Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
"Az elképzelhető, hogy 1972-ben egy-egy alkalommal kivételesen 260-as megfordult a vonalon, de kb 1975-76-ig kizárólag Ikarus 556-osok voltak oda beosztva. "
1973 ősze körül láthattam először. Noha még nem voltam 4 eszetendős, erre határozottan emlékszem...Meg a "panoráma busz" c. korai becenévre. Lehet, hogy csak átpöccintették vendégségbe a 4-esről. Ez ugye nem egy ,nem két példánnyal gyakran megesett az esztendők során.
"(Ikarus 180-as pedig sohasem járt ott)"
Mint ahogy a "GE"-50-94 sem, a GC-50-94 -gyel ellentétben :)
( "A GE 50-94 egyik gazdája lettem. ")
"1974-76 között tagja voltam a 2-es vonalon működő aranykoszrús szocialista brigádnak."
Kedves gumidani! GC-51-00-val kapcsolatban többször visszatérő kérdés, hogy már eredetileg nagy tolóablakai voltak-e, vagy esetleg csak később kapta ezeket? Tudod, ez a széria még keskeny eltolható ablakrészekkel készült, a következő évi széria volt az első nagy-tolóablakos (GC-51-04-től). Ha a gazdáira emlékszel, talán erre is. Egyébként a Cinkotára tervezett (és máshova került) első 20 kocsi történetét megemlítettem busztörténeti írásomban, ahol a rendszámokat is "tól-ig"-osan felsoroltam. (Honlapom: mihal.extra.hu )
FA 38-06 - Csepel D 350 1967-ben a MÁV Autófuvarozási Főnökség tulajdona volt.
FC 56-62 - Warszawa pick-up, ugyanakkor és ugyanott.
CI 12-71 - Moszkvics 407 (négysebességes) 1963, vagy 64-es gyártású, magántulajdonban volt.
FD 29-99 - Ikarus 630, mozgólaboratórium, a KPM Vasúti és Közúti Alkalmasságvizsgáló Intézet tulajdona volt. Korábban UA-s rendszáma volt. Kb. 1974-75-ben selejtezték.
GD 65-31 - Ikarus 255, kb. 1976-os gyártású lehetett, én 1979-83 között dolgoztam vele, a Ho Si Minh Tanárképző Főiskola tulajdona volt. 1983-ban már valami B-vel kezdődő rendszámot kapott, de arra nem emlékszem.
IR 65-01 - Zastava 750, magántulajdonban volt.
KJ 26-91 - 1973 Skoda 105, magántulajdonban volt.
EI 12-33, majd DGL-591 - Wartburg 353.910 (furgon), magántulajdonban van.
A rendszámok összesítését meg lehet-e valahol tekinteni? Milyen adatok kerülnek rögzítésre? Részben érdekelne, részben megkímélnélek attól, hogy a már ismertekkel is elárasszalak.
Mondjuk ilyenek szerepelnek-e benne, hogy
FA 38-06, FC 56-62, CI 12-71, FD 29-99, GD 65-31, IR 65-01?
1974-76 között tagja voltam a 2-es vonalon működő aranykoszrús szocialista brigádnak.
"GC-47-55 1972 DEC. IKARUS 260."
Az elképzelhető, hogy 1972-ben egy-egy alkalommal kivételesen 260-as megfordult a vonalon, de kb 1975-76-ig kizárólag Ikarus 556-osok voltak oda beosztva. (Ikarus 180-as pedig sohasem járt ott) Csak emlékezetből: az említett GA 81-91, illetve a GC 45-50-től GC 45-58-ig voltak oda beosztva. Kb. 1976-ban szoktatás céljából odaadták a GC 47-54-t és GC 47-55-t. (az első eresztésű Ikarus 260-asok közül) Tán egy hónapig jártunk velük, majd az egész állományt lecserélték a GE 50-94-től GE 51-00-ig tartó számúakra. A GE 50-94 egyik gazdája lettem. A GC 47-55 annyira megtetszett az egyik párosnak, hogy ők megtartották azt. Gondolom, hogy a nekik szánt új kocsit valamelyik másik vonal csókosa vette birtokba. Az "új kocsi" kifejezésen annyit pontosítanék, hogy ezeket először az akkor megnyíló Cinkotai garázsba szánták, csak az átadás elhúzódása miatt eleinte kölcsönként voltak a Fürst garázsban, majd ott maradtak és így kerültek a 2-es vonalra.
Az GC 47-54 olyan szemétláda volt, hogy boldogan vettünk búcsút tőle. Több évvel később oktatótisztként volt szerencsétlenségem ismét találkozni vele. Ekkor már BU 10-74-es számmal. Egyetlen jó, amit elmondhatok róla az, hogy akkor a BKV legöregebb busza volt. Ugyanis tanulókocsiként sokáig elvegetált a Mező garázsban.
"GC-51-00 Szintén hegyi busz, de nyomta még a 21. 90, "D" és "J" vonalakon is, paralell."
Egyszer voltunk osztálykiránduláson azthiszem a csabai városgazdálkodás buszával, ugyanilyen típus, talán BU v. BX-37-00 volt a rendszáma. Szürke kék csíkos volt. Arról nincs esetleg képed?
Sajnos már nem. Egy megoldás létezik, a régi karaktereket meghagyva legyártatod az un. Eu rendszámot amely a tied lesz 250.000 Ft körül és bármelyik járműre ráteheted amelyiket te választazs ki. minden egyes járműért ki kell fizetni ezt az összeget.
Egykori '67-es családi Trabant: CR-83-96. Ezt váltotta az 1987-ben újonnan vett DZ-06-76-os rendszámú Trabi. Az öregemék cégénél, a Növényvédő állomáson több FX-es rendszámú IZS furgonra emlékszek.