Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41292
Üdv!

Hallottam egyik jó barátomtól egy olyat, hogy a 435T-k (nagy része) le van állítva.
Múltkor voltam 80A-zni és délután 2 db volt kint rajta. De mikor PK előtt voltam a vonalon akkor csak (szinte) 435T-k voltak rajta és pár db 280T. Nos nem tudom mi igaz a leállításokról szólva, de ha valaki többet tud, akkor mondja már el, előre is köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41291

Nem gondolom, hogy rossz ötlet.Annyi tuti, hogy amíg a trolinak ilyen nyomorult a belvárosi hálózata, szerintem főleg a 74-es nem igazán oké, addig nem sok utaszámnövekedés várható...

 

SzL

Előzmény: Intersziti (41290)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41290
Na jó, látom, nincs semmi téma, mindenki a strandon sütteti a hasát :-D, úgyhogy akkor jöjjön ismét egy kis könnyed "biliprojektes" hálózatfejlesztgetősdi.

Mondjuk... mondjuk... mondjuk... őőőőőő... kinek mozgatja meg a fantáziáját... hmmm, mondjuk ez:

Hosszúnyolcvankettő

? :-)


Ötleteiket hosszú82 jeligére várjuk szerkesztőségünkbe. :-DD
Előzmény: Intersziti (41197)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.04 0 0 41289
Köf, Süwegpótlóenzéá! :-)
Előzmény: NZA (41288)
NZA Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41288

Nem.

Előzmény: Intersziti (41287)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41287
féloff: Süweg! Az építési engedélyköteles, ha nem helyezem át a járdaszegélyt, hanem csak lesüllyesztem, mittudomain akadálymentesítés céljából? :)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41286
Azt nemtom, hogy a BKV-nak konkrétan mennyiért ajánlották, de akkoriban az ebayen meg hasonló oldalakon olyan 80-90 milláért hírdették.
Előzmény: John Howard (41284)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41285
Csak nem azokra a randa Neoplan-okra célzol?
Előzmény: John Howard (41282)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41284

Ár nem publikus (nem is tudok pontosat, inkább csak sejtés, valószínűsíthetőség)...

 

Okok? Pontos okot nem tudok, "részünkről" a nagy karbantartásigény, az eddig ismeretlen technika, a sok hektónyi különleges hűtőfolyadésk, az agymotorok felújítási költsége, stb.

Előzmény: T. Ádám (41283)
T. Ádám Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41283

Mennyiért árulták a trolikat?

Mi volt az ok amiért nem vették meg?

Előzmény: John Howard (41282)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41282

"...meg ha lesz újtroli beszerzés akkor a pályázatot úgy kell kiírni h csak aggregátosakat veszünk"

 

Volt itt, nálunk - pont két éve - aggregátos, full önjárós, alacsonypadlós csuklós troli. Igaz, használt, de a _képességeihez_mérten_ nem lett volna túl drága. Az "akácfautca" úgy döntött, hogy nem kellenek...

 

Az igazság az, hogy műszakilag egy zseniális szerkezet volt, és mint jármű kiváló tulajdonságokkal rendelkezett. De "ide" túl bonyolult, kényes gép...

Előzmény: Szakacsze (41274)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41281
"Úgy tudom hogy a jelenlegi solarisok önjárása alig pár km (1km vagy annyi se ?)
Ezzel megoldható a kerülőút ?"

Guglimapra ránézve kb. 670-680 méter.
Előzmény: Szakacsze (41274)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41280
Lehet, hogy kezdő fórumozó vagyok, de legalább tudom, hogy jutok ki a Csáky telepről Makkosházára :P
Előzmény: V4760 (41272)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41279
Neked köszönöm! :-)
Előzmény: Hamster (41271)
John Howard Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41278

"...a dízel aggregát ami a villanymotort hajtja, maga az aggregát jóval kissebb mint egy buszmotor..."

 

Ne felejtsük el az energiamegmaradás törvényét!

Ahhoz, hogy egy 200kW-os villanymotort dízelaggregáttal ellássunk elegendő elektromos teljesítménnyel, _legalább_ 200kW-os dízelmotor szükséges. Az elegendőn itt most arra gondolok, hogy pl. teljes terheléssel is megfelelő gyorsulást lehessen produkálni. Ez most a debreceni Solarisok esetében nem teljesül. Az ottani (azt hiszem) 70kW-os Iveco dízelmotor csak nagyon kicsi gyorsítóáramot tud biztosítani, így az önjárás csak kényszerüzemnek tekintendő. Teljes körű, nagy távolságú önjáráshoz úgy 250 kW körüli dízelteljesítmény szükséges - egy ekkora motor pedig méretben is kábé megegyezik a buszok motorjával. Ez van. A fizika korlátait nem lehet átlépni.

 

"gyárilag opció volt, úgyh útólag sem lehet túl bonyolult"

 

Gondolom, több típust láttál már ilyet. Műszakilag nyilván pontosan meg tudod indokolni, hogy az utólagos beépítés miért oly egyszerű, ha eleve nincs erre kialakítva sem a mechanikus, sem az elektronikai, vezérlési háttér. De ha nem, akkor elmondanám, hogy a dolog korántsem ilyen egyszerű...

Előzmény: Szakacsze (41274)
Humarci Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41277
Hát lehet hogy a 260 -ast 2. vagy 3. vázjavítást kapná, de nézzük meg mennyi időt szavatoltak nekik, és a 415 -nek, amit már első napokban mondták hogy könnyű vázas 8-10 -éves élettartamra...
Előzmény: IK60T (41109)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 41276
Házi feladat: menj el debrecenbe és a trolibusz(solaris) belső terét szemléld alaposan meg(különös tekintettel a hátsó részen) ezt követően mintegy összehasonlítás jelleggel nézd meg a budapesti azonos típust. különbség önmagáért beszél, arról nem is szólva, hogy sztem újra kellene vizsgáztatni. nem kell ide dízel agregátoros megoldás. pénz és akarat kellene ahhoz, hogy a kocsik akkumlátorjai megfelelő állapotban vannak. azt hogy ehhez mi szükséges nem megyek bele, mert felesleges ennyire szakmai berkekbe lendülni
Előzmény: Szakacsze (41274)
COMBINO SUPRA NF12B Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41275

"3. Komoly önbizalomra vall, hogy nálad párszor felkészültebb, tapasztaltabb intézményeket, civil szervezeteket nevezel gittegyletnek, bizonyára komoly szakmai háttérrel és tudással. Ez a topik inkább periférikus, így kevésbé olvassák azok, akik igazán helyretennének emiatt."

 

Egy utolsó OFF a témához

 

Először is nem ismerjük egymást, ezért nem személyeskedünk. A markáns vélemény fogalma nálam nem egyenlő a "komoly önbizalommal", ezért nem kell engem "helyre tenni." Az elhibázott dolgokat kár mentegetni, nem érdemes.

 

Azt elhiszem, hogy komoly munka volt a háttérben, de a végeredmény... (A pontok után inkább nem írok semmit.) Én, mint egyszerű, hozzá nem értő, tájékozatlan utas csak a végeredménnyel szembesültem, amiről már korábban kifejtettem az álláspontomat.  Azért, hogy ON is legyek, nézd meg pl. a 72-es troli külső végállomásának jelenlegi kiírását. (Zugló vasútállomás, Hermina út) Ez már magáért beszél. Nem hinném, hogy a 72-esről átszállva tömegével keresnének a vasútállomást, ellenben a Hungária krt-tal ill. az 1-es villamossal.

Nézzünk egy másik példát: a 73-as, 76-os troli Andrássy úti megállóit egy rövid időre átnevezték Vörösmarty u., M. Szegény 76-os nem is érinti a Vörösmarty utcát. No comment...

 

Előzmény: Peto (41266)
Szakacsze Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41274
Úgy tudom hogy a jelenlegi solarisok önjárása alig pár km (1km vagy annyi se ?)
Ezzel megoldható a kerülőút ?
A másik meg hogy a solarisokból nem tudnak annyit kiadni h csak azokat járassák.
De legjobb, szvsz legolcsóbb megoldás a dízel aggregát ami a villanymotort hajtja, maga az aggregát jóval kissebb mint egy buszmotor, innettől már csak az a kérdés mekkora üzemanyagtartályt lehet a kaszniba préselni, és meg van oldva a nagy távolságú önjárás.
A solákat fel lehetne aggregáttal szereltetni (gyárilag opció volt, úgyh útólag sem lehet túl bonyolult), meg ha lesz újtroli beszerzés akkor a pályázatot úgy kell kiírni h csak aggregátosakat veszünk. Talán a gvm-ek is felszerelhetők aggregáttal, mert a 280-asoknak nagy a ládatere ahová be lehetne préselni.
Előzmény: IK60T (41217)
V4760 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41273
OFF

A különböző típus nem, de az marhára ha jön egy 412-es 26-os FokGyem kijelzővel és körben feltáblázva 178A-nak.

ON
Előzmény: **BPO-700** (41269)
V4760 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41272
Az hagyján, hogy rossz helyen kereste... a kezdő fórumozó. ;-) :-DD

A sokszor említett apró trükk és már nem is bélyeg méretű!
Előzmény: Hamster (41271)
Hamster Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41271

A középső fotó ismerős, közelebbről is meg szerettem volna nézni azt a Skodálatos képet, de nincs még fenn ez a lapszám a BKV honlapján

 

Rossz helyen keresed :D

http://hampage.hu/kozlekedes/szeged20/img_1557.jpg

 

Előzmény: Dénes Balázs (41270)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41270
Köszönöm Kolléga Úr! A középső fotó ismerős, közelebbről is meg szerettem volna nézni azt a Skodálatos képet, de nincs még fenn ez a lapszám a BKV honlapján.
Előzmény: Peto (41268)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41269
Az még hagyján hogy két azonos járat egyhelyen. De hogy két azonos járat teljesen különböző helyen, ahol 2-3 kerület is elválasztja és keverik? Na az a nagy nem semmi!

Egyébként nem értem még mindig az egészet! Különböző típus nem zavar egy vonalon belül?
Előzmény: V4760 (41265)
Peto Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41268

Üdv! Köszöntelek egyik közös nevezőnkkel a legfrissebb újságból (a középső kép miatt nem is off topik)

 

Előzmény: Dénes Balázs (41267)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41267
Üdv Uram! :-)
Előzmény: Peto (41266)
Peto Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41266

Hagyjuk, több okból is.

1. Ez nem ide való téma, különben is százszor lerágott csont.

2. Megnyilvánulásaidból úgy tűnik, hogy ismereteid meglehetősen felületesek, különösen az említett ügyekben. Tudnék mesélni, de ez ugyancsak nem ide és nem az Indexre való téma.

3. Komoly önbizalomra vall, hogy nálad párszor felkészültebb, tapasztaltabb intézményeket, civil szervezeteket nevezel gittegyletnek, bizonyára komoly szakmai háttérrel és tudással. Ez a topik inkább periférikus, így kevésbé olvassák azok, akik igazán helyretennének emiatt. Nem az én feladatom. Üdv.

Előzmény: COMBINO SUPRA NF12B (41260)
V4760 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41265
Hmmm... és amikor az Izabella végén megkérdezték a 73-as trolin, hogy mikor ér Újpalotára?
A 78-as busz és troli összekeverhetősége is sokszor okozott megmosolyogtató utasérdeklődést a Keletinél.
Előzmény: **BPO-700** (41253)
Ivoa Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41264
Köszönöm, valami hasonló szakmai részletes válaszra gondoltam. :)

(Le sem mertem már írni az első bekezdést, mert gondoltam, hogy több topictárs nekem esne a naivitásért :))
Előzmény: Intersziti (41243)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.02 0 0 41263
Minimális? :O
Előzmény: Peto (41259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!