Urak, egy pár 18-as N43-as Michelin mennyiért lenne? Tudom, Agrogumi, de itt? És ha nem teljesen új, de még nem gatya, akkor? --- Egy garnitúra RE070 (nyilván új)?
Ha tippelhetnék, akkor Clio-ra tippelnék. Eltaláltam? :)
Ahogy a tanszékvezető főnököm mondaná: A Clio és a Leon a modern kor Zsigulijai. És mennyire igaza van az öregnek, hiszen mostanában ha 100-ból 2-3 normális ilyen vezetőt találunk az utakon, az már örömünnep. :) Régebben a földúton vagánykodó ladásoktól volt hangos a környék, most már a helyi tinigyerek crossmotorját is elnyomják a 18 colos alufelniken, kályhacső kipuffal, rapet üvöltető gyerekek csodajárgányai... Így változik minden. :)
Sikerült elküldened a Bridgestone gumikat hozzám? Csak azért kérdem, mert még nem ért ide, és jó lenne tudnom, hogy kb. mikorra várható, hogy valaki mindig legyen itthon.
Nem tudom. A felnik padkázottak voltak, mikor vettem a kocsit. Ezeket kijavították, és mondták hogy a gumik kagylósan kopottak... A javítás óta mindenhol azt mondják, hogy a felnik rendben vannak.
Beviheted gumishoz is, ekkor különbözetet fogsz fizetni, akkor is, ha a két felni egyébként egy árban van. Ez teljesen természetes, a gumis abból él, hogy gumismühelyt üzemeltet. Ez az egyszerűbb megoldás.
Én hirdetni szoktam. ami nekem bevált, az a vatera.hu, apronet. hu, hasznaltauto.hu.
A régiekkel is egy picikét, de azok egyenetlenül koptak, ezért én annak tudtam be a húzást....
De most már semmit sem tudok, meg nem is értek;( A végén kiderül, hogy sz.r a kocsi én meg a gumisokat csesztetem. De ha így lenne, akkor a hibát csak kiszúrták volna a Ford Cromax-nál meg a Zengő Guminál, ahol a futóműveket állították, nem?
DiabloCorsa segítségével (nagyon köszönöm!!!!!!) sikerült megtalálnom az importőrt és ott a megfelelő embert, aki telefonon megígérte, hogy AZONNAL kicserélik a hibás gumit, csak vigyem be hozzájuk.
Azt már le sem írom, hogy milyen huzavona után, az importőr segítségével sikerült "visszaszereznem" a (saját) gumikat az Abaqua-tól. Ez is megérne egy-két mondatot...
Tehát délután be az importőrhöz a gumikkal. K. úr nagyon segítőkész volt, elmondtam a történetet, azonnal áthozatták a másik raktárból az új gumit.
a.) Új gumi a jobb első helyére. Centrírozásnál az egyik kerék feltünően sok ólmot kér: 60|70. Ezért a szerelő 180 fokkal átforgatja, így már megelékszik 25|35-el. Próbakör: Jobbra húz.
b.) Első kerekek hátra, hátsók előre ( új gumi jobb hátul). Próbakör (de már a szerelő vezet): Még jobban jobra húz.
c.) Első kerekek felcserélése (új gumi továbbra is jobb hátul). Szerelő vezet: Minimálisan balra húz.
d.) Első kerekek átszerelése a menetiránynak megfelelően. Szerelő vezet: JOBBRA HÚZ.
Itt a szerelők már nagyon tanácstalanok (én meg a halálomon vagyok). Többször megkérdezik, hogy a futómű rendesen be volt-e állítva. Mondom két helyen is, az egyikről papír is van. "Nem volt törve a kocsi?" "Nálam nem, de az előéletét nem ismerem mert külföldről hozták be" "Akkor marad a benzin meg a gyufa" - mondják tréfásan:-)
Vissza K. úrhoz. Konklúzió hétfőn vissza hozzájuk, mert akkor jön vissza a futóműves szakemberük, akivel mindenképpen át kell nézetni a gépet, mert ő tud véleményt mondani. Annyit még azért megkérdeztem, hogy ha hétfőn kiderül, hogy mégsem a futómű a probléma ( vagy újra beállítják, de a kocsi mégiscsak jobbra húz), akkor mi történik. K. úr őszintén megmondta, hogy nem tudja.
Most hazajöttem és komolyan azon gondolkodom, hogy fogom a nagyfejszét és belevágok ebbe a kocsiba, aztán meg felgyújtom, és a hamuját meg szétszórom a szélbe;(
Annyi vigasztal hogy itt legalább tisztességesen (ügyfélbarát módon) foglalkoztak velem, igaz ez az eredeti problémámat nem oldotta meg.
En eleg regota fejtegetem, hogy a gumikereskedelem egyenes vonalu egyenletes mozgassal haladt abba a csodbe, ahol most van.
Diablo szerintem még igen jol emlekszik azokra az idokre, amikor listaaron lehetett gumit eladni. Istenem, de nagy megtiszteltetes volt, amikor Schön ur egyszer 10 szazalek kedvezmenyt adott nekem egy garnitura Uniroyalra!
Ezek az idok elmultak.
Ma a gumikereskedelem nagyreszt athelyezodott az internetre, ezzel parhuzamosan az arak drasztikusan csokkentek, de ez torvenyszeruen egyutt jart a minoseg csokkenesevel.
Minden nagyobb termelonek van peldaul Warranty Training-je, meg mindenfele Product training-je, ezek azonban penzbe kerulnek, raadasul egy tajekozott, kepzett szakember sem marad ott a cegnel kavicsokert.
Egyre tobb az olyan ceg, ahol az ertekesitok (nevezzuk igy az ugyfellel kozvetlen kapcsolatba lepo munkatarsakat) semmifele oktatason nem mennek keresztul. Beul a most erettsegizett kiscsaj a pultba, es matol o a gumiertekesito. Ha szerencsenk van, a gyakoribb mereteket gyorsan megtanulja, de mast ne varjunk el tole. Esetleg egy bájos mosolyt, de mivel keseruen alul van fizetve, talan azt se.
Egyebkent ez a tulhajszolt, es sem anyagilag, sem erkolcsileg meg nem becsult gumis kislany masnap fogyasztokent lep fel, es ugyanugy a legolcsobb beszerzesi forrasokhoz lesz lancolva, mint azok az ugyfelei, akik az ar miatt kotottek ki a fonoke webshopjaban.
Mas kulturaban el szokas ismerni a munka hozzaadott erteket, es sokkal elegedettebb vasarlok vasarolnak sokkal elegedettebb, ezert nyugisabb, lazabb kereskedoktol.
Ez hatalmas kulturalis kulonbseg.
Amennyire a nyugati illetve a balkani gyakorlatot szemelyesen ismerem, a mai magyar kereskedelmi gyakorlat mindket kulturabol sikeresen megorokolte a rossz vonasaikat -- a jok nelkul.