Ott egyértelmű volt a helyzet, mert biztosítva volt az egyvágányú közlekedés a jelzőbottal. Nagyon ne folyunk bele. Én amikor hallottam a sztorit a 3-as egyvágányozásáról meg a kifogásokról. Hajszálaim száma jelentősen csökkent, önkezűség által:-) Én egyébként nem támogatom azt a verziót, amit írtál, túl sűrűn vannak ott 56osok, elég agresszívnak kell lenni már így is, ha meg akarsz próbálni időben elindulni, és még a mögötted jövő 56ost sem akarod feltartani. Még a szembejövőt is figyelni, az asszem gázos lenne. A leghelyesebb a végállomás Hűvösvölgybe helyezése lenne... Sok problémától mentesülnénk.
2005. november 22-én már biztos bent volt, 2005. október 7-én még biztos kint. Az ilyen jellegű változások általában elsejékhez köthetők, ezért gyanítom, hogy 2005. november 1.
Egyébként mikor került át a kocsiszínbe a visszafogás? Mert 2005 nyarán még emlékeim szerint kint volt, azután döbbentem rá vmikor kb. egy éve, hogy bemennek a 118-assal.
Korábban aegy 3-as vágányzár alkalmával sem engedtek, egy kb ekkora távon az egyvágányozást, pedig ott csak egy hosszú kihúzós fordításról lett volna szó. Mint ahogy Te is fokozatosan jöttél egyre lejjebb a problémával (mármint fizikálisan a térben a kocsiszíntől Budagyöngyéig) inkább tovább kellene görgetni a kérdést, vagyis mi lenne, ha a János kórházi hurokban fordulnának vissza?
Egyébként a kapun kívül fordítás ment akkor amikor beindult a 118as. Mivel lejtőben volt a visszafogás, ezért kellett oda egy második ember, aki esetlegesen elguruló szerelvényt megállítja, míg a jv átsétál (ezzel a dologgal bővebben ne foglalkozzunk, mert belátjuk, hogy teljesen felesleges pazarolni rá a karaktereket). Mivel ennek a második embernek nem volt lehetősége nagyon pisi-kaki-cigi-pihire, meg rohangálnia kellett volna át a Budakeszi úton, ezért került be a visszafogás a kocsiszínbe, célszerűen már vízszintes vágányra, az emberünk feladata pedig a szükséges váltók állítása volt.
Korántsem hülyeség, ezt már rég meg kellett volna lépni. Kicsit szerencsétlen, hogy gyökös a váltó, és kicsit messze is van, de ha valóban el tudna indulni rögtön a beérkező tuja után, akkor nem baj. Az csak akkor van, ha pepecsel, vagy más okból nem sikerül. Így nem úsznák meg a bizbert. Az egyébként ide fölösleges pénzkidobás volna csak, inkább rá kéne gyúrni a 8-as projectre, amiről sajnos azóta sem hallottam... :oS
De már az is fölösleges menetidő és távolság, hogy el kell mennie a kocsiszínig. Sokkal egyszerűbben visszafoghatna, ha az 56-os felszállóhely meletti járdasziget túloldalán áll meg, majd közvetlen a Hüvi felé közlekedő villamos elhaladása után helytelen vágányon megindul, és a visszafogón áttér a másik vágányra. Magyarul: lenne 2.5 perce, hogy elérjen a megállótól a váltóig. Ez bőven elég, és nem zavarja az 56-os villamos vonalát. A visszafogót rugóssá kell alakítani, ha nem az, és akkor váltóállítással se kell bíbelődni.
A 118-asok fordulási idejét (BGY le - BGY fel menetidő) mennyivel csökkentené, ha nem menne be a kocsiszín hátuljába, hanem csak átmegy az úton, és a kapunál visszafog? Azt még nem figyeltem meg, hogy mennyi idő alatt sétálnak ott át a villamos másik végébe, de gondolom ott várakozás nélküli fordulás van.