Keresés

Részletes keresés

Csoki bácsi Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41379
Ha jól értelmezem Intersziti kolléga ötleteléseit, akkor most a meglévő vonalhálózat módosítása, fejlesztése a cél, minimális vonalbővítéssel, gondolva napjaink BKV-jának anyagi helyzetére.
Előzmény: BPO-341 (41376)
TRA 395 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41378

Én voltam ma az utolsó 89-es. Szeretem ezt a járatot. Érdekes, pár éve még akkor sem állították le a troliforgalmat, ha fél kerékkel a levegőben közlekedtünk, vagy ha egyszerűen nem ért el a szedő a madzagig, vagy amikor egy bazinagy fémlemezen mentünk át a gödör felett, vagy amikor a trolim alá lapátolták a betont a munkások, hogy tovább tudjunk menni. Változnak az idők...

 

Előzmény: Intersziti (41370)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41377
Ahhoz nem lenne elég 4-500 méter új építésű vonal. :-p
Előzmény: BPO-341 (41376)
BPO-341 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41376
Sziasztok!
Nézegetem ezeket a képzeletbeli útvonalakat és azon gondolkoztam,hogy miért nem mehetne át a troli pl Óbudára vagy valami kert városi rézbe is mehetne, nem csak bent a belvárosban kell. :):)
Előzmény: Intersziti (41373)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41375
"Egressyről a Vezérre ugye még megvan a dreóóót"

Jajaja, de váltó meg összeágazás azért kéne rá. :)
Előzmény: 18-09 (41374)
18-09 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41374
Tetszik!:)))

Egressyről a Vezérre ugye még megvan a dreóóót, szal' azt sem kell már kihúzni, csak ellenirányban:) De szép trolis csomópont lenne cca. 70 méterre tőlem:P
Előzmény: Intersziti (41373)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41373
No, itt a hétvége, folytassuk műsorunkat ismét egy kis könnyed "térképenvonalakatrajzolgatósdival"! :-DDD (Bocs, hosszú lesz :-) )

Annyit már elárultam, hogy a biliprojektemben lenne egy jó hosszú 82-es, meg lenne egy Keletibe menő 77-es. De hogy miért is? Hát azért, mert elgondolkoztam, hogy vannak olyan vonalaink, amelyeknek csak bizonyos szakasza(i) leterhelt(ek), a többin pedig sokkal kevesebben vannak, esetleg lézengenek még csúcsidő környékén is. Ezen változtatnék, mégpedig úgy, hogy hosszú, ritkább viszonylatok mennének a ritkább szakaszokon, ezeket időben kb. megfelezve pedig betétjáratok mennének. Nézzük a pácienseimet, értelemszerűen itt most a csúcsidei terhelésről beszélek:

72

Arany-Nyugati távon relatíve kevesen utaznak rajta, itt ha nem lenne vele együtt 73-as, önállóan akkor is jól meglenne. Nyugatinál szépen kitömik, de a Munkácsy-Dózsa térségében drasztikusan el is kezd kiürülni, a Városliget északi részén már alig utaznak. Csúcsban 5-7 perc a legsűrűbb követés, amihez 8 kocsi kell, napközben és hétvégén tízpercezik.




77

Van egy 77-esünk, aki relatíve kevés utassal csalinkázik a külső végénél a kertvárosban, aztán befelé az Egressyn jól megtömik. Egészen a Hungária körútig, ahol az utasoknak durván a fele leszáll az 1/1A villamos miatt. Szegény itt régen rögtön befordult a körútra, de mivel innen száműzték a trolikat, kénytelen lett bemenni a Stefániáig, ahonnan _vissza_fordul a Hungária felé, hogy a maradék utast leborítsa a Stadionok metróállomásra. Közben persze végigszívhatja az Ifjúság útja lámpája előtti dugót is. A felszállóhelye relatíve szar helyen van, eldugva a metróállomás túlvégében. Csúcsban 6-8 perc a legsűrűbb követés, ehhez 9 kocsi kell, napközben 10, hétvégén 15 percenként jár.



82

Ő az Örstől durván az Egressyig végig jól tömve van, aztán sokan szállnak le róla a Nagy Lajosnál is (3/62 villamos és 7-173 buszcsorda), a Thökölynél teljesen kiürül (7-7E-173), aztán jóformán üresen megy tovább, mert "nem megy sehova". Meghosszabbítással lehetne ide is utasokat csábítani. Ő is 6-8 percezik csúcsban, ehhez 8 kocsi kell, napközben 10, hétvégén 10-15 percenként megy.





No, akkor van huszonöt GVM-ünk. Gyúrjuk össze a vonalakat! :-)

Hosszú 82: Örs vezér tere M+H - Uzsoki utcai kórház - Arany János utca M

Mindössze 450 méter új trolivonal kell hozzá az Erzsébet királyné és a Kassai tér között, egy váltó, egy kereszt, egy összeágazás a Kassai térhez, két váltó, két összeágazás, két kereszt a Herminához (ehhh, de jól jönnének ide is a Neoplánok... :-/ ). A Róna utcától a Kassaiig kiépíthető lenne a mai buszsáv meghosszabbítása (kicsit érdekes, hogy mennyire gazdagok vagyunk: építünk egy buszsávot, amit egyetlen egy járat se használ, mert a 32-es az M3 bevezetőre kanyarodik jobbra, a 74-es troli felsővezetékét jó két év alatt sem sikerült föléhúzni, így ezek maradnak a szélső sávban, a 25-ös busz meg már másfelé jön be).


A Rónáról a belső sávba kanyarodna a hosszú 82-es troli, onnan a 32-es busszal együtt váltana át az osztott pálya déli oldalára a Dorozsmai utca vonalában, ahol meg van szakítva a járdasziget. Még szegélykorrekció se kéne hozzá, legfeljebb lesüllyeszteni a szegély sarkát, hogy levághassák a kanyart. :-) Örs felé megmarad a két sáv, ami kell abban az irányban, így van hely egy buszsávnak az útnak azon az oldalán, cserébe fűrészfogasan lehetne parkolni az északi oldalon, a mai ca. 1,8 méter széles kanyarodósáv plusz buszmegálló helyén (hihetetlen, arról a sávról egy Trabant is lelóg talán, nemhogy egy busz).



Menetidő Örs felé kb. 34-37 perc, vissza Aranyba kb. 36-39, viszont mindkét végén van tartózkodó, úgyhogy vezetői szempontból nem olyan megerőltető, én frankón átmennék erre a vonalra, ha lenne ilyen. :-D

Kéne neki betétjárat, az egyik végén a 72-es lenne ez, a másik végén meg.... őőőőőő....

177: Stadionok M (Ifjúság útja) - Egressy út - Örs vezér tere M+H

Ez a szám most nem foglalt, jobb meg nem jutott eszembe, úgyhogy legyen 177. :-) Ő lenne a 77-es betétjárata végig az Egressyn, és jobb híján ugyanő lenne a 82-es betétjárata is az Örs felé, ehhez szintén kéne két váltó, két összeágazás, két kereszt és némi vezeték az Egressy/Vezér sarokra.






Cserébe ritkulna a 72-es és a 77-es is, mert az egyiket a hosszú 82, a másikat a 177 sűrítené. Sőt, itt jönne az az ötletem, hogy a 77-est a Stefánián, Thökölyn át vezetném a Keletiig, előnyöket már írtam lentebb. Hogy lenne-e értelme az Öv utcai hurok megbolygatásának, az jó kérdés, amit én a múltkor rajzoltam, az is lehet, hogy lerövidítené a fordulóidőt mondjuk 4 perccel, de milyen áron? Az is durván 450 méter vadonatúj derót oszlopokkal, kell hozzá egy megálló, plusz elvész a mai, kényelmes átszállás a 77-82 között a Komócsynál, amiért pampognának a piacozó nyanyák is. :-p Ugyan rövidebb lenne a hazautazása a Mogyoródi útiaknak meg az Öv utcaiaknak, de hosszabb a Szugló, Cinkotai utcaiaknak, úgyhogy nem is olyan biztos az az időnyereség.


Mennyi az annyi? :-)

A mai 5-7 percező 72-es, illetve a 6-8 percező 77-es és 82-es helyett egymást felező, tízperces követésű 72-esben, hosszú 82-esben, hosszú 77-esben és 177-esben gondolkodnék, ennyi ritkulás szvsz nem vágja földhöz az önálló szakaszokon utazókat, cserébe sűrűbb a közlekedés ott, ahol sokan vannak.

Ma kell 8 kocsi a 72-esre és a 82-esre, 9 a 77-esre, ez összesen 25 csuklós.

A tízpercező hosszú 82-es fordulóideje kb. 70-78 perc, vagyis LEPI-s menetrenddel 9 kocsi kellene rá. A Thökölyn a Keletiig meghosszabbított 77-es fordulóideje kb. 45 perc, vagyis 6 kocsi kellene rá, szintén LEPI-vel. A 72-es fordulóideje marad, a 177-esnek szintén körülbelül 40 perces fordulói lennének, úgyhogy ide 5-5 kocsi kell. Assszondjahogy... hoppá! Ez is huszonöt csuklós!!!! :-OOO :-DDDDD Nyertem!!! :-DDDD Vagyis akár még teljesítménynövekedés nélkül is lehetne belőlük új, hosszabb járatokat gyúrni. A fél város a 82-essel mehetne hétvégén a Városligetbe, levéve a terhet a többi arrajáró vonalról.

Már csak az a kérdés, hogy csúcson kívül és hétvégén mi legyen? Ugyan én a múltkor a 79-essel kapcsolatban azt írtam, hogy nem szeretem, ha egy nappali járat csak adott napszakban közlekedik, mégis, ahhoz, hogy napközben a mai sűrűség maradjon, már túl ritkán járnának a kocsik az önálló szakaszokon, ezért én inkább azt mondom, a hosszú 82-es és hosszú 77-es maradjon reggeltől estig folyamatosan tízpercező, ezzel a menetrend is könnyebben megjegyezhető, kiszámíthatóbb, csúcson kívül és hétvégén viszont nem menne a 72 és a 177. Jó, ezzel pár átszállási kapcsolat megszűnne, de ezek majd megváltoztatják az utazási szokásaikat... :-ppppp


Naszóval, nem mondom, hogy tökéletes, vannak hibái, de azért nem rossz, nem? :-)
Előzmény: Intersziti (41307)
18-09 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41372
Előzmény: HáBé (41368)
cmexpress Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41371
Grat az íráshoz, nagyon szép megemlékezés lett!
Előzmény: cmexpress (41369)
Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41370
Nemtom, de a múltkor voltam a 89-esen, egész nap vittem vagy 100-200 embert összesen, sokat nem oszt, nem szoroz... :-DDD (na jó, lehet, hogy több volt, mindenesetre többen, mint a múltkori hétvégi 79-esemen)
Előzmény: HáBé (41368)
cmexpress Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41369
Google a Te barátod (is) :XD
Csak két kattintás.
Előzmény: **BPO-700** (41359)
HáBé Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41368

Pálinkásat!

 

Hogy is lesz ez a 89-es leállása? Mert van valami hirdetmény a megállókban, de a bkv.hu-n nem szerepel (még).

Lesz-e pótolva? Vagy pótlás nélkül áll le nyár végéig?

 

HB

Intersziti Creative Commons License 2009.07.10 0 0 41367
Mától megint trolik mennek a 72-esen. Ez azért csoda, mert Magyarországon sikerült valami túrást befejezni határidő előtt. Biztos nem Fővárosi beruházás volt. :-p
IK60T Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41366

Ziu vázat alkítgatnak át és nem átgondoltan hanem csak olyan kényszerszülötten és ezért van az, hogy kb. 5 évesen megy a kohoba.

A nagy szerencse, hogy a Ziu 10 es verziót már nem tudták eddig sem elvinni. Az már a kivitelezésnél selejtezésre iéltetett.

Előzmény: 18-09 (41355)
IK60T Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41365

Ez igaz, de viszont nem Almaty.

Egyébként meg nem rossz technika, túl egyszerű és modern egyben. 

Előzmény: 18-09 (41356)
18-09 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41364
Solaris U15 inkább:)

Bár nem lenne rossz kipróbálni mit tudnak ezek az ukrán/orosz/fehérorosz "csodák" :)
Előzmény: Törölt nick (41360)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41363
Szép darab :)
Előzmény: 18-09 (41356)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41362
Most kaptam az infót, hogy Lada személygépkocsival húzták el - megvásárlás után - és takarmánytárolónak használják. Hogy hol, azt ne kérdezd mert azt nem tudom (állítólag Kerepes külterületén)... :S
Előzmény: privateer (41361)
privateer Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41361
Remélem azért csak megtudják menteni valahogy a 900-ast. Akik meg ezt tették, hát nem fognám vissza magam akkor csúnyát írnék. Egyesek pénzt áldoztak rá hogy még továbbszolgáljon így, és akkor tessék, így elintézik.

Kíváncsian várom a fejleményeket.
Előzmény: **BPO-700** (41332)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41359
Nagyon szívesen! Csak nem tudom a címüket... :(
Előzmény: Törölt nick (41344)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41358
309 kb. 1 éve nem jár. Utoljára tavaly júniusban utaztam vele, akkor is gyenge kopogó hangja volt menet közben.
77-esen meg én is ritkán látok 435-öt. (Utoljára 301-et láttam asszem ősszel.)
Előzmény: FKU-911 (41346)
trolista Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41357
Én azért erre az időtartamra is eltudnám viselni. :)
Előzmény: 18-09 (41355)
18-09 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41356
Én erre (Neoplan Kazakhstan Young Man JNP6120GDZ) gondoltam:)
Előzmény: IK60T (41354)
18-09 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41355
Jah, TP KAZ 398-as. 3-4 évesen már selejtezik őket:)

Előzmény: IK60T (41353)
IK60T Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41354

Se nem kínai se nem Neoplan.

 

Előzmény: IK60T (41353)
IK60T Creative Commons License 2009.07.09 0 0 41353

Almaty:

 

 

 

A képekért köszi az Ukrán fotós trolis funnak.

Előzmény: 18-09 (41352)
18-09 Creative Commons License 2009.07.08 0 0 41352
Azért nem egészen eldugott sarkokban, '91 után megalakult gyártók ezek. A Belkommunmash 1974 óta foglalkozik járműgyártással, a '90-es években felújítással is foglalkoztak. A Bogdan szintén évtizedek óta gyárt járműveket... A VMZ szintén nem a sufnitunig kategóriába sorolható. Ők a Škodával borultak össze a '90-es évek közepén, majd kezdtek el trolit gyártani és született meg a VMZ-ből a Trans Alfa nevű cég VMZ típusú trolija:))) Az MTRZ mondjuk tekinthető házi gyártónak, mert valamilyen formában kötődnek a moszkvai troliüzemhez.

Almaty??? Ott meg kínai Neoplan trolik futkosnak:)
Előzmény: IK60T (41338)
18-09 Creative Commons License 2009.07.08 0 0 41351
Azért nem egészen eldugott sarkokban, '91 után megalakult gyártók ezek. A Belkommunmash 1974 óta foglalkozik járműgyártással, a '90-es években felújítással is foglalkoztak. A Bogdan szintén évtizedek óta gyárt járműveket... A VMZ szintén nem a sufnitunig kategóriába sorolható. Ők a Škodával borultak össze a '90-es évek közepén, majd kezdtek el trolit gyártani és született meg a VMZ-ből a Trans Alfa nevű cég VMZ típusú trolija:))) Az MTRZ mondjuk tekinthető házi gyártónak, mert valamilyen formában kötődnek a moszkvai troliüzemhez.

Almaty??? Ott meg kínai Neoplan trolik futkosnak:)

Előzmény: IK60T (41338)
T. Ádám Creative Commons License 2009.07.08 0 0 41350
Hát én rég láttam 77esen 435öst. Hétfőn láttam de mint kiderűlt csak tanulójárat volt :)
Előzmény: ksly435 (41349)
ksly435 Creative Commons License 2009.07.08 0 0 41349
suliidőben nagyon sokat voltak 77-esen. És a 304 ma úgy láttam hogy 80A-n volt messze volt azért nem biztos.
Előzmény: KTK-393 (41348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!