Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Akkor jól gondoltam, fenntartással néztem ezt a képet. Ez egy kb 80-81-es Trabi, kisbuckás műszerfallal, már bemélyedéses hátfallal, műanyagsarkos lökössel. És eredetinek tűnik. Nekem van egy UE-80-74-es rendszámom, a biosztanárom édesapjának Trabijáé volt. Amennyire utána tudtam nézni az '73-as kocsi lehetett.
Közös ismerősünktől hallottam, hogy nálad kevesen ismerik jobban az autót. :-)))
Én az elhunyt egykori tulajdonost nem ismertem személyesen, csak a család egyik ágával tartom a kapcsolatot. A kocsival kapcsolatos emlékeik egyre homályosabbak, de határozottan állítják, hogy az eredeti szín sárga volt.
Elöljáróban szeretnék eloszlatni egy esetleges félreértést:
Nem azért igazítottam ki néhány korábbi hozzászólást, hogy feleslegesen fontoskodjak, és nem is azért, mert mindent jobban akarok tudni másnál.
Pusztán csak a korhűség és a pontosság kedvéért tettem.
Régi (esetenként igen-igen régi) dolgokról irogatunk itt, teljesen természetes, hogy helyenként homályosak az emlékek (olykor az én emlékeim is), szerintem nem érdemes preztízskérdést csinálni egy-egy emlékképből, mely akár téves is lehet.
Tedd meg légyszi, hogy válaszolsz a következő kérdésekre (akár úgy, hogy ismét beszélsz az első tulajdonos fiával):
1. Fogalmam sincs, hogy annak idején kié volt a jármű.
Nem kérem, hogy írd be ide az egykori tulajdonos nevét és akkori címét (még véletlenül se írd be), inkább arra lennék kíváncsi, hogy milyen státusza volt az illetőnek az akkori társadalomban.
Kiféle-miféle engedhetett meg magának akkoriban ilyen autót, illetve kiféle-miféle merte megengedni magának (kisiparos volt vagy külszolgálatos, diplomata volt vagy csak sokat örökölt)?
2. Mi lett a kocsival?
Eladták? Ha igen, akkor hány éves korában? Ha igen, akkor kiféle-miféle vásárolta meg? Ha igen, akkor hová került az autó? Budapesten maradt? Vagy az ország egy távoli szegletébe került? Esetleg külföldre?
Esetleg mindmáig az ismerősöd családjának tulajdonában van?
3. Létezik még egyáltalán a jármű? Ha igen, akkor üzemképes még? Vajon milyen állapotban van? Esetleg sikerült eredeti állapotában megőrizni? Vagy egy csűr mélyén korhadozik valahol?
Értem Bizonyára lehetne találni. Egyébként én sajnos csak képeket meg történeteket hallottam a "régi" időkről és valahogy mindig máshogy nézek Lovászira meg úgy az olajos falvakra ,mint egy átlagos zalai falura. Kicsit szomorú látni a sok tárgyi emléket--ami mondjuk ki, ezeknek a falvaknak egy dicsőséges korszakát mutatják --ahogy pusztulnak. Lovásziban is rengeteg mindent benőtt a gaz. De ez a kép örökre bennem van: kint állok a hegyen,a pince teraszán,jobbra völgybe nézek tankállomás,már majdnem Szlovéniában,elnézek balra,a szőlőnk kellős közepén egy olajkút,kicsit távolabb a lovászi tankállomás... Akárhányszor megyünk arra,Apu mindig csak szrönyülködik az állapotokon
Ennyire Sokdáztok keresztapámnak van egy 75-ös bordó skodálya. Ő az első tulaja, majd megkérdezem a régi rendszámát. Pontosan nem tudom milyen típusú(beismerem annyit tudok róla, hogy megy :D). Ha esetleg mutattok képet meg tudom mondani a típusát.
Én gellénházi vagyok, a nagyapám volt kerettyei. Ezért Lovászit kevésbé ismerem. De buliba jártam oda, bizonyára találnák édesapáddal közös ismerősöket.
Elég régi hozászólááodhoz szólok hozzá,DE Apám lovászi gyerek,Nagyapám pedig "olajos" volt. Lovásziban dolgozott,hegesztette a Zeg-Lovászi közötti csővezetéket,meg a tankállomásokhoz vezetőket. Apám,Nagyapám nagyon sok történetet mesélt ezekről a dolgokról. A szőlőnket is Lovásziban kettévágták,mert még a szőlők közé is beékelődött egy "himba". Ő volt az én HimbaPapám,így hívtam a Papát :)
Elnézést, nem a lustaság, sokkal inkább friss apai örömök akadályoznak a visszaolvasásban. :) Ha jól emlékszem volt itt szó Skoda 110R Coupé rendszámokról. Engem az érdekelne, van-e már '74-es évjárat a "Gyűjteményben", és ha igen, milyen betűjelzéssel? Köszönöm.
Valakinek nincs ötlete köztetek arról,hogy egy 12 éve eladott teherautó felkutatását hogyan lehetne rendszám alapján elintézni?Előre is kösz a segítséget!
Itt van egy első szériás Wartburg 1000 De Luxe. A hírdetés szerint egy tulaja volt csak, sz'al tuti meg tudja mondani mi volt a rendszáma az autójának ha felhívod.
Ja akkkor sorry,másra gondoltunk. Az egy 735i volt. Azt írtad ritka típus volt idehaza..., azért hittem,hogy arról van szó. Az is nemrégiben cserélt gazdát. Viszont szoktam látni egy tiédhez hasonlót a finn követség előtt...:)
Üdv csak gyorsan benéztem egy sörözőből ahol van net.Kérdés:ő milyen rendszámot viselhetett?.Adatok:Wartburg 1000v.353 1966 december.Tippeket nagyon várok!.Képek:
Tegnap este a nővéremék fotoalbumát néztük át nem kis sikerrel :) IZ 39 61 egy igazi , első darabokból származó ' 71 Zsiguli . A sógorom , aki akkor még csak udvarolt a nővéremnek ' 80 - ban vásárolta negyvenegynéhány ezer forintért . Egy Fiat 127 és ez a Zsiga maradt fennt a vásárlás elötti utolsó rostán , de a Fiatról lecsúszott a sógor , igy maradt ez . Korrodáltak voltak a küszöbök , azt egy lakatos haverja csinálta meg , a motort pedig Ő rakta rendbe , lévén autószerelőként végzett akkor . Én pedig rengetegett utaztam ennek a kocsinak a hátsó ülésén , mert nagyon sokszor vittek magukkal utánfutóként . Tizenéves gyerekként nagyon élveztem , hogy a sógorom akkoriban fiatal suhancként nem kis sebbeséggel közlekedett , amit persze ma már felelötlenségnek tartanék , de akkor ... ( Hol volt még akkor a hátsó biztonsági őv , gyerekülés .... ) Volt részünk egy pár utcai " versenyben " , a legemlékezetesebb egy nyáron volt , valamikor ' 81 - ' 82 környékén . Mivel nem laktunk messze a Velencei tótol , autóval igen gyakran jártunk le fürödni a régi 70 uton . Egyik ilyen hétvégén délután hazafelé igyekesztünk a szokásos nem kis tempónkban , amikor is leelőzött egy Mustang cabrió . Első szériás ' 65 - ' 66 lehetett ,sárga volt , U- s rendszámmal , és tele volt fiatalokkal . Egyértelmü , hogy jaszkarizott a soför elöttük :) Mi probáltunk utánuk eredni , de ez elég hamvába holt ötletnek tünt , egykecske vs Mustang . Az igazság pillanata azonban nem sokat váratott magára . Aki ismeri ezt az utat ( és pestiek közül ki ne ismerné ? ) , ami az M7 -en az érdi emelkedő , az a régi uton a baracskai emelkedő , ahol is két sáv van felfelé . Szóval ezen emelkedő közepén értük utol a Mustangot , s bár a Zsiguli motorja kiénekelte a magas C- t , de a domb tetejére mi értünk fel elöbb . Akkor azért nem teljesen értettem a dolgot , hogy a fenébe tudtuk lenyomni , de ma már sejtem , hogy egy gyárilag is laposelem sor hattal lehetett dolgunk , amiből 15+ éves korára jópár lovacska megszökött a ménesből .( Keepitretro , qualitaet nem tudom , mennyivel mentünk , se óra szerint , se anélkül :) Szóval elég határozottan mozdult akkoriban a sógor , amit a rend éber őrei fényképekkel honoráltak , lásdd alább . Ez a kép a sógor állitása szerint Budapesten a XI. kerületben készült , az XY uton , amit azóta már rég átépitettek , és bevallom férfiasan , én nem ismertem fel , igy hát most fel is adnám rejtvénynek , hátha a fórum olvasói jobban emlékeznek ...
A képeken jól lehet látni a hátsó ablakban lévő függönyt , amiatt volt szükséges a jobb oldali külső visszapillantó tükör , viszont még valami volta hátsó ablakban , emlékezik itt valaki rá ? A pótféklámpás mizéria ugyanis nem a ' 90 - es évek elején volt elöször , amikor amerikai mintára középre rakott be az emberfia egy lámpát fölülre vagy alulra ( és ami miatt e sorok íróját többször meg akarták büntetni a rendőrök , ma meg már kötelező kiegészitő az új autókon ... ) . Hanem már jó tiz évvel korábban is volt egy ilyen hullám , csak akkor két darabot raktak hátra két oldalra , gyárilag volt állványa , a harmadik képen a kormány mögött lehet is látni .Természetesen jó magyar szokás szerint ezt is túlzásba vitték az emberek , volt , akinek 4 majd 6 lámpa is volt hátul , igy hát rövid időn belül be is tiltották ezt .
PL 95 48 sötétkék ezerötös Lada , egy ismerősé volt , amit a sógor időnként kölcsönkért , és szaladt trafipaxba :) Most , hogy mégláttam ezt a képet , jutott eszembe , hogy első fagyasztóládánk is ezen autón érkezett házhoz , lévén ezen volt tetőcsomagtartó :)
A Zsigulit egyébként két Trabant követte ( IF és TO , sajnos a számok a feledés homályába vesztek ) , majd egy bordó Dacia ZN 72 15 . Na, erre a kocsira jól emlékszem , vagy jogsi nélkül , vagy friss jogsival , de én is vezettem . Ez nagyon el volt korhadva , feldarabolva a MÉH - ben végezte .. Ezután már a topic szempontjából érdektelen új rendszámos autók következtek náluk. Végül egy bónusz kép az építkezésükről :)
1979 és 81 körül volt meg. 81-ben totálkáros lett, miután Mihályitól nem messze (Győr-S M megye) kiugrott elé egy őz és hogy ne legyen ütközés apu félrerántotta a kormányt, a kocsi pedig lehajtott az útról és az eleje összetört és utána ment a bontóba.
Vannak róla fényképek, összetört korában is, csak sajnos dia mindegyik, de lehet, hogy beszkennelem.