Off Én úgy tudom/tudtam, hogy az állami normatív támogatás alól kikerült a BKV a 90-es évektől, és emiatt a főváros egymaga képtelen azt normálisan finanszírozni. Azt tudom, hogy mostanában (utóbbi 1-2 évben) történt valamiféle előrelépés ez ügyben, (hitelgarancia, adósság átütemezés stb.) de ez már csak a tűzoltást, a teljes fővárosi tömegközlekedés teljes összeomlásának az elkerülését szolgálja/szolgálta.
Pont azért, mert lassan jármű sem lesz gondolom, hogy a meglévők megóvását/rendelkezésre álló hajtásrendszer átültetését nem kéne ennyire leszólni.
1. Újakra nincs pénz -és szakember mint mondottad. 2. A rendelkezésre álló készletek megtartására vonatkozó elképzeléseket -nem az enyémet, jópár topiktárs hasonló elgondolására célzok- elolvasásra sem tartják néhányan érdemesnek.
Az első megoldást szorgalmazza mindenki, de no lóvé. A második nem szimpatikus, mert egy ZIU cucc sokat fogyaszt.
Akorhát?
Engem csak az érdekelne, hogy ha ez se, meg az se, akkor mi?
Elismerem én, hogy egy 30-as / 40es évek technikája picit régi, nyilván nem gazdaságos pénzt fordítani rá. Mégis ez az, ami most éppen helytáll, szegény modern szekerek viszont kényszerpihennek. Az esetleges új járműveknek is ezt a sorsot jósolom, és megkérdőjelezem, gazdaságos volna -e azért az új járművek vásárlását eröltetni horror összegekért, hogy a garancia lejártával (gondolom 1 év) azok is a garban porosodjanak. A "melyik ujjamat harapjam" tipikus esete...
Amúgy nem akartam senkinek beszólni, nem célom senkit megbántani. De azért mégiscsak várom másoktól az ötleteket, ha az itt elhangzottak egyike sem tetszik egyeseknek. Szerintük mi jobb, és megvalósítható?
kicsit elkéstél(bár én is a válasszal :-D), mert már 2db üres 415-s vázat inkább leselejteztek, mint átküldték volna a trolinak. van 1 415 ami le van állítva de annak súlyos vázsérülése van. Természetesen van más 415 -s leállítva több garázsban, de azokat még fel lehet támasztani. Én abban látnám esetleg cserét, ha megvenné a bkv a hajdú volán buszait amiket eladásra kínálnak.És azokkal kiváltani a leggázosabb 280 -asokat amik motorilag és műszakilag le vannak harcolva. Ezekből kiszedni mindent, és lehet felújítani a vázat trolinak.
És az az ominózus "kis kanyar" amiről beszélgettünk? Lehet, hogy ezzel meg tudnánk menteni a 79-est? Tudod arról a kanyarról beszélek, amikor "felsővezeték-zár" van a Dózsa György út és Állatkerti út kereszteződésnél. Két verziót láttunk jónak: 1) rövid kanyar beépítése (ami nem kis pénz...) :S 2) kis terel Munkácsy felé
Így talán többen utaznának rajta ha a Herminán menne és nem a Dózsán. És pótlás idején sem kellene 75/79 mellé pótlóbusz az aluljáróig.
Intersziti, a 79-es helyzetére melyiket tartanád alkalmas megoldásnak? - csak hétvégén ne járjon, hétköznap maradjon, (Ik280-nal) - 74-es betérjen a Garayba hétvégén - csak hétvégén ne járjon, hétköznap maradjon, (szólóval) - 74-es betérjen a Garayba hétvégén - csak hétköznap csúcsidőben maradjon, egyéb időszakokban a 74-es térjen be a Garayba - szűnjön meg, a 74-es térjen be a Garayba mindig (nem lenne zavarérzékeny?) - szűnjön meg, a 79-es utasai menjenek 20E/30-assal (74-es ne menjen be) - egyéb
Nem kell visszaadni csak ne menjen annyi kézen keresztül a lé, mondjuk a fő polgi és bandája kimaradhatna és egyenest a BKV-hoz kerülne a suska. Ja azért nem jó mert nem tudnak sumákolni belöle, kérem az más. Akkor kapjon a város vezetés digitális forintott mint a BKV és ossza azt be hátha neki sem megy mint a BKV.nak.
Egyébként meg ha lenne is érdek akkor rászámolják a zsebméretet és csak utána irnak kipályázatot. Szerinted miért kerül többe a tervezetnél a 4metro, 1 és 3-as villamos meghosszabítás, és a Margit híd felújítása.
A másik az hogy van nekünk Solarisunk ami önjáros, nem volt létszükség buszokkal pótolni a 72-est, szerintem. De nem gond mert legalább most belegondolnak a környéken élök, hogy milesz akkor ha nem lesz troli.
Nagyon OFF, ezért befejezem, de ha olvasol újságot, akkor tudhatod, hogy manapság az álami kézben lévő közforgalmú közlekedésnél nem éppen nagyívű fejlesztésekről szólnak a hírek...
Szóval szerintem a budapesti trolihálózat azért létezik még, mert nem állami kézben van.
1991 előtt még 100%-os állami tulajdonú volt a BKV, akkor adták el a fővárosnak. És ekkor kezdődött meg a szolgáltatás színvonalának rohamos csökkenése is. Szerintem jobb volna ha ismét államosítanák, mert úgy látom, hogy a főváros nem képes arra, hogy megfelelően finanszírozza. Most csak részben finanszírozza az állam a BKV-t, azt a pénzt amit a város nem tesz bele az utasok fizetik meg a magas jegyárakkal, valamint a milliárdos adósságot növeli.
Ma is az állam finanszírozza a BKV-t, a Főváros egy vasat sem ad üzemeltetésre, és a fejlesztések nagy részét is az állam vagy az EU fizeti, szóval nem is tejlesen értem a felvetésedet.
Én csak azt nem értem, hogy az ÁLLAM miért szállt ki anno a 90-es években a nagyvárosi tömegközlekedés finanszírozásából. Szóval, ez már rég nem BKV történet, ezeken az áldatlan állapotokon csak a T. Honatyák tudnának segíteni.
"Jó megoldás az is, hogy majd buszokkal pótoljuk elöször a 79-est majd a 73-ast és így tovább és mire észbekapnak a polgárok már nincs troli..."
Nahát, ez remélem, hogy a 21. században nem fog bekövetkezni! Belvárosi lakosként ezt felháborítónak tartanám, mert itt már most is kritikán aluli a levegő minősége. Pl. most, amikor a 72-est is busszal pótolják (tudom, hogy a Munkácsy M. u-i csatornaépítés miatt) érezhetően romlott a környék légszennyezettsége. Azóta az Arany János u-i végállomást is ellepi a füst, amikor elindul onnan a pótló. Én már alig várom, hogy újra járjon a 72-es troli.
Ja lehet célozgatni meg beszologatni, úgysem rossz de azért ne másoktól várjál ötleteket.
Ha tisztában vagy azzal, hogy nincs pénz, nincs elég szakember és lassan jármű sem lesz éa ahitelét is elvesztette a bankoknál akkor te milyen megoldást tudnál javasolni.
Tisztában vagyok azzal hogy az ötletem nevetségesen müszakilag alulmúlt de jelenleg nem tudsz te sem ennél jobbat ami akár átmenetileg is de müködö képessé teszi a trolit. A mostani helyzetet újraértékelve már az sem jó amit felhoztam mert jelenleg a béreknek a pénze is kérdésesé vált.
Jó megoldás az is, hogy majd buszokkal pótoljuk elöször a 79-est majd a 73-ast és így tovább és mire észbekapnak a polgárok már nincs troli de a buszsem lesz mert szépen kiprivatizálják és a BKV-s jv-ék mehetnek éhbérért buszozni ha átveszi az új maszek.
Happy end: A fórum oldalt meg megkérjük nevezzék át : Inditsuk újra a trolibuszokat -ra.
Akkor tehát hozzáértő urak szerint miből (anyagi forrás), mit (típus) mennyit (egyértelmű), és mikor? Illetve eddig a mikorig mi fog gurulni és utast szállítani?
Én is olvasnék kicsit, várom az ötletek zuhatagát. Azon kívül, hogy a jelenleg meglévőt elvből, meg mert Dubai-ban és Svájcban nem "trendi" azt ne.
"Azzal viszont, hogy a 75-öst meghosszabbították, a 79-est pedig leröviditették és megritkitották sikerült elérni azt, hogy nem csak hétvégén, hanem még csúcsidőben is kihasználatlan legyen a járat."
Meg azt is elérték, hogy most nem a 75-ösről rohannak át a kedves utasok a 79-esre az Állatkerti útnál, hanem fordítva, a 79-esről a Jászaira menő 75-ösre. Visszafelé meg a 75-ösről a Keletibe menő 79-esre. A 79-esnek _a_mai_formájában_ semmi értelme.
Az Uzsoki kórház miatt szerintem fontos volna, hogy legalább hétvégén legyen ap. a 82-esen. Nem kéne teljes ap.-s szolgáltatást nyújtani, bőven elég volna ha a kiadott járművek fele ap, másik fele ZIU lenne. A menetrendet meg így lehetne sűríteni 15-ről 10 percre, ennek következtében több utas lenne. Az olyan járatokra mint 74, 74A pedig teljesen felesleges a 100%-os ap (ami egyébként amúgy sincs meg, márpedig ha gyakorlatban meg lehet csinálni, hogy nem ap.-t adnak ki, akkor papíron is meg lehetne).