Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Először Tatra T57-re tippeltem, de nem az. Én a hatvanas évek elejétől "emlékszem", akkor már Skoda Tudorok, EMW-k voltak a Pobedák, Warszawák, Volgák mellett.
Ha bedobsz még egy-két olajos képet, biztos lesz hozzá sztorim.
Most ismétlik az MTV-ben az Olaj, olaj, olaj c. sorozatot, még van belőle két rész. Ha valaki megtalálja az archívumban érdemes megnézni. Az alkotók, akik teljesen outsiderek nagyon jól fogták meg a magyarországi olajbányászat történetét. Annyiban nekem is sok újat adott, hogy bizonyos történések hátterét megvilágította számomra. Amiben benne éltem, de nem tudtam akkor, mi miért történik.
Ilyen nehéz lenne, vagy ennyire érdektelen? :( Tehát: CH 59-52, JA 28-54, mindketten ugyanabban a filmben szerepeltek, az egyikük Volga, a társa pedig Wartburg, további segítségnek itt egy rendszámos kép :)
Na, nálam EZ minden idők legütősebb autó-motor címlapfotója :))) (mióta olvasom a topicot, picikét sajnálom, hogy eccer úri jókedvemben odaadtam a teljes am gyűjteményemet egy haveromnak. Sajna nem volt komplett az anyag, papírbegyűjtésből mentettem ki még általánosban, amennyit bírtam. Benne volt ez a szám is.)
Az olajos településeken, Bázakerettyén, Lovásziban, de még az én falumban Gellénházán is magasabbak voltak a jövedelmek és ennek megfelelően az életszínvonal is, mint az ország más részében. Nagyapám a MAORT-tól 200 pengő fixet kapott, de a háború után is a negyedéves prémiuma 3-4000 forint volt. A házakat pedig még az amerikaiak építtették, mérnöklakások voltak. De építtettek strandfürdőt, munkáslakásokat, éttermet, kultúrházat is. Gellénházán 1952-ben találtak olajat, másnap itt volt Rákosi. Megkérdezte az üzemvezetőt, a nemrég elhunyt, mindenki által nagyra becsült, 1956 után halálra ítélt Buda Ernőt, mire van szükség. Ő közölte, hogy ipartelepre, készenléti lakótelepre és terepjáró autókra. - Mégis milyen autókra gondol? - kérdezett újra Rákosi. Mivel Ernő bácsi jobbára a Macket, a Dodge-t és a Jeepet ismerte, lévén ő intézte évekig a németek által elhurcolt MAORT-javak hazaszállítását Németországból, mindjárt mondta, amerikait. Rákosi így válaszolt: - Mein liebe Kind, soviel Geld haben wir nicht! (Kedves gyermekem, annyi pénzünk nincs) Szerencsére azért Tatrára volt, én pl. egy 111-essel költöztem ide 10 hónapos koromban. Akkor még akkora volt a sár, hogy a Tatra az ablak alá állt és a bútorokat azon keresztül pakolták be a lakásba. A rendszámára nem emlékszem :)
Hát ahogyan azt a Lovászban készült képet elnézem, szerintem 20x-os fejlettségi szinten állt az országunk, mint jelenleg, szép új házak, nyolchengeres autó, csinos nők... Mi kellhet még? :)