Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

qualitaet Creative Commons License 2008.05.13 0 0 444

Azt még kifelejettem, hogy minden régi táblás jármű (legalábbis számomra) ,a gyerekkor, a fiatalság,egy fontos része. 40-felé közeledvén ezek egyre távolodnak,felerősítve azt a tényt higy az élet kibaszott rövid,élvezni köll!

Emiatt is gyakran mondogatom magamban a következő versikém :

Egyszer Te is megöregSZEL ,
Bajban leSZEL ,
majd a sex-SZEL ,
Mehetsz te is VELOREX-SZEL , (nem baj,bírom)
gyorsan kell egy 450 SZEL !!! (kízárólag 6.9 ,cirmos velúrral!!!)



Az idiotizmusnak ettől kezdve vége!!!

BMW Folyt.
Előzmény: motorkami (442)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.13 0 0 443
THX , igyekszem! Megtisztelő ,amit írsz, de egy kicsit pontosítsunk :

Jó pár éve, (min 7-8) egyáltalán nem vagyok már BMW-mániás, (az 535 d -men meg már mi a ló f...t szeressek a régijeimhez képest ?! A kerregést ? , A teherautószagot ? A bőrülésnek álcázott linóleumot , vagy a nyomvályúkon életveszélyesen sétáló defekktűrő kerekeket ? Vagy az örökös rettegést , hogy beszarik a motor a forszírozott fajlagos teljesítmény miatt,?) pusztán bivalyerős (ez kurvajó) , jó fogyasztású ,kíváló ergononómiájú és biztonságú ,közlekedési eszköz, amely elviszi a családom A-ból B- be, osz't dá 'szvidánnyijá!! Szerelmesnek lenni ebbe már nem lehet!! Alig vált ki több érzelmet ,mint a jó házimozi ,a HI-FI, frigó ,vagy bármilyen tartós fogyasztási cikk ,ami jól teszi a dolgát . A többi (mai) prémiummárkáról még lesújtóbb a véleményem. A luxusautó-gyártás minőségi értelemben gyakorlatilag megszűnt. ( Aki most lehülyéz, caplasson el néhány szalonba, taperoljon végig egy LS 600-ast meg egy Avensisst . Egy S- Klasse-t meg egy C-t , vagy egy A8 -A3 duót. ) Kivétel nélkü a kissebb jobb. Ebben, a ma már csak méreteiben létező kategóriában szinte egy filérrel sem használnak drágább anyagokat ,mint az alsóbb szegmensben,vagy még lejjebb.

A jellegzetes bőrkabát- szag , a vastag velúszőnyeg , puha anyagok a könnyfakasztó motorhang csak szép emlék... Az igazi rendes ajtócsapódás pedig örökre az 1959-98 közt gyártott Mercedesek,és az 1972-95 között gyátott BMW-k örökös és leutánozhatatlan privilégiuma marad.

A memóriám tényleg jó, bár lehet, hogy ez csak az akkori időkre érvényes.Az elmúlt évek beli rendszámaimat pl, alig tudnám felsorolni... Na, de ennyit rólam, és nem többet. (Természetesen ,ha valaki mindenáron öntömjénező szarra vágyik, annak bármikor a rendelkezésére áll az elmeháborodott gy.f. blogja !)

Aki ide látogat ,az a táblákra és azok körülményeire KÍVÁNCSI ,úgyhogy a továbbiakban én ehhez taranám magam.

MOTOKAMI szerénykedéséhez pedig annyit fűznék hozzá, hogy én rendkívüli érdeklődéssel olvasok a akár a helyi TSZ dömperéről, a megyei tanácselnök Moszkítójárol ,a Pártbizottság Vologyájáról , vagy Béci bácsi ZÁPOR JOSKÁJÁRÓL!
Hogy a Balaton parti szürke, tartalmukat a lacikonyha asztalaitól 20-30-centire elfolyató PRAGA-szippantókat ne is említsem!
( A FAROSRÓL nem szólok,mert csak elfog a düh ,hogy egy olyan köcsög országban élek,ami európa egykoron majdnem legnagyobb autóbusz-gyártójaként , egyszámjegyű állományt tud felmutatni.)


Előzmény: 504LACI (439)
motorkami Creative Commons License 2008.05.13 0 0 442
AB-22-88 Tatra Dinamic VAM 2006/01
Előzmény: keepitretro (441)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.12 0 0 441
motorkami: tatra 87 (itthon dynamic) rendszámot nem tudsz?
Előzmény: motorkami (440)
motorkami Creative Commons License 2008.05.12 0 0 440
Hát igen, qualitaet izgalmassá tette ezt a topicot.
Én legfeljebb a Nagylengyeli Kőolajtermelő Vállalat rendszámait jegyezhettem fel, civil ruhás rendőrrel is csak akkor találkoztam, amikor Fock elvtárs látogatást tett fatornyos falucskámban. Igaz akkor volt itt is Csajka, Volga, Pobeda, Chevrolet meg Mercedes elég, viszont a titkos állomány étkezési szokásait kifürkészni ez az egy alkalom kevés volt.
Jó lenne, ha valaki a hatvanas évekből is így vágná a rendszámokat.
Előzmény: 504LACI (439)
504LACI Creative Commons License 2008.05.12 0 0 439

Ha nem tudnám biztosan, hogy nem az vagy akinek hiszlek, kapásból azt mondanám, hogy mi elég jól ismerjük egymást :-) Elég sok mindenben hasonlítasz egy szintén nagyon precíz és BMW mániás jóbarátra, még az egykori lakhely és munkakör is stimmel.

De most így este fél tízkor felhívtam a barátomat, aki nem Te vagy, és azt mondta nem az Ő fejéből és tollából származnak a írások.

Gratulálok, nagyon élvezetes és precíz! Egész mást terveztem ma estére, de leragadtam az leírásaidnál, nagyon komoly memóriád és stílusod van. Köszönöm az esti élményt és ne hagyd abba!

Előzmény: qualitaet (438)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 438
  Be kell,hogy fejezzem,mára. Egész életemben nem írtam ennyit.  Kommentet meg még soha semmilyet. (a Malév 240 kapcsán egy kevéske érintettség kapcsán majdnem..) De minekután van még egy-két story, ígérem,hogy végigcsinálom. Én sem akarom,hogy elfelejtődjenek az emlékek. Ennél a pötyögtetésnél kevés unalmasabb dolog van, de mostmár mindegy...
Előzmény: engé68 (434)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 437

   BMW folyt.

 

KO-06-97   323i  83.07   Pezsgő-met 

KO-11-34   323i   83.07   Sötétkék-met.

KP-80-99    320 i  83.08   Fehér.  

KS-06-99    320i   83.12   Fehér '91 tavasz,BUF-271, '99-TŐL  GZH-654(?)

 

Itt meg kell,hogy álljak egy szóra.A fenti járnű az eklatáns példája, meddig tarthat egy jobb autó, ha nem tördelik, rendeltésszerűen használják, és nem utolsó sorban rendesen szervízelik. Ez az autó közel 25 (!!)éve ,parkol egy csendes budai utcában,

Sokszor láttam éjjel is kint      -     ( mindig fosok,hogy valami köcsög elviszi, már '92- körül is azon csodálkoztam,hogy még mindig azé a csókáé. Egy-két hónapos volt a darab,amikor '84 első , motorozható ,(de még hideg )napjaiban, a Simsonommal melléállva belekukkantottam,1600 Km volt benne. )    -      az utcán, ráadásul mindig is kicsit koszos volt,  madárszar itt-ott, mocskos felni, zsíros ablak stb. Abszolút átlagos autotartás, magyarul magasról leszarják.És így megy ez 25 ÉVE...balesetmentesen!

 

KV-71-47  524 TD 84.03  Ezüst, kb. '87-től Fekete. AZ ELSŐ DIESEL (assz'em)

KX-92-91  320i   84.05.   Világoskék    '90-től    ART-115

KX-92-93  320i   84.05    Pezsgő-met.

KX-97-20   320i  84.05    Bordó-met.

GB-53-83   323i  84.08.   Szürkészöld.met. Az akkor rendelhető összes extrával.bőröstül. '90- májustól ES-18-23.

GB-53-95   323i  84.08. Világoskék-met Ez is full,bör nélkül.

 

A  GC-től már a vékony számokat adták.

 

GC-25-58   323i   84.09. Fehér   M-paket.

GC-29-20   323i   84.09.  Grafit-met.  Full,bőr nélkül.

GC-29-76   323i   84.10.   Fehér

GD-03-31   323i   84.11   Szürkéskéskék-met.

GF-91-73    316    85.04  Szürkéskék-met

GFf-92-93   320i   85.04   Sötétkék-met.

GF-93-88    320i   85.04   Bronz-met     '91-től  CET-???

GJ-95-57     318i   85.05  Bronz-met

GJ-96-00     320i   85.06.  Pezsgő-met. '93-tól DPL-?,

GJ-97-02     320i   85.06. Ssötétkék-met.

GK-95-08    323i   85.08.  Piros.    '88-tó Ciklámen-met, aug.-tól ZZ-????

GN-37-23    320i   85.11.  Pezsgő-met 

GO-06-05    520i  85.12   Sötétkék.  '92-től BWL-733. Fáradt, de máig első tulaj.

GO-90-12    320i  86.03  Középzöld-met.

GP-68-24     325i  86.04.  Bronz met  AZ ELSŐ 325i idehaza.

GU-98-18     325i  86.05.  Pezsgő-met.Full, bőr nélkül  '92-től LAU-981.

 

FOLYT,

 

 

Előzmény: keepitretro (431)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.12 0 0 436
"Pedig imádom az ELFER-t, az utolsó autó ,ahol maradt minőség."
Szép lassan beéri a BMW!!! Ha választani kellene nem biztos hogy új autóból porsche-t vennék.
65-96-ig nem vitás csak a 911!!!!!!



qualitaet: nagyon olvasmányosak a beírásaid, folytasd!!!!! :-)))))
Előzmény: qualitaet (433)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.12 0 0 435
akkor a három "ismert" 911 a 70-es évekből:
IV 66-34 Morvai féle vonóhorgos
ZF ......... Felián
ZT 64-16 A "hölgy" autó


Előzmény: qualitaet (433)
engé68 Creative Commons License 2008.05.12 0 0 434
sajnos, bővebbet nem tudok róla, én csak a nyáltócsámat hagytam mellette néhány alkalommal :(
qualitaet kollégát pedig szeretném megkövetni, nem szerettem volna poéngyilkos lenni, de olyan szívhez szólóan kérte keepit... mondjuk így legalább igazoljuk egymást :)
a novellát pedig abbe ne hagyd, alig várom a friss folytatásokat!
Előzmény: keepitretro (431)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 433

 

Egyet ismertem,csak( a SZLÁVY BULCSÚÉ  volt, GS-91-??,fekete, .Gondoltam, hogy beteszem az ismert madarak közé,de aztán inkább mégsem tettem, nem akartam irritálni a megcupákolt vállalkozókat . '87 nyarán szúrta ezzel.

Lesz még merci -rovat is ,bkv, busz ,stb. ) Pedig imádom az ELFER-t, az utolsó autó ,ahol maradt minőség.

Előzmény: keepitretro (428)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 432

 

Bassza meg ! (bocsánat) Ezt a poént leiőttétek,persze kizárólag az én hibám!  Az  "egyéb" rovatban szerettem voln közölni.  Hogyne tudám?! egy hölgyé volt, a nevét is tudom,  ÉS ha jól emlékszem Targa volt.

Előzmény: keepitretro (428)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.12 0 0 431
engé68: köszi ez új rendszám nekem. Nem ez volt a Kovács Kati autója?
Előzmény: engé68 (429)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 430

    ÁLLAMI AUTÓK

 

'84-nyarán láttam a BC-02-98-as CSAJKÁT. Valószinűleg ez volt az egyik utolsó ilyen (ha nem a legutolsó) ,ami hivatali szolgálatban volt. Akkoriban százezer körül adták el őket. Ma én a fél karomat adnám egy olyan állapotú példányért,  a német piac meg alsó hangon 40000 eurót. A cabriók értékével viszont tisztában lehettek,mert leadás után exportálták őket.  Valami angol csóka volt a vevő.

Istenkém, micsoda paripa!    Gyönyörű külső, belül meg a köpet "minőség", a gyomorfordító, szovjet-bűzzel karöltve.

 

ISMERT EMBEREK

 

 1987 nyarán sokat keringtem  (17és fél évesen még belefér)  a VIII-ker Rákóczi tér (MÁDZSÁRUL: RODA)  körül.  Néha-néha meg is alakultam a fúvós hangszereken első osztályon , muzsikáló, a fináléra is kifinomultan koncentráló hölgyekkel.  Teljesítményükben, nem kis szerepe lehetett az autóimnak,  amik miatt folyton azt hitték ,hogy a fővállalkozóik feltörekvő ifjú komájával van dolguk.

Tévedtek.   Itt jegyezném meg - és ezt halálosan komolyan gondolom -  "CSIKÁGÓ"  ide  vagy oda ,ezek közül az ahhoz a bizonyos etnikumhoz tartozó leáanyok közül egynémely símán pályázhatott volna valamely Dél-amerikai, vagy karibi szépségverseny dobogós fokára.  ( Természetesen csakis egy rendkívü szigorú,

minden  zeg- zúgra  kiterjedő tételes , KÖJÁL -fertőtlenítést igazoló okmány birtokában,   amelyet a Népi Ellenőrök hitelesítettek, és a VIII- KER TANÁCS VÉGREHAJTÓ BIZOTTSÁGA  egyhangúlag ,ellenszavazat nélkül  jóváhagyott.)

 

Ezen a az erkölcsi fertőben fuldokló környéken parkolt a

 

DI-90-08 -as  BMW 733i                                                                                    

 

 Táblája '87 februári. Maga az autó szürke metál, nem  volt rossz állapotban de az már látszott rajta ,hogy a "B"oldalt hallgatja.

Az évjáratát nem tudom ,(77.05-től '79.09-ig volt ez a motor kinálatban).

de az sem kizárt, hogy a ZT-s, csak átrendszámozták.Azt ugyanis kb. '80-óta töbé soha nem láttam.

Éédes Jéézus !!! Micsoda arany idők voltak ezek , amikor a gondjaim oroszlánrészét az efféle baromságok kifürkészése képezte, No ,ma már kissé más szelek fújnak...

 

A verda - velem ellentétben - tisztességes szándékkal ácsorgott arrafelé hisz ott volt a honállomás.

 

Tulaja  pedig, (akiről tegnapelőtt méltatllanul megfeledkeztem )

 

TÁTRAI TIBOR  ,a TÁTRAI BAND frontembere, és akinek a profizmusa nélkül

HORVÁTH CHARLIE csak a whiskysüveget markolászhatná.

Szerintem.

 

BÁRDY GYÖGY színművész úr  egy GK-s (1985) ,kopasz kivitelű,fehér 316 -os BMW-vel érkezett a gőzfürdőbe,ezsztendőkön át.

 

Szomorú emlék: A szervízi pletykák szerint ,a híres zeneszerző-trombitaművész

és énekes felesége szenvedtek halálos balesetet a KJ-98-11-es BMW 520i-vel,84-85-ben. Az autót később komplett kabincserével helyreállították.

 

MÉG EGY KIIGAZÍTÁS,TEGNAPRÓL:

 

 (Pfúj, micsoda egy undoríto egy szó ez! A Kóka kezdi mindig a hazudozást ezzel a szóval. A faterjának kellett volna  az utolsó pillanatban kiigazítani, amikor nem inkább a kedves mama szájába élvezett a fogantatás éjszakáján!)

 

A KB-82-74  323i    1987 aug.-ban DN-99-59.lett.

 

A ko-03-02 735i pedig   '88. júl.-ban    TT-40-03.

 

 

FOLYT

 

Előzmény: SZEGECS (423)
engé68 Creative Commons License 2008.05.12 0 0 429
ebben még én is segíthetek Neked, ZT 64-16, ez egy citromsárga "G" Coupé volt és Budapesten fordult elő, legalábbis én itt láttam a nyolcvanas évek elején :)
Előzmény: keepitretro (428)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.12 0 0 428
qualitaet: porsche 911-es rendszámok illetve a 70-es évek itthoni 911-esei nem forognak a fejedben? :-)
Előzmény: qualitaet (427)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.12 0 0 427

 Gondolom,nehezen hihető, de abszolút,fejből írok,(a családit leszámítva)sok rendszám kavarog ígyhát a fejemben ,egy- két karakter lehet néha kétséges, de az emlékekek alapjában véve kristálytiszták. Előfordul,hogy valami utólag ugrik be. Egy biztos ,évtizedes dolgoka T t üríthetek az agyamból,legelább ezzel sem kell foglalkoznom többé,arról nem beszélve,hogy örökre megmarad.

 

Egy kis pótlás. 

 

 

Előzmény: SZEGECS (422)
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.12 0 0 426
Ma fotoztam a Hungaroringen.
semmigond Creative Commons License 2008.05.12 0 0 425
qualitaet Creative Commons License 2008.05.11 0 0 424

      BMW-táblák. Az egykori családi,saját, és ismerettségi kör beli autókon kívűl, többnyire csak azok a példányok maradtak meg az emlékezetemben, amelyek felszereltségük,kivitelük,vagy koruk,(első,utolsó,stb) miatt érdekesek voltak már régen is.

 

 

 

 

  IV-58-37 520 1973.01. Piros. Tuomásom szerint a legelső E12 volt idehaza.

 

  UB-15-25 520i 1973.03 Középkék.

  UF-12-23  525 1973.06. Fehér

  UN-10-65 525 1974.10   Narancs. Jobbkormányos 

UY-98-79  320   1975.10    Középkék .A LEGELSŐ 3-AS .

ZB-00-12   316   75.12   Citromsárga

ZT-68-84  733i   77.09    Szürke met     A LEGELSŐ 7-ES.

ZX-82-86 316    78.02.  Citromsárga

PB-56-17  728   78.04    Világoszöld-met. '93-tól DNM-054, vagy 354?

PE-25-75   320/6 78.08  Pisztácia, 87-körül fehér , komplett ALPINA-optik

PI-94-28   728    78.10.   Kakaó-met.

PN-98-91  728    79.05.   Világoskék-met.

PZ-94-99   323i   80.03    Világoszöld-met.  AZ ELSŐ ILYEN MOTORÚ,MOD.FRISSÍTETT.

TH-97-73   728i   80.12     Szürke met.

TI-36-92   320/6 81.01     Ciklámen-met.

TO-37-84  518    81.08     Fehér              AZ ELSŐ E-28-as

TR-95-82   728   78.06 , tábla :81.09

TR-96-10   323i   81.09.

TR-99-44   518    81.09.   Fehér

TS-94-35  316     81.11.   Fehér

TV-55-72  520i     82.01.  Arany-met

TZ-95-57  528i  82.03. Világoskék-met  Bőrön kívűl az összes extra,sportváltó,M-spoil

KA-68-51  520i   82.05.  Világoskék-met.

XX-97-38  528i   82.05..  Világoszöld-met.'85-től GK-13-92  '91-TŐL talán BZN.

KB-65-77  528i   82.07. Ciklámen- met.  Szintén full, bőr nélkül

KB-65-80  520i   82.07.  Arany-met.

KB-68-81  318i   82.07.  Szürkészöld-met.

KB-82-74 323i 82.10 Fehér.(ekkor KE,ment,valamiértKB lett.A LEGELSŐ MAGYAR E30!

KE-03-75   318i   82.10.   Piros

KE-97-02    520i   82.11.  Piros

KE-97-04    520i   82.11.  Sötétkék.  '92 nov.-tól talán  DCR?

KF-96-90    520i   83.01.   Világoskék-met . 90-től ANP-482?

KH-96-81    316   83.04.   Bordó-met.

KH-96-93    318i  83.04    Bronz-met.    '88-Júliustól TT-39-89.

KH-98-71    518   83.04    Bordó-met.

KJ-85-21     320i  83.05    Bronz-met.

KJ-95-26      528i 83.05    Grafit-met.

KJ-98-11      520i 83.05.   Sötétkék-met

KO-03- 02    735i 82.05    Szürkészöld-met  A tábla:83.07.

 

 

HOLNAP...

 

 

Előzmény: motorkami (408)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.11 0 0 423
Ebben a videóban 1987-es magyar sztárokat láthatunk, akiknek 99%-a szoci autóval érkezik, de pl. Erdős Péterné (alias Csepregi Éva :) már akkor is nyugati kocsival nyomta :D
Előzmény: qualitaet (421)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.11 0 0 422
Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés.

Pont ezért értékesek a hozzászólásaid.
Mert van bennük kortörténelem is. (Én le is mentettem őket :)
Ha csak felsorolnál adatokat, száraz, és uncsi lenne.
Előzmény: qualitaet (421)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.11 0 2 421

    

 Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés. Ennek pofonegyszerű az oka.

  A régi rendszámok régi járművekre emlékeztetnek. Ezek pedig, a múlt tárgyai és mint ilyenek , megélt  időszakokra,eseményekhez ,élményekhez köthetők. Az oldimerezés is csak felerészt műszaki hobby. Vastagon ÉRZELMI!. Amikor azt mondjuk egy olditmerre : " HÚÚ ,HA EZ BESZÉLNI TUDNA!!" Nyilván nem azt kérdeznénk ,miért melegszik a víz,vagy fogy az oil, hanem, hogy ekkor vagy akkor mi, no meg hogy volt.

 

 

   ISMERT EMBEREK.  

 

    Az első  helyen  számomra természetesen PÁGER ANTAL SZÍNMŰVÉSZ ÚR áll.       

 

 Az Ő villája majdnem a szomszédban állt. Személyesen is ismerhettem, Édesapámmal jó viszonyban volt. ( biztos jókat politizálnak odafönn,nyugodjanak békében! ).Gyakran  küldte át velem fater a kibaszott nehéz ruszki akkutöltöltőt, majd' leszakadt a kezem. Fogása az nem volt, a borotvaéles, sorjázatlan csiptetők meg véresre vágták alábam. Anti bácsi meg igazi úriemberként mindig személyesen hozta vissza , hasonló kínok közt.  (Arra meg krisztálytiszán emlékszem , hogy úgy káromkodott emiatt mint a záporeső. Mórózus öregúr volt, de a kölykökkel annál kedvesebb.)                                                                                                                    

 

Az első ami megmaradt ,egy IO-s piros FIAT 128. A szám homályba vész,meg nem is izgatott. A következő már tiszta, pontosan emlékszem :                                       

 

     ZN-02-00  LADA 1500 1977 tavasz.                                                   

                                                                                                                                       Hófehér, még a kocka króvmvéggel a kipufogón , de már fekete szellőzőkkel.

 

  Tóni Bá' mint említettem , egy igazi úriember volt ,de volt egy nem túl lovagias szokása : Amikor hazajött, percekig tartó, folyamatos dudálással jelezte hogy,megérkezett. Ő soha,semmilyen körümények közt nem volt hajlandó kiszállni. Képes volt kivárni, amig kicsoszog a már bőven 70-feletti neje, és nyitja a kaput, meg a garage-t.  Hacsak a fiatalabb családtagok nem voltak odahaza. Az ezeröcsi érces dudáját  meg utcákkal arrébb is hallani lehetett.)                                                                            

 

 GJ-80-00. LADA  2107   korallpiros.    1985.05.                                                  

 

 Az ídős aktor  87 évesen is vezetett. 1986 12.30-án temették.

 

 

 ZU-60-13.   MERCEDES 350SE 1977 .09. Vajszinű.           

 

Az omegás KÓBOR JÁNOS kocsija volt  .Érdekessége,hogy kéziváltós, ami ritka dolog a V8-asoknál.  MECKY  szülei a  Mártonvölgy utcában laktak.  

Gyakran jött látogatóba. Korai példány, mert nem volt az ajtókápitban "emelkedés ". Nyílván használtan hozhatták be. Kb öt évig szúrta ezzel. Néha meg a (gyerekszemmel is rendkívül csinos!)  

felesége autójával jött.                             

 

Ami akkor egy - ZK-35-64 -es,  '77 eleji korallpiros ezeröcsi volt.                                      

 

 ZU-56-58. VOLVO 244 GLE   1977.09  Ezüst ,amerikai kivitel,oldalt helyzetjelzőkkel.   

 

Ezzel, a szintén OMEGÁS, MOLNÁR GYÖRGY járt 80-84 között. Egyszer ,mintha a Pressert is láttam volna hasonlóban.                                                                      

 

Ha már LGT..                                                                                                                

 

1980 tavasza lehetett. A suli kertjében futkároztunk, amikor egy látásból ismerős verda állt meg a kerítésnél. A vezető kiszállt, felnyitotta a géptetőt ,matatott valamit, ment pár métert,majd megismételte a műveletsort. Majd ismét. Ekkor a vele utazó,torzomborz ,meglehetősen gyatra,viharvert spinkót ültette a volán mögé,ő meg hangos instrukciókat osztogatva szerelt tovább.                                                  

Ekkor mi  -gyáva,szégyenlős szarjankók módjára - ,vagy öten, különböző fák mögé bújva,egymás után szólongattuk: "INDIÁN! ,INDIÁN!, IN-DI-ÁÁÁÁN !!!                    

 

Annak ellenére, hogy a kreténkedésünk a lehető legrosszabbkor jött, ő nevetve szerelt tovább.  Miután megunta , visszazavarta a bőrt a jobb 1-re, és intett nekünk egy utolsót.  Kövér gáz, váltáskor egy nyikkanás , olajpamacs a krómos kockakipufogóból, és KARÁCSONY JÁNOS az LGT szimpatikus gitárosa, az UY-04-82  

rendszámú szintén korallszínű ,75-ös évjáratú,1500-ös ZSIGULIval (mert ez még az volt)  elporolt...

Sokszor láttam még előtte, utánna is.

 

BÁSTHY LAJOS  (a fiatalabbak nyílván nem emlékeznek rá) nagy színészvolt. Szintén színész (de alig ismert) özvegye Zolnay Zsuzsa , a KE-14-82 frsz-ú, '82 novemberi tűzpiros 1500 S-el közlekedett.

 

 

DC-77-76. BMW 320 i 1986.08. fehér.                                                          

 

 TEMESVÁRI ANDREA, akkoriban befutó teniszcsillag járt ezzel edzeni a normafához.

 

 

GJ-98-52   MERCEDES 280SE W 126 1985.06.

 

KABOS LÁSZLÓ alias "KISKABOS" cirkulált ezzel a vadiúj, gyönyörű, impozáns , hófehér hintóval orbán téri lakása és a város közt.  ( Ami BMW-nk is új volt, de ez Merci meglehetősen korszerű ,ritka dolog volt  akkoriban. Kiváltképp magyar táblával...)

 Viccen kívül: ha a Horn úgy nézett ki a volánnál,mint egy gyerek, itt azt hihettem, hogy TÁDÉ vezeti az S-klassét a MAZSOLÁBÓL,csak rőt hajjal.

 

 

TORDY GÉZA egy sötétkék E30-as  BMW 318i-vel jákált.Szintén GJ-s. Arra lakott Ő is.

 

KV-72-43. BMW 323i 1984.03. fekete.                                                                           

 

 KESJÁR CSABA,  fiatalon elhunyt ,tehetséges, autóversenyző. Futólag ismertem, szórakozóhelyekről. 1987 decemberében egy jót versenyeztünk a Vártól a Magistral discóig. Motortljesítményünk egyezett. Gondolom nem kérdés, melyikünk ért előbb a Gerlóczy utcába...  Akkor beszéltem vele utoljára.

 

GK-23-37 BMW 318i 1985.08. fehér                                                                               

 

DEMJÉN RÓZSI tulajdonát képezte új korától -jó pár évig-  ez a csont alapfelszereltségü példány.

 

 

PS-22-22  LADA 1600 1979.08. piros.                                                                   

 

 A "POGÁNY MADONNA" c. filmben tolatott el vele CSÖPI.

Ez az ízlésesen hevített ezerhatos a valóságban is BÚJTOR ISTVÁN-é volt.

Többször is láttam anno füreden. '84 tavaszán már egy KS-es ,1.6-os SIERRÁVAL motorozott. A számokat nem jegyeztem meg,mert már akkor sem tartottam túl sokra a típust.

 

 

KS-15-53  BMW 320i E30 1983.12. világoskék-met.

 

Ezzel a szépen extrázott, darabbal SZINETÁR MIKLÓS -hoz erősen hasonló embert láttam gyakran a hegyen. A  rendező úrnak elég jellegzetes pacekja van,de mindig csak távolról láttam,vagy parkolt. Nem 100%...

 

 

 1986 nyarán, a szállodában ahol életem első nyári munkáját abszolváltam , (mint megfogadtam,konkrét helyeket ,neveket nem említenék, tekintettel a privát emberekre,akik  -hozzám hasonlóan-  nem kívánnak a neten szerepelni. Akik ismertek,az más.Nekik vállalni kell.) , gyakran használta a medencét ,és egy          PT-32-15 frsz.-ú  1200-as LADÁval jött,  HAUMANN PÉTER.  Közvetlen afférunk nem volt, de igencsak hosszú és kanyargós pályafutásom során,azóta sem találkoztam egy ilyen öntelt,  felfuvalkodott, büdös paraszt, hólyaggal.   Folyton háborgott, oktatgatta a személyzetet. Neki mindent szabadott,de  "Ő " leszarta a többi vendéget , hangoskodott, fröcskölt az idóta fiával együtt. A köszönést az egész família legfejjebb a színpadról ismerte.                                                                                           

 

 

Ennek az izgága majomnak a szöges ellentéte volt, SINKÓ LÁSZLÓ szinművész úr   

 (SIR ANTHONY HOPKINS, néha JACK NICHOLSON.) magyar hagja. Ő egy KJ-s, narancssárga ,'83-as évjáratú SKODÁVAL jött úszni.

 

 

 A normális és szimpatikus vendégek listáját  tarkította még a '86 nyarán szerelmespárt alkotó

 ZALATNAY SAROLTA -CHRUDINÁK ALAJOS duó. (  Cini már akkor is szeretett pucérkodni. Amikor ledobta a ruháit a medence szélén ,nem igazán az jutott eszembe ,hogy kiszaladjak a reterátra rejszolni... és hol volt még a 2001-es Playboy?!  Pfúj! ALI egy elég sármos fickó volt még annak idején, fene az ízlését...)

 

ZALATNAYNAK akkor még szépen futott a szekere, egy GB-s, 1984 augusztusi 

MERCEDES 190 E-vel járt.

 

CHRUDINÁK a Magyar Televízió bilikék, 1981-körüli  AI-23-39- ES 1600-os LADÁ-ját koptatta.

 

Következik : BMW-táblák.

 

 

 

 

 

Előzmény: motorkami (413)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 0 420
FO 08-42 HON-051 rakodógép, Nagykapornak, 80-as években












FE 18-98 Dutra Frak rakodógép, Sármellék vasútállomás, 70-es évek vége











FH 21-35 Dutra dömper, Zalaegerszeg, 70-es évek
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.11 0 1 419

Siófok börze:

 

Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.11 0 0 418
Nincs ott biz'a.
A képen valóban a régi megyeháza (levéltár) van.
Inaskoromban még javítottam, akkor mondták, hogy Volga.
1 felújításba én is beszállnék némi izommunkával :-)))
Előzmény: motorkami (414)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 1 417
Azért néhány rendszámmal is gyarapítom még a gyűjteményt:

SC 24-11 TV Tudor a 70-es évek elejéről, a kép Zalaegerszegen készült












IR 17-40 apám Zsigulija Zalacsányban, 1972 augusztusában érkezett, még ma is megvan, bár néhány éve ki lett vonva a forgalomból












IX 12-37 még egy kép a családi fotóalbumból, sógorom Skodája












TC 76-61 Wartburg 1980 körül valahol az Alföldön (a Lada rendszáma az eredeti képen sem olvasható rendesen)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 0 416
Biztos, hogy Zalaegerszegen készült a kép, ugyanis én készítettem :-) Még pár kép a felvonulásról, sajnos ezeken nincs rendszámos jármű, de talán ennyi OFF elmegy hangulatfestő elemként :-))
Előzmény: motorkami (413)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.10 0 0 415

 

  Annak ellenére ,hogy az elvtársaknak mindent szabadott, általában  a normál for-

  galom ritmusában közlekedtek .viszonylag kultúráltan.   A mai KISZ-esek, szirénával puttyogó ,vilamossínen poroló, ködlámpázó, mindenkit leszorító , visszataszító tolakodása szóba sem jöhetett.

 

 1989 előtt megkülönböztető jelzést csak csíkos rendőrségi felvezető autókon

 haszálhattak,általában azt is csak konvojban.

 

  Az egyik ilyen darab : RA-70-98  ,     350 SEL.                                                     

 

 1977. 02.02.-án állt szolgálatba,azt követően,hogy a kerepesi  úti laktanyában,  barbár kezek ,a legtrehányabb szakmunkás-tanonc gányolását is alulmúló módon a kék csíkokat , és a RENDŐRSÉG feliratot szó szerint rápingálták. Tele van kék festékköddel az egész autó,  (hűtő,szervócsövek.zsanérok,  oszlopok ,(BELÜL IS!!!),kéderek,szőnyegek,  -még az A-oszlop borításra is jutott -, hogy a csomagtartóját és az adó-vevő meg a szirénakapcsoló miatt széttrenkolt kesztyűtartóról  ne is beszélJÜNK! Több mint 30 év után is tisztán látszik. Tették ezt egy akkor 50000

márkás,új autóval...Ha nem a saját szememmel látom,nem hiszem el. Förtelem!!!

 

Hősünk ma egy kecskemét melletti LPG-beszerelő kisiparos tulajdonában van , aki anno természetesen nem átallotta  azonnal átalakítani gázüzemüre, ( Szegény pára!  Nem sejthette , hogy a fakabátok stupekolása még  a csak egy állomás lejtőn!!! )  Eme szetségtörő beavatkozás következménye nem maradt el.  Az egyik dugattyú kilyukadt (gondolom a szar keverék, meg tökéletlen égés miatt.) A tulaj persze az első telefonbeszélgetés alkalmával , csak hegerfejtömítés-hibáról beszélt.  ( Elfelejtettem leírni, hogy meg szerettük volna venni és a komplett,IGAZI  restaurálás után csíkosra festve visszaalakítani, eredeti táblát legyártani ,felcsavarozni. Osz't utánna ácsoroghatott volna az idők végezetéig Közlekedési Múzeumban ,na meg  oldie-rendezvényeken.  No, picsába...)   Amikor megnéztük, rögtön látható volt , nem hiába szedték szét az egész motort mint majom a zsebórát.  Összerakni persze már nem tudták...  Eközben végig azt hajtogatta, hogy ő micsoda szakember. Próbáltunk vele egyezkedni, -  mint ahogy előttünk vagy tucatnyian - , pár éves kiskocsi árát ajánlva. Ő meg csak ismételgette, hogy neki a pénz nem számit.(EZ A LEGÉGŐBB!) ,meg hogy eszmei érték, stb.  Csak tudnám ,HA EKKORA RAJ ,hogy lehet olyan PITLÁK,hogy gázzal megy.  Az eszmei értékkel meg tisztában vagyok, mert egy ilyen darabhoz méltó restaurálás 15000 euro és a csillagos ég között mozgott volna. Ő ellenben biztos,hogy nincs tisztában az értékkel. Mert másképp nem baszta volna be a hengerfejeket az ülések mögé a hibátlan velúrszőnyegekre, úgy,hogy a kardánalagúnál ki is lyukadt. Kár érte, mert a karosszéria viszonylag  töretlen ,jó restaurálási alap. (van kép a neten.a címre nem emlékszem ,de a Google-n ,350sel beütéssel megtalálható.) Ez több mint egy éve volt,nem tudom,hogy megvan-e még, de már nem is érdekel.)                            

 

 A pályafutásáról annyit ,hogy 1986.12.09.-én DF-es táblával szerelt le az állománytól,  '91- ben  BFN-008 -as táblát kapott, ezzel vonatta ki a forgalomból a " szakember"...

 

 AH-76-34. BMW 728. 1978.   TŰZOLTÓSÁG

 

  A  derék lánglovagok  egyetlen komoly személyautója volt akkortájt . "Igazi"  piros -fehér csíkokkal, szirénával ,villogóval feszített a komolyabb balhéknál . Egy régebben magas beosztású tüzoltó masélte anno ,hogy ők is használtan kapták. Delikvensünkről csak annyit tudni,hogy  sötét belügyi múlttal rendelkezett. A szakmai berkekben csak" kukkosok" -nak nevezett  állambiztonsági szolgálat (III/III) egyik figyelőautója volt. 1984- körül tért  csak jó útra...

 

 Ha már itt tartunk, mindenki ismerte a hegyen ezeket a kocsikat ,hemzsegtek budán. Nagyon könnyű volt felisnerni őket :

 

Általában viszonylag nagy motor, ronda szín, alapfelszereltség, lemattult fény,minimum hárman ültek bennük ,rosszul öltözött, konfekciókabátos ,vagy csehszlovák bőrjakós ,  tipikus fáradt nyomingerek,szedvicset majszolva. (A DÖGKESELYŰ c.   -szerintem négy Oscar-díjas - rendőrei pont ilyenek.)

 

 Általában pesten nem látható, szokatlan vidéki táblákat csereberéltek,gyakran a típusnál jóval öregebb. 

 

 PL: KY.GA. DH, KL,GM. DB .  Golf GTI (bordó),VW SCIROCCO (Drapp,arany,)  UNO TURBO ,KC-s ,RENAULT 5 GT TURBO,KI-s,stb.                                                    

 

  Volt még három E30-as 320i (bordó,szilvakék,fűzöld ,jó rondák) ez utobbi redszámaira emlékszem, GB-43-85, DB-07-49.

 

 AJ -69-73.  W124 230e  Fekete. 1986.08.    '90 aug-tól ACN,ACR.    Egy ismerősöm vett egyet ezek közül. '94 nyarán lettek leadva.                                                                   

 

 A pufajkás Hornt láttam '89 nyár körül. Biztos,hogy ő volt mert először azt hittem, hogy valamelyik kádercsemete elkötötte otthonról a szolgálati merdzsót. Aztán láttam,hogy szó sincs gyerekcsínyről,nem más ,mint a törpe ÁVH-s tekeri a volánt. Később még többször láttam.Szeretett vezetni .Tudott is. Autót...

 

 

AJ-70-00.  BMW520i E28.  1986.08                                                                                   

 

  Nagyon jól felszerelt. Akkor még egyetlen BMW a kormányban. Medgyessy Péter pénzügyminiszter-helyettesi,majd miniszteri szolgálati autója volt. 1987-88 ban,minden reggel ott dekkolt a Stromfeld  Aurél úti ház elött. Én MARHA,meg egy szimpatikus úriembernek tartottam...                                                                     

 

AL-13-73.  BMW 730i E32. FEKETE. 1989.03.                                                               

 

 

Kádár Béla ,az Antall  (szegény,ritka tehetségtelen politikus volt,azt hitte,hogy küzd a kommunizmus ellen,közben döngölte az utat Gyurcsány-féle privatizátoroknak.) kormány első gazdasági miniszterének kocsija.A Mátonhegyi úton állt reggelente, 1990-91-ben. Később ACR. (Az új táblák már nem izgattak, elvétve jegyeztem  csak meg, na meg már addira ki is nöttem ebből.)

 

Szintén ismertem olyat aki vett ebből a sorzatból,az1993-mas leadásoknál.

 

 

 TI-00-11.  MERCEDES-BENZ 240 D FEHÉR  1981.

 

 Végül egy olyasvalaki ,aki komcsi létére, egy vasszigorú, szálfaegyenes , és  komoly devizát termelő vezető volt . Ő , HORVÁT EDE, a" VÖRÖS BÁRÓ", a RÁBA- MVG egykori vezére .   1980-tól csak minisztertől felfelé használhattak a vezetők Mercedest. .   

 Amikor le kellett adnia  a vállalati 350sel-t saját, pénzén vette a TI-s fehéret,mondván, ő nem fogja Volgával fogadni a nyugati vállalatvezetőket...

 

Később már változott a helyzet. 1989 februárban új kocsi érkezett : AL-13-92 BMW 750 ÍL Highline!!!  '92.02.-től CYZ-589.De ezt má ő nem érte meg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!