Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 414
A Köztársaság úti óvodából? Nincs már ott? B.L. barátunk ötlete volt, hogy fel kellene újítani.
Amúgy én is Nysa-nak tudtam, de végül is ez is, az is Pobeda származék.
Előzmény: Dorka 57 (411)
motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 413
Más forrásból úgy tudtam, hogy ez a sétabuszos kép Kaposváron készült, de ha jól megnézem, tényleg mintha a régi egerszegi városháza lenne a háttérben.
Előzmény: haflinger (407)
yenoee Creative Commons License 2008.05.10 0 0 412
Lebilincselő!!! Folytasd, légy szíves. :)
Előzmény: qualitaet (404)
Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 411
Elfelejtettem: Volga M21 alapokra épült, nem Nysa
Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 410
De hova lett az óvoda kertjéből a busz???
Előzmény: haflinger (407)
semmigond Creative Commons License 2008.05.10 0 1 409
motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 408
Ezért a kommentért már megárte topikot nyitani...
Előzmény: qualitaet (404)
haflinger Creative Commons License 2008.05.10 0 0 407
GA 70-01 Nysa fődarabokból épített városnéző-busz Zalaegerszegen a 70-es évek elején













CK 83-36 Polonez az Autoservice-79 kiállításon
















GD 72-79 IK-553 1980 körül
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.09 0 0 406
Érdekes összefoglaló, folytasd még, ha lehet!
Előzmény: qualitaet (404)
antenn Creative Commons License 2008.05.09 0 0 405
CB-41-86 Skoda Felicia világoskék, Sasadon egy kertben áll.
qualitaet Creative Commons License 2008.05.09 0 0 404

 

Sziasztok! Életemben nem írtam semmilyen hozzászólást soha,de ebben a témában rengeteg az emlék,pontos időpontokkal és helyszínekkel. (Egyrészt ritkán olvasok fórumokat, másrészről türelmem sincs, harmadjára olyan,mint a lányokkal az sms : sosem ér véget. Nem válaszolni viszont bunkóság...

Még óvodás is alig voltam ,amikor a betűket  már mind ismertem. Ez kizárolag a rendszámoknak volt köszönhető, a jó memóriámnak,no meg az az érdeklődésemnek, ami általában a BKV-ra, BMW- kre,(apukám akkoriban vette az elsőt )Cyklon kompresszorra ,Mercikre, no meg Nohabokra ,Szergejekre, és a Malév gépekre korlátozódott.  (szárszói nyarak,fater útjai miatt gyakori lógás a reptéren,hacsak nem utaztam én is.) Aki átélt hasonlót, tudja miről beszélek,minimum libabőrös lesz,hacsak sírva nem fakad ...

Felsorolásom nem lesz rövid, bármily hietetlen, tegnap éjszaka, fejből, órákon át , emlékezetből gyűjtöttem össze, a Fórum véletlen olvasása után. A család,rokonok, barátokaz akkori környéken lakó,vagy megforduló ismert vagy ismeretlen emberek számomra érdekes autói. A  lista lehet, hogy egy kicsit túl "elit" de engem csak ezek a márkák, ezen belül is,a(a mieinkhez hasonló ) jobban felszerelt ,vagy elsőként bekerült darabok izgattak. Egy Ferrari, Bentley,vagy bármilyen drága kocsi ( Kivéve POROLÓ, vagy OT!!) manapság pont annyira hoz lázba mint egy ezerkettes, vagy egy Dacia. Magyarul : enyhén szólva sehogy...  Dacára annak,hogy tízenhét éves korom óta (kis kivétellel,-126 500sel, Audi s8-) csak  BMW-m (5-6 éve már ez is műanyag szar! ) volt, ( felesleges  hurrogni, a szüleim érdeme!!!)  egy jókötésű, szigorúan originál ,(bratyómnak vó't anno saját, faternak szolgálati.) ezeröcsi ,  vagy ezerhatos még mindig megdobogtatja a szívem.  ( Ez, a  dobhártyaszaggató Tupoljev- visítás ,az IL 18- moraj, meg a  levegőremegtető, alapjárati Szergej-dübörgés, csodálatos és egyedüli  jó szovjet dolgok!  A többi : ízléstelenség, hanyagság,,stílustalaság, igényteleség, tömény bűz, pfújj!) A BKV -busz mánián szerintem meg akkoriban a kölykök nagy része átesett. Legalábbis a 2-es busz környékén.

Tehát úgy érzem nem vagyok sznob.  Különösebben nincs kedvem bemutatkozni sem,   nem jelölöm meg melyik autó a családé,baráté, utálok szerepelni.  Nem kívánom hallgatni a baráti vagy égő jópofaságokat. Az írás a táblákról szól,nem rólam, a bevezetőt is csak a téma , és a régi idők átéléséért írtam.

 

A lista kövtkező módon oszlik:   - Állami autók                                          

 

  (legkevésbé sem politikai okokból, -anyámékat igencsak megcupákolták a vörösök- ,szimpátiáról szó nincs,( bár a mai rablóbandához ,meg a kerregő,erőszakos, ködlámpázó,nyomulós,TDI-k hez képest, ártalmatlan, egyszerű, kezelhető, tahók voltak legalább minimális  hazaszeszeretettel,és némi eleganciával. (Tiszta város,W108,116,126),  inkább ABC-sorrend, S- Klasse tekintély.                                  

 --

 

AF-53-35-     Mercedes  280s W116.  1974 karácsonya.Dobogókőn  kirádultunkunk, anyukám mesélte,hogy kb 100 méterre Kádár és Mariska sétáltak,egy kíberrel a háttérben. A parkolóban egy csíkos és egy fekete volga állt ,a mercivel együtt.Ennek a tábláját még a bátyám jegyezte meg,ez az egy, ami nem saját kútfő. Én csak a mercire emlékszem homályosan, ötévesen a többit még leszartam Csermanekestül, vologyástul.  Ami érdekesebb, hogy ugyanezen  táblával tíz(!) évvel később gyakran áldogállt egy ugyanilyen  darab a külügy elött ,a Bem  rakparton. Nem volt az ajtókárpiton az úgynevezett "emelkedés". A 116-os jellegzetessége az elölről hátrafelé  emelkedő ív az ajtókárpiton. A korai ,nagyon vén példányok közt ritkán elő-  elő fordul. Akkoriban 3-5 év után általában leadták a kocsikat, a táblák cserélgetése meg ugye rutinfeladat lehetett .Viszont 84

-ben már rég az AJ futott, AF-et évek óta nem lehetett látni.Én hülye, mit összetöprengtem egy ilyen baromságon...                                                                    

 

 -  AI-0911   280s.    Markója Imre igazságügyminiszter két utcára lakott tőlünk, a nem messze lévő katonai lakótelep tövében. 79-84-ig nyomta a fekete 280s-sel, gyakran vitte a kislányát, -AKI AZ ELSŐ PUNKOK(!)  egyike volt - suliba a jó öreg 116-os .   Tanú rá az egész Arany J. Iskola a sashegyen , amint kiszáll a tarajával a merciből.  Amúgy normális kiscsaj volt,aranyos pofival. Fölöttem járt.Később nagylökhárítós ,123-as ,230e-be ültek át. A tábla maradt...                                                                   

 

 

 - AI-09-14. 280se.  Köpeczi Béla kulturális miniszter autója.Ő akadémikus volt, egy viszonylag szimpatikus öregúr, nem az a tipikus csinovnyik. Igy az autója is egyedüli a kományban. 280 SE,ÉS KÉKMETÁL! Tehát einspritzer,és nem lakkfekete! 84-85 körül...                     

 

 

 

 

- AH-25-78 . 350 sel .  Losonczi Pál az Elnöki Tanács elnöke. (jókat röhögtünk már ezen akkortájt is...  Bár a Tsz Elnökök Tsz Elnöke egyszerű, tufa ábrázatával még a ártalmatlanabbak közé tartozott,

  a resztálinista ,Brezsnyevsegg-nyaló ,Moszkvába jelentgető Biszku-Gáspár-Apró

ávós trióhoz képest.Ha másért nem,mert erre is alkalmatlan lett volna. Állítólag annyira buta volt,hogy mindenfajta mozgalmi múlt nélkül libbent a barcsi tsz éléről az elnöki élére. Viszont Pálunk az életben egy szerfelett szívélyes parasztember volt. 

 

Az alábbi storyt az akkori osztálytársam nagymamája mesélte nekünk. Én a becsületszavamat adom, (képzelem,micsoda garancia!) hogy szóról-szóra azt

mondom amit a deklasszált nagyi mondott anno. Rendszerhűségéről annnyit, hogy a tanácsköztársasági vérengzésben majdnem megerőszakolták,47'-ben meg egy ruhagyáruk füstölt el gépestül.    Szóval  a nagyi szokásos sétáját rótta a kutyával a Meredek utcában. Nagyjából  egyszerre értek a Losonczi háza elé,az éppen érkező mercivel. A pilóta kipattant ,és nyitotta az ajtót, az izgága ,neveletlen boxernek  - aki imádta az autózást-   több se kellett már ,ugrott is. Állítólag már két lábbal bent volt ,amikor az Elnök elvtárs kezdett volna kifelé tápászkodni...Nagyi meg a Pali közös erővel tessékelték ki a kretén ebet , (imádom a kutyát, de ez tényleg egy  idióta fasz volt.) miközben vigyorova paskolgatta a kutyát. Egy-két alkalommal még utánna összefutottak.Losonczi állítólag napszaknak mefeleően előre köszönt... 

 Nos, vissza a verdákhoz.  Eme lánglelkű államférfit én csak látásból ismertem.

(bánja kánya) Erre 1977 szeptemberében került sor .A már említett AH-25-78-as 350sel volt akkoriban a járműve.Ezzel a kocsival '81 júniusában láttam utoljára. Szeptemberben az iskolából hazamenet láttam ismét. A verda már egy  380 sel volt ,AI-23-77-es táblával. Ez volt az első magyar rendszámú 126-os amit láttam.

88 karácsony körül találkoztam egy ipsével,akinek volt egy LL-95-21  rendszámú ugyanilyen verdája. Természetesen kapásból rávágta, 

  -ahogy ez minden fekete merci- 

 

 

tulajtól már megszokott- hogy ez a Kádár  volt kocsija.  Végül is ez 25%-ban igaz is lehetett, mert ekkortájt már csak a Kádár-Lázár-Losonczi triónak dukált V8-as ,és hosszú kivitel.Valamint +1 protokoll célra, vagy arra az esetre,ha valamelyik törik,vagy fekve marad.

 

-AJ-64-43. (a 43-ban nem vagyok egészen biztos) BMW 735iL. A fehérterrorral riogató Grósz autója.Azé ,aki  azt mondta,szakít a kádári  múlttal, (mintha nem neki köszönhetne mindent..) A kocsi tehát NEM 750IL,  és nem ő kapta ajándékba, hanem a magyar állam, a közhiedelemmel ellentétben. 1987.decemberi, 90-ben  ACR-174.-es táblát kapott.

 

 

 

Elfáradtam, holnap folytatom. Ismert emberek, BMW,Merci,egyéb érdekes táblák...

 

motorkami Creative Commons License 2008.05.08 0 0 403
Bocs, most látom, hogy Lada.
Előzmény: motorkami (402)
motorkami Creative Commons License 2008.05.08 0 0 402
És a fényes autó Volga volt?
Előzmény: Nézelödő (400)
antenn Creative Commons License 2008.05.08 0 0 401
CZ-69-49 valami régi fehér VW kombi, az utcán áll. Körülötte mindig áll néhány Bogár.
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.08 0 0 400
Ezek a múltkor kimaradtak :
SK 66 57 ARO 320/D , ' 83 06 27 . Magánszemély .
AS 31 08 UAZ 469B , ' 86 03 03 . Földhivatal Dabas .

Ha már a ( volt ) honvédségi autóknál tartunk :
AL 72 21 , AL 72 22 , AL 72 23 LADA 2105 . Mind három volt HM fényes autó volt ' 90 őszéig a Polgári Védelem Országos Parancsnokságán . Csak miután átszervezés után a PV átkerült akkoriban a BM alá , ezek a kocsik is mentek velük , és igy átrendszámozták őket .
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.08 0 0 399
ON-62-46 Pannónia T1
lassújel Creative Commons License 2008.05.07 0 0 398

Wartburg-hegyek Dunakesziről, a kilencvenes évek elejéről:

ZX-21-78 Wartburg Toursit, halványzöld 1992: COM-451
TS-77-68 Wartburg 353W, sárga 1994: EIX-251 (ezt még két éve is láttam mozogni
ZY-13-66 Wartburg Tourist fehér elbontva 1994-95 körül
ZN-76-61 Wartburg 353 W, barna 1993: DJA-789 (króm dísztárcsák, folyamatosan garázsban tartott, gyönyörű darab volt)
ZM-79-16 Wartburg 353 W, fehér elbontva:1992. Ez azért is érdekes gép, mert a szétbontás után a közeli szemétdombra került szétvágva, ahol az öcsémmel "összeállítottuk" . Kicsit csálén állt, a homlokfala az azóta már szétbontott CU-75-15 eleje lett.:) Pár héttel később tűz volt a dombon és a Varnyú is elégett.
KP-89-52 Tourist 1995: DCR-540 (2007-ig még megvolt, utolsó vizsga érv. 2002-ig)
trilex Creative Commons License 2008.05.07 0 0 397
zárt az is, amit a múltkor írtam:
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.07 0 0 396

Ezt antenn Barkas-os tupikjában leltem:

GLASZLO válasz | megnéz | könyvjelző 2007.03.08 07:47:01 © (19)


Jó reggelt!

Az alábbi lista a 80-as évekből, illetve a 90-es évek legelejéről származik. Sajnos anno nem jegyeztem fel, hogy pontosan milyen típusúak voltak, de szerintem mindegyik zárt felépítményű volt:

HA 46-04
HA 46-18
HA 46-48
HA 46-51
HA 46-58
HA 46-74
HA 46-75

HB 11-14
HB 14-38
HB 20-87
HB 20-94
HB 20-96
HB 21-02
HB 21-05
HB 21-17
HB 21-24
HB 21-25
HB 21-28
HB 21-33
HB 21-46
HB 21-54
HB 21-56
HB 21-98
HB 22-30
HB 22-51
HB 23-07
HB 23-44
HB 23-70
HB 24-13
HB 24-23
HB 24-25
HB 24-35
HB 24-42
HB 24-73
HB 24-98
HB 29-09
HB 30-15
HB 30-26
HB 30-57
HB 30-67
HB 30-69
HB 30-73
HB 31-01
HB 31-05
HB 31-08
HB 31-16
HB 31-22
HB 31-43
HB 31-53
HB 31-67

HI 02-53
HI 02-54
HI 02-56

HR 27-15
HR 51-50
HR 80-13
HR 80-87
HR 81-15
HR 81-56
HR 81-80
HR 97-06
HR 97-09
HR 97-15
HR 97-20
HR 97-23
HR 97-31
HR 97-32
HR 97-37
HR 97-45
HR 97-46
HR 97-49
HR 97-58
HR 97-62
HR 97-63
HR 97-78
HR 97-86
HR 97-88
HR 98-00
HR 98-04
HR 98-29
HR 98-50

5N87 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 395

A honvédségi rendszámokat fel tudnád ide rakni, vagy elküldeni nekem? A kép nem is annyira lényeges, csak a hozzájuk tartozó jármű érdekelne.

Laci
Előzmény: motorkami (394)
motorkami Creative Commons License 2008.05.06 0 0 394
Régen jelentkeztem statisztikával.

Gyártmány szerint:

Wartburg 189
Pannonia 168
VAZ 112
Trabant 82
Skoda 72
Csepel mkp 42
Moszkvics 39
FIAT 34
Polski-Fiat 30
Volga 28
VW 26
MAZ 19
Opel 18
Csepel 17
Csepel tgk 15
GAZ 15
Nysa 15
Ikarus 14
MZ 14
IFA 13

Fajta szerint:

Magán szgk 628
Nagy motor 157
BM 75
Kis motor 71
Állami szgk 59
Posta 52
Honvédségi 46
Vontató 32
Oldalkocsis mkp 31
Pótkocsi 28

Forrás szerint:

TL-54-01 107
Autó-Motor 1977 75
Totalcar rendszámkereső 72
haflinger 67
trilex 56
Postamúzeum 50
engé68 41
motorkami 38
p21-feri-tb 37
Magyar Rendőr 36
Nézelődő 33
Autó-Motor 1965 29
Rendőrség-történeti Múzeum 22
JumboJet 21
semmigond 20
Szegecs 15
Pondoray Béla 14
yenoee 14
Nagyvasak.hu 13
lassújel 12

Ez utóbbinak, ha valaki utánaszámol és nem stimmel, annak az az oka, hogy több forrásból is jön ugyanaz a rendszám. Ilyenkor természetesen a "frissebbet" nem viszem fel a táblázatba.

Összesen 1337 rendszám van pillanatnyilag nyilvántartásban 166 forrásból a buszok nélkül.

És végül egy TOP20 a variációkból (Próba nélkül):

RA 55
CH 26
CM 24
CA 21
CL 20
HL 18
CE 16
EC 15
EF 15
CB 14
CF 13
CI 13
MA 12
CS 11
CP 11
CT 11
CN 10
RF 10
AZ 9
CR 9
IG 9
IH 9
PA 9
PS 9




motorkami Creative Commons License 2008.05.06 0 0 393
Azt kicsit furcsálom. Csak az UA-t rakták különleges autókra. Az UB már magán személygépkocsi volt.
Előzmény: antenn (392)
antenn Creative Commons License 2008.05.06 0 0 392
Én U-s halottas kocsiról hallottam már. Szóval az is ide tartozott?
Előzmény: motorkami (391)
motorkami Creative Commons License 2008.05.06 0 0 391
Nos ez az UA-s daruskocsi jó példa arra, hogy nem szabad az embernek az emlékezetére hagyatkozni. Legalább is nekem nem.
A különleges felépítményű - így a darus - gépkocsiknak volt egy külön sorozat. Én úgy emlékeztem, ez az IA volt. De most már tudom, rosszul emlékeztem, igazából az UA-t kapták. És azt is tudom már, hogy 1966-ban rendszámozták át őket sima teherre.
Előzmény: Nézelödő (390)
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.06 0 0 390
S a végére még két nyalánkság :
FB 18 53 Ikarus tehergépkocsi ( ?! ) : '68 03 21 , Dorogi Szénbányák .
UA 16 15 TATRA daruskocsi : ' 59 05 14 , Bakonyi Bauxitbánya . Átrendszámozva FG 98 63 : ' 66 01 13 .
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.06 0 0 389
S a végére :
XA 91 85 NDK E 2 pótkocsi : ' 72 10 16 , Volán 1.sz Vállalat .
XA 94 83 NDK E 2 pótkocsi : ' 72 11 27 , Volán 1.sz Vállalat .
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.06 0 0 388
Az érdekesebbek :
SF 95 31 ZUK A 11 M : ' 76 09 22 . Kossuth Tsz Nemesnádudvar .
FE 47 24 TATRA 141 : ' 68 01 18 . Kőzmű és Mélyépítő Vállalat .
VL 10 12 Csepel D705- 40 vontató :'72 01 25 . ÁFOR .
FL 67 02 Barkas B1000 : ' 75 02 07 .Művelt Nép könyvterjesztő V.
FM 77 55 Robur LO 3000 : ' 75 10 27 . Férfi - és Fiuruha Nagykereskedelmi Vállalat .
AZ 28 52 Barkas B1000 : '76 06 15 .Budapesti Tüzelő - és Építőanyagker Vállalat .
FP 74 20 IFA W50 : ' 77 12 12 . Papiripari Vállalat.
AZ 28 34 Barkas B1000 : '76 05 12. Egészségügyi Min .
SE 45 64 ZIL MMZ555 : ' 77 01 07 Ipari Szövetkezet , majd átrendszámozva YA 94 73 : '86 10 24 , új tulajdonos a Szellöző Művek .
SG 70 94 IFA W50 : '78 02 28 , Unió Áfész Miskolc .
SG 33 18 Barkas B1000 : '77 08 26 , Bácsalmás és Vidéke Szövetkezet .
SC 74 19 Robur LO2501 : '71 03 24 , Iparművészeti Vállalat .
motorkami Creative Commons License 2008.05.06 0 0 387
Hú, ez nagyon komoly :)
Előzmény: Nézelödő (386)
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.06 0 0 386
Mentőautók , NYSA 522 NS :
MA 62 66 , MA 62 67 : ' 76 12 20 .
MA 43 11 , MA 43 14: ' 76 12 01.
MA 43 47 : '76 12 10 , átrendszámozva MA 64 79 : '80 02 28 .
MA 40 03 : ' 74 09 07 , átrendszámozva , és tgk - ra átalakitva FP 43 03 : ' 77 07 18 .
MA 43 71 : ' 76 12 23 .
Mind 6 személyesre volt vizsgáztatva , s a motor( szám ) cserélhető volt .

Még egy NYSA , bár ez 10 személyes busz volt : GD 06 29 : ' 76 01 22 . Első , és egyetlen tulajdonosa a Baz Megyei Tanács továbbképzési és Oktatási Intézménye volt .
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.06 0 0 385
A hosszú hétvégén végre volt időm megkeresni a forgalmi gyüjteményemet . Kezdem a kevésbé érdekesekkel , a személyautókkal :
IM 35 78 Fiat 850 Sport Coupé , első forg hely : ' 71 12 31 .
CT 58 76 Skoda 1000MB : ' 68 07 24.
UY 41 73 VAZ 2101 : '75 09 25.
CB 68 95 Skoda Octavia Super : '60 04 22.
CF 02 28 Moszkvics 407 : '62 04 18.
CU 74 94 Skoda Octavia Combi : 1969 ( ez sajnos már új zöld forgalmi , és nincs benne a pontos dátum .)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!