Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Az ötajtós előbb jött. Mint említettem, '89-ben őszén hoztam be néhányat Bécsből. Akkor még nem volt itthon. Úgy elvitték a piacon, mint a cukrot. Következő évben jöttek be az első példányok a Merkúron keresztül, mert az elsőnek behozottat (amit pont az utolsó megtartása miatt akartam eladni, már nehezebben adtam el.
A 4 ajtós valóban ehhez képest néhány évvel kjésőbb jött.
szia adom a két rendszámomat a gyülyteményedhez mind a 2 ö skoda 440 1958 as az egyik ca18 44 ez kilimáni auto volt a másik ca 84 21 ez meg szegedi auto volt
Jah... az a grafitmetál dolog nagy csoda volt. Nagyanyám 1990 májusában vette át Csepelen a Merkurnál az 1300-as Samaráját (ER-84-48) , amelyben akkortájt ritkaság, de két extra is volt, a metálfény, és az automata övek hátul, ezekért valamit kellett is fizetni pluszban. :) Aztán 1994-ben DHT-534 lett, s '95-ben visszakerült szülőhazájába. :)
A négyajtós és lépcsős hátú szamarák a kilencvenes évek második felében kerülhettek nagyobb számban az országba, mert én még nem is olyan rég is rácsodálkoztam egy-egy ilyenre.
5. (nem számolom bele, azokat a Szamarákat, amiket nem tartottam meg, csak behoztam eladni, összesen 5-öt hoztam, kettőt tartottam meg használatra, az elsőt az előbbiek miatt, meg ezt az utolsót, ezt szintén a viszonylagos különlegessége miatt)
Lada Szamara 1300. ' 90. EV 94 91. Ezt a rendszámot már a Hungária körúton a BRFK-n kaptam. 5 ajtós volt ez is. Ekkor már volt itthon is 5 ajtós, de ez grafitmetál volt és sötétített üvegü. Szóval azért -ha nem is annyira, mint az előző egy évvel korábban) azért ez is érdekesség volt akkoriban.
Bécsben, orosz-zsidó átutazó emigránsoktól vettem. Így tudták kimenekíteni és nyugati valutává váltani rubeljeiket. Orosz belpiacos volt. Szputnyik (cirill) felirattal hátul. A Lada felirat is cirill volt értelemszerűen. 5 ajtós, 5 sebességes. Ebben a kettőben különbözött a merkúrosoktól. Itthon akkor még csak 3 ajtóst árultak. Komolyan mondom, csodájára jártak az emberek az utcán az 5 ajtó miatt. A Gvadányi utcában vámoltam a Hungári Bizt. épületében. Jobban megbámulták, mnt a frissen behozott "átlagos" Asconákat, Jettákat.
Hoztam akkor vele egy másik ugyanilyet, az a EH 86 21-et kapta. Úgy foglalózták le a kőbányai autópiacon, hogy nem is volt ott a kocsi. A vizsgáztatás és rendszámkiadás természetesen a Mozaikban u.-ban történt.
Ja, a Wartburggal taxiztam. Amennyi tévét és hazavittem 87 év végén a Skála Metro elől :)) Akkor volt várható (jött is) EGY nagy áremelés, mindenki tévét vett. Kikaptak a sorból a droszton, mert a Ladákba nem fért be a doboz, hozzám meg igen, igaz nyitva maradt a csomagtartó teteje. Limuzin volt egyébként.
Lada 1200 VAZ 2101 fehér 78 nyár, talán augusztusi. Én 82 juniusban-ben vettem, 3 év 10 hónaposan. Fejes Endre író nevén volt, de az unokahúga (azt hiszem, hölgy az biztos) használta. PE 70 60.
Valóban igénytelen műa. kamu táblák voltak. Láttam párat, mikor ott dolgoztam. Az én fehér 1200-es ladám is volt civil rendőrautó, rajta valami műa. kamu rendszám.
Skoda 120L ' 88 PP 39 78 Skoda Octavia Super ' 62 december 14 CH 06 79 ( Ma már OT - s ) Trabant 601 ' 79 május PN 47 98
Amit korábban írtam neked a Feliciákkal kapcsolatban , a CE 65 , CE 66 sorozatnál , hogy ezt ' 61 november elsejéig adták ki , nos ezt modositani kell , mert konkrét info van arra , hogy a CE 66 25 november 3 - án került forgalomba . Amik még biztosan Feliciák voltak ebből a sorozatból : CE 66 11 , CE 66 13 , CE 66 86 .
GS-re tippelek, ha Pesten került forgalomba a paripád. A GO még az év legelején kifutott,a GP és a GR meg érzésem szerint inkább vidéken ment. Oszt' lehet, hogy tévedek mert a Merkuros táblákat nem ismerem annyira mint a "Hungária körútas" -akat. Ott április-májusban GS-GU ment az tutti mert ilyet konkrétan ismertem.