Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sanzistift Creative Commons License 2009.12.03 0 0 4944
Minden relatív, az A oszlop is.
Nézzétek meg az opel, pözső, rönyó, meg egyéb márkák oszlopait, ott is ugyanez a helyzet.
Hogy kevés rá a kritika, az azért van, mert sokszor olyan emberek is megszerzik a jogosítványt, akik azt sem veszik észre, hogy nem látnak ki.
"Elütöttem, sorry, de nem láttam..."
Nekünk legalább feltűnik, hogy egyre jobban csak lukakon keresztül látjuk a forgalmat.
De nagyon sok azt sem veszi észre, ha elsodor egy komplett traktort, bálázóstul együtt. Mert hallott valamit, de nem látja. és ah nem látja, akkor az nincs is. Szerinte.
Mire is akarok kilyukadni?

Azokat a kedves tervezőket, meg egyéb emberkínzó marketinges barmokat szépen beültetném egy olyan autóba, ahol csak A oszlop, meg B oszlop, meg C oszlop van, közte meg centinyi rések.

Kiküldeném őket a tesztpályára. Minden bója érintésre robban. Aki a leglassabb a pályán, azzal futtatni még egy kört, a lelgassabb kiherélésre kerül.

Ezek után terveztetnék velük autót, azzal a kikötéssel, hogy fél év múlva ugyanez a durranós pálya lesz, de mindenki saját autóval megy. Az utolsót kiheréljük, vita nincs.

Tudjátok, mi lenne? Kitalálható? Megint megjelennének azok az autók, amikből ki lehet látni, és a formatervet nem az épp aktuális agyament divat határozná meg, hanem a célszerűség, és a használhatóság. A praktikum.
Ami mostanában nem lelhető fel sehogy.
Az autóvásárló nem egy másiknál jobbat vesz, ezt felejtsétek el.
Az autóvásárló jelenleg olyan autót vesz, ami nem veri le a lécet az igényeinél.
Sok szar közül választjuk a szerintünk legkevésbé szart.

Lehet vitatkozni velem, állok elébe.
Már csak az okulás miatt is... :)
atompyka Creative Commons License 2009.12.03 0 0 4943
Lehet, hogy Neked pont azért nem gond, mert jó hátul van a fejed a szemeddel.
Én kisebb vagyok, az aránylag meredek támlát szeretem (régi és soxori észrevételem, hogy nálam is alacsonyabb emberek - főleg ugye szerelők, más nemigen ül a bal1be rajtam kívül - hátrébb tolják az ülést, mint én).
Közeledem a 110 Mm-hez, és még mindig nem tudtam megszokni, hogy komplett autó képes elbújni mögé.
Előzmény: lótumfaktum (4941)
atomaki Creative Commons License 2009.12.03 0 0 4942
Azért van igazság abban, hogy az az A oszlop nem egy nyerő megoldás.Tudom én, hogy a törésteszten hozni kell a csillagokat és értem én a koncepciót is - engem véd. De 1x már benéztem egy egész biciklist balról én is, ha nem lassít, akkor fellököm. Nagyon kell figyelni emiatt. Persze hozzá lehet szokni, de ettől még nem lesz jó megoldás.
Viszont egyszer már megdícsérték azt a kis ablakot: a fóliás, hogy befér oda a tenyere, nem úgy, mint az új puntón. :)
Előzmény: lótumfaktum (4941)
lótumfaktum Creative Commons License 2009.12.03 0 0 4941

180cm magas vagyok,hátradöntött üléssel vezetek  15000km van a kocsiban legtöbb pest-buda. nem értem a problémát. ez van így kell vezetni.

a hónap elején érden ment keresztül 5db Brt 60-80 vagymi a kádártaxik mentek a mechanika lőtérre 55km sebességgel mentem utánuk ők mit szóljanak.figyelem-elfogadva,hogy ez van= élvezetes vezetés az sx4-ben

Előzmény: galoscsabus (4940)
galoscsabus Creative Commons License 2009.12.03 0 0 4940

Jó estét!

 

"A" oszlop :-((

 

Tegnap hangyaf@sznyin múlt, hogy nem ütöttem el egy teljesen vétlen gyalogos hölgyet egy nagy kereszteződés zebráján!!!

Annyi volt a bűnöm, hogy amikor megérkeztem a zöld jelzésre egy 2X2 sávos osztottpályás úton a kereszteződésbe (Kaposvár, a Mekinél a felüljáró felől), annélkül kezdtem meg lendületből (de szerencsére nem eszement tempóval) a balra nagyívbe kanyarodást, hogy elnéztem volna a távoli zebrához, hogy vajh' valaki elindult-é már rajta.

Mikor meg már kanyarodásban voltam, tejesen üresnek tűnt az átjáró.

Egészen addig, míg egy pillanattal később meg nem jelent a hölgy a motorháztető sarkánál Ááááááá :-O!!

A kisablak semmit sem jelentett, nem láttam benne belőle egy pici darabkát sem!

Kormány jobbra ránt, szerencsére a szemből ugyanerre az útra kanyarodó autók között ott pont egy kis hézag volt, így nem romboltam bele senkibe oldalról.

Szegény nő nagyon megijedt, de nekem is rezgett kicsit a lábam.

 

Teljesen az én hibám volt és hálás lehetek azért, hogy nem csináltam nagy bajt.

 

Tanulságos volt, eztán úgy fog járni a fejem, a buzi A-oszlop mellet, mint a biciklikerék!!!

 

De elfogadhatatlan hibának tartom, hogy ilyen súlyos fogyatékossággal terveznek autót, aztán azt forgalomba is engedik.

Konkrétan életveszélyes, elég hozzá egy pillanatnyi olyan kis kihagyás, ami pl. a sokat szidott Skodámon semmiféle problémát sem okozott, soha sem.

 

Legyen vele mindenki nagyon óvatos.

 

Jó utat!

kkn Creative Commons License 2009.12.02 0 0 4939

    

    t.lantos

 

Netalán elfekvő SX4 BCM?

Előzmény: t.lantos (4925)
Jeges 76 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 4938
Köszi Mindenkinek. Hétvégén kiszedem és veszek belőlle a gyereknek egy sütit! ; - )
Előzmény: atompyka (4936)
karesz2 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 4937
Van olyan autó, amin a reflektor halványabb, ill Golf VI külön izzószál a refiban. Cél az észrevehetőség, valamelyest "vakít", figyelemfelkeltő. Felfelé, szembejövő felé, vízszintestől kis szögben felfelé világít, de ide nem tudom lerajzolni.
Ezek miatt gondolom nem világít éjjel. (vakít, és az útra nem vetít fényt.)
atompyka Creative Commons License 2009.11.26 0 0 4936
Előzmény: Jeges 76 (4934)
gombfoci Creative Commons License 2009.11.26 0 0 4935
pont most volt a kezemben a papír a hétvégén a rádióbeszerelésről (kidobtam a clarion dobozát).
Nagyon nem néztem meg, gondoltam majd beszkennelem és feldobom ide, de elfelejtettem.
Annyit azért megjegyeztem, hogy le kell kapni a két szélső (fémszerű) elemet a középkonzolról indulásként...
Ha a többiek nem válaszolnak, akkor holnap el tudom neked küldeni a szkennelt útmutatót.
Előzmény: Jeges 76 (4934)
Jeges 76 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 4934
Urak!

Segítséget szeretnék kérni. Hogy tudom kiszedni a cd játszót a középkonzolból? A gyerek nyerőgépnek nézte és teledobálta aprópénzzel. : - ) Kösz Jeges

atompyka Creative Commons License 2009.11.19 0 0 4932
Ismerem a szabályozását, köszi. Lassan 10. éve használom (pontosabban az utóbbi 4 év kihagyásával), azóta semmit sem változott.

Az érzésem arra vonatkozott, amikor kötelező lesz az új autókat nappalival gyártani.

Egyébként a nappali menetjelző lámpa a DRL, ez van a lámpa üvegébe is nyomva. A Suzuki meg így nevezi a saját tompi-rendszerét, ami valóban csak egy kapcsolóautomatika, de ezzel a céllal.

Mivel rossz látási viszonyok között tompi/refi/ködlámpa a kivilágítás eszköze, és ezekkel nem tudhat együtt világítani a nappali, bár közvetve, de igenis tiltják az éjszakai használatát (okkal).
Előzmény: kkn (4931)
kkn Creative Commons License 2009.11.19 0 0 4931

Gyorsan sem hajthatsz, hehehe...

 

Rossz az érzésed. Mert már benne van a KRESZ-ben, meg a járművekre vonatkozó KÖHÉM rendeletben. A lényeg, hogy nem világíthat együtt a fényszóróval. Így nem tiltják, fel lehet kapcsolni éjszaka, csak te nem lász vele rendesen,, így semmi értelme. Ezért nem is szabályozták ezt a részét.

 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

 

A KRESZ hatályos szövege, ott a járművek világításánál érintik, hogy nappal  menetjelző lámpával vagy tompítottal ki kell világítani az autót. Tehát a KRESZ is külön kezeli a nappali menetfényt, meg a felkapcsolt tompítottat, mert két külön berendezés, egy célra, hogy nappal világíts. Így a KRESZ szerint sem nappali menetfény a DRL, mert az a tompított automaizált funkciója. Nem azonos dolgok, de azonos célra.

 

A KÖHÉM-ben meg ott vannak a bekötésre, elhelyezésre, hatósági jelölésekre vonatkozó előírások. Meg sok egéb is, érdemes végignézni.

 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

 

De itt van kiollózva a két rész, a KRESZ-ből, meg a KÖHÉM-ből. 

 

Előzmény: atompyka (4930)
atompyka Creative Commons License 2009.11.19 0 0 4930
(Tévedsz, nem kapcsolhatod fel a nappalit éjjel...)

De a célja ugyanaz a két dolognak: a "látni és látszani" alapelvből a "látszani" nappali javítása.
Kíváncsi vagyok, hogy ha majd kötelezően előírják az autókra, hogy lesz szövegezve.
Van egy olyan érzésem, hogy az lesz benne, hogy járó motornál működnie kell, de le kell kapcsolódnia... (innentől a mai duma).
Előzmény: kkn (4928)
kkn Creative Commons License 2009.11.19 0 0 4929

Lényegében azért találhatták ki ezt a megtévesztő elnevezést, mert a normális ember sötétben úgyis felkapcsolja a lámpát, nem kell eszébe juttatni, mert nélküle nem lát. ( De akkor is működik, mert nem bonyolították túl, hogy éjjel ne kapcsoljon. ) Nappal felejtheti el az ember, mert lát, nem biztos, hogy eszébe jut felkapcsolni, és ilyen esetben segíti ki. Szóval a cél a szabály teljesítése volt, hogy nappal automatikusan menjen, hogy ne felejtsék el a lámpát.

 

Szóval ez kapcsol éjjel-nappal, így szó szerint nem nappal futó világítás lenne az igazi elnevezés, hanem üzemelő motornál futó világítás. Akkor nem lenne félreértés, mert nem a nappallal kapcsolnátok csak össze.

Előzmény: atomaki (4926)
kkn Creative Commons License 2009.11.19 0 0 4928

Nem értem, miért mindenki a nevén lovagol, hehehe...

 

Azt kell nézni, hogy mit csinál.

 

Akár éjszaka van, akár nappal, ha elindítod a motort, bekapcsolja a lámpát a sofőr helyett. A nevét találták ki hülyén, mert sötétben is felkapcsolja helyetted a lámpát, nem csak világosban. ( Oda van kitalálva, ahol kötelező az állandó világítás. Az más kérdés, hogy egyre terjed egyéb országokban, aminek a gyáriak lusták utánanézni, ha nem kérik a dealerek. Csak ez nagyobbrészt még nálunk hidegebb országokra jellemző. ) Mi ez, ha nem automatika? Ami egy funkció, leegyszerűsítve egy cselekvés, vagy folyamat. Az esőérzékelő is egy funkció ( persze a szükséges hardverekkel ), ami helyettünk kapcsolja az ablaktörlőt. Ugyanazt az ablaktörlőt, ami a simán is rajta van.

 

 

A nappali menetfény egy lámpafajta, ami nem tompított, nem helyzetjelző, nem távfány, nem ködlámpa. Azt sem tudom, hogy az Audin az magától, vagy a sofőr által van kapcsolva. Azt is felkapcsolhatod éjjel is, csak nincsen értelme, mert úgyis a rendes lámpa kel akkor. De az egy eszköz, egy tárgy. Csak a nevek miatt keveredik a két dolog.

Előzmény: t.lantos (4925)
atompyka Creative Commons License 2009.11.18 0 0 4927
Szerintem is.
Előzmény: atomaki (4926)
atomaki Creative Commons License 2009.11.18 0 0 4926
A Daytime Running Light-ot ferdítették át úgy magyarra, hogy nappali menetjelző lámpa. Na most ezt a funkciót 2 féle képpen lehet megvalósítani: vagy van erre a célra egy külön automata világítóberendezés (esetleg a fényszóróizzó kisebb feszültségen), vagy a tompított automata felkapcsolásával (a DRL modul segítségével). Szóval így vagy úgy ez DRL. Szerintem. :)
t.lantos Creative Commons License 2009.11.18 0 0 4925

a drl a nevebol adodoan is nappali vilagitas.

nem automaca lampa :)

 

Előzmény: kkn (4923)
kkn Creative Commons License 2009.11.18 0 0 4923

Még nem sikerült megnézni, de a logika szerint a DRL mindíg felkapcsolja. Ugyanis napfény érzékelője az automata A/C-nek van, az vezérelhetne ilyet.

De DRL nem csak automata A/C-s autóban van, így azokat nem tudja vezérelni semmi, tehát akkor miért vezérelné az A/C az egyiket, a másikat nem?

 

Egyébként ez a kütyü bármelyik SX4-be beszerelhető ( bár a GC-nél nem vagyok benne biztos ), mert a kesztyűtartó mögött balra ott van a passzdarabja a merevítőn, csak a kontrollert kell rádugni, és automatizálva lett a világítás, és nem marad rajta, ha leveszik a gyújtást. Csak nem olcsó az ilyen, annyiért meg a többség elkapcsolgatja maga a világítást.

Előzmény: kkn (4922)
kkn Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4922

Én meg nem azt írtam, hogy borús időben felkapcsolja, hanem úgy emlékszem, hogy napsütésben is felkapcsolja, hehehe....

 

De nem merem biztosra mondani, majd megnézem.

Előzmény: SX4fan (4918)
Uszi112 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4921
Köszi a jó kívánságokat. ;)
gombfoci Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4920
:-OOOO ez milyen igaz már!
Előzmény: Sanzistift (4919)
Sanzistift Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4919
Legyen benne sok örömed.
Az SX4 tulajokat onnan lehet felismerni, hogy minden sarkon ingatják a fejüket.
A folyosók sarkainál is... :))))))))))
Előzmény: Uszi112 (4914)
SX4fan Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4918
Nem azt mondtam, hogy nappal nem kapcsolja fel, hanem azt, hogy a fényviszonyoktól függően teszi!!!!!
Előzmény: kkn (4916)
kkn Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4917

Mármint, hogy ennyi ideje szerelődik be az itt gyártott Suzukikba ilyen navigáció. Szóval ide van érve, csak nem hiszik, hogy az emberek ilyenre vágynak nálunk, amikor a tizedéért vesznek sima navit, és a többségnek a DVD sem kell. Nem tudom, mennyi lehet, sacc. ugyanannyi, mint a bolti Clarion.

 

Előzmény: atomaki (4912)
kkn Creative Commons License 2009.11.14 0 0 4916

Ez eddig nem tűnt fel, hogy nappal nem kapcsolja fel. Szerintem akkor is felkapcsolja, de majd ránézek egyre.

Előzmény: SX4fan (4902)
SX4fan Creative Commons License 2009.11.13 0 0 4915
Gratulálok!
Előzmény: Uszi112 (4914)
Uszi112 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 4914
Üdv mindenkinek, eljött az ideje a váltásnak részemről...ma elhoztam az új vasat a bótbul...

Nos!
Kezdem a rosszal.
Az istenverte A oszlop miatt kapásból majdnem benéztem az első körforgóban egy Golf-ot, pedig tudtam hogy erre figyelnem kell és mégis... :-/ ezt szokni kell majd. Nem tetszik, nagyon nem. :-(

Na de az autó... nyami
Szerettem az IS-t mert remek társ volt, de ez?
Teljesen más kategória. Végre (számomra) elég hosszú az ülőlap, a váltó az első másodperctől korrekt, bár nem hajtottam az autót de érzem benne az erőt mert emelkedőn sem kellett visszaváltanom és simán ment fel 5.-ben.
186 km-t autókáztam ma átvétel után országúton vele + pici város és a műszer aszongya hogy 5.6l az átlagfogyi (90-100-as tempónál) Eddig teccik... ;-)
Az ergonómia is rendben van szvsz, lassan kezdek átszokni az irányítására, bár az órát még nem sikerült beállítanom. Örülök az mp3-nak és úgy általában a ráncfelvarrásnak. Legszívesebben ágyba vinném...
És egy kanyar után a családom is nagyon megkedvelte...
atompyka Creative Commons License 2009.11.12 0 0 4913
Ja, vagy úgy, ezt nem tudtam. Azt hittem, úgy műxik, mint a WinterII-n anno: gyújtás megy (pontosabban jár a motor), akkor tompi is. Mondjuk azon nem gondolkodtam el, minek kéne ehhez külön elektronika...
:-)
Előzmény: SX4fan (4902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!