Hallottam egyik jó barátomtól egy olyat, hogy a 435T-k (nagy része) le van állítva. Múltkor voltam 80A-zni és délután 2 db volt kint rajta. De mikor PK előtt voltam a vonalon akkor csak (szinte) 435T-k voltak rajta és pár db 280T. Nos nem tudom mi igaz a leállításokról szólva, de ha valaki többet tud, akkor mondja már el, előre is köszönöm!
Nem gondolom, hogy rossz ötlet.Annyi tuti, hogy amíg a trolinak ilyen nyomorult a belvárosi hálózata, szerintem főleg a 74-es nem igazán oké, addig nem sok utaszámnövekedés várható...
Na jó, látom, nincs semmi téma, mindenki a strandon sütteti a hasát :-D, úgyhogy akkor jöjjön ismét egy kis könnyed "biliprojektes" hálózatfejlesztgetősdi.
Mondjuk... mondjuk... mondjuk... őőőőőő... kinek mozgatja meg a fantáziáját... hmmm, mondjuk ez:
Ár nem publikus (nem is tudok pontosat, inkább csak sejtés, valószínűsíthetőség)...
Okok? Pontos okot nem tudok, "részünkről" a nagy karbantartásigény, az eddig ismeretlen technika, a sok hektónyi különleges hűtőfolyadésk, az agymotorok felújítási költsége, stb.
"...meg ha lesz újtroli beszerzés akkor a pályázatot úgy kell kiírni h csak aggregátosakat veszünk"
Volt itt, nálunk - pont két éve - aggregátos, full önjárós, alacsonypadlós csuklós troli. Igaz, használt, de a _képességeihez_mérten_ nem lett volna túl drága. Az "akácfautca" úgy döntött, hogy nem kellenek...
Az igazság az, hogy műszakilag egy zseniális szerkezet volt, és mint jármű kiváló tulajdonságokkal rendelkezett. De "ide" túl bonyolult, kényes gép...
"...a dízel aggregát ami a villanymotort hajtja, maga az aggregát jóval kissebb mint egy buszmotor..."
Ne felejtsük el az energiamegmaradás törvényét!
Ahhoz, hogy egy 200kW-os villanymotort dízelaggregáttal ellássunk elegendő elektromos teljesítménnyel, _legalább_ 200kW-os dízelmotor szükséges. Az elegendőn itt most arra gondolok, hogy pl. teljes terheléssel is megfelelő gyorsulást lehessen produkálni. Ez most a debreceni Solarisok esetében nem teljesül. Az ottani (azt hiszem) 70kW-os Iveco dízelmotor csak nagyon kicsi gyorsítóáramot tud biztosítani, így az önjárás csak kényszerüzemnek tekintendő. Teljes körű, nagy távolságú önjáráshoz úgy 250 kW körüli dízelteljesítmény szükséges - egy ekkora motor pedig méretben is kábé megegyezik a buszok motorjával. Ez van. A fizika korlátait nem lehet átlépni.
"gyárilag opció volt, úgyh útólag sem lehet túl bonyolult"
Gondolom, több típust láttál már ilyet. Műszakilag nyilván pontosan meg tudod indokolni, hogy az utólagos beépítés miért oly egyszerű, ha eleve nincs erre kialakítva sem a mechanikus, sem az elektronikai, vezérlési háttér. De ha nem, akkor elmondanám, hogy a dolog korántsem ilyen egyszerű...
Hát lehet hogy a 260 -ast 2. vagy 3. vázjavítást kapná, de nézzük meg mennyi időt szavatoltak nekik, és a 415 -nek, amit már első napokban mondták hogy könnyű vázas 8-10 -éves élettartamra...
Házi feladat: menj el debrecenbe és a trolibusz(solaris) belső terét szemléld alaposan meg(különös tekintettel a hátsó részen) ezt követően mintegy összehasonlítás jelleggel nézd meg a budapesti azonos típust. különbség önmagáért beszél, arról nem is szólva, hogy sztem újra kellene vizsgáztatni. nem kell ide dízel agregátoros megoldás. pénz és akarat kellene ahhoz, hogy a kocsik akkumlátorjai megfelelő állapotban vannak. azt hogy ehhez mi szükséges nem megyek bele, mert felesleges ennyire szakmai berkekbe lendülni
"3. Komoly önbizalomra vall, hogy nálad párszor felkészültebb, tapasztaltabb intézményeket, civil szervezeteket nevezel gittegyletnek, bizonyára komoly szakmai háttérrel és tudással. Ez a topik inkább periférikus, így kevésbé olvassák azok, akik igazán helyretennének emiatt."
Egy utolsó OFF a témához
Először is nem ismerjük egymást, ezért nem személyeskedünk. A markáns vélemény fogalma nálam nem egyenlő a "komoly önbizalommal", ezért nem kell engem "helyre tenni." Az elhibázott dolgokat kár mentegetni, nem érdemes.
Azt elhiszem, hogy komoly munka volt a háttérben, de a végeredmény... (A pontok után inkább nem írok semmit.) Én, mint egyszerű, hozzá nem értő, tájékozatlan utas csak a végeredménnyel szembesültem, amiről már korábban kifejtettem az álláspontomat. Azért, hogy ON is legyek, nézd meg pl. a 72-es troli külső végállomásának jelenlegi kiírását. (Zugló vasútállomás, Hermina út) Ez már magáért beszél. Nem hinném, hogy a 72-esről átszállva tömegével keresnének a vasútállomást, ellenben a Hungária krt-tal ill. az 1-es villamossal.
Nézzünk egy másik példát: a 73-as, 76-os troli Andrássy úti megállóit egy rövid időre átnevezték Vörösmarty u., M. Szegény 76-os nem is érinti a Vörösmarty utcát. No comment...
Úgy tudom hogy a jelenlegi solarisok önjárása alig pár km (1km vagy annyi se ?) Ezzel megoldható a kerülőút ? A másik meg hogy a solarisokból nem tudnak annyit kiadni h csak azokat járassák. De legjobb, szvsz legolcsóbb megoldás a dízel aggregát ami a villanymotort hajtja, maga az aggregát jóval kissebb mint egy buszmotor, innettől már csak az a kérdés mekkora üzemanyagtartályt lehet a kaszniba préselni, és meg van oldva a nagy távolságú önjárás. A solákat fel lehetne aggregáttal szereltetni (gyárilag opció volt, úgyh útólag sem lehet túl bonyolult), meg ha lesz újtroli beszerzés akkor a pályázatot úgy kell kiírni h csak aggregátosakat veszünk. Talán a gvm-ek is felszerelhetők aggregáttal, mert a 280-asoknak nagy a ládatere ahová be lehetne préselni.
Köszönöm Kolléga Úr! A középső fotó ismerős, közelebbről is meg szerettem volna nézni azt a Skodálatos képet, de nincs még fenn ez a lapszám a BKV honlapján.
Az még hagyján hogy két azonos járat egyhelyen. De hogy két azonos járat teljesen különböző helyen, ahol 2-3 kerület is elválasztja és keverik? Na az a nagy nem semmi!
Egyébként nem értem még mindig az egészet! Különböző típus nem zavar egy vonalon belül?
1. Ez nem ide való téma, különben is százszor lerágott csont.
2. Megnyilvánulásaidból úgy tűnik, hogy ismereteid meglehetősen felületesek, különösen az említett ügyekben. Tudnék mesélni, de ez ugyancsak nem ide és nem az Indexre való téma.
3. Komoly önbizalomra vall, hogy nálad párszor felkészültebb, tapasztaltabb intézményeket, civil szervezeteket nevezel gittegyletnek, bizonyára komoly szakmai háttérrel és tudással. Ez a topik inkább periférikus, így kevésbé olvassák azok, akik igazán helyretennének emiatt. Nem az én feladatom. Üdv.
Hmmm... és amikor az Izabella végén megkérdezték a 73-as trolin, hogy mikor ér Újpalotára? A 78-as busz és troli összekeverhetősége is sokszor okozott megmosolyogtató utasérdeklődést a Keletinél.