, kellett egy ilyen topik, örülök neki!
Az első autó a családban Trabant volt, CP-02-09 rendszámmal, aztán 2 Wartburg, Skoda 105, azoknak nem emlékszem a rendszámára. A többi már új fajta. De majd túrok képeket.
motorkami Creative Commons License 2008.04.17 0 0 41
Az IA rendszámokat 1958-tól adták ki, talán darus autókra. Ezért a magánautók I-s sorozata IB-vel kezdődött.
Előzmény: Prista (39)
motorkami Creative Commons License 2008.04.17 0 0 40
Ha nem haragszol, amennyiben ez KPM vizsga mentőkérdés, akkor azt kell felülre írni és elkerülhető az utólagos magyarázkodás.
Előzmény: Prista (33)
Prista Creative Commons License 2008.04.17 0 0 39

A 2. betű teljesen érdektelen, úgy mint a számok, melyek utánna következtek volna. Az IS pl. azért S, mert volt egy IS 42-76 rendszámú 21-es Volgánk.

 

Természetesen írhattam volna IA rendszámot is. Vagy TA -t.

 

 

Előzmény: twiaj (38)
twiaj Creative Commons License 2008.04.17 0 0 38
Vagy: a T sorozat sem TB vel kezdődött, hanem TA-val.
Előzmény: twiaj (37)
twiaj Creative Commons License 2008.04.17 0 0 37
Pl.: Azt írja(írod?) "IS- magánautók 1970-től", ez nem igaz, mert IB-vel kezdődött az I-s sorozat, bár valóban 1970-ben.
Előzmény: Prista (33)
Yogi Creative Commons License 2008.04.17 0 0 36
Barna Trabant?
Anyám férje 85 körül felbátorodott és vett egy hihetetlenül randa csokibarna Trabantot. Az volt az első autója, ötvenvalahány évesen, képzelheted... Képes volt vele parkolás közben fejreállni.
Előzmény: T5H-s (34)
motorkami Creative Commons License 2008.04.17 0 0 35
A Moszkvics szerintem 408-as és 1968-as.
Az Lada talán 1977-es.
A többi nagyon jó. Jöhet motor is :)
Előzmény: T5H-s (34)
T5H-s Creative Commons License 2008.04.17 0 0 34

Sziasztok!

 

Kutakodtam az emlékeim közt és sikerült  a rendszámokat felidéznem.Az évjárat már nem volt egyszerű.Még gyerek voltam az idő tájt.

 

Első autónk egy gyárilag homokszínű majd később almazöldre festett

Moszkvics 407(4 körlámpával) csodás autó volt.  CS 28-83 1967?

Ezt követte egy gyárilag szürke majd később barnára festett

Trabant 601 limusin ID 83-30 1970?

Az első új autónk (forgalmi szerint narancsvörös) szerintem okkersárga

Polski Fiat 126/650p TP 87-23 1981.06.

Az első saját autóm sötétzöld Wartburg 353 UZ 93-31 1975.04.

Ezt követte egy fehér Lada 1500 1978-as évjárat de ez már új rendszámos volt '92-ben mikor hozzám került (AAM-767 ez OFF) lehetett ez ZX-es valamikor?Nem tudom miért de ez rémlik.

 

Üdv.:T5H-s

 

Prista Creative Commons License 2008.04.16 0 0 33

Konkrétan mire gondolsz?

 

Ez nem gyüjtés, hanem pl. több KPM vizsga mentőkérdése volt a nyolcvanas években.

 

 

Előzmény: twiaj (23)
PAS-001 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 32

CP-59-81 ( a képen nagyapám és nagyanyám 1968 körül)

A Trabcsi 67-es volt.

 

 

IR-21-93 1971-ből.

 

GD-51-57 ( Első nyugati kocsink 1985-ből )

smith Creative Commons License 2008.04.16 0 0 31
IF-45-15 kék nagypolák. :-)
Előzmény: Yogi (30)
Yogi Creative Commons License 2008.04.16 0 0 30
JóestéT

Azért vagyok szomorú, mert egyáltalán nem emlékszem az akkori autóim rendszámára, és fénykép sincs egyikről sem. A Nagypolákom I betűs volt és asszem 1970-es, ennyi rémlik.
Pondoray Béla Creative Commons License 2008.04.16 0 0 29

Á, a többi kocsim már a ma használatos rendszámformával rendelkezett:-)

És már nem voltam annyira lelkes, ABJ-től HTL-ig mindössze csak 5 a darabszám.

 

 

 

 

Előzmény: motorkami (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!