Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2022.12.09 0 1 56103

Nem vagyok olyan öreg, de azt is figyelembe kell venni,hogy esetleg használni is szeretném. :D Hiába élem túl a megépítését, ha esetleg már olyan vén leszek, hogy vezetni nem tudok. :D A 2030 még beleférhet, de tuti nem lesz kész addigra. Az útépítés is olyan mint a magyar vasút. Jó esetben pontos, de inkább késik. Hamarabb sosem jön. 

Nem mis értem hogy gondolták, hogy majd az M3 "pótolja" a 4-es főutat. Nyilván nem. A plusz kerülők miatt. Éppen ezért sem éri meg például Debrecenből Pestre, M1 irányba menni az M35-M3 útvonalon. Amit nyernénk, elvész a hosszabb úton, plusz ugyebár az üzemanyag költség is több. Talán egyszer mentünk arra Győrbe. Utána már a 4-M4 volt az útvonal. Akkor még csak Abonytól volt meg az M4. Tavasszal már Törökszentmiklóstól.Az már azért haladós volt. De onnan Karcagig kín volt. 

Pár éve mikor Esztergomba mentünk Suzuki gyárlátogatásra, a solymári Auchan parkolóban volt a gyülekező. Akkor még alternatíva volt az M3 felé menni, hiszen az M0-áson még észak felé mentünk a hírhedt budakalászi körforgalmon át. De így, hogy az M4 már egész jól elnyújtózkodott keleti irányba, megfontolás tárgyát képezné, hogy merre is lenne érdemesebb menni. 

Előzmény: dimelo (56102)
dimelo Creative Commons License 2022.12.09 0 0 56102

Az M4 témakörhöz: Ha nem vagy még 80 éves (70 sem), akkor még van esélyed, hogy megéred:)

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2022/11/terkepen-hogy-hol-epitenek-uj-autopalyakat-magyarorszagon

A Koncessziós Zrt. (MKIF) térképén 2026-ban Kisújszállásig, 2029-2030-ban végig elkészülhet az M4.

Mivel májusban még lezavarták a Töröksz.m. - Kisújszállás szakasz közbeszerzését, amit nem véletlenül a Duna Aszfalt nyert meg.

Az építőcég benne van MKIF-ben is…

2007-től Nyíregyháza közvetlen M3 kapcsolatban van Budapesttel, nem véletlenül min.10 évig elfelejtették a 4. főutat.

Mivel az M3 elszívó hatása nem érvényesült, a Pest megyei politikusok kilobbizták az M4 építését.

Súlyosan sokatmondó, hogy csak az M44 autóút megépítése után, amin csak ötezres forgalom van.

Előzmény: Landsmann_ (56100)
rm40 Creative Commons License 2022.12.08 0 1 56101
Landsmann_ Creative Commons License 2022.12.07 0 0 56100

Bennem is felvetődött, hogy régen láttam az írásodat, meg hogy igen kevés hozzászólás jelent meg az utóbbi időkben.  De valahogy átsiklottam a dolgon. Más fórum is akad, ahol feltűnően hosszú ideig nem születik beírás, máskor meg pörög, nem győzi az ember olvasni.

Úgy veszem ki az írásodból, valami betegség állt a hátráltatás hátterében.  Mielőbbi gyors talpraállást kívánok! 

Ami a témát illeti, hát nem tudom, hogy egyáltalán ez a nyomorult M4 az én időmben még végig járható lesz-e Karcagtól Pestig. Ha így haladnak, akkor kissé kérdéses. Pedig nagy szükség lenne rá. Bár véleményem szerint nagyobb szükség lett volna a 4-es út  2x2 sávosítására legalább Nyíregyházáig. (mármint Pest felől) Az utóbbi egy, másfél hétben már nem is tudom hanyadik halálos baleset történik Ebesnél. Törökszentmiklósig már megoldott, de Karcag és Püspöspökladány közötti rész az, ahol rendszeresen történnek súlyos balesetek. 

Előzmény: dimelo (56098)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.12.07 0 0 56099

üdv újra itt! :)

Előzmény: dimelo (56098)
dimelo Creative Commons License 2022.12.07 0 1 56098

Kedves Fórumozók!

Több hónapos - kényszer - hallgatás után újra tudom aktivizálni magam.

Időm van rengeteg. A gondolataimat immár nem akadályozza az ágyhoz kötöttség…csak a mozgásomat.

Remélem, leírásom igazolja hiányzásomat a fórumról.

Néhány hete követem a fórum változásait. Szomorúan tapasztalom, hogy haldoklik a Fórum…

Novemberben már csak 3 komment volt…

Ehhez képest az SSC él és virul…

 

Köszönöm az empátiát néhány SSC-s fórumozó részéről.

JackFrost Hun Solo

Joined Nov 28, 2010 26,557 Posts

#28,035 · Dec 2, 2022 gulya1989 said:

M4: utolsó lesz Püspökladány?

Az ország keleti határához tartó gyorsforgalmi út hiányzó szakaszának építését Törökszentmiklósnál kezdik.

civishir.hu

Szegény Dimelo.

Bibircsok Registered

Joined Nov 25, 2012  2,206 Posts

#28,043 · Dec 3, 2022 JackFrost said:

Szegény Dimelo.

Amúgy (ott) július 23-án írt utoljára. Úgyhogy én is élek egy kérdőjellel.

JackFrost Hun Solo

Joined Nov 28, 2010 26,556 Posts

#28,044 · Dec 3, 2022 Bibircsok said:

Amúgy (ott) július 23-án írt utoljára. Úgyhogy én is élek egy kérdőjellel.

Egyébként nem rosszindulatból említettem meg, de ha létezik olyan hogy rossz karma, akkor ez.

Bibircsok Registered

Joined Nov 25, 2012  2,206 Posts

#28,046 · Dec 3, 2022

JackFrost said:

Egyébként nem rosszindulatból említettem meg, de ha létezik olyan hogy rossz karma, akkor ez.

Sajnos a választékban nincs olyan figura, ami az "érzelemmentes, 'száraz' egyetértést" lenne hivatott megjeleníteni. Ha lenne, elhagytam volna ezt a szöveges reakciót.

 

Az értelmezéshez el kell olvasni a generáló civishir.hu cikkének első mondatait:

„Annyi bizonyos, hogy az M4-es gyorsforgalmi úton a Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz hamarabb elkészülhet, mint a Püspökladány-Kisújszállási rész.

A leghamarabb azonban a főváros és a Nagykereki között futó M4 Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti része épül meg…”

A cikkszerző kitalált egy igazán clickbait címet. De, ha alaposan értelmezte volna a NIF-es nyilatkozatot, akkor

átláthatta volna, hogy a Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz hamarabb elkészülhet, tehát nem Püspökladány lesz az utolsó Egyébként térségekről kellene beszélni,vagy írni.

Más kérdés, hogy Budapest felől később  adják át a Püspökladány-Kisújszállás szakaszt. De itt sem egyedül Püspökladány kerül hátrányba: Berekfürdő, Karcag, Bucsa, Füzesgyarmat, Püspökladány, Sárrétudvari, Szerep, Biharnagybajom, Báránd, Földes, Sáp, Bihartorda, Bihardancsháza, Nagyrábé, Bakonszeg, Kaba, Tetétlen, Nádudvar, Hajdúszoboszló összesen 6 város és 12 község az áldozat,

mégha lehet is vitatni, hogy nem mindegyik egyformán.

Az biztos, hogy Karcag városára igaz a közmondás, „aki másnak vermet ás, maga esik bele”, mert a 2020-ban megváltoztatott nyomvonal miatt ők is veszítenek 10 évet.

Ezt a párját ritkító „társadalmi kezdeményezést” - mára már tisztán látható, hogy – felülről kezdeményezték, a Törökszentmiklós - Püspökladány szakasz szétválasztása érdekében.

A Koncessziós Zrt-nek adták át a Kisújszállás - Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszt. Így az állam „mossa kezeit”.

 

Várom a véleményeiteket!

Törölt nick Creative Commons License 2022.12.04 0 0 56097
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.02 0 0 56096

a horvátok szinte kész vannak az A5 ös autópályával.

rm40 Creative Commons License 2022.11.07 0 1 56095
trizs77 Creative Commons License 2022.11.04 -2 1 56094

Nem vitatom, eddig se vitattam, hogy igazad van.

 

Egy civil olyat használ ami elérhető.

 

Egy geodéta vagy térképész biztosan tud jobb adatbázist is.

Előzmény: Pompiere (56093)
Pompiere Creative Commons License 2022.11.02 0 1 56093

Mondjuk, ha azt a kalapot letojták a verebek, akkor nem lengetjük. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha tíz méterre kerekítve jelennek meg azok a magassági adatok és egy adott pont környékén mindenütt ugyan az az érték, akkor az már gyanúra adhat okot az oldal hitelességét illetően.

Előzmény: trizs77 (56092)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.26 -3 1 56092

Amilyen kalap van, olyannal köszönünk.

 

Ha van jobb, mutasd.

Előzmény: Pompiere (56088)
rm40 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 56091
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.10.26 0 0 56090

A turistautak térkép legalább egyértelműen jelzi, hogy ott nincs érdemi magasság adata... ami arra is utalhat, hogy van oka, hogy nehéz hihető adatot találni onnan...

Előzmény: Pompiere (56088)
rm40 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 56089
Pompiere Creative Commons License 2022.10.26 0 0 56088

Az általad linkelt oldal magassági adatai nem érnek fabatkát sem. Megnéztem Algyőn egy bizonyos pontot, aminek centire tudom a magassági adatát (80,03 méter). Ott a térkép csak 70 métert mutat. De a saját lakhelyemnél is - ahol egy térképészeti magassági pont van - nyolc méteres eltérés van.

Előzmény: trizs77 (56083)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.25 0 0 56087
RadiX Creative Commons License 2022.10.25 0 0 56086

Nyílegyenesen a hídtól a felső kanyarig van kb 400 méter, akkor az 10%-os emelkedő lenne, ami a mai gépjárműves világban már elfogadható, nyilván a szekereknek sok volt.

Előzmény: trizs77 (56083)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.25 -1 0 56085

?  ?  ?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56084)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.10.24 0 0 56084

Beetettek... ólom, csali, horog... :-(

Előzmény: trizs77 (56083)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.24 -1 0 56083

Eszerint

https://www.magyarorszagterkep.com/magassag

 

lent a pataknál 130 méter, fent a dombtetőn 170 méter.

 

A hét kanyar kb. 666 méter hosszú útszakaszon található.

 

Tehát egy kb. 600 méter hosszú, 40 méter magas (tízemeletes ház magassága) szintkülönbséget győztek le 7 nagy (éles) kanyarral.

 

 

Előzmény: trizs77 (56082)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.24 -1 0 56082

Mennyi ott a szintkülönbség a völgyben lévő (keresztez) patak és a domb tetején lévő Porrog községi bejárat között?

 

Van olyan könnyen hozzáférhető térkép itt ahol ezek az értékek leolvashatóak ?

Előzmény: Hírfigyelő (56081)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.10.24 0 0 56081

Nem megcsodálni kellene ezt az ún. "hétszergörbét", hanem kiegyenesíteni. Egy lágy dombvidéki domborzat nem indokol ilyen nagy mértékű felesleges szerpentinezést!!

Előzmény: trizs77 (56072)
amimaki Creative Commons License 2022.10.21 -2 1 56080

Nem azt irtam, hogy mekkora siker, hanem hogy nem annyira igaz, amit irsz. Nehéz veled... 

Az áteresztőképesség szerintem 2x1 sávval is megfelelő, nem nagyon látm azt az óriási forgalmat, ami egyébként indokolná a 2x2 sávot. Nyilván sokkal kényelmesebb, meg ilyesmi, de ha jó lenne a burkolat, jól lehetne A 2X1-en is haladni.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (56079)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2022.10.21 0 0 56079

Örülök, hogy van aki elégedett mind az útburkolat minőségével, mind az út áteresztő képességével Városlőd-Devecser szakaszon.

Ha a Városlőd völgyhíd egyik szélének újra betonozására és csapadékvíz elvezetésére gondolsz, az tényleg nagy siker. Másik oldalon már nem készült el és az útburkolatot sem újították fel. Ugye tudod mekkora ugratók vannak a híd két végén?! Plusz a gödrök Veszprém irányába. Néhány napja kiöntöttek néhány talicska aszfaltot pár helyen, majd lapáttal elegyengették és megtaposták. Egyenetlen és nagyot üt a futóművön. Ajkarendeki és kislődi emelkedő külső sáv. Feltételezem ha arra jársz, a belsőben nyomod. :-) Hát ha ez siker, akkor mi kell még nekünk?!

Előzmény: amimaki (56078)
amimaki Creative Commons License 2022.10.21 0 0 56078

Mondjuk egy hozzászólásban sikerült több valótlanságot is leirni. Ami persze tetszik pár hasonlónak.

1. Honnan tudod, mikor fog történni valami? Az biztos, h egyelőre Lázár ezt a szakaszt is parkolópályára tette, de ez biztos nem 20 évet jelent.

2. Csehbányai elágazó és Gombáspuszta közti szakasz (kb.) pár éve kapot túj burkolatot, átereszt, ilyesmit.

3. Városlődnél is javtották az áterszt, tavaly.

4. Ajkáig nem vészesen rossz a burkolat (talán az ajkarendeki bekötőút pár 100 méterét kivéve).

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (56068)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.10.21 0 0 56077

Köszönöm!

Előzmény: trizs77 (56076)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.20 0 0 56076

47002-es és 51914-es hozzászólás is.

itt.

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56075)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.10.20 0 1 56075

Oh, hogy lejtős... akkor valamennyira hajaz6 nagynevű rokonára, a san francisco-i Lombard Street kialakítására, csak nincs annyira kiépítve. Még... :-))

Előzmény: trizs77 (56074)
trizs77 Creative Commons License 2022.10.20 -2 0 56074

Porrog és Porrogszentpál faluk között.

 

A léi felvételen nem látszik, de Porrogtól lefelé elég lejtős.

 

Az interneten Hétszergörbe néven találsz róla pár szót.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!