A Berlingohoz is jó az 5w40, 5w30-as ACEA A3 olaj 20000 km-ként cserélve. Ha sok az indítózás, hidegen járatás, rövid utakon rohangálás, akkor 15ekm-ként inkább.
Olajszűrő legyen gyári vagy Purflux a Fridcar-tól. :)
Egészen addig jó az 5w-s olaj, amíg nem csipegeti, tehát minimális utántöltés kell csak egy csereciklus alatt.
Ha Total nincs olcsón, akkor az Esso is jó, főleg ha az Auchanban ilyen jó áron van.
Köszi a válaszokat! Kicseréltettem a 10w40-et (6990ft), esso ultron 5w40-re (9900ft). Auchanban rendesek voltak szó nélkül adtak egy másikat. 3eft-t megért hogy ne idegeskedjek: vajon tönkremegy-e. Olajszűrőre úgy 2eft-t saccolok, úgyhogy 12-be lesz a vége 25-helyett, és legalább az kerül bele amit én akarok, nem pedig a szervizben a nagy fehér hordóból raknak bele vmit ami aztán vagy az aminek mondják vagy nem.
Légszűrőnek meg jó lesz az armafilt is.
Berlingo 1.4 -hez mit ajánlanál 120 e futott alapjában városi 1-2 utcás futkosásra illetve ez mellet hetente 1-2 "hoszabb 50-100 km-es utra 10W-40 vagy 5W-40 ToTAL olaj?
Ha tudod, cseréltesd vissza ! Annak a motornak az 5w40 a jó, majd ha futott 200ekm-t akkor kell bele a 10w40, esetleg. Mondjuk ki ne dobd ha nem veszik vissza, de legközelebb én nem tenném bele még egyszer...
Az olajválasztás nem úgy működik hogy a wagonr-be ez kellett, akkor ebbe ez is jó lesz.
5w40 és 10w40 között elég sok különbség van az egyik egy alapvetően ásványi olaj amit szintetikus adalékokkal javítanak megfelelő tulajdonságúra. Az 5w40 szintetikus már nemtartalmaz ásványi alapolajat, minden porcikájában stabilabb, és némileg vékonyabb olaj is, tehát könnyebben eljut a szűkebb illesztésekbe, ugyanakkor nehezebben is távolítható el onnan (vékonyabb olajfilm is jó kenést tud biztosítani).
Az én Berlingom Hdi de a matrica a motortérben gondolom ugyanaz: A3/B3-A5/B5 ebbe az általad választott olaj belefér, tudni meg Te tudod, hogy milyen intenzíven használod. A választásod az alsó széle a palettának. Én azért választottam B4 syntet mert naponta 20-szor indítom, és ezzel talán egy kicsit segítek neki. Baja az általad választott olajjal sem lehet.
Köszi a válaszokat!
A 110LE-s 1,6 16v ről van szó.
Nem néztem a topikot mostanáig, ezért ma délelőtt bevásároltam, Esso ultra 10W40 félszint olajat (ACEA A3 ez is) meg a gépkönyvben is benne van mint ajánlott olaj.
Most szerintetek csereltessem vissza vagy jo lesz ez is? (azert gondoltam hogy jo lesz mert a wagonr-be is 10W40 kellett gyarilag es az porgosebb volt mint a partner)
Mennyivel jarok rosszabbul ha az 5W40 helyett a 10W40-et használom? (GTI61 tablazata alapjan a kinetikai viszk. valoban rosszabb, de nem sokkal)
Gyari olajszurot akartam venni egyebkent, hogy majd a garanc. szervizen ne doljek meg.
Köszi!
Nem kell átöblítened semmit, de a könyvében levő minőségi paramétereket mindenképpen tudnia kell a beleöntendő olajnak. Márkát olyat választasz amilyet akarsz, ha a többi mutatója megfelelő.
Hali!
Nem tudná valaki megmondani, hogy a partner szgk. 1.6 benzinest gyarilag milyen olajjal szallitjak.
Most van benne 15e le akarom cserelni az olajat, de nem akarok 25e-t kifizetni erte a szervizben.
A gépkönyvben lattam, hogy esso ultra v. total quartz jo bele.
Na de melyik van nekem, mert ha egyik gyartmanyrol masikra valtok elvileg at kene obliteni a leeresztés utan (legalabbis ezt olvastam). - de ezt meg nem tudom hogy kell.
Köszi.
Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni: egy Peugeot Partnerre (kombira, ami korbe ablakos) kellene matricat csinaljunk. A kocsi nem az enyem es nem is nagyon fogom tudni megnezni -- ezert azt szeretnem megkerdezni hogy ha van ilyen autotok, meg tudnatok-e mondani mekkorak az ablakai?
Nevesen a hatso ajtokon levo ablakok, mm-ben, ill. a hatso ulesek/csomagternel levo ablakok.
A segitseget elore is nagyon koszonom.
drBJ
A következő történt. Beringó II-es kocsim tolóajtaját nem lehet mostanába bezárni, mivel mikor tolom vissza az ajtót, az beleakad az első ajtóba (remélem érthetően írtam le). Ez egyik napról a másikra történt. Olyan mintha a tolóajtó előrébb csúszott volna egy centit. Van ennek javítására házilagos megoldás, vagy vinnem kell a szervízbe?
Továbbra is Peugeot Partner 2.0 HDI-hez való műszaki leírást keresek, van valakinek ?
Turbónyomásmérőt akarok beépíteni, ehhez nézegettem a motor mögötti csőrendszert (motor és az utastér között) és sok érdekességet láttam. Van ott forrólevegős vízelőmelegítő, vákumcsövek meg minden finomság, ami első ránézésre elég bonyolultnak látszik, ehhez kéne egy kis leírás.
Mindenki kivánt ezer féle képpen Békés Ünnepeket,én ezzel a kis programocskával kivánok mindenkinek minden jót és boldog új évet!
Santa ride! a neve és kapcsolodik a karácsonyhoz és az autózáshoz is egy kicsit.Jó szorakozást és mindenkinek köszönök mindent!!! Santa Ride!
Egy kicsit felhozom a topikot, mert már eléggé elsüllyedt!
Lassan megvan a 6000 km a kangooban. A téli útviszonyok között is jól viselkedik
a téli gumikkal. A fogyasztása 5,1 és 5,5 között "stabilizálódott" (a kezdeti 4,8 és 4,5 után egy kicsit magasnak tartom, persze tudom, hogy télen mindíg egy kicsit több).
A fűtését kell még szokni, mert elég nehezen fűti fel a hatalmas teret.
Továbbra is mondom, hogy ki kellene iktatni átmenetileg a szűrőt.
Akkor kiderülne, hogy a szűrőháznál van-e a probléma. Ha az átkötés után indul, akkor szűrőház csere vagy a légtelenítő membrán cseréje (attól függ milyen rendszerű a szűrőház, lehet hogy egy dugattú mozgatásával lehet légteleníteni - ez nem szokott elromlani szemben a membránossal) indokolt.
Úgy látszik a szerelők nincsennek a helyzet magaslatán. Visszadták akocsit hogy nekik indult és nem találnak bajt sehol. beleöntöttek valami üzemeanyagrendszermosót.
Hibaokok voltak:
-már egy éve tél végén nem indult hosszabb állás után kb (1 nap)
(akkor Egerben egy csavarszerű doldot cseréltek az adagoló előtt a szűrőtől távol...hiba megszünt vagy csak melegedett az idő :))
Újabb hibák:
-pár hete, négy nap állás után a kocsi beindul egy pár fordulat után leáll, miután már ujra nem idul be.pumpálással próbáltam orvosolni, de nem jött össze , bevontattam a szalonhoz.
-szalonnál beindult közös pumpálással.....és üzemanyagszűrőház cserét javasoltak 50 eFt-ert.
-hazafelé menet egy szerelő barát egy csövet visszanyomott a helyére, azt hittük ez lesz a hiba ok. (pattintós)
-egy hét után, újabb napos állás után, megint nem indult (egy hete)
-irány a szalon..lealkudtam az alkatrész 40 eFt-ra...de nem merték kicserélni...rájöttek nem az a hiba ok.....pár napig benttartották(gondolom reggelente próbáltak vele indítani) nem volt mire fogni ....izzítás rendben szűrőház rendben.....
hmmm
most holnap kiderül autóm indul e.
Monyesz...lehet megmutatom valami maszek szerelőnek a listádat a hibaokokról...talán ő megoldja.
Hibaforrások: üzemanyag szűrő membránja (BX-nél nekem már előfordult), üzemanyag vezeték bilincs lazulás, gázolaj előmelegítő, adagoló (tömítésnél), gázolaj visszavezető csőnél (porlasztócsúcs és az adagoló között) levegősödés.
Először a szűrő környékén kell körülnézni, a többi helyen van más jel is, pl. szivárog a gázolaj. A szűrő hibát ki lehet tesztelni egy áthidaló cső segítségével (legyen átlátszó és egy megfelelő papírszűrő - ez olyan műanyag házas benzines autóknál használatos üzemanyag szűrő - legyen beiktatva, nehogy felszívjon valami koszt)
A magyarázat, hogy a hátsó kerék csúszását nehezebb korrigálni, gyakran keresztbe fordul az autó (főleg ha valaki rosszul próbálja kivédeni) - akkor pedig jó esélyed van rá, hogy eltrafáljon valaki szembe vagy hátulról jövő. Ráadásul a hátulja érzékenyebb a kisebb terhelés miatt az aquaplaningra, ha ehhez jön még hogy ott kisebb a bordamélység...
Nyilván, ha valaki hegyekbe megy, annak viszont jobb lenne, ha a tapadást (elsőkerékhajtásnál főleg), kormányzást vinnék át a téli gumik. Na itt van ellentmondás, amit máshogy nem lehet feloldani csak négy téligumival (+hólánc).