Azért nem szabad telhetetlennek lenni és azt nem szabad elfelejteni, hogy a nagyvasból még rengeteg szaladgál aktívan, tehát nem akkora ereklye, mint az IL-18. Atyád sem örülne, ha valakik lépten-nyomon azt kérnék tőle, hogy tartsa meg az utókornak a levedlett, öreg autóit, ráadásul még az súlyadót is fizesse meg érte. :)
De ezt még használja a MALÉV a kiképzésre, csak a helypénzt sokallja. Tehát annak nem menedékhely kell. Bőinget meg nemigen fognak leállítani (mert úgy tudom, lizingelik és cserélik őket), hogy azon menjen a képzés, bár célszerű lenne, ha az életnek és nem az iskolának tanítanak :-)
No, ezt már tényleg csak a mosoly kedvéért teszem közkinccsé. Ma (22.-én) kaptam ezt az emailt a kilencedikén elküldött tiltakozásra. Mit mondjak, nem kapkodták el. :))
"
Tisztelt Uram!
Sajnos panasza ügyében a Budapest Airport, mint a ferihegyi repülőteret üzemeltető részvénytársaság, nem tud segíteni, mivel a szóban forgó repülőgép tulajdonosa a Magyar Légiközlekedési Vállalat, ezért levelét továbbküldtük az illetékes Malév részére.
Malev Hungarian Airlines:
Honlap:
http://www.malev.hu/bp/eng/I_CUSTOMER_ENG/
E-mail:
claims@malev.hu
Telefon:
(+36)40 21 21 21 or (+36 1) 235-3888
Reméljük, hogy a légitársaság által adott válasz kielégítő lesz. Ha az ügyben további kérdése van a reptér-üzemeltetőhöz, forduljon hozzánk ismét.
Üdvözlettel:
(név)Budapest Airport Zrt.Minőségirányítási szakreferens
Javasolnám a tupcsi szárnyának átépítését haditengerészeti stílusú felhajthatós konstrukcióra. Így felhajtott szárnyvéggel elférne a kisebb helyen, és amikor majd átkerül a skanzenbe, le lehet hajtani :-)
Sziasztok!
Nem pont IL-18-as, DE!
A MOK mellett parkolok, leakarják ereszteni a szárnyaimból a benne levő kerozint.
Ami a legszörnyűbb: mind a két szárnyamat leakarják VÁGNI!!!! a főfutóim külsö felénél.
csak azért mert sok helyet foglalok, ezáltal nem kellene olyan sok bérleti díjat fizetni gazdáimnak, a terület gazdájának.
SEGÍTSETEK!
Szárnyak nélkül hogyan néznék ki?
A ferihegyi Repülőgép Emlékparké lesz a Malév IL-18-asa
A Malév a Repülőgép Emlékparknak ajánlotta fel a 80-as években már csak a kereskedelmi forgalomban használt IL-18-as repülőgépét. Légitársaságunk eddig oktatási célra használta a gépet, és mivel most lehetőségünk nyílt a gép szakképzésből történő kivonására, örömmel tettünk eleget annak az igénynek, hogy az Emlékparkhoz kerüljön a történelmi jelentőséggel bíró gép. A „MO Géza” végleges helyre történő átszállítása a tervek szerint hamarosan megtörténik.
De ezek a MALÉV-esek sem repültek azelőtt a nyugati gépekkel, mielőtt a tupcsikra kerültek. Viszont amikor a bőingre átkerültek, sokan ezen a fórumon is visszasírták a tupcsikat, amik még repülőgépek voltak és nem számítóközpontok.
De ha megpróbálunk a realitásoknál maradni, a hatvanas-hetvenes években a nyugati és szovjet gépek fejlesztése lényegében párhuzamosan folyt, a két úttörő, a B707 és a TU104 nagyjából egyidős, tehát azt mondani rá, hogy elavult volt létrejöttekor, nyugatimádó attitűd. Amikor a szovjet vezértípusok elavultak (pl. környezetvédelmi szempontból), akkor a B707 és DC8 is bekerült a nemszeretem kategóriába.
A leglényegesebb különbség évtizedek során a fogyasztás és hajtóműüzemóra kölönbség lett, de ezzel szemben állt az alacsonyabb ár és a kezelési igénytelenség, ami a felhasználó terület sajátosságaihoz igazodott. Lehet, hogy a TU-154B2 ma nem "kortársa" egy B737-800-nak, de te azt mondtad, hogy a fénykorukban is elavultak voltak. Mint a Volkswagen bogár is az volt az Aston Martinhoz képest.
bocsanat ha felreertheto voltam! a pilotak hatalmas felelosseget cipelnek!!!!
ugy ertettem, hogy mondjuk egysegsugaru elvegzi az iskolat lesz belole hadnagy, nyugdijba megy 40 evesen tuzerkent ugy hogy egy puskat nem kellett elsutnie es max egy helyorsegben toporzekolt es ezert kap sok penzt... ehhez kepest 5-8ev egyetem es mondjuk egy hidepito-mernok vagy egy sebeszorvos felelossege hol van :) es ok 60-70evesen mennek nyugdijba vicces penzekkel :)
Állítolag veszélyes munkát végeznek ezért tényleg 40-45 éves korban elmehet nyugdíjba a pilóta. De az aki a repülés miatt lesz pilóta szerintem addig repül amedig csak lehet.
doki, de csak a hivatasos vadaszpilotak vagy mindenki??? mert akkor palyat tevesztettem :)))))) francert tanul az ember sok evig egyetemen :)))))) hogy aztan meg hatalmas felelossege is legyen :)
Ő valóban a seregben kezdte a pályafutását,21,és 29esen repült.Nyugdijjas évei után/ami a katonáknál ugyi a fele.../került a Malévhoz,mint jo pár társa,pl:Völgyi Olivér...
Hogy tudja-e vezetni,én tleg nem tudom,de hogy ő fogja,az tutkó...
doki, vegulis a HA-LIX-et is befejeztek es azota sztar mindenutt a vilagon!!!
most epp egy MIG-15utit tamasztanak fel. hogy konkretan mennyire nagy az adakozas azt nem tudom, de mindegyik aero magazinban keresnek tamogatokat. en spec atutaltam nekik 25ezer forintot..... lehet hogy csak 1 liter festekre lesz elegendo vagy a technicsalnij alkohol feltoltesere a jegtelenitobe.... en jelenleg ennel tobbet nem tudok tenni, de MOGeza is megkapna ugyanezt.....
es szerintem sokan vagyunk ugyanigy ezzel.... persze igy csak parmillio jon ossze, tudom....