Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

semmigond Creative Commons License 2008.05.12 0 0 425
qualitaet Creative Commons License 2008.05.11 0 0 424

      BMW-táblák. Az egykori családi,saját, és ismerettségi kör beli autókon kívűl, többnyire csak azok a példányok maradtak meg az emlékezetemben, amelyek felszereltségük,kivitelük,vagy koruk,(első,utolsó,stb) miatt érdekesek voltak már régen is.

 

 

 

 

  IV-58-37 520 1973.01. Piros. Tuomásom szerint a legelső E12 volt idehaza.

 

  UB-15-25 520i 1973.03 Középkék.

  UF-12-23  525 1973.06. Fehér

  UN-10-65 525 1974.10   Narancs. Jobbkormányos 

UY-98-79  320   1975.10    Középkék .A LEGELSŐ 3-AS .

ZB-00-12   316   75.12   Citromsárga

ZT-68-84  733i   77.09    Szürke met     A LEGELSŐ 7-ES.

ZX-82-86 316    78.02.  Citromsárga

PB-56-17  728   78.04    Világoszöld-met. '93-tól DNM-054, vagy 354?

PE-25-75   320/6 78.08  Pisztácia, 87-körül fehér , komplett ALPINA-optik

PI-94-28   728    78.10.   Kakaó-met.

PN-98-91  728    79.05.   Világoskék-met.

PZ-94-99   323i   80.03    Világoszöld-met.  AZ ELSŐ ILYEN MOTORÚ,MOD.FRISSÍTETT.

TH-97-73   728i   80.12     Szürke met.

TI-36-92   320/6 81.01     Ciklámen-met.

TO-37-84  518    81.08     Fehér              AZ ELSŐ E-28-as

TR-95-82   728   78.06 , tábla :81.09

TR-96-10   323i   81.09.

TR-99-44   518    81.09.   Fehér

TS-94-35  316     81.11.   Fehér

TV-55-72  520i     82.01.  Arany-met

TZ-95-57  528i  82.03. Világoskék-met  Bőrön kívűl az összes extra,sportváltó,M-spoil

KA-68-51  520i   82.05.  Világoskék-met.

XX-97-38  528i   82.05..  Világoszöld-met.'85-től GK-13-92  '91-TŐL talán BZN.

KB-65-77  528i   82.07. Ciklámen- met.  Szintén full, bőr nélkül

KB-65-80  520i   82.07.  Arany-met.

KB-68-81  318i   82.07.  Szürkészöld-met.

KB-82-74 323i 82.10 Fehér.(ekkor KE,ment,valamiértKB lett.A LEGELSŐ MAGYAR E30!

KE-03-75   318i   82.10.   Piros

KE-97-02    520i   82.11.  Piros

KE-97-04    520i   82.11.  Sötétkék.  '92 nov.-tól talán  DCR?

KF-96-90    520i   83.01.   Világoskék-met . 90-től ANP-482?

KH-96-81    316   83.04.   Bordó-met.

KH-96-93    318i  83.04    Bronz-met.    '88-Júliustól TT-39-89.

KH-98-71    518   83.04    Bordó-met.

KJ-85-21     320i  83.05    Bronz-met.

KJ-95-26      528i 83.05    Grafit-met.

KJ-98-11      520i 83.05.   Sötétkék-met

KO-03- 02    735i 82.05    Szürkészöld-met  A tábla:83.07.

 

 

HOLNAP...

 

 

Előzmény: motorkami (408)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.11 0 0 423
Ebben a videóban 1987-es magyar sztárokat láthatunk, akiknek 99%-a szoci autóval érkezik, de pl. Erdős Péterné (alias Csepregi Éva :) már akkor is nyugati kocsival nyomta :D
Előzmény: qualitaet (421)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.11 0 0 422
Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés.

Pont ezért értékesek a hozzászólásaid.
Mert van bennük kortörténelem is. (Én le is mentettem őket :)
Ha csak felsorolnál adatokat, száraz, és uncsi lenne.
Előzmény: qualitaet (421)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.11 0 2 421

    

 Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés. Ennek pofonegyszerű az oka.

  A régi rendszámok régi járművekre emlékeztetnek. Ezek pedig, a múlt tárgyai és mint ilyenek , megélt  időszakokra,eseményekhez ,élményekhez köthetők. Az oldimerezés is csak felerészt műszaki hobby. Vastagon ÉRZELMI!. Amikor azt mondjuk egy olditmerre : " HÚÚ ,HA EZ BESZÉLNI TUDNA!!" Nyilván nem azt kérdeznénk ,miért melegszik a víz,vagy fogy az oil, hanem, hogy ekkor vagy akkor mi, no meg hogy volt.

 

 

   ISMERT EMBEREK.  

 

    Az első  helyen  számomra természetesen PÁGER ANTAL SZÍNMŰVÉSZ ÚR áll.       

 

 Az Ő villája majdnem a szomszédban állt. Személyesen is ismerhettem, Édesapámmal jó viszonyban volt. ( biztos jókat politizálnak odafönn,nyugodjanak békében! ).Gyakran  küldte át velem fater a kibaszott nehéz ruszki akkutöltöltőt, majd' leszakadt a kezem. Fogása az nem volt, a borotvaéles, sorjázatlan csiptetők meg véresre vágták alábam. Anti bácsi meg igazi úriemberként mindig személyesen hozta vissza , hasonló kínok közt.  (Arra meg krisztálytiszán emlékszem , hogy úgy káromkodott emiatt mint a záporeső. Mórózus öregúr volt, de a kölykökkel annál kedvesebb.)                                                                                                                    

 

Az első ami megmaradt ,egy IO-s piros FIAT 128. A szám homályba vész,meg nem is izgatott. A következő már tiszta, pontosan emlékszem :                                       

 

     ZN-02-00  LADA 1500 1977 tavasz.                                                   

                                                                                                                                       Hófehér, még a kocka króvmvéggel a kipufogón , de már fekete szellőzőkkel.

 

  Tóni Bá' mint említettem , egy igazi úriember volt ,de volt egy nem túl lovagias szokása : Amikor hazajött, percekig tartó, folyamatos dudálással jelezte hogy,megérkezett. Ő soha,semmilyen körümények közt nem volt hajlandó kiszállni. Képes volt kivárni, amig kicsoszog a már bőven 70-feletti neje, és nyitja a kaput, meg a garage-t.  Hacsak a fiatalabb családtagok nem voltak odahaza. Az ezeröcsi érces dudáját  meg utcákkal arrébb is hallani lehetett.)                                                                            

 

 GJ-80-00. LADA  2107   korallpiros.    1985.05.                                                  

 

 Az ídős aktor  87 évesen is vezetett. 1986 12.30-án temették.

 

 

 ZU-60-13.   MERCEDES 350SE 1977 .09. Vajszinű.           

 

Az omegás KÓBOR JÁNOS kocsija volt  .Érdekessége,hogy kéziváltós, ami ritka dolog a V8-asoknál.  MECKY  szülei a  Mártonvölgy utcában laktak.  

Gyakran jött látogatóba. Korai példány, mert nem volt az ajtókápitban "emelkedés ". Nyílván használtan hozhatták be. Kb öt évig szúrta ezzel. Néha meg a (gyerekszemmel is rendkívül csinos!)  

felesége autójával jött.                             

 

Ami akkor egy - ZK-35-64 -es,  '77 eleji korallpiros ezeröcsi volt.                                      

 

 ZU-56-58. VOLVO 244 GLE   1977.09  Ezüst ,amerikai kivitel,oldalt helyzetjelzőkkel.   

 

Ezzel, a szintén OMEGÁS, MOLNÁR GYÖRGY járt 80-84 között. Egyszer ,mintha a Pressert is láttam volna hasonlóban.                                                                      

 

Ha már LGT..                                                                                                                

 

1980 tavasza lehetett. A suli kertjében futkároztunk, amikor egy látásból ismerős verda állt meg a kerítésnél. A vezető kiszállt, felnyitotta a géptetőt ,matatott valamit, ment pár métert,majd megismételte a műveletsort. Majd ismét. Ekkor a vele utazó,torzomborz ,meglehetősen gyatra,viharvert spinkót ültette a volán mögé,ő meg hangos instrukciókat osztogatva szerelt tovább.                                                  

Ekkor mi  -gyáva,szégyenlős szarjankók módjára - ,vagy öten, különböző fák mögé bújva,egymás után szólongattuk: "INDIÁN! ,INDIÁN!, IN-DI-ÁÁÁÁN !!!                    

 

Annak ellenére, hogy a kreténkedésünk a lehető legrosszabbkor jött, ő nevetve szerelt tovább.  Miután megunta , visszazavarta a bőrt a jobb 1-re, és intett nekünk egy utolsót.  Kövér gáz, váltáskor egy nyikkanás , olajpamacs a krómos kockakipufogóból, és KARÁCSONY JÁNOS az LGT szimpatikus gitárosa, az UY-04-82  

rendszámú szintén korallszínű ,75-ös évjáratú,1500-ös ZSIGULIval (mert ez még az volt)  elporolt...

Sokszor láttam még előtte, utánna is.

 

BÁSTHY LAJOS  (a fiatalabbak nyílván nem emlékeznek rá) nagy színészvolt. Szintén színész (de alig ismert) özvegye Zolnay Zsuzsa , a KE-14-82 frsz-ú, '82 novemberi tűzpiros 1500 S-el közlekedett.

 

 

DC-77-76. BMW 320 i 1986.08. fehér.                                                          

 

 TEMESVÁRI ANDREA, akkoriban befutó teniszcsillag járt ezzel edzeni a normafához.

 

 

GJ-98-52   MERCEDES 280SE W 126 1985.06.

 

KABOS LÁSZLÓ alias "KISKABOS" cirkulált ezzel a vadiúj, gyönyörű, impozáns , hófehér hintóval orbán téri lakása és a város közt.  ( Ami BMW-nk is új volt, de ez Merci meglehetősen korszerű ,ritka dolog volt  akkoriban. Kiváltképp magyar táblával...)

 Viccen kívül: ha a Horn úgy nézett ki a volánnál,mint egy gyerek, itt azt hihettem, hogy TÁDÉ vezeti az S-klassét a MAZSOLÁBÓL,csak rőt hajjal.

 

 

TORDY GÉZA egy sötétkék E30-as  BMW 318i-vel jákált.Szintén GJ-s. Arra lakott Ő is.

 

KV-72-43. BMW 323i 1984.03. fekete.                                                                           

 

 KESJÁR CSABA,  fiatalon elhunyt ,tehetséges, autóversenyző. Futólag ismertem, szórakozóhelyekről. 1987 decemberében egy jót versenyeztünk a Vártól a Magistral discóig. Motortljesítményünk egyezett. Gondolom nem kérdés, melyikünk ért előbb a Gerlóczy utcába...  Akkor beszéltem vele utoljára.

 

GK-23-37 BMW 318i 1985.08. fehér                                                                               

 

DEMJÉN RÓZSI tulajdonát képezte új korától -jó pár évig-  ez a csont alapfelszereltségü példány.

 

 

PS-22-22  LADA 1600 1979.08. piros.                                                                   

 

 A "POGÁNY MADONNA" c. filmben tolatott el vele CSÖPI.

Ez az ízlésesen hevített ezerhatos a valóságban is BÚJTOR ISTVÁN-é volt.

Többször is láttam anno füreden. '84 tavaszán már egy KS-es ,1.6-os SIERRÁVAL motorozott. A számokat nem jegyeztem meg,mert már akkor sem tartottam túl sokra a típust.

 

 

KS-15-53  BMW 320i E30 1983.12. világoskék-met.

 

Ezzel a szépen extrázott, darabbal SZINETÁR MIKLÓS -hoz erősen hasonló embert láttam gyakran a hegyen. A  rendező úrnak elég jellegzetes pacekja van,de mindig csak távolról láttam,vagy parkolt. Nem 100%...

 

 

 1986 nyarán, a szállodában ahol életem első nyári munkáját abszolváltam , (mint megfogadtam,konkrét helyeket ,neveket nem említenék, tekintettel a privát emberekre,akik  -hozzám hasonlóan-  nem kívánnak a neten szerepelni. Akik ismertek,az más.Nekik vállalni kell.) , gyakran használta a medencét ,és egy          PT-32-15 frsz.-ú  1200-as LADÁval jött,  HAUMANN PÉTER.  Közvetlen afférunk nem volt, de igencsak hosszú és kanyargós pályafutásom során,azóta sem találkoztam egy ilyen öntelt,  felfuvalkodott, büdös paraszt, hólyaggal.   Folyton háborgott, oktatgatta a személyzetet. Neki mindent szabadott,de  "Ő " leszarta a többi vendéget , hangoskodott, fröcskölt az idóta fiával együtt. A köszönést az egész família legfejjebb a színpadról ismerte.                                                                                           

 

 

Ennek az izgága majomnak a szöges ellentéte volt, SINKÓ LÁSZLÓ szinművész úr   

 (SIR ANTHONY HOPKINS, néha JACK NICHOLSON.) magyar hagja. Ő egy KJ-s, narancssárga ,'83-as évjáratú SKODÁVAL jött úszni.

 

 

 A normális és szimpatikus vendégek listáját  tarkította még a '86 nyarán szerelmespárt alkotó

 ZALATNAY SAROLTA -CHRUDINÁK ALAJOS duó. (  Cini már akkor is szeretett pucérkodni. Amikor ledobta a ruháit a medence szélén ,nem igazán az jutott eszembe ,hogy kiszaladjak a reterátra rejszolni... és hol volt még a 2001-es Playboy?!  Pfúj! ALI egy elég sármos fickó volt még annak idején, fene az ízlését...)

 

ZALATNAYNAK akkor még szépen futott a szekere, egy GB-s, 1984 augusztusi 

MERCEDES 190 E-vel járt.

 

CHRUDINÁK a Magyar Televízió bilikék, 1981-körüli  AI-23-39- ES 1600-os LADÁ-ját koptatta.

 

Következik : BMW-táblák.

 

 

 

 

 

Előzmény: motorkami (413)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 0 420
FO 08-42 HON-051 rakodógép, Nagykapornak, 80-as években












FE 18-98 Dutra Frak rakodógép, Sármellék vasútállomás, 70-es évek vége











FH 21-35 Dutra dömper, Zalaegerszeg, 70-es évek
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.11 0 1 419

Siófok börze:

 

Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.11 0 0 418
Nincs ott biz'a.
A képen valóban a régi megyeháza (levéltár) van.
Inaskoromban még javítottam, akkor mondták, hogy Volga.
1 felújításba én is beszállnék némi izommunkával :-)))
Előzmény: motorkami (414)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 1 417
Azért néhány rendszámmal is gyarapítom még a gyűjteményt:

SC 24-11 TV Tudor a 70-es évek elejéről, a kép Zalaegerszegen készült












IR 17-40 apám Zsigulija Zalacsányban, 1972 augusztusában érkezett, még ma is megvan, bár néhány éve ki lett vonva a forgalomból












IX 12-37 még egy kép a családi fotóalbumból, sógorom Skodája












TC 76-61 Wartburg 1980 körül valahol az Alföldön (a Lada rendszáma az eredeti képen sem olvasható rendesen)
haflinger Creative Commons License 2008.05.11 0 0 416
Biztos, hogy Zalaegerszegen készült a kép, ugyanis én készítettem :-) Még pár kép a felvonulásról, sajnos ezeken nincs rendszámos jármű, de talán ennyi OFF elmegy hangulatfestő elemként :-))
Előzmény: motorkami (413)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.10 0 0 415

 

  Annak ellenére ,hogy az elvtársaknak mindent szabadott, általában  a normál for-

  galom ritmusában közlekedtek .viszonylag kultúráltan.   A mai KISZ-esek, szirénával puttyogó ,vilamossínen poroló, ködlámpázó, mindenkit leszorító , visszataszító tolakodása szóba sem jöhetett.

 

 1989 előtt megkülönböztető jelzést csak csíkos rendőrségi felvezető autókon

 haszálhattak,általában azt is csak konvojban.

 

  Az egyik ilyen darab : RA-70-98  ,     350 SEL.                                                     

 

 1977. 02.02.-án állt szolgálatba,azt követően,hogy a kerepesi  úti laktanyában,  barbár kezek ,a legtrehányabb szakmunkás-tanonc gányolását is alulmúló módon a kék csíkokat , és a RENDŐRSÉG feliratot szó szerint rápingálták. Tele van kék festékköddel az egész autó,  (hűtő,szervócsövek.zsanérok,  oszlopok ,(BELÜL IS!!!),kéderek,szőnyegek,  -még az A-oszlop borításra is jutott -, hogy a csomagtartóját és az adó-vevő meg a szirénakapcsoló miatt széttrenkolt kesztyűtartóról  ne is beszélJÜNK! Több mint 30 év után is tisztán látszik. Tették ezt egy akkor 50000

márkás,új autóval...Ha nem a saját szememmel látom,nem hiszem el. Förtelem!!!

 

Hősünk ma egy kecskemét melletti LPG-beszerelő kisiparos tulajdonában van , aki anno természetesen nem átallotta  azonnal átalakítani gázüzemüre, ( Szegény pára!  Nem sejthette , hogy a fakabátok stupekolása még  a csak egy állomás lejtőn!!! )  Eme szetségtörő beavatkozás következménye nem maradt el.  Az egyik dugattyú kilyukadt (gondolom a szar keverék, meg tökéletlen égés miatt.) A tulaj persze az első telefonbeszélgetés alkalmával , csak hegerfejtömítés-hibáról beszélt.  ( Elfelejtettem leírni, hogy meg szerettük volna venni és a komplett,IGAZI  restaurálás után csíkosra festve visszaalakítani, eredeti táblát legyártani ,felcsavarozni. Osz't utánna ácsoroghatott volna az idők végezetéig Közlekedési Múzeumban ,na meg  oldie-rendezvényeken.  No, picsába...)   Amikor megnéztük, rögtön látható volt , nem hiába szedték szét az egész motort mint majom a zsebórát.  Összerakni persze már nem tudták...  Eközben végig azt hajtogatta, hogy ő micsoda szakember. Próbáltunk vele egyezkedni, -  mint ahogy előttünk vagy tucatnyian - , pár éves kiskocsi árát ajánlva. Ő meg csak ismételgette, hogy neki a pénz nem számit.(EZ A LEGÉGŐBB!) ,meg hogy eszmei érték, stb.  Csak tudnám ,HA EKKORA RAJ ,hogy lehet olyan PITLÁK,hogy gázzal megy.  Az eszmei értékkel meg tisztában vagyok, mert egy ilyen darabhoz méltó restaurálás 15000 euro és a csillagos ég között mozgott volna. Ő ellenben biztos,hogy nincs tisztában az értékkel. Mert másképp nem baszta volna be a hengerfejeket az ülések mögé a hibátlan velúrszőnyegekre, úgy,hogy a kardánalagúnál ki is lyukadt. Kár érte, mert a karosszéria viszonylag  töretlen ,jó restaurálási alap. (van kép a neten.a címre nem emlékszem ,de a Google-n ,350sel beütéssel megtalálható.) Ez több mint egy éve volt,nem tudom,hogy megvan-e még, de már nem is érdekel.)                            

 

 A pályafutásáról annyit ,hogy 1986.12.09.-én DF-es táblával szerelt le az állománytól,  '91- ben  BFN-008 -as táblát kapott, ezzel vonatta ki a forgalomból a " szakember"...

 

 AH-76-34. BMW 728. 1978.   TŰZOLTÓSÁG

 

  A  derék lánglovagok  egyetlen komoly személyautója volt akkortájt . "Igazi"  piros -fehér csíkokkal, szirénával ,villogóval feszített a komolyabb balhéknál . Egy régebben magas beosztású tüzoltó masélte anno ,hogy ők is használtan kapták. Delikvensünkről csak annyit tudni,hogy  sötét belügyi múlttal rendelkezett. A szakmai berkekben csak" kukkosok" -nak nevezett  állambiztonsági szolgálat (III/III) egyik figyelőautója volt. 1984- körül tért  csak jó útra...

 

 Ha már itt tartunk, mindenki ismerte a hegyen ezeket a kocsikat ,hemzsegtek budán. Nagyon könnyű volt felisnerni őket :

 

Általában viszonylag nagy motor, ronda szín, alapfelszereltség, lemattult fény,minimum hárman ültek bennük ,rosszul öltözött, konfekciókabátos ,vagy csehszlovák bőrjakós ,  tipikus fáradt nyomingerek,szedvicset majszolva. (A DÖGKESELYŰ c.   -szerintem négy Oscar-díjas - rendőrei pont ilyenek.)

 

 Általában pesten nem látható, szokatlan vidéki táblákat csereberéltek,gyakran a típusnál jóval öregebb. 

 

 PL: KY.GA. DH, KL,GM. DB .  Golf GTI (bordó),VW SCIROCCO (Drapp,arany,)  UNO TURBO ,KC-s ,RENAULT 5 GT TURBO,KI-s,stb.                                                    

 

  Volt még három E30-as 320i (bordó,szilvakék,fűzöld ,jó rondák) ez utobbi redszámaira emlékszem, GB-43-85, DB-07-49.

 

 AJ -69-73.  W124 230e  Fekete. 1986.08.    '90 aug-tól ACN,ACR.    Egy ismerősöm vett egyet ezek közül. '94 nyarán lettek leadva.                                                                   

 

 A pufajkás Hornt láttam '89 nyár körül. Biztos,hogy ő volt mert először azt hittem, hogy valamelyik kádercsemete elkötötte otthonról a szolgálati merdzsót. Aztán láttam,hogy szó sincs gyerekcsínyről,nem más ,mint a törpe ÁVH-s tekeri a volánt. Később még többször láttam.Szeretett vezetni .Tudott is. Autót...

 

 

AJ-70-00.  BMW520i E28.  1986.08                                                                                   

 

  Nagyon jól felszerelt. Akkor még egyetlen BMW a kormányban. Medgyessy Péter pénzügyminiszter-helyettesi,majd miniszteri szolgálati autója volt. 1987-88 ban,minden reggel ott dekkolt a Stromfeld  Aurél úti ház elött. Én MARHA,meg egy szimpatikus úriembernek tartottam...                                                                     

 

AL-13-73.  BMW 730i E32. FEKETE. 1989.03.                                                               

 

 

Kádár Béla ,az Antall  (szegény,ritka tehetségtelen politikus volt,azt hitte,hogy küzd a kommunizmus ellen,közben döngölte az utat Gyurcsány-féle privatizátoroknak.) kormány első gazdasági miniszterének kocsija.A Mátonhegyi úton állt reggelente, 1990-91-ben. Később ACR. (Az új táblák már nem izgattak, elvétve jegyeztem  csak meg, na meg már addira ki is nöttem ebből.)

 

Szintén ismertem olyat aki vett ebből a sorzatból,az1993-mas leadásoknál.

 

 

 TI-00-11.  MERCEDES-BENZ 240 D FEHÉR  1981.

 

 Végül egy olyasvalaki ,aki komcsi létére, egy vasszigorú, szálfaegyenes , és  komoly devizát termelő vezető volt . Ő , HORVÁT EDE, a" VÖRÖS BÁRÓ", a RÁBA- MVG egykori vezére .   1980-tól csak minisztertől felfelé használhattak a vezetők Mercedest. .   

 Amikor le kellett adnia  a vállalati 350sel-t saját, pénzén vette a TI-s fehéret,mondván, ő nem fogja Volgával fogadni a nyugati vállalatvezetőket...

 

Később már változott a helyzet. 1989 februárban új kocsi érkezett : AL-13-92 BMW 750 ÍL Highline!!!  '92.02.-től CYZ-589.De ezt má ő nem érte meg...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 414
A Köztársaság úti óvodából? Nincs már ott? B.L. barátunk ötlete volt, hogy fel kellene újítani.
Amúgy én is Nysa-nak tudtam, de végül is ez is, az is Pobeda származék.
Előzmény: Dorka 57 (411)
motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 413
Más forrásból úgy tudtam, hogy ez a sétabuszos kép Kaposváron készült, de ha jól megnézem, tényleg mintha a régi egerszegi városháza lenne a háttérben.
Előzmény: haflinger (407)
yenoee Creative Commons License 2008.05.10 0 0 412
Lebilincselő!!! Folytasd, légy szíves. :)
Előzmény: qualitaet (404)
Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 411
Elfelejtettem: Volga M21 alapokra épült, nem Nysa
Dorka 57 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 410
De hova lett az óvoda kertjéből a busz???
Előzmény: haflinger (407)
semmigond Creative Commons License 2008.05.10 0 1 409
motorkami Creative Commons License 2008.05.10 0 0 408
Ezért a kommentért már megárte topikot nyitani...
Előzmény: qualitaet (404)
haflinger Creative Commons License 2008.05.10 0 0 407
GA 70-01 Nysa fődarabokból épített városnéző-busz Zalaegerszegen a 70-es évek elején













CK 83-36 Polonez az Autoservice-79 kiállításon
















GD 72-79 IK-553 1980 körül
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.09 0 0 406
Érdekes összefoglaló, folytasd még, ha lehet!
Előzmény: qualitaet (404)
antenn Creative Commons License 2008.05.09 0 0 405
CB-41-86 Skoda Felicia világoskék, Sasadon egy kertben áll.
qualitaet Creative Commons License 2008.05.09 0 0 404

 

Sziasztok! Életemben nem írtam semmilyen hozzászólást soha,de ebben a témában rengeteg az emlék,pontos időpontokkal és helyszínekkel. (Egyrészt ritkán olvasok fórumokat, másrészről türelmem sincs, harmadjára olyan,mint a lányokkal az sms : sosem ér véget. Nem válaszolni viszont bunkóság...

Még óvodás is alig voltam ,amikor a betűket  már mind ismertem. Ez kizárolag a rendszámoknak volt köszönhető, a jó memóriámnak,no meg az az érdeklődésemnek, ami általában a BKV-ra, BMW- kre,(apukám akkoriban vette az elsőt )Cyklon kompresszorra ,Mercikre, no meg Nohabokra ,Szergejekre, és a Malév gépekre korlátozódott.  (szárszói nyarak,fater útjai miatt gyakori lógás a reptéren,hacsak nem utaztam én is.) Aki átélt hasonlót, tudja miről beszélek,minimum libabőrös lesz,hacsak sírva nem fakad ...

Felsorolásom nem lesz rövid, bármily hietetlen, tegnap éjszaka, fejből, órákon át , emlékezetből gyűjtöttem össze, a Fórum véletlen olvasása után. A család,rokonok, barátokaz akkori környéken lakó,vagy megforduló ismert vagy ismeretlen emberek számomra érdekes autói. A  lista lehet, hogy egy kicsit túl "elit" de engem csak ezek a márkák, ezen belül is,a(a mieinkhez hasonló ) jobban felszerelt ,vagy elsőként bekerült darabok izgattak. Egy Ferrari, Bentley,vagy bármilyen drága kocsi ( Kivéve POROLÓ, vagy OT!!) manapság pont annyira hoz lázba mint egy ezerkettes, vagy egy Dacia. Magyarul : enyhén szólva sehogy...  Dacára annak,hogy tízenhét éves korom óta (kis kivétellel,-126 500sel, Audi s8-) csak  BMW-m (5-6 éve már ez is műanyag szar! ) volt, ( felesleges  hurrogni, a szüleim érdeme!!!)  egy jókötésű, szigorúan originál ,(bratyómnak vó't anno saját, faternak szolgálati.) ezeröcsi ,  vagy ezerhatos még mindig megdobogtatja a szívem.  ( Ez, a  dobhártyaszaggató Tupoljev- visítás ,az IL 18- moraj, meg a  levegőremegtető, alapjárati Szergej-dübörgés, csodálatos és egyedüli  jó szovjet dolgok!  A többi : ízléstelenség, hanyagság,,stílustalaság, igényteleség, tömény bűz, pfújj!) A BKV -busz mánián szerintem meg akkoriban a kölykök nagy része átesett. Legalábbis a 2-es busz környékén.

Tehát úgy érzem nem vagyok sznob.  Különösebben nincs kedvem bemutatkozni sem,   nem jelölöm meg melyik autó a családé,baráté, utálok szerepelni.  Nem kívánom hallgatni a baráti vagy égő jópofaságokat. Az írás a táblákról szól,nem rólam, a bevezetőt is csak a téma , és a régi idők átéléséért írtam.

 

A lista kövtkező módon oszlik:   - Állami autók                                          

 

  (legkevésbé sem politikai okokból, -anyámékat igencsak megcupákolták a vörösök- ,szimpátiáról szó nincs,( bár a mai rablóbandához ,meg a kerregő,erőszakos, ködlámpázó,nyomulós,TDI-k hez képest, ártalmatlan, egyszerű, kezelhető, tahók voltak legalább minimális  hazaszeszeretettel,és némi eleganciával. (Tiszta város,W108,116,126),  inkább ABC-sorrend, S- Klasse tekintély.                                  

 --

 

AF-53-35-     Mercedes  280s W116.  1974 karácsonya.Dobogókőn  kirádultunkunk, anyukám mesélte,hogy kb 100 méterre Kádár és Mariska sétáltak,egy kíberrel a háttérben. A parkolóban egy csíkos és egy fekete volga állt ,a mercivel együtt.Ennek a tábláját még a bátyám jegyezte meg,ez az egy, ami nem saját kútfő. Én csak a mercire emlékszem homályosan, ötévesen a többit még leszartam Csermanekestül, vologyástul.  Ami érdekesebb, hogy ugyanezen  táblával tíz(!) évvel később gyakran áldogállt egy ugyanilyen  darab a külügy elött ,a Bem  rakparton. Nem volt az ajtókárpiton az úgynevezett "emelkedés". A 116-os jellegzetessége az elölről hátrafelé  emelkedő ív az ajtókárpiton. A korai ,nagyon vén példányok közt ritkán elő-  elő fordul. Akkoriban 3-5 év után általában leadták a kocsikat, a táblák cserélgetése meg ugye rutinfeladat lehetett .Viszont 84

-ben már rég az AJ futott, AF-et évek óta nem lehetett látni.Én hülye, mit összetöprengtem egy ilyen baromságon...                                                                    

 

 -  AI-0911   280s.    Markója Imre igazságügyminiszter két utcára lakott tőlünk, a nem messze lévő katonai lakótelep tövében. 79-84-ig nyomta a fekete 280s-sel, gyakran vitte a kislányát, -AKI AZ ELSŐ PUNKOK(!)  egyike volt - suliba a jó öreg 116-os .   Tanú rá az egész Arany J. Iskola a sashegyen , amint kiszáll a tarajával a merciből.  Amúgy normális kiscsaj volt,aranyos pofival. Fölöttem járt.Később nagylökhárítós ,123-as ,230e-be ültek át. A tábla maradt...                                                                   

 

 

 - AI-09-14. 280se.  Köpeczi Béla kulturális miniszter autója.Ő akadémikus volt, egy viszonylag szimpatikus öregúr, nem az a tipikus csinovnyik. Igy az autója is egyedüli a kományban. 280 SE,ÉS KÉKMETÁL! Tehát einspritzer,és nem lakkfekete! 84-85 körül...                     

 

 

 

 

- AH-25-78 . 350 sel .  Losonczi Pál az Elnöki Tanács elnöke. (jókat röhögtünk már ezen akkortájt is...  Bár a Tsz Elnökök Tsz Elnöke egyszerű, tufa ábrázatával még a ártalmatlanabbak közé tartozott,

  a resztálinista ,Brezsnyevsegg-nyaló ,Moszkvába jelentgető Biszku-Gáspár-Apró

ávós trióhoz képest.Ha másért nem,mert erre is alkalmatlan lett volna. Állítólag annyira buta volt,hogy mindenfajta mozgalmi múlt nélkül libbent a barcsi tsz éléről az elnöki élére. Viszont Pálunk az életben egy szerfelett szívélyes parasztember volt. 

 

Az alábbi storyt az akkori osztálytársam nagymamája mesélte nekünk. Én a becsületszavamat adom, (képzelem,micsoda garancia!) hogy szóról-szóra azt

mondom amit a deklasszált nagyi mondott anno. Rendszerhűségéről annnyit, hogy a tanácsköztársasági vérengzésben majdnem megerőszakolták,47'-ben meg egy ruhagyáruk füstölt el gépestül.    Szóval  a nagyi szokásos sétáját rótta a kutyával a Meredek utcában. Nagyjából  egyszerre értek a Losonczi háza elé,az éppen érkező mercivel. A pilóta kipattant ,és nyitotta az ajtót, az izgága ,neveletlen boxernek  - aki imádta az autózást-   több se kellett már ,ugrott is. Állítólag már két lábbal bent volt ,amikor az Elnök elvtárs kezdett volna kifelé tápászkodni...Nagyi meg a Pali közös erővel tessékelték ki a kretén ebet , (imádom a kutyát, de ez tényleg egy  idióta fasz volt.) miközben vigyorova paskolgatta a kutyát. Egy-két alkalommal még utánna összefutottak.Losonczi állítólag napszaknak mefeleően előre köszönt... 

 Nos, vissza a verdákhoz.  Eme lánglelkű államférfit én csak látásból ismertem.

(bánja kánya) Erre 1977 szeptemberében került sor .A már említett AH-25-78-as 350sel volt akkoriban a járműve.Ezzel a kocsival '81 júniusában láttam utoljára. Szeptemberben az iskolából hazamenet láttam ismét. A verda már egy  380 sel volt ,AI-23-77-es táblával. Ez volt az első magyar rendszámú 126-os amit láttam.

88 karácsony körül találkoztam egy ipsével,akinek volt egy LL-95-21  rendszámú ugyanilyen verdája. Természetesen kapásból rávágta, 

  -ahogy ez minden fekete merci- 

 

 

tulajtól már megszokott- hogy ez a Kádár  volt kocsija.  Végül is ez 25%-ban igaz is lehetett, mert ekkortájt már csak a Kádár-Lázár-Losonczi triónak dukált V8-as ,és hosszú kivitel.Valamint +1 protokoll célra, vagy arra az esetre,ha valamelyik törik,vagy fekve marad.

 

-AJ-64-43. (a 43-ban nem vagyok egészen biztos) BMW 735iL. A fehérterrorral riogató Grósz autója.Azé ,aki  azt mondta,szakít a kádári  múlttal, (mintha nem neki köszönhetne mindent..) A kocsi tehát NEM 750IL,  és nem ő kapta ajándékba, hanem a magyar állam, a közhiedelemmel ellentétben. 1987.decemberi, 90-ben  ACR-174.-es táblát kapott.

 

 

 

Elfáradtam, holnap folytatom. Ismert emberek, BMW,Merci,egyéb érdekes táblák...

 

motorkami Creative Commons License 2008.05.08 0 0 403
Bocs, most látom, hogy Lada.
Előzmény: motorkami (402)
motorkami Creative Commons License 2008.05.08 0 0 402
És a fényes autó Volga volt?
Előzmény: Nézelödő (400)
antenn Creative Commons License 2008.05.08 0 0 401
CZ-69-49 valami régi fehér VW kombi, az utcán áll. Körülötte mindig áll néhány Bogár.
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.08 0 0 400
Ezek a múltkor kimaradtak :
SK 66 57 ARO 320/D , ' 83 06 27 . Magánszemély .
AS 31 08 UAZ 469B , ' 86 03 03 . Földhivatal Dabas .

Ha már a ( volt ) honvédségi autóknál tartunk :
AL 72 21 , AL 72 22 , AL 72 23 LADA 2105 . Mind három volt HM fényes autó volt ' 90 őszéig a Polgári Védelem Országos Parancsnokságán . Csak miután átszervezés után a PV átkerült akkoriban a BM alá , ezek a kocsik is mentek velük , és igy átrendszámozták őket .
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.08 0 0 399
ON-62-46 Pannónia T1
lassújel Creative Commons License 2008.05.07 0 0 398

Wartburg-hegyek Dunakesziről, a kilencvenes évek elejéről:

ZX-21-78 Wartburg Toursit, halványzöld 1992: COM-451
TS-77-68 Wartburg 353W, sárga 1994: EIX-251 (ezt még két éve is láttam mozogni
ZY-13-66 Wartburg Tourist fehér elbontva 1994-95 körül
ZN-76-61 Wartburg 353 W, barna 1993: DJA-789 (króm dísztárcsák, folyamatosan garázsban tartott, gyönyörű darab volt)
ZM-79-16 Wartburg 353 W, fehér elbontva:1992. Ez azért is érdekes gép, mert a szétbontás után a közeli szemétdombra került szétvágva, ahol az öcsémmel "összeállítottuk" . Kicsit csálén állt, a homlokfala az azóta már szétbontott CU-75-15 eleje lett.:) Pár héttel később tűz volt a dombon és a Varnyú is elégett.
KP-89-52 Tourist 1995: DCR-540 (2007-ig még megvolt, utolsó vizsga érv. 2002-ig)
trilex Creative Commons License 2008.05.07 0 0 397
zárt az is, amit a múltkor írtam:
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.07 0 0 396

Ezt antenn Barkas-os tupikjában leltem:

GLASZLO válasz | megnéz | könyvjelző 2007.03.08 07:47:01 © (19)


Jó reggelt!

Az alábbi lista a 80-as évekből, illetve a 90-es évek legelejéről származik. Sajnos anno nem jegyeztem fel, hogy pontosan milyen típusúak voltak, de szerintem mindegyik zárt felépítményű volt:

HA 46-04
HA 46-18
HA 46-48
HA 46-51
HA 46-58
HA 46-74
HA 46-75

HB 11-14
HB 14-38
HB 20-87
HB 20-94
HB 20-96
HB 21-02
HB 21-05
HB 21-17
HB 21-24
HB 21-25
HB 21-28
HB 21-33
HB 21-46
HB 21-54
HB 21-56
HB 21-98
HB 22-30
HB 22-51
HB 23-07
HB 23-44
HB 23-70
HB 24-13
HB 24-23
HB 24-25
HB 24-35
HB 24-42
HB 24-73
HB 24-98
HB 29-09
HB 30-15
HB 30-26
HB 30-57
HB 30-67
HB 30-69
HB 30-73
HB 31-01
HB 31-05
HB 31-08
HB 31-16
HB 31-22
HB 31-43
HB 31-53
HB 31-67

HI 02-53
HI 02-54
HI 02-56

HR 27-15
HR 51-50
HR 80-13
HR 80-87
HR 81-15
HR 81-56
HR 81-80
HR 97-06
HR 97-09
HR 97-15
HR 97-20
HR 97-23
HR 97-31
HR 97-32
HR 97-37
HR 97-45
HR 97-46
HR 97-49
HR 97-58
HR 97-62
HR 97-63
HR 97-78
HR 97-86
HR 97-88
HR 98-00
HR 98-04
HR 98-29
HR 98-50

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!