Keresés

Részletes keresés

Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 256
Nekem is megjött ez a levél ma (22-én a szülinpomon) ,tényleg nem siették el:)
Előzmény: viricsi (252)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 255
Akkor szedjék le szépen a szárnyait és a Skanzenban ,helyezzék el ,aztán ha már nem gyakorolnak rajta akkor újból össze lehetne rakni.
Előzmény: Vgyuri (254)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.22 0 0 254

De ezt még használja a MALÉV a kiképzésre, csak a helypénzt sokallja. Tehát annak nem menedékhely kell. Bőinget meg nemigen fognak leállítani (mert úgy tudom, lizingelik és cserélik őket), hogy azon menjen a képzés, bár célszerű lenne, ha az életnek és nem az iskolának tanítanak :-)

 

Előzmény: Airbus A320 (253)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 253
Azt nem lehetne beállítani a Skanzenba ,régi festéssel? Van ott még hely szerintem neki.
Előzmény: kiskockas (250)
viricsi Creative Commons License 2006.11.22 0 0 252

No, ezt már tényleg csak a mosoly kedvéért teszem közkinccsé. Ma (22.-én) kaptam ezt az emailt a kilencedikén elküldött tiltakozásra. Mit mondjak, nem kapkodták el. :))

 

"

Tisztelt Uram!

 

Sajnos panasza ügyében a Budapest Airport, mint a ferihegyi repülőteret üzemeltető részvénytársaság, nem tud segíteni, mivel a szóban forgó repülőgép tulajdonosa a Magyar Légiközlekedési Vállalat, ezért levelét továbbküldtük az illetékes Malév részére.

 

Malev Hungarian Airlines:

Honlap:

http://www.malev.hu/bp/eng/I_CUSTOMER_ENG/

E-mail:

claims@malev.hu

 

Telefon:

(+36)40 21 21 21 or (+36 1) 235-3888

 

Reméljük, hogy a légitársaság által adott válasz kielégítő lesz. Ha az ügyben további kérdése van a reptér-üzemeltetőhöz, forduljon hozzánk ismét.

 

Üdvözlettel:

 

(név)

Budapest Airport Zrt.

Minőségirányítási szakreferens

alpha324 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 251

jezusom....

ha HA-LCE is a skanzenben all???

 

hogy nez ki egy repulogep szarny nelkul......

 

a

Előzmény: HA-LCE (247)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.22 0 0 250
sajnos komoly.....
Előzmény: karrimor (248)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.22 0 0 249

Javasolnám a tupcsi szárnyának átépítését haditengerészeti stílusú felhajthatós konstrukcióra. Így felhajtott szárnyvéggel elférne a kisebb helyen, és amikor majd átkerül a skanzenbe, le lehet hajtani :-)

 

Előzmény: HA-LCE (247)
karrimor Creative Commons License 2006.11.22 0 0 248

Ez most komoly ,vagy vicc?

karrimor

Előzmény: HA-LCE (247)
HA-LCE Creative Commons License 2006.11.21 0 0 247
Sziasztok! Nem pont IL-18-as, DE! A MOK mellett parkolok, leakarják ereszteni a szárnyaimból a benne levő kerozint. Ami a legszörnyűbb: mind a két szárnyamat leakarják VÁGNI!!!! a főfutóim külsö felénél. csak azért mert sok helyet foglalok, ezáltal nem kellene olyan sok bérleti díjat fizetni gazdáimnak, a terület gazdájának. SEGÍTSETEK! Szárnyak nélkül hogyan néznék ki?
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 246
[megkönnyebbült sóhaj]
Előzmény: IFE (245)
IFE Creative Commons License 2006.11.20 0 0 245

Mindenki megnyugtatására a Malév sajtóközleménye:

 

A ferihegyi Repülőgép Emlékparké lesz a Malév IL-18-asa

 

A Malév a Repülőgép Emlékparknak ajánlotta fel a 80-as években már csak a kereskedelmi forgalomban használt IL-18-as repülőgépét. Légitársaságunk eddig oktatási célra használta a gépet, és mivel most lehetőségünk nyílt a gép szakképzésből történő kivonására, örömmel tettünk eleget annak az igénynek, hogy az Emlékparkhoz kerüljön a történelmi jelentőséggel bíró gép. A „MO Géza” végleges helyre történő átszállítása a tervek szerint hamarosan megtörténik. 

 

 

Saab2000 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 244
Khm... Azért te egy picit _más_ helyzetben vagy... :-)
Előzmény: viricsi (219)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.19 0 0 243
Jó lenne, ha a témánál maradnánk (HA-MOG Il-18).
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.18 0 0 242

De ezek a MALÉV-esek sem repültek azelőtt a nyugati gépekkel, mielőtt a tupcsikra kerültek. Viszont amikor a bőingre átkerültek, sokan ezen a fórumon is visszasírták a tupcsikat, amik még repülőgépek voltak és nem számítóközpontok.

 

De ha megpróbálunk a realitásoknál maradni, a hatvanas-hetvenes években a nyugati és szovjet gépek fejlesztése lényegében párhuzamosan folyt, a két úttörő, a  B707 és a TU104 nagyjából egyidős, tehát azt mondani rá, hogy elavult volt létrejöttekor, nyugatimádó attitűd. Amikor a szovjet vezértípusok elavultak (pl. környezetvédelmi szempontból), akkor a B707 és DC8 is bekerült a nemszeretem kategóriába.

 

A leglényegesebb különbség évtizedek során a fogyasztás és hajtóműüzemóra kölönbség lett, de ezzel szemben állt az alacsonyabb ár és a kezelési igénytelenség, ami a felhasználó terület sajátosságaihoz igazodott. Lehet, hogy a TU-154B2 ma nem "kortársa" egy B737-800-nak, de te azt mondtad, hogy a fénykorukban is elavultak voltak. Mint a Volkswagen bogár is az volt az Aston Martinhoz képest.

 

 

Előzmény: Törölt nick (224)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 241
bocsanat ha felreertheto voltam!
a pilotak hatalmas felelosseget cipelnek!!!!

ugy ertettem, hogy mondjuk egysegsugaru elvegzi az iskolat lesz belole hadnagy, nyugdijba megy 40 evesen tuzerkent ugy hogy egy puskat nem kellett elsutnie es max egy helyorsegben toporzekolt es ezert kap sok penzt... ehhez kepest 5-8ev egyetem es mondjuk egy hidepito-mernok vagy egy sebeszorvos felelossege hol van :) es ok 60-70evesen mennek nyugdijba vicces penzekkel :)

alpha
Előzmény: alpha324 (237)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 240

Figyike,egy kicsikét én is Szolnokra jártam,a Kiliánra,de már én is bánom...)))

 

A repült idő duplán számit,fegyveres testület,repült órák,veszélyességi pótlékok,stb

Ne felejtsük el,+mind tanult/régiek közül/kint Russkiba.

 

Mondom,itt Kecskeméten,épp tizen...valahányan kérték szolgálati viszonyuk megszüntetését:azaz nyugdijj!

 

Egy se pihen otthon utána,mind beadják a papirjaikat valamelyik repülős céghez!

 

üdv,Doki

 

 

 

 

Előzmény: alpha324 (237)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 239
Állítolag veszélyes munkát végeznek ezért tényleg 40-45 éves korban elmehet nyugdíjba a pilóta. De az aki a repülés miatt lesz pilóta szerintem addig repül amedig csak lehet.
Előzmény: alpha324 (238)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 238
ez valami korkedvezmeny lehet :)) mert pl Kositzky Attila is asszem 60 eves koraig repult.... de 50 biztos volt.....

meg akik az An26-ot repulik ok sem fiatal gyerekek mar :)

mindegy, irigylem oket es nem a penz miatt, mert azt barhol talal az ember...

(halkan jegyzem meg, ha valasztani kene hogy airbus vagy tu154-et repulnek en tuti az utobbira voksolnek.... szoval mig21 es mig29 rulez :))) )

alpha
Előzmény: Törölt nick (236)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 237
doki,
de csak a hivatasos vadaszpilotak vagy mindenki???
mert akkor palyat tevesztettem :))))))
francert tanul az ember sok evig egyetemen :)))))) hogy aztan meg hatalmas felelossege is legyen :)

a
Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 236

Remélem nem lesz OFF a téma,de nevetni fogsz:

 

-úgy 35éves korukban mennek nyugdijjba,és kb 250-300e ft kapnak!!!Ez nem vicc!!!

Előzmény: alpha324 (235)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 235
ja igy mar vilagos :)))
mennyi ott a nyugdij, kerek 50 mint a rendoroknel? vagy meghamarabb bekovetkezik? :))

Előzmény: Törölt nick (234)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 234

Ő valóban a seregben kezdte a pályafutását,21,és 29esen repült.Nyugdijjas évei után/ami a katonáknál ugyi a fele.../került a Malévhoz,mint jo pár társa,pl:Völgyi Olivér...

 

Hogy tudja-e vezetni,én tleg nem tudom,de hogy ő fogja,az tutkó...

Előzmény: alpha324 (233)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 233
doki,
hogyhogy? neki van tipusa MiG-15re? mennyi idos az illeto ur? :-)))))

gondolom aki a nephadseregben repult MiG-15-tel az kb ma minimum 60 eves..... de akkor meg hogyhogy meg Malevnal repul? :))

valaki oldja fel ezt a szamomra antagonisztikusnak tuno ellentetet :)

udv
alpha
Előzmény: Törölt nick (231)
BJani Creative Commons License 2006.11.18 0 0 232

A nyáron volt szerencsém repülni azzal a géppel. Nagy élmény volt!

 

Amúgy, fordítva közelitve meg a dolgot, ha 150-el robogsz a felszállópályán, akkor azért már nem tűnik soknak az a hátralevő 150 méter! :))

Előzmény: Törölt nick (230)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 231

Erről én is hallottam,már mint a "MIG"felujjitásról,ill láttam a Tököli hangárban.

A berepülő emberke is meg van már,Malévos CRJ Fo,Czimber Jani"Cimbi"..

 

Gratula a 25 rugóért,komolyan,le a kalappal!!

Előzmény: alpha324 (229)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 230

Igen,vszinűleg "ő"volt!Nézem,nézem,azt hittem rosszul látok,hát nem elkezdett tolatni?!!!

 

Azt tudtam,ha "reversbe"állitja a légcsavar lapátszögét,akkor fullra fékezi a gépet,de hogy tolasson is...

 

Egyébként iszonyú gyorsan elemelte,a "Dzsekebi"beton 600m,ugy 3/4 részénél már a levegőben volt!

 

Igaz,14esen ballra kezdte az iskolakört,a falu lakosságának nagy örömére.))

Előzmény: BJani (223)
alpha324 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 229
doki,
vegulis a HA-LIX-et is befejeztek es azota sztar mindenutt a vilagon!!!

most epp egy MIG-15utit tamasztanak fel.
hogy konkretan mennyire nagy az adakozas azt nem tudom, de mindegyik aero magazinban keresnek tamogatokat. en spec atutaltam nekik 25ezer forintot..... lehet hogy csak 1 liter festekre lesz elegendo vagy a technicsalnij alkohol feltoltesere a jegtelenitobe.... en jelenleg ennel tobbet nem tudok tenni, de MOGeza is megkapna ugyanezt.....

es szerintem sokan vagyunk ugyanigy ezzel.... persze igy csak parmillio jon ossze, tudom....

alpha
Előzmény: Törölt nick (227)
Tophatters Creative Commons License 2006.11.18 0 0 228

Egy kis kiegészítés az L-410-hez: A magyar légierőben is szolgált a típus 1987-1996 között.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 227

OK,OK,értettem!Én csupán arra lettem volna kiváncsi,hogy itt van adakozás is,v csak "mentsük meg Isaurát"dolog van....mert olyan szép,meg jo kis repülő,kár lenne érte,stb..

 

 

Egyetértek,hogy fel kelleni ujjitani,muzeumba rakni,az utókor számára megtartani!!

 

Ehez is sok pénz kell,nemhogy ahoz,hogy repüléshez alkalmas legyen!!!Ezért kérdeztem,tudtok e valami forrást,hiszen sokatoknak jó kapcsolata van imitt-amott,szóval tudtok e valami biztos anyagi fedezetet!!??Mondom,komolyan,irónia nélkül kérdezem,mert nekem is izgalmas látvány,egy poraiból feltámasztott antik darab/legyen az bútor,autó,repülő/.

 

Sajnos,számos példa van rá,hogy nagy hévvel nekikezdenek a felujjitásnak,aztán anyagi,szerszám,szakember,stb ..hiánya miatt abbamarad az egész projekt!

 

Köszönöm a tájékoztatást a turb.propp géppel kapcsolatban.

 

üdv,Doki

 

Előzmény: bado (226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!