Az előzőekben emlitett Premier kerékpárról pár kép!És erről kellene olyan ami gyári!Vagy ne kérjek lehetetlent?? :-)) Sajnos csepel sárvédő van rajta.Észrevesztek valami érdekeset rajta??
Láttam mit találtál!Talán burkoltan nekem szólt az eggyik hozzászólás.Az én SHBm-ba nem ilyen az elsőagy,hanem kontrás,olyan mint a bicajok hátsó agya.De van kilátásba egy másik nagyon hiányosan,abba talán jó lenne.Mit kérsz érte?Tudod mit nem adok,azt ne kérd! :-))
Láttam a múltkor egy öregasszonyt egy hajtott vázú női ES-KÁ-val,olyan táblája volt mint a prospektus bal alsó sarkában.Jó régi lehet!De nem adja,mert városi hírű nagy fösvény:))
Üdv szakik!Ma kaptam a szomszédtól egy férfi kerót,a nyaktábla nincs meg,az biztos hogy Csepel.Azt mondta az apja 54-ben vette.Én arra gondolok,hogy Túra.Gyártották azt már akkor?Mentem is vele egy kört,az első kereket át kell küllőzni,meg a középagyat megcsinálni.Egy kicsit öszvér,mert van rajta egy román dinamó,Bakony lámpa,a csomagtartó csinált hogy elbírja anno a tejes kannát.A nyereg nem bőr,de kényelmes.Tíz éve lett belökve a góréba,de fel lehetett fújni,és meg is állt benne a levegő.És ami a legjobb,amikor a szomszéd 20 éve rendbetette,a Moszkvicsához gyárilag adott világosbordó festékkel kente le! Lehetséges akkor hogy ez Túra legyen,vagy más?
Majd csinálok képet a premieremről,a sárvédő formálya érdekelne leginkább,mert olyan turás van rajta,de ezen nem is csodálkozok,mert mindenre azt tették valami okból. 10-ből 8-on olyan van,legalábbis nekem ez a tapasznyalat!:-) Tudsz csehül??
Sajnos most sincs kép! A múltkor feltett cseh fórumon találtam az adatokat. A könyvre is itt hivatkoznak és közlik egy lapját, ami váznyaktáblákkal van tele.
Kétkerekű vérfürdő! Tomboló veterán! Bicskázásba torkollt B. Ica (60) biciklitulajdonos és F.Imre (28) veteránkedvelő szóváltása. A férfi szakmai érdeklődését szeméremellenes cselekménynek vélő hölgy kést ragadott és helyben lekaszabolta a kerékpárok szerelmesét. F. Imrét saját kívánságára a MÉH telepen helyezik örök nyugalomra.
Drukkolok hozzá! Én is találkoztam Kecskeméten egy nővel, aki egy egész jó állapotú Csodanőt tolt, megállítottam egy kicsit, had vegyem szemügyre kicsit a gépet, mire egyből kijelentette, hogy nem eladó, ne is próbálkozzak :o) Jól lerendezett, annyi szent!
Szakik! Olyan bringát láttam ma hogy összecsináljátok magatokat!!!!!!!!!! Hajlított vázú csepel a táblján középen CSEPEL felírat, festés piros ,fehér ,zöld! Telibe krómozott Bosch lámpa, dinamó tökéletes álapotban! DE! Ami a lényeg a sárvédődísz amikor megláttam majdnem elájultam!!!!!!!!!!!!! Egy SZARVAS volt rajta benne a WM jel! Ez egy bolt elött volt , kijött a boltbol egy nő odamegy a bringához, kérdem tőle! Öné ez a kerékpár, rábolíntott!! Én meg nagy izgalmamban ajánlottam egy nevetségesen kis összeget (5000ft)+ még egy kerékpárt! De nem egyezett bele ( amin utólag nem is csodálozom)! Végülis azt is mondta hogy nem akar megválni tőle. Mondott még pár dolgot ,de sietett így ne igazán tudtam kifaggatni! Valami olyasmit mondott hogy a nagyannyájé volt, és hogy meg van neki a párja egy férfivázas csak az szét van szedve! Már vagy ezerszer megbántam hogy nem tettem egy nagyobb ajánlatot!! Tiszta hülye vok!!! De valószínűleg találkozok még vele ,akkor majd megszerzem!!
Megint játék volt Mátrácskámmal . Utoljára hagytam a nyereg összerakást , kár volt .
Csuszott a szegecsek beszerzése , a sok hitegetés után legyártottam . Miután felszereltem a bringára a motort kidezült , hogy nem fér el a két hajtókar között . Krómozás elött kiegyengettem őket , hogy ne kacsázzanak . Csináltam szélesebb tengelyt edzve , köszörülve , 2rs csapágyakkal . Bármikor visszaalakítható eredetire, de legalább nem sérül a hengerfej , gyújtáskivezető és nem csilingel a hajtókar a lendkeréknél mint a villamos .Most lett kész a bringa , holnap viszem OT vizsgára .
Ma megyek Debrecenben az utcán,az egyik panelház parkolójában egy öreg éppen leszáll egy keróról.Odamegyek,nézem közelről,nyaktáblája nem volt,dupla hajtott vázú női csepel 26 os cordatic falcos gumikkal,eredeti ülés,fafogantyús kormány,csavaros középsőagy,nagy Bosch dinamó eredeti hátsó lámpa!Aztán közölte hogy ne is pályázzak rá,mert ezelőtt 5 évvel kérték tőle 20 ropiért,de míg ő megvan el nem adja!Jobb lett volna meg sem látnom!Most fáj a szívem! Nem tudjátok milyen bicó volt?
A Waffenrad Steyr honlapon találtam ezt a vázat, ami Rekord női váz címen fut. Több infó nincs róla. Ezek szerint lehet, hogy a Rekord kerékpárt a szomszédos Ausztiában (Stájerország) gyártották?
Nem lehet, hogy a rezet is kezelni kell valamivel krómozás előtt, és azt a szert tiltja az únió? Mert mostanában az euban készült rézfúvós hangszereken sokkal hamarabb pereg le a lakk, mint a régebbieken, mert az eu betiltotta azt a szert, amivel kezelték lakkozás előtt őket, és az új szer amit enged az eu ez nem olyan jó. Szerintem van köze a két dolognak egymáshoz, nekem sem ajánlották a mai krómozókat, mert nem tartós a bevonat, a rezezés hiánya miatt.
A Blue Scorpions és a Pannonia MGTSZ álltal szervezett veteránmotorkerékpár bemutatóra, szépség és ügyességi versenyre.
A BSMC és a Pannonia MGTSZ szeretettel meghív mindenveteránost,és veteránmotorozásfelől érdeklődőt,2008.Április 5.Budapest,XIV.ker.Ötvenhatosok terén(volt felvonulási tér)megrendezésre kerülő veteránmotorkerékpár szépség ésügyességi versenyre.A veteránmotrkerékpár bemutató egy szezonnyító balesetmegelőzési rendezvény szerves része,ahova a rendezők minden motorost várnak ,akik a motorozás szépségei mellett tisztában vannak az abban rejlő veszélyekkel is.Az esemény védnöke:dr.Tóth Gábor r.dandártábornok úr,Budapest Rendőrfőkapitánya Díszvendég:Talmácsi Gábor 2007.Moto GP 125 cc. világbajnoka
A rendezvény 2008.április 5.-én 10 órától 14 óráig tartváltozatos programokkal.A rendezvényt egy nagyszabású motoros felvonulás zárja az Ötvenhatosok terétől a Citadellára.
A veteránmotorosok 9 órától gyűlekeznek a Közlekedési Múzeum elött.Ha van 30 évnél ídősebb motorod akkor megjelenésedre feltétlenül számítunk.
Tisztelettel:Fóti Gyula Pannonia MGTSZ (06 20 3 421 373)
Ez az írás másolható,és tovább küldhető minden jóérzésűmotoros részére,akinek fontos lehet a balesetmegelőzés.
Figyelj, ha nem mondod hogy nem szabadkézzel csíkoz és megmutatod az egyik munkáját , senki se mondja meg hogy nem szabadkezes és ez fordítva is igaz!:o)
Szerintem egy cimfestő is megcsinálja méret alapján.Ha heves megyei vagy tudok segiteni van egy ismerős aki nekem már csinált,és láttam a munkáit,de ő nem szabadkézzel huzza!
Esküszöm,hogy elindult az óra!Majdnem leestem az ágyszéléről!2órát próbáltunk ki,a másik egy elemes,és össze volt törve ugy lett összebarkácsolva,és a másodpercmutató 2-őt ütött!Az egy asztali óra volt.
Hűha! Autófényező harmincezerért akarta lefesteni a Tihanyomat, most már értem, mi került volna ennyibe. Köszi a választ, nagyon szépek az alkatrészek.
A teritő az fontos dolog!De inkább falvédő !A muzeális minősités hogy müködik?Mint a motoroknál?Mennyi az elfogadott érték,100% ? Az a valami a pancsi koprmánnyal az mi?Nem, jövök rá!
Nagy gond ! Én a Mátránál most ídő hiányában nem csiszoltam , rábiztam a kromozóra . Nem is lett szép !Én így szoktam csinálni :
Elviszem lemaratni a krómot , azért , mert csiszolásnál ahol nincs krom ott jobban fogy az anyag , mint a kromozott részeken . Így hullámos lesz a felület . Utána a krátereket ha mély kis fúróval megsülyesztem , ha nem mély akkor csapos köszörűkővel kikőszörűlöm a rozsdát . Ezt ha nem teszem feltöltés elött akkor nem lesz homogén a feltöltés . A hő hatására felrobbannak a rozsdarészek és a feltöltésben gázhólyagok keletkeznek , amik a polírozás utolsó fázisában szoktak kifakadni . A feltöltést Rézzel , de inkább ezüsttel szoktam csinálni . Nagyobb gondokat hegeszteni is szoktam , co2 vagy avival . de hegesztésnél az a baj , hogy a szélek kráterral kezdödnek , így lehet utána forrasszal pótolni . Kezdödhet a csizsolás , 4-5 szemcsenagysággal szoktam , nem kihagyni a szemcsefokozatokat , ha látod , hogy haladsz ! ! ! Ha sietsz bennemaradnak a karcok , és két szemcsenagysággal ugorhatsz vissza . Játék az élet , és ez a hobbi is . Ha nem vagy megszállott , profi és maximalista ne csináld vidd kromozóhóz . De csodát ne várj tölük. Ha szépen haladsz lehet polírozni . Kormánynál vigyázz , hog töbe ne csiszold nagyon el , mert letörik használat közben . Csiszoláshoz , polírozáshoz a segédanyagokat Veresegyházon a Kucsakernél szoktam vásárolni ( minden van egy helyen ) . Jó Munkát !
Nem én csináltam a fényezést . Profi csinálta , 2k-s alapozó , spriccgitt , 2k-s festés és az arany is 2k-s . Szabadkézzel ecsettel csíkozta és festette meg a felíratot . Az elökészítés : festékmarás , szemcseszórás , zsírtalanítás-szilikonmantesítés , 2réteg alap , utána spriccgitt , és előkészítés után a fény . Festékmarást azért javasolom , hogy a szemcseszórás minnél rövidebb ideig tartson ,föleg a vékony lemezeknél fontos , ne deformálodjanak . Most úgy jártam porúl , hogy a hátsó sárvédő összement szemcseszórás közben . A felgumizott kerék nem fért be a helyére . A sárvédő külső felülete megnyúlt szemcseszóráskor , a szemcsék több millió kis kalapácsütés eredményeztek , igy a sárvédő rádiusza csökkent . Ezt a problémát összeszerelésnél vettem észre , miután már menetrögzítővel bisztosítottam a sárvédő csavarjait , és raktam volna a kereket a helyére . Fényezésre vigyázzva kellett vissza varázsolnom . A következő sárvédőt már kitámasztom szemcseszórás előtt .
Nagon fontos ,szemcseszórás után a zsírtalanítás és a szilikonmentesítés ! ! ! A szemcse csak tolja maga elött a zsír-szilikom származékokat . Összeszerelés elött leszoktam dugozni a kerékpár csöveit . A hajtomü és kormánystuci furatokon keresztül , bezárás elött pár köbcenti olajat töltök a csövekbe , így nem rozsdásodik , a keletkező pára nem folyik a csapágyakra .
Ezek az én tapasztalataim , remélem segítettem .Ha van kérdés segítek Csak most bevagyok havazva ! Készítem a Mátra kerékpárom a múzeális minősítésre .
Öcsém mennyi orosz bicaj!Ma voltam a MÉH-be és találtam egy tutra vázat táblával,de csak a tábla jött haza,talán egy csodA vázat.Meg ugy a 4-5 orosz bicajt aminek mind megvolt a táblája!Ja meg 2 mátra is volt,de töröttek voltak.
Ezek a szovjet alu taposók nyűhetetlenek!Ugyan kicsit csúnyácskák,dehát orosz!Az apám ruszki biciklijén(az is SZPUTNYIK,festett zöld váza van)mióta megvan nem lett levéve,megzsírozva,és nem is nyikorog,nem kotyog,pedig biztos van 30 éves.Ettől csak az a taposó bírja tovább,amit tegnap láttam!4 cm-es akácdeszka darab,hosszában keresztülfúrva,megvagdosva fűrésszel hogy ne csússzon.Ez rá van húzva a zsírozott pedáltengelyre,utána a tengelyen egy alátét,és szét volt kalapálva a tengely vége,hogy ne jöjjön le a deszkadarab!Jelzem tanyasi volt a tulaj,ott meg tudnak jó dolgokat kitalálni:DD
Neten nézelődtem, nem tudom lehet-e postázni. Mivel nekem egész közel van, én elviszem személyesen a cuccokat, ha elvállalják. Még nem írtam nekik, ez a weboldaluk:
Van egy bicikli amit azonositani kellene ... a hátsó agyban SUPER GRANAT felirat van , de nincs zsirzószem , a kormánynál lévő táblán felül egy madárhoz hasonló szimbólum , és mintha egy 5 águ kis csillag lenne alul .. nap sugarakkal ....
Találtam egy céget, díszkrómozással foglalkoznak, velük szeretném csináltatni. Az összes alkatrész újrakrómozást igényel. Többségük felülete kráteresre korrodált, ezeket felreszeltem és csiszoltam. Ezen kívül mit lehet tenni, mennyire kell finomnak lennie a felület érdességének?
Üdv mindenkinek.Pannónia alkatrészekkel került hozzám a bácsitól kerékpár alkatrész.Még a gyárból marattak gyári új alkatrészek.Hátha valakit érdekel.Mail publikus.
Egyik ismerös könyvet ír a kerékpárokról , rengeteg dokumetácioja van , rengeteg levéltári , gyári adatok . Korabeli reklám katalogusból vettem az informáciot az összehasonlításhoz . Még az is kiderült , hogy 1957.-ig lehetett kapni elvétve gumifalcos gumival szereltet .
Nagyon szépen alaklul! Én egy férfi NIK-et restaurálok éppen. Krómozással vannak-e tapasztalataid? Tudnál tanácsot adni, hogy kell előkészíteni a felületeket?
Más a sárvédő profil , macskaszem , sárvédő pálcák , a Mátrán van alu. vagy vas villafejsapka és hegesztett a pumpatarója . Ránézésre ennyi . A Turát 2-3 mig a Mátrát több mint 30 változatban , felszereltségben lehetett vásárolni . A Mátrát 1954-1973 a nőit 1975.-ig gyártották 707.611 darabszámban .
A féken én is behaltam,mert a telefonba ugyan mondták,hogy, a kormány felé jön ki,de gőzöm nem volt hogyan!Szerencsére a villacsőbe megtaláltam a felét,a lényegesebb dolgok megvannak,rugó,dió,a dió csavarjából egy kis darab,fékpálcs darabja,igy már kapisgálom,hogy is müködik.Persze le kell gyártatnom ujra az egészet.Még jó,hogy van egy jó esztergályosom,nem is messze lakik,ő csinál nekem minden ilyen dolgot,korrekt áron,és jól.
Ehez mit szólsz?? DÁMA lánckerék! De! a táblán EXCELLENT felirat, és egy oroszlán feje látható. Sajna a tábla törött! Amúgy ma kotortam a méhbe! Kép Dom
Az én bicajomon is ilyen a hátsóagy, de az nagyon jó. Olyan prímán fog a kontra, hogy hihetetlen. Nem is szedtem szét, csak raktam bele zsírt a kis csöcsön keresztül. Faterom 80-as évek beli csepelén már rég felejthető a fék, nem is beszélve nagyanyám 60-as évekbeli példányairól, azok még szalasztanak is. Felújításkor attól féltem a legjobban, hogy mivan ha szar a fék, mi van ha szalaszt, mert szétszedni nem mertem, hozzáértés hiánya miatt.
Az igen! éreztem hogy itt is van vmi buhera! Hát köszönöm a segítséget! És mennyit érnek ezek árban? Esetleg ha érdekel vkit, vagy vki tud vkit akit érdekelne:) az szóljon! eladóak!
Namost. Ez egy magyar női Csepel Mátra kerékpár, szintén a '60-as évekből, ami valamiért osztrák Styria hátsó aggyal (vagy csak béllel?). Az első lámpa talán FER (NDK-s). AMúgy egészen egyben van!
Van egy Orosz styria bicóm is:) amiről szintén semmit nem vágok:) hányas lehet meg mennyit érhet, de ez viszont ,,szép"állapotban van! itt vannak a képek! viszont nemkizárt hogyez is buherrált:) nemtom! ti majd biztos rájöttök!
Kapospula, MÉH-telepen, ma. Holnap megyek érte. Gumifalcos kerekek, Komet hátsó agy, első agy is olajozó gombás. Szerintem garantált, hogy nem találok rá gumit már :( Egyedül a törött vázat sajnálom nagyon, amúgy sárVÉDŐkön és láncvédőn kívül egészen egyben van. Csak a bicikli egészéhez képest, vagy amúgyis nagyon nagy a hajtó lánckerék?
Köszönöm szépen a segítségeteket! A mama akkor flesselheti ezt az 1930at:D:) Többen kértétek,hogy tegyek fel képet a lánckerekekről, meg ilyenek, bár szinte felesleges mert biztosra mondta szinte mindegyikőtök hogy csepel túra! A rugó az ülésből nemtom mennyit érne meg neked? vagy hogy gondolod, mert kell helyette akkor vmi! igazából volt egy rekesz ilyen alkatrészek de kilettek dobva:(:(:(vasba! és esetleg vkit így egybe nem érdekelne? vagy mennyit ér egy ilyen? ittvan pár részletesebb kép!
Én nem akarok venni semmit! Max 2 új 16"-os kisbringát az unokáknak. :) Az meg neked úgy sincs. Ja, meg a múltkor azért vettem még egy kereket, meg egy nyerget... mert nincs elég itthon: igaz ez itt nagyon off, de az unokám 50 év múlva majd mutogatja az ő unokájának, hogy idenéz, törökméz...! :))
A múltkor láttam más fórumban beírva a következő trükköt: Jobb egérgombbal rakattintassz a képre, ott kiválasztod a kép címének másolásamenüpontot, majd beilleszted oda, ahova a honlapok címét kell beírni, és a THM vagy a BIG részt átírod IMG-re, így eredeti méretben lehet nézni a képeket. Na én így ismertem gel a lánckeret.
Én nem vagyok egy veteránkerékpár szekértő, de én is felismerem, hogy ez egy túra csepel. A villákról, a vázról, a lánckerékről, a sárvédőkről, a kormányról, a fogantyúkról, a kerekekről. Talán a kontrafék karját lehetne megnézni mi van rajta, azt hiszem ezeken évszám volt, vagy gránát felirat. De ezen inkább az utóbbi. A nyereg és a lámpa való más biciklire, talán a lámpa való a 30-as évekből, a nyereg házi magasításúnak tűnik. A tulaj biztos magas ember volt, a nyereg és a kormány állásából ítélve.
Mellesleg atomjaira szedtem az áruszállitót!Hogy mi lesz belőle nemtudom.Vannak kacifántos dolgok rajta,de a fejembe már készen van! :-))) Az elsőfék a villacsőbe fut!A villa csőbe volt valami fékmaradvány ami később derült ki,hogy az.De mivel buherálták,kicserélték a kormány,átalakitották,a lecke fel van adva!
A kormeghatározáshoz fontos néhány részlet ismerete, pl. muffok a váznyaknál, sárhányók, agyak, kontrakar, lánckerék. Ha ezekről tudnál mutatni pár képet, biztosan be tudnánk lőni a korát és típusát!
Helló! egy 2-3 hete írtam hogy van egy 1920-30 körüli robustám, írtátok hogy az nemlehet mert 50től gyártják, akkor csak az ülése az, mert a bicikli biztos hogy 1930 körüli, kértétek hogy csináljak élesebb képeket, csináltam egykettőt! Szeretném segítségeteket kérni,hogy mi lehet ez és hogy érdekel e vkit?
Nálunk is így megy a méhben(már törzsvásárló vagyok).Mindíg az a szöveg,hogy mennyit ér meg nekem.Ez a legjobb!Csak az a baj,hogy nálunk nem nagyon van régi bringa,csak ócska eke,meg vasvedér,meg rossz sparhelt.De azért néha ráakadok erre-arra:)
Dehogy akarom megvenni, mondom, hogy csak férfi jöhet szóba, az is csak ha nincs rajta meló és szép állapotú, na megha van rajta csomagtartó, szép nagy első lámpa, kicsi vázra szerelhető hátsó, stb...
Háááát?! Képügybe nem nagyon eröltettétek meg magatokat a másik fórumon!De azért neked 80 kiloig bármit,csak elférjen a kosárba! :-))) Annyi a terhelhetősége!Nem ismerted a bicajt 1 utcával lejjebb volt!??
Na ezzel én is igy vagyok,meglátom,és nem tudom otthagyni!Ne tudd meg mi van itt nálam!Majd csinálok képet a padról,hogy ott mi van!Mini MÉH telep! :-)))De az mind érték!Csak az itthoniak nem látják meg benne!Bár ez az áruszállitónál másképp van,belátták,hogy ritka darab!
Hát igen sok kincs van a méhekben, máshonnan én is 80 ft-ért hozom kilóját, de igazából én nem gyűjtöm a régi bicikliket, csak már szükségem volt egyre bringára, és ezt pont megláttam, és nem tudtam ott hagyni.
Én olyan MÉH-be járok ahol kilora megy és már számtalan bringát kimentettem!Majd összeszámolom mennyit!Rengeteget!Ja és nem éri 10000 ft-ot!Utóbb egy cseszkós bicajt hoztam 350-ért,és tuti van 50-60 éves és eredeti,tábla minden van!Hopppá!!!
Annyira nem ment gyorsan!?Már egy jó ideje,felvettem e kapcsolatot,egy muzeummal,és egy gyüjtővel,többről,nem is tudunk akinek lenne ilyen cajgesza.És a gyüjtő elküldte,emilben! AMIT NAGYON KÖSZÖNÖK NEKI! Hogy közkincsé tehetem-e vagy csak,de csak nekem küldte,majd megkérdem!Elég erdekes egy szerkezet!Főleg az első fék!
Ja, csak én múltkor egy nyereg hijján komplett 50 éves bringát 2000-ért hoztam el, mert ott nem kilóra lehet elhozni, csak úgy "amennyit neked megér" felkiáltással, de én csak kierőltettem a gazdából, hogy mondjon egy árat. Ő 6000-t mondott, mondom itt van kettő azt csókolom, kezet ráztunk, ennyi.
egy idős néni megkért h keressem meg hova tojik a kendermagosa, miközben ezeket az alkatrészeket találtam egy sufniba, megkérdeztem vihetem e őket és azt mondta hogy a padlásán több is van!:O Felkapaszkodtam majd 3 bringát láttam egymásmellett: 2 Túrát táblával! és egy szerintem NIK-et mert a táblát kiszúrtam, a jövő héten megyek lerámolni.:o)
És az ülésrugó vadonatúj akár a lámpa és még egy új hátsó sárvédőt is találtam, sajnos nagyon rozsdásan és a Turán táblát is ott találtam, persze nem ilyen szépen, de lepucoltam!:o)
Megbocsáss hogy okoskodok kolléga, de ezeken már nem volt tábla. Továbbá női vázas és általába ezeknek eredeti alkatrészeik szoktak lenni, de a középagyra érdemes figyelni.:o)
Mennyire van eredeti állapotban (nyereg, sárvédő csomagtartó, festés, tábla, stb.)? Mit kell rajta esetleg csinálni? Nem nagyon ismerem a tipust. Női vagy férfivázas? Mekkora a kerékméret?
A Tihany vázában elég kicsi a hely a hátsó keréknek, és az enyémben el vannak egy kicsit ferdülve a saruk, tehát nem lehet hátrébb állítani a kereket, ha megnyúlik a lánc.
Köszi. Már nem teljesen igy néz ki, de az egy biciklikülsőből készült láncfeszítő rajta. Nem emlékszem pontosan, miért nem volt egyszerűbb kivenni néhány láncszemet. :)
Helló! Én is ott vagyok,de csak tihanyosok jelölhetnek.
Sokan megmosolyognak,de én gyüjtöm a régi kisbicajokat,van már 1-2 meg roller 2 db amin még nincs fék.Meg pedálos lada,meg sok más!
Ma kaptam egy igéretet egy öregtől,.hogy levadássza a padról a neje női bicaját,nem mondta meg hogy mijen,csak annyit,hogy talán a 40-es évekből való.Majd szól.
Lehet az volt a gond, hogy nem volt rajta ülés, de amikor ráültem az enyémre, meglepően kicsinek éreztem. Gondolom, ha feljebb tolom a nyerget, korrigálható a dolog.
Jakkk szaki, gratula hozzá! Szép így kéken is, sőt szebb, mint pirosan talán!
Szőrmók szaki, köszönöm a helyreigazítást! Errefelé mindenki csak sárhányónak emlegeti. Mondjuk logikus, nem mondjuk, hogy lánchányó, meg porhányó :o)
klassz színe lett! ezek a sárga bicajok vhogy nagyon bejönnek nekem. de ahogy elnézem, te némi modernizációt is végrehajtottál rajta. a lánc viszont miért van úgy felfogatva???
a tihany feliratról majd teszek fel képet, de ahhoz újra fényképezni kell, majd, ha kezelésbe veszem.
Gratula! Egyre jobban tetszik a Tihany, kissé irigy vagyok most... :))) De mivel még nem láttam élöben csak halkan kérdem meg, hogy ez rendes felnött méretü?
Sárhányó = az a kerék .Amire gondolsz az a sárvédő ! Motorkerékpár szerelő szakmunkás vizsga előtt felhivták a figyelmünket ,hogy el ne tévesszük ,mert sok-sok minusz jár érte. szőrmók
Azt hiszem, mázlim van vele. Szerintem igen jó állapotban van, és egészen egyben. Egyedül a láncvédő hiányzik, sajnos... Pedig az nagyon jellegzetes darab, jó lenne valahonnan szerválni egyet. Igaz, tudok egyet valahol, kitéve "reklámként", de valahogy nincs pofám lelopni. :-)
Félreértés ne essék, a kerekei is megvannak, ill. voltak, azokért majd tán holnap visszamegyek a telepre. Csak nem akartam egyben elhozni őket, mert ritka szemtelenül sokat kértek ott az "egészben" levő bringákért. :-/
Én nem teszek ki semmit,mert utána úgy járok,hogy ami éppen kellene,azt pár napja dobta ki az ember.Ilyenkor kerülget az agyvérzés:DDDDDDD Ha valamit eldöntök,hogy nem kell,akkor azt rövid időn belül feltüzelem nehogy meggondoljam magam.Ami meg vasból van,azzal irány a méh.Úgyis mindíg ott lézengek,ne csak hozzak mindíg,hanem vigyek is:D Csak az ilyennek az a vége hogy az ember nem tud mozdulni a sok szartól.Dehát inkább legyen,mint ne legyen valami!Ja!Ide kívánkozik egyik ismerősöm jelmondata:Az úton ami a szarnál értékesebb,azt mindet fel kell venni! Na jó éjt mindenkinek!
Namost képzeld, az aki viszont kertes-padlásos-+ pincés házban nő fel, annak mit kell lomtalanítani, hogy a maga lomját összte tudja gyűjteni! (hogy aztán az unokák is látni fogják) :))
Apropó lomtalanítás lesz a hónap végén mifelénk... mit is kéne kidobni? :((
Az nem vagyok ,csak aki lakótelepen nől fel és azért nem csinálhat otthon semmit mert az 50m2 -en nincs hely ,ha saját kertes háza lessz ugy 40 évesen akkor próbál pótolni ! És akkor ilyen a padlás a pince az udvar a garázs stbstb. szőrmók
"Egyszerüen-25 cm átmérőjü kővel nem lehet kést köszörülni, ahhoz legalább 60cmes kell."
Nagyapám -aki a népes család böllére is volt- kézihajtányú ilyen 60 cm-es köszörűkővel élezte a késeket. Mi gyerekek tekertük. Ja és faállványa volt. De inkább egy fateknő volt az, mert vízben mártózott a kő alsófele állandóan. A kaszakést -törött kaszából készített kés!- beretvaélesre lehetett köszörűlni rajta.
Egyébként jut eszembe a vándor ószeres a padlásod láttán: "mindenféle ócskavasat, kapcadarabot... veszek!" kiabálta. :)) (vagy Te voltál az anno?) :))
Valami olyasmi.Mivel én ebben nőttem fel /54 vagyok/ és r.müszerész lennék gyüjtögetek,hogy nyögdijban ne unatkozzam.De azért van más is öreg : csónakmotorok ,motorok, hajók,A kajak megjárta Mexikot az olimpiát. Mindaz amire gyerekként vágytam ,akkor nem volt most van.Ugyan én ritkán ujitok fel,de a birtoklás ténye is boldogit ! szőrmók
Hoppá! Csak nem Videoton rádiókat(erősítőket) látok a bal alsó részen? Tippelek. A két ezüst előlapú közül a felső a hifitoronyba való rádió, a legalsó ami háttal van talán Cleopatra. Hm? :-)
Mint kerékpáros köszörűs tényleg kuriózum !De mint köszörűs csapnivaló munkát végez . Egyszerüen-25 cm átmérőjü kővel nem lehet kést köszörülni, ahhoz legalább 60cmes kell. A barátomnak volt a piacon mühelye de a vándorköszörüs miatt abbahagyta . Elunta a sok elrontottat rendbetenni. Egypár öreg bringám nekem is van : Tihany , a gyerekkori SR 26 megőrizve. ,egy Robusta , és egy Svájci Kristall, meg magamnak csinált agyváltós MTB,egy Giant Sierra ATB,.Egyébbként esküszöm a régi Sturmey-Archer agyváltóra 3 sebességgel.Álsz a lámpánál visszaváltasz és elindulsz miközben az MTB-sek recsegtetik melletted a váltót. Én is járom a környékbeli MÉH telepeket , de nálunk már csak Fecskék és MTBk és BMX ek jönnek . Üdv: szőrmók
Kézzel hajtott köszörűm nekem is van.Ilyen köszörűs bicilkit meg szerintem csinálni kell eredeti kép alapján.A régiek is házi készítésűek voltak.Ez is jópofa szerkezet volt,csak elég volt taszigálni...
A segítségeteket szeretném kérni a következő probláma megoldásában: 1,8 mm átmérőjű küllőket keresek a NIK-em (28") restaurálásához. Az eredeti, réz küllőanyákat szeretném felhasználni, de eddig mindenhol csak 2 mm-es küllőt láttam. Nagyon fontos lenne eredetit találnom! Akit tud, kérem segítsen, hol lehet ilyet beszerezni!
Hű micsoda szépség!!!Meghagyod ilyennek vagy átfesteted a még látszódó festés alapján? Nem tudom hogy "illik":-)Üzembe helyezed? Biztos sok örömet okoz majd a felújítása:-)Én is egy The Best-et szeretnék majd egyszer amikor már jobban értek a bringafelújításhoz:-)A szomszédunk kertjében hever egy, rozsda eszi szegénykét, de nem adja oda:-(Ja, és köszönöm a tippeket, sikerült megszabadítanom a rozsdától a sárhányókat, csillog-villog mint új korában. Már csak vmi lakk kéne rá hogy nehogy újra rozsdásodjon. Ha lesz pénzem, a vázat is helyrehozom, kap egy szép kormányt és nyerget:-)Olyan mécses-lámpát hol lehet kapni? Csak dísznek, az enyémen csodaszép működő "újtípusú" lámpa van(már fényes és rozsdamentes):-)Egész nagy kedvet kaptam, hogy kinézzek egy MÉH telepre, olyan kincseket látok itt a fórumon:-)
Ha már a dinamók kerültek középpontba... Az alsó képen a Túra dinamója nem a legjobb helyzetben van felszerelve.(a kerék forgásirányával ellentétesen) Ugyanis, ha ne adj' isten kilazul a rögzítőcsavar, hát elég nagy pusztítást tud végezni a küllők között, és még esés is lehet belőle. Nem akarok okoskodni meg észt osztani, de már jártam úgy, hogy kilazult a dinamó rögzítőcsavarja. Szerencsére nem lett baj, mert a kerék forgásával megegyező irányban állt a dinamó és csak pattogott a küllőkön.
Persze, ha jól meg van húzva a csavar, lehet sose lazul ki, de biztos, ami biztos:)
A vázon fent ami zöld csíkok vannak rajta,az olyan,mint aminek a képeit felraktál csendőr biciklit,csak azon pirossal van.Ha jól gondoltam,akkor sem kell gömbhangszóró,mert nekem is van,mégmeg pirosba!
Mindenkit köszöntök! Sajnos a bringám ellopták,azóta nem kerekezek. Egy mindennel felszerelt montenbike volt. 150 000 Ft cucot raktam rá. 3 ajtó védte, mégis ellopták. A közlekedési topikokban vagyok megtalálható leginkább,de ami mozog az érdekel,és volt pár képem,így felraktam nektek. FAV 20
Na a mai szerzeményem! THE BEST a méhbe találtam. Réz táblás férfi változat, de ami a legjobb hogy szinte mindenhol látszik az eredeti festése csíkozása és díszítés! Ha esetleg valakit érdekel a festése akkor küldök képeket!
28-as. És most nem teljesen egyforma vastagságú a felni, bár ugyanaz a klasszikus fekete - középen zöld csíkkal húzott. Pontosabban felrakom majd a méretet a fórumra később.A Bp-en a Német-József utca sarkán található boltos mondta, hogy vett ő is ilyen utángyártott felnit, de már elpasszolta. Kösz, üdv: Ákos
A képen látható kerékpár felújítás alatt áll. Felnit keresek hozzá, ha valaki esetleg tud segíteni. Állítólag volt forgalomban ilyen régi típusú de újonnan gyártott felni. Jó állapotú használt is érdekel.
Mégvalami! Lenne pár kérdésem pl. ezeken volt tábla ,mert szegecsnek semmi nyomát nem látni, meg még azt kéne hogy nem e tud valaki küldeni egy képet!? Ha van kedved és időd akkor megkérdezhetnéd légyszi!
Én úgy csináltam hogy lekentem egy réteggel, után amikor kifehéredett akkor átmentem rajta drótkorongal és ezt egymás után megcsináltam jó párszor amig fém tiszta nem lett! Utána lefújtam egy réteg alapozóval ,azután gitt, 2K szórógitt alapozó és utána festék!
Festő,de nem fényező!A RO 55-el egyetértek,nem a legjobb,de ha teljesen meg van száradva a felület,akkor egy fehér felületnek kell megjelenni rajta,amit egy száraz rongyal le KELL törölni róla,és alatta kapsz egy lezsirtalanitott,rozsdamarózott felületet!Ha utána rozsdagátló alapozóval fefested,utána gitteled,és minen munkafolyamat meg van rendesen kötve,nem száradva!Akkor nem szabad kifehéredni a zománcnak!Én is találkoztam már kifehéredéssel,sőt ha a ro nincs megszáradvan nehezebben is szárad,köt, a festék, / tapasztalat /.Én szoktam használni RO 55-öt,de van egy spéci anyagom,ami egy egybefüggő fekete felületet ad,a nevét nem tudom,majd megnézem.Azt hiszem kimeritettem a rozsdamarózás fogalmát!Kérdezzetek,ha tudok válaszolok!
Utólag jöttem rá, hogy az a mondat, aminek nem tulajdonítottam jelentőséget, mégis fontos lehet. A R. A. D.-ot egyfajta modorosságnak találtam a Rad, mint ,,canga'' szóra, de bevillant, hogy az a ReichsArbetsDienst rövidítése. Akkor az a mondat még egyszer:
,,Voriges Jahr ist von einem sehr netten Sammlerfreund bei EBAY ein sicherlich sehr seltenes R.A.D. - Herrenrad von der Firma PUCH versteigert worden: dies ging an einen Sammler von Wehrmachtsfahrrädern in den Niederlanden.''
Tavaly egy kedves gyűjtő barátja egy igen ritka Puch férfi munkaszolgálatos kerékpárt bocsájtott aukcióra az eBay-en, amit egy holland Wehrmacht-kerékpár gyűjtő vett meg.
tényleg nem szabad rozsdamaróval kezelni mert az foszfátozza a felületet. ez miatt fehéredik ki utána. rozsdagátló alapozó kell a festék alá hogy ne rozsdásodjon újra.
én úgy tudom, hogy kromofágozni nem szabad, mert beleépül valami belőle a vasba, a rozsdamaró (evipass) passziválja az oxidokat és leállítja a rohadást.
Hello! Egyetértek veled! Te Jani te ugye fényező vagy? Egyik festő ismerősöm az mondta hogy nem szabad rozsdamarózni az ilyen dolgokat mint pl. autó, motor ,kerékpár bármit csak drótkorongal kell átmenni a felületen! Mert fényezés után pár év múlva kifehéredik a festék. Ez igaz?? Nem értem!! Szerintem ez hülyeség ,mert ha nem rozsdamarózom le akkor meg a rozsda jön elő!!
Nem akarok bele szólni de egyszerübb ha lehomokoltatod egy bicigli 2000 forintból megvan és nem kell vele szorakózni rögtön alapozó és mehet a szin,ha mégis drótkefézel akkor utána supralux konvert-el kend le ez kémiailag átalakitja a rozsdát szép fekete lesz tőle és egy óra után mehet az alapozó a festést nem bántja és nem dolgozik alatta mint a hagyományos rozsdamarók! ro-55 és társai utánsemlegesiteni kell a felületet mert 4-5 év után ledobja a festéket alapozónak a cinkromátos alapozót ajánlom mert lehet festés után is heggeszteni és bármilyen festékkel átkenhető még nitróval is.remélem segitettem
Mert ha acélgyapottal csinálod,akkor nem fog rozsdásodni????Vagy te nem szoktál,alapozni csiszolás után???Az pedig kötelező!Sőt le is kellene rozsdamarózni,a nagykönyvben le van irva!Én ezt tanultam!Igaz évekkel ezelőtt,de a folyamat nem változott! Meg ugy vetten ki a szavaiból,hogy az egész sárvédőt le akarja festeni! Vagy nem? Már el is felejtettünk! Most valami vélemény,vagy valami ami szúrja szemed? Már kérdeztük,de nem válaszoltál akkor sem rá,van valami veterán jármüved?????
drótkefe és csiszolópapír a rozsdafoltok körül a festést is el fogja baszni. meg annak sincs sok értelme hogy lecsiszold fémig a rozsdát mert újra fog rozsdásodni. acélgyapot kell a tisztításhoz. ha nem tudod mi az akkor írd be a googleba és meglátod.
Hello! Na ez már valami! Mostmár azt a tartót kéne kitalálni hogy mi lehet! Köszi szépen a segítséget tatumadar! Ha bármi gondod van keróval, vagy alkatrészekkel kapcsolatban, nyugodtan szólj! Hátha tudok segíteni!
Köszönöm a tippet,akkor manuális drótkefe majd csiszipapír lesz a befutó:-)
Most jövők rá hogy van egy rendkívül rossz minőségű képem a cangámról:-)Nyereg-jelölt már van, hát remélem, hogy nem csapják le az orrom elött:-)Amúgy most jött vissza a szervízből a bicó, a bolttulaj elsőre kiröhögött, hogy képes voltam ennyit kiadni egy ilyen roncsért, de átvizsgálta, és még ő is elámult, hogy az eredeti csapágyak mind működnek, csak egy kis zsír kellett rájuk, úgyhogy ő is csak dícsérni tudta:-)
Nem tudja valaki vajon mikor gyárthatták?
Hétvégén lesznek részletes képek,ahol kitérek majd a finomságokra, meg talán a felújítására:-)
Ma voltam a Közlekedési Múzeumban és számomra egészen megdöbbentő módon nem sikerült egyetlen egy hazai gyártmányú kerékpárt sem találnom! Valami hihetetlen, hogy a csaknem ötszáz típusból egy sincs meg nekik amit gyártottunk, nagyot csalódtam ma! Összvissz vagy 7-8 bringát láttam.
,,Der Reichsarbeitsdienst hatte eben sozusagen offizielle Diensträder: ich hatte ein gleiches auch in Damenausführung von der Firma ASSMANN in Leibnitz, eines in Herrenausführung von der gleichen Firmaexistiert im Raum Graz. Voriges Jahr ist von einem sehr netten Sammlerfreund bei EBAY ein sicherlich sehr seltenes R.A.D. - Herrenrad von der Firma PUCH versteigert worden: dies ging an einen Sammler von Wehrmachtsfahrrädern in den Niederlanden. Jeder Vorgesetzte von einer Gruppe des Reichsarbeitsdienstes ( ich habe keine Ahnung wie der Rang damals war ) hatte laut Aussagen von einem Sammler damals ein Dienstrad. Zum Halter kann ich nichts sagen, naheliegend ist natürlich die Verwendung als Halter für irgendein einfaches Werkzeug wie Spaten, Hammer, Hacke etc.''
Auf ungáris:
A Birodalmi Munkaszolgálatnak voltak úgymond hivatalos szolgálati kerékpárjai is: egy ugyanilyet látott nőiben az Assmann célgtől Leibnitzben, valamint egy férfi változatot is ugyanettől a cégtől, Graz térségében. Itt jön egy mondat, aminek semmi köze a témához, egy eBay-en eladott Puch kerékpárról szól, amit egy holland Wehrmacht-kerékpár gyújtő vett meg. Egy szaki állítása szerint a munkaszolgálatosok egyes csoportjain belül minden főnöknek (a rangokat nem tudja) volt egy szolgálati kerékpárja. A tartóról ő se tud mit mondani, bizonyára valami szerszám, mint ásó, kalapács, fejsze rögzítésére szolgált.
A szöveg lemaradt.Az első kép az 1940-es cserkész gyűléskor készült Budapesten.A második képen látjátok milyen lánckereket nézeget a manus?1953 FMSZ bolt.A harmadik képen kerékpár összeszerelés a Rákosi Mátyás művekben 1955.
A sárvédőről a rozsda csizsoló papirral,és utána rozsdamarózd le,de drótkorong is jó a csisz papir helyett.Ülést vehetsz a vaterán,de ha jársz a Méh-be biztos találsz!Vagy az utcán leszólitasz öreg bácsikákat akik bicajt tolnak,nem_e válnak meg a nyeregtől,viszel érte másikat.Bármennyire is szarul hangzik,de nekem bevált már nem egyszer! Üdv a csapatban!
Tegnap kaptam egy gyönyörű régi KTM biciklit (min 30 éves csoda), amit hétvégén kezdek majd felújítani! Képem még nincs róla, de igyekszem pótolni! Lenne egy kérdésem: a sárhányó elég rozsdaette(az előző tulaj nem törődött szegény öreg paripával),és nem tudom hogy hogy kéne leszedni! Lecserélni nem szeretném a sárhányót, mivel gyönyörű réz címer díszeleg rajta:-)A másik szépséghibája hogy nem illik rá a nyereg. az már valamiféle újítás lehet, mert rikítózöld, és nagyon csúnya. Szeretnék rá egy igazi régi bőrnyerget, de nem tudom, hogy hol juthatnék hozzá ilyesmihez, ha valakinek van ötlete(vagy nyerge)légyszi írja meg!:-)
Előre is köszi, ja és csodaszépek a járgányaitok, az enyém azért sokkal fiatalabb...na majd egyszer...:-)
Félre értések elkerülése végett egy kis tájékoztatás: nem csak Pannoniával lehet jönni.Többen jelezték,hogy szívesen eljönnének megtekinteni a kiállítást,de nincs még kész a Pannoniájuk,vagy messzebről jönnének,(Miskolc,Sopron) és későn érnének haza,az esőről nem is beszélve.Teljesen mindegy,hogy kocsival,vagy más motorral jön,az akit érdekelnek a Pannoniák,és szeretne részt venni a megnyítón.
Meghívó
Pannonia motorkerékpár múzeum nyílik Balassagyarmaton.
Március 15-én,14 órakkor Nyílik meg egy kedves barátunk Szakács László gyüjteményét bemutató múzeum Balassagyarmaton a Kossuth u 1 sz alatt. A megnyítóra mindenkit szeretettel várnak akit érdekel a magyar motorkerékpár gyártás. A Pannonia MGTSZ tagjai két helyszínen gyülekeznek,akit érdekel az esemény az ott tud csatlakozni hozzánk.
A csapat eggyik része akik Budapestről és dél Magyarországról érkeznek a Fóti Cora parkolójában gyülekezik fél 9-től,és 9 órakkor indulnak el,hogy a csapat másik része csatlakozzon hozzájuk.
A csapat másik része akik a környékről,és észak-kelet Magyarországról érkezik,azok nálam a"Gyuláriumban"gyülekeznek (Fót,Madách u. 52).9:30 körül és innen eggyütt megyünk Balassagyarmatra.
Pannonia motorkerékpár múzeum nyílik Balasagyarmaton.
Március 15-én,14 órakkor Nyílik meg egy kedves barátunk Szakács László gyüjteményét bemutató múzeum Balassagyarmato a Kossuth u 1 sz alatt. A megnyítóra mindenkit szeretettel várnak akit érdekel a magyar motorkerékpár gyártás. A Pannonia MGTSZ tagjai két helyszínen gyülekeznek,akit érdekel az esemény az ott tud csatlakozni hozzánk.
A csapat eggyik része akik Budapestről és dél Magyarországról érkeznek a Fóti Cora parkolójában gyülekezik fél 9-től,és 9 órakkor indulnak el,hogy a csapat másik része csatlakozzon hozzájuk.
A csapat másik része akik a környékről,és észak-kelet Magyarországról érkezik,azok nálam a"Gyuláriumban"gyülekeznek (Fót,Madách u. 52).9:30 körül és innen eggyütt megyünk Balassagyarmatra.
,,das fahrrad wird offiziell für den reichsarbeitsdienst verwendet worden sein, ich habe schon mal so eines gesehen... die halterung kenne ich leider auch nicht, ist aber sehr interessant''
Magyarul:
A kerékpárt hivatalosan a Birodalmi Munkaszolgálat használta, már láttam ilyet... A tartót én sem ismerem, de nagyon érdekes!
Én meg egy olyan Orion lámpát találtam a méh-ben,mint a tatumadar Túráján van.Majdnem zsír új,csak valami állat rálökött egy ácskapcsot,és belyukasztotta egy picit a lencséjét.
Ma találtam olyan húzogatós csengőt,azt ami akkora mint az öklöm,de nem találok róla leirást mi volt a neve,és ,hogy ,hogy is működött.Ebből bovden jön ki,azt kellett huzni,vagy volt valami karja is ami a kormányon volt.?íÉrdekes hangja van.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080307/port-hu-bringaexpo-2008 itt a link kéne mennünk? hűha, most látom belépős... :( pedig a veteránokat ingyen is beengedhetnék...
Az öreg 1 utcával lejjebb lakik töled!A flóra mellett közvetlen.
Ma is szerencsém volt!Elmentem börzézni és egy öreg kőfaragónál köttem ki,és SHB alkatrészeket hoztam,2 kormányít,meg majd megyek egy teljes vázért,tankért,villáért,sárvédőért,kerékért.Csak az kicsit zsebbenyúlós lesz!Valamit el kell adnom amiből több van.
Nyilván az a pince előtti szemét, stb... a védelmi rendszer része volt. Egyébként már valami szorgos nép megmentette volna a köztársaság számára újrahasznosítás céljára. :)
Ez sem egy apácazárda!Ez a látvány fogadott!Nem nyilt a pinceajtó,el kellett lapátolni előle a földet,kb 5 centi volt,a pincéből meg a fát kellett kirámolni,utána meg vissza!Mellesleg ö a volt tulaj,és övé volt a bicaj is.Kiszbaditva!Hurrá! 1 órába telt!Felpakolva,kifizetve!8 ezer volt a motor,plussz egy kard!Az a vitamingolyó nem én vagyok,ő a mindenre kapható cimbi!
Röviden ennyi!Bocs az off ért mindenkitől,de olyan jó napom volt!
Köszi,de ha hiszed,ha nem,még nem ültem fel rá!Örültem ,hogy itthon vannak a gépezetek!A dancsit úgy kellett kiásni,már mint az ajtót,hogy ki birjuk nyitni,és fél köbméter fát pakoltam el előle,meg vissza.és mire hazaértem,börigáztam.Vannak a dancsi megtalálásáról képek,érdekel valakit?
van még vmi írás a lámpa alatt majd megnézem, meg átnézem, de csak hétvégefelé férek hozzá, meg akkor tudok jobb képeket csinálni! azért köszönöm szépen a segítséget!
Az ülése az robusta, arra rávan írva! de akkor lehet hogy csak az ülése az! mejd átnézem van e rajta máshol felirat, meg csinálok közelibb élesebb képeket és akkor talán többre megyünk! és kb mennyit ér egy ilyen?
Robusta lehet de akkor nem 50 előtti. szerintem ez egy férfi Túra indok: sárvédők, hajtókar(nem ovál ker.metszetű), kormány(már állítható tehát nem 1. szériásé), meg egyébként, a váza nagyon hasonlít a Túráéra!
Helló! Nagyanyám szerint 1940 valahányba kapta öregapám használtan a biciklit, tehát biztos hogy 1950 elöttinek kell lennie! jobb és élesebb képet csak sajnos hétvégefelé tudok feltenni róla, addig is köszönöm a véleményeket! ha vki jön aki árban is eltudná magyarázni, vagy tud róla vmkit mondani az írjon! köszönöm
Helló! Nekem van egy 1920 körüli bobusta kerékpárom! érdekelne hogy mekkora érték egy ilyen? meg érdekelne e valakit! teszek fel róla képet ha sikerül, és várom a válaszokat! itt a fórumban, vagy a csoki0601@freemail.hu címen mert a fórumot nembiztos hogy ráérek olvasgatni, köszönöm!
A valamilyen nemzetiségű ejtőernyősöknek volt ilyen szétnyitható kerékpárjuk. Érdekes a hátsó villa papucsának korát megelőző kialakítása! Amúgy félelmetes a szerkezet! Mesélj róla, hogy szerezted?
A csoda tabla js megoldhato csak kell egy kiteritett foto meg a szegecs tav vagy atabatabla magassagi merete mm ben ez mas esetben is igy kell varomm fotokat.
Na végre sikerűlt lencsevégre kapni a biciklimet, amit kb egy hónapja szereztem egy méhtelepről, sajnos azóta már felújítottam, de minden alkatrész rajta van, ami rajta volt, kivéve a csengőt és a pumpatartókat, valamint nyereg nem volt rajta, de arról kicsit lentebb írtram.
Szép motorok grat hozzá!!1000-szer megbántam hogy eladtam(8000ft) a pedálos simson shul-t katonaság előtt.Legalább a régi öreg gazdájához került vissza. :(
na tessék, ez is tipikus, a magyar muszos gyalogol, a német meg bringázik, karddal a bringán. nem vagyok annyira tájékozott WWII vonalon ezek szerint... :(
Ha jobb idő lesz, lehet kicsit szemügyre veszem, mert nem lenne rossze egy váltós bicikli sem, ezen múltkor gondolgodtam el, mirkor tekertem fel a Lágymányosi hídra, szembeszélbe:) Nem tűnt rozsdásnak, inkább, csak olyan horzsolások vannak rajta, amit a használat, meg a méhtelep okozott.
Talán az eredeti állapotú a ritkább. Az enyém sem az. Ha van kedved/idöd/pénzed rá újítsd fel. Nagy értéket így sem fog képezni. Ráadásul ahogy olvasom nem is füzödik a típushoz élményed, emléked.
Nos, a "reicharbeitsdienst" nem azonos azzal amit itthon neveztek munkaszolgálatnak. Lásd itt. Ráadásul ebben a szövegben van valami, ami fontos lehet. "Each rank and file RAD man was supplied with a spade and a bicycle."
Az XB3 márkáról mit lehet tudni, jól sejtem, hogy valami orosz márkáról van szó? Találtam egy méhben egy ilyen versenybringát, de ott hagytam, mert annyira nincs rá szükségem, csak a nyergét szedtem le, mert az jól mutat a biciklimen, Olyan 3 rétegű nyereg, vékony rúgó vázon van egy vastag bőr, rajta lószőr, azon meg egy műbőr, a hátsó részén, meg egy króm tábla XB3 felirattal. Mennyire ritka ez a tipus, milyen minőség, vagy bármi érdakal, amit tudni lehet róla, ha esetleg valakit érdekel, megpróbálom elhozni, csak kicsit sok cucc volt rápakolva.
Nem tom! Én is csak találgatok! Tatumadar látom te fent vagy a Német honlapon. Nincs kedved feltenni egy pár képet ,meg egy szöveget hogy nem e ismeri fel valaki vagy mittómén??
Már volt mindenféle felvetés,csak az nem,hogy mi van ha ez egy muszosokat őrző,vagy ott tevékenykedő katonáé volt.....De azzal,hogy besorozott bringa lehet,én is egyetértek.
a MUSZ-osok inkább ástak, néha a saját sírjukat is, fegyvert nem kaptak mert nem voltak megbízhatóak ideológiailag vagy "fajilag", ásót is lehet bringán szállítani :(
Esetleg ha valakinek van kardtartóról korabeli képe feltehetné ide. Vagy valamelyik németül tudó kolléga fölpakolhatná a bringáról készült képeket Radlmax fórumába.