Jaj elfelejtettem a lényeget, hogy miért ide írtam:
- ez a kapcsolás részben áramgenerátorosan hajtja a hangszórókat, így az impedancia változással járó torzítások eltünnek, de sajnos a mebránon keletkezőket nem tudja kijavítani.
Egy régi barátom is megépítette a hip-hop kapcsolást, sőt már el is ment a megrendelőnek. Azt mondta sokkal kevésbé tért el a hangja az igazán jótól, mint ahogyan én azt beharangoztam. Pedig teljesen újszerűen működik, nagyon bonyolult a kiszámítása az egyenleteknek.
12 évvel ezelőtt tettem közzé és jó ha 20-an megépítették. Közben elszállt a világ és egészen jók lettek a kapcsoló üzeműek is.
Nem értek egyet, Creamen nőttem fel (még Pókát is hallottam anno Creamet jáccani Radiccsal;) Jack Bruce-nak a Warwick fretless korona volt a fejére! A 2005-ös koncertjükön krémesebbek voltak mint valaha, és ez Jacknek volt elsősorban köszönhető, meg a WW-bassnak...
Ez a régi sound se rossz persze, de az a feszesség és egyértelműség hiányzik még belőle, amit a Warwick hozzárakott a Creamhez:
Ami a WW basszfejeket és ládákat illeti, viszont teljesen egyetértek, ez az új ezer vattos szarjuk még a papíron lévő paramétereket sem teljesíti, se mélye, se bűze, fingnak is xar;Đ
Én minden gitárunkhoz spéci fejet építettem, a Warwick Thumbhoz pl a Tech21 kétcsatornás basszuselőfokot kombináltam egy EBS bass kompresszorral és a kimenetén egy limiter áramkör volt a gyeplő. A kettő közé volt "kifeszítve" a Thumb, átszólt az egész zenekaron, de végig megtartotta mélyben, középben a kiegyensúlyozottságát. Plusz volt rákötve egy 800 wattos USA végfok, hogy mindenki tudja a helyét a színpadon ;)
A Spectort viszont pont egy békebeli fullcsöves Warwick basszus preamppal táltosítottam meg, a gyönyörű középhangjait egy triódás sávszűrővel + csöves crunch fokozattal lehetett tologatni és felturbózni, mert azért tud ám a WW hangot csinálni, ha akar... De a csöves fokozatok után már semmi cicó, haddszójjon: 2x1200 watt digi PA végfok a belekbe;ĐĐĐĐ?
Hát, szerintem ez műfajfüggő, a Warwick lehet, hogy rogzenében jó, meg metálba' is, de már Jack Bruce is kilógott a mindenféle akusztikusabb zenékből vele.
Meg a Warwick erősítőknak valami borzasztóan idegesítő hangja van.
Látszik, hogy ugatod a témát;Đ Pedig nincs sok különbség az audio és a hangszer highend között.
A kék ledes Sims pickup nem attól highend (amúgy egyáltalán nem az), hogy kék led van rajta, hiszen a kapcsolók állásától függően be-, illetve kikapcsolt bridge és neck pickupok dupla tekercseinek kontrollját jelentik a kékről piros, illetve zöld színre váltva, hogy el ne tévedjen a zenísz a rengeteg kombinációban... Ez a fekete Spector egyébként nincs már meg, egy mindent jáccó zenész vette meg, hetet egy csapásra alapon;)
Ezen a képen viszont lényegesen komolyabb hangszerek vannak, balra egy sima Spector Euro, középen a ma szinte minden modern metalcore bandában kötelező Dingwall 'Nolly Getgood' signature, és a jobb szélen lévő Warwick Thumb Neck Thru 5, ez utóbbira írtam, hogy highend a maga nemében - és nem azért, mert megjelenésekor az induló ára három és félezer eurónál kezdődött
Ezen a Warwickon nemhogy kék led nincs, de a legszürkébb, dísz nélküli, péklapátra emlékeztető hangszer, annyira nincs rajta semmi, hogy szinte már ciki, egészen addig, míg kézbe nem fogod... Mert a kidolgozása, az anyaghasználat és az egész kivitelezés fílingje lehengerlően high-tech minőség! A hangjáról nem is beszélve.
Ha egy Thumbbal a kézben sétál fel a zenész beálláskor a színpadra, az összes hangász vigyázzba vágja magát, és tiszteleg! ;) Hihetetlenül kiegyenlített hangja van az összes húr és bund tekintetében, azt mondják a fanok, az egyetlen basszgittyó, amin a H-húr abszolút tisztán és teljes valóságában szólal meg, nem nyel le a test semmit...
Mint egy jó highend erősítő vagy hangfal, bármilyen zenén a maximumot nyújtja. Szinte "kontrollerként" használható az utána kötött effektek és erősítés minőségi kiszolgálására. A legvégletesebb műfajban dolgozó zenészek hasznáják a mai napig a népzenétől a legbrutálisabb metálig... Pl a klasszikus metálban a slappel vegyített agresszív csépelésre így:
Ugyanaz a hangszer és micsoda különbség! Kétféle kivitelben gyártották, a Bolt-On (BO) esetén csavarozva van a nyak a gitártestre, a drágább Neck-Thru (NT) esetén testen átmenőnyakas, azaz a nyak folytatódik a testen keresztül a húrlábakig, ha megpendíted, percekig szól... Jól megkülönböztethető hangja van egyébként a kétféle szerkezetnek. Mert a basszgitárban is a fa adja a hangot, nem a szerelékek, ahogy a hangfalaknál is a doboz szól, nem a hangszóró ;)))::
Most leellenőrizheted a füled, meghallod-e miben tér el a két hangzás:)))::::
A képen bal szélen lévő Spectorról már szó esett, az a rendkívül mélyre menő belezős sound mellett hihetetlenül gazdag és sűrű középtartománnyal is rendelkezik, amit a nyak nagyon egyéni és bugyinedvesítő rezonanciája kísér... Ha ez a rezonancia még ki is van emelve a zenekari keverésnél, a Spector soundtól az összes nőnemű lény azonnal elélvez... bugyile, fel a színpadra!;ĐĐĐĐ
Ez a lenti Pantera nóta szeparált Spector bass-soundja - kapott is a gyártól hozzá egy Rex Brown signature modellt
metálba minek jó basszus, mixeléskor úgyis kivágják belőle? :) :) :) de most tényleg, lábdob is kb 1500-2000 hercen csattog, mint a pinponglabda, ezt sohasem értettem.
Off. Erről jut eszembe, hogy a "lakáskultúra" népújságban éppen egy közönséges giccset emelnek a retró lakberendezés csúcsára:( Helyesírási hibával a címben, ahogy azt kell...
Nem mértem még, de 1 hét után a tapasztalat (napi 5-6 órát mindenképpen szól)
- amikor meghoztam, volt egy orrossága az egésznek, kb 3-5 kHz között (de lehet, hogy 1.5-nél, passz)
- tere sem volt olyan hűde nagy
- elég keményen kellett hajtani (hangosan), hogy jó legyen
Ezek szépen múlnak, 1-2 nap után elmúlt az orrossága, gondolom megjött az alja, és így helyre billent a frekvenciamenet, tere még további egy vagy két további nap után lett, mostanra már kezd szépen szólni halkan is. Nagyon barátságos hangja van, nem feltétlenül a legrészletezőbb, de nincs az az érzésem, mint a B&W-nél (talán kevésbé) vagy az ugyanakkor hallgatott Cantonnál (ott nagyon), hogy minden apró kibaszott részletet meg akar mutatni, sőt, tolja az orrom alá, hogy nézd, ez a lábcin hogy szól, ááááá, és hallod a húr zörgését a bőgő nyakán? Cserében nem érzem azt, hogy hangfalat hallgatok, teljesen természetes, barátságos és nem fáradok tőle. A Canton nagyon érdekes állat, objektíve, a vizsgálható paraméterek mentén jobb volt, rendesen németesen meg volt csinálva, de nem véletlenül adtam el egy hasonló MB Quart hangfalat, mert kiborító bír lenni egy idő után. Érdekes módon jobban szereti az akusztikusabb zenét, amit én nem bánok, Tool-al meg hasonló dolgokkal kicsit buzis, túlfinomkodja. Nade, aki olyat hallgat, az vegyen Wilsont, jó hangos lo-fi :) Vagy Polkot.
Szóval valszeg nem véletlen lett WhatHifi győztes kétszer is, bár whathifit olvasni elég barbár szokás, tudom.
Az első reflexiók rendben vannak, két fal telibe van polcozva, könyvekkel, ez eszi a basszus egy részét is. A padló fa, rajta szőnyeg, plafonról a hátam mögé reflektál, bár a Dali szélesebben sugároz, ott még lehetnek bajok. Ami szerintem bajt fog okozni, hogy a Dali hátrafele portolt, még a dugózáson is gondolkodtam, esetleg valami hangolt Helmholz rezonátor, a bass-reflex cső hangolásához (43 hz körül) igazítva.
Az egyébként látszik, most feliratkoztam pár Dalis fb csoportba, hogy ott vannak a milliós Opticonok, csempézett falú, üres szobában, nulla akusztikai kezeléssel, kizárt, hogy jól szóljon.