Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Sajnos még mezőgazdaságilag is elég gyengécske a gyűjteményem, kb. 5-600 saját képem van csak a 70-80-as évekből. Biztos, hogy sokan vannak, akik ennél lényegesen többel rendelkeznek, csak ők nincsenek itt a fórumon. Mennyi kincs lehet a szekrényekben, padlásokon, amit az utódok lehet hogy egy laza mozdulattal fognak majd kihajítani :-(
De ha már a régi folyóiratok böngészésére adtam a fejem, akkor már repróztam is párat. Igaz, hogy a GC-39-35 rendszámú Ikarus nincs köztük, de azért talán ezek is tetszenek :-) (a képek a Volán c. újság 1972-es számaiból valók)
Éppen jókor érkeztél a ma esti feladványhoz! CH 59-52, JA 28-54 Ugyanabban a filmben szerepel mindkettő. A zöld ezeröcsi nekem is elég betegesnek tűnt, ennél SOKKAL különbek vannak akár napi használatban, itt egyedül az évjárat lehet érdekes, de mint köztudott a kor nem érdem, hanem állapot. :-)
Nézőpont kérdése. Akkor "mezőgazdaságilag" páratlan :) A metszetet is Köszönöm Szépen! N G 68 papának meg az italo-t! Csak annyit szerettem volna a VETERÁN kapcsán , hogy ha az ott szereplő zöld ezeröcsinek , ilyen pontosan tudják az előéletét ,forg. hely .pontos napját , mi a francért nem lehetett odaírni az eredeti rendszámot. (szerintem UY)
Kétstégkívül megkímélt darab ,de messze nem olyan originál. Nem vagyok profi "ladás" ez köztudott , de ennek az autónak szinte semmije nem áll rendesen.Hiányosak a díszlécek ,a többi meg úgy hullámzik ,mint az ökörhugyozás. Az géptető úgy áll ,mintha frizbiként hajította volna föl a helyére a lakatos a műhely kerítésén át... Nem is sorolom tovább. Mit össze hülyítik az embert már ebben az újságban is. A Poroló viszont hibátlan.
Pár régi zalai Ikarus, csak úgy hangulatfestőnek, mivel a rendszámuk nem olvasható. (Ez a kép nem elsősorban miattuk készült, hanem az osztálytársaim megörökítése céljából :-)
Sajnos korántsem páratlan a gyűjteményem, ezért valahogy a Cyklon kompresszor is kimaradt belőle :-( Ha pár napra felköltöznék a padlásra, valahol a régi újságokban azért biztos találnék valamit, de így első nekifutásra csak ezt találtam a Mélyépítőipari gépek c. könyvben.
Nem volt szándékos, hogy a topik indításával érzelmi viharokat váltsak ki író- és olvasó társaimból, ilyenre nem gondolhattam. De igazából örülök neki.
Sajnálom, én sem tudok segíteni. Pedig valószínű anno ültem is rajt, 6 évig buszoztam Zalaegerszegre. Süldő gimnazista korunkban egyszer heteken keresztül azt játszottuk, hogy hányan férünk el a 630-as hátsó ötös ülésén. Aztán amikor ez kényelmetlenné vált, jött a kiszorítósdi, öten ültek rajt, bevágódott a hatodik, a másik öt meg próbálta kiszorítani. Egy alkalommal a sarokban ülő betámasztott a sarokablaknak és mivel a másik oldalról jött az ellenerő, menetközben az íves üvegdarab eltávozott a helyéről. Persze a buszsofőr tudta kik voltak a tettesek, hisz mindennap ott ültünk hátul, be is vasalt tőlünk 67 forintot a károkozásért. Aztán ezt a 630-as Ikaruszt váltotta le egy ilyen Bözsi, ami egy klasszissal finomabb gép volt.
Ebben sajna nem tudok segíteni, nagyvasakban kevésbé vagyok otthon, Zala meg elég messze innen(Bp). Viszont itt van még két betű- három szám, no és a kép hangulata sem rossz, szerintem EE 184, Mercedes