Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76576
A matrózlány témájja... :-)
smith Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76575
20? Nem vagy te túl optimpista? :-)

Éljenek a hajómotor szívűek!

Éljenek!
Előzmény: Törölt nick (76573)
smith Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76574
Jóvan, megjött a matekos. :-)

Öt és fél.

Merthogy:
A hajó átadási és névadó ünnepsége 2003. június 20-án Fonyódon volt.

Az annyi mint hány üzemóra?

És azért mert kicsit füstöl, korszerűbb.

Ezt elmagyarnád részleteiben? Ha nagyon füstöl, akkor mégkorszerűbb? Vagyhogy?

Nem kell külön gépész hozzá,

Nem. Az tényleg nem . Elég egy telefonszám.

könnyebb vele a manöver, és a kormáynzása is könnyebb. Ez a jövő

MOTORról beszélünk, nem hajóról.

És igen. Vannak, akik szerint az a jövő, hogy a hajókba is rakjunk kamionmotort, nem érdekes, ha hangos, büdös, és füstöl. Érteni se kell hozzá, mert majd jön a garanciális szervíz.
(Érdekes, de a tavon egyetlen hajóstól sem hallottam ezt a szemléletet, ez valami partibetegség lehet...)
Meg hát egyáltalában, dobjunk ki mindent, ami régi. Akkor is, ha konkrétan semmi baja. Ha tönkremegy, úgyse lesz gazdaságos javítani, veszünk helyette másikat.
Aztán felejtsük el, hogy egy hajó csühög, pöfög, zakatol, (...kürtöl...), mert hát az nem korszerű.
De azért a prospektusokban nevezzük továbbra is nosztalgiaflottának, igaz, mert azt eszi a túrista..!
Előzmény: BDCSNY (76571)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76573
A katerpisa 20 év múlva rég a kukában lesz. Ez a jövő!
Éljenek a hajómotor szívűek!
Előzmény: BDCSNY (76571)
zjakabfi Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76572

Én is nagyon jól éreztem magam a Kelénen, reméljük jövőre többet fogunk vele utazni menetrendiben.

A 3 hajó ünnepélyes búcsúja Füreden (Kelén,Csongor,Keszthely) pedig megható volt és örökké emlékezetes marad. Köszönjük a résztvevőknek, a hajósoknak, az ötlet kiötlőinek és a szervezőknek! 2009 tavaszán találkozunk ugyanott!

Előzmény: smith (76570)
BDCSNY Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76571

Öt szezon van a gépeiben...

Tévedés, 6!

És azért mert kicsit füstöl, korszerűbb. Nem kell külön gépész hozzá, könnyebb vele a manöver, és a kormáynzása is könnyebb. Ez a jövő!

Előzmény: smith (76570)
smith Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76570
Amiért a sakált, meg úgy általában a rendes hajómotort díjazom. (Már a hangélményen túl, persze!)
Ez a pöff a második indítása. Az elsőnek volt egy egészen halvány kékes árnyalata. Mire megvolt a manőver, gyakorlatilag nem volt füst a kémény felett. 28 éves főgép.
Előző nap a FONYÓD hosszas gépmelegítés után is kékes füsttel állt a beszállítóhoz. Öt szezon van a gépeiben...
tom sawyer Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76569
Lehet hogy hülyeség, de szerintem a hely kihasználás. Nem gyakori henger elrendezés. Én régebben egy három hengeresről találtam képet. A motoros szakirodalom W-nek nevezi.
Előzmény: tehtube (76545)
kaucsukdániel Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76568

Néhány éve Amsterdamban volt valami vitorláshajó-parádé. Ennek alkalmából egy ilyen NS motorvonat egyik motorkocsijának csináltak egy kamu homlokrészt a másik végére is.  Aztán  ezt hajókáztatták ott. Az esemény elmúltával pedig szépen szolgálatba állt a helyreállított jármű.

Így néz ki az említett motorvonat.

 

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/IRM/8201-8281/8216Hengelo.jpg

 

(JBöbének: A hollandi nemzeti szinek hasonlítanak a mienkéhez.) 

 

A folyamhajózás villamosítására tényleg volt próbálkozás a Teltowkanalon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bleriot_svk (76566)
Kurdeejay Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76567
Egy kis videó az AMADEUS modellemről
bleriot_svk Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76566

Szia!

 

Elárulnád, hogy mit látunk??

 

Ugyanis:

 

1 éve annak, hogy volt itt a fórumon egy nemtudommilyennickű okostóbiás, aki azzal állította be nap mint nap a vérnyomásomat - unkat, hogy gyakorta hangoztatta a folyamhajózás vllamosításának lényegét. Pl. arra emlékszem pontosan mikor valakit kioktatott, hogy a számítástechnikában az adatok milyen sebességet érnek el átvitelkor, mi meg még mindig a 2 Km/ó-ás folyami szállítási sebességet védjük.... 

 

Nosza, teljesülni látszik a vágya, úgy látszik, lesz villanyhajó, mert ennek a járgánynak már csak a felső vezeték hiányzik .

 

 

Előzmény: dabo1 (76550)
pocza_sz Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76565

Szia!

:D:D Az első felét sértésnek veszem :D:D:D a második felét meg elismerésnek. :D:D

Ezek a saját fényképeim egy Canon PowerShot A95 ös géppel. Örülök, hogy tetszenek a képek, igyekszem a legtöbbet kihozni a helyzetből és a gépből, de a 3x optikai zoomos kompakt gépnek vannak határai, de megteszem ami tőlem telik. Most is megyek mindjárt Vallettaba, mert hat órakor kihajózik (remélhetőleg kicsit előbb) a vita és még naplemente előtt le tudom fényképezni.

További szép délutánt! Helo.

 

Előzmény: BDCSNY (76564)
BDCSNY Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76564
Ezeket Te más Fórumról/honlapról szeded le, vagy önálló képek? Mert nagyon jók!
Előzmény: pocza_sz (76563)
pocza_sz Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76563

Sziasztok!

Ma az AIDAvitaban (is) gyönyörködhet(t)ünk az AIDA Cruisestól. Port of registry: Genova

 

AIDAvita

AIDAvita

mindenhol AIDA
Előzmény: pocza_sz (74405)
zjakabfi Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76562
Inkább pálinkára, mi?:)
Előzmény: JBöbe (76561)
JBöbe Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76561

Elkéstem. Bár a sörre amúgy se hajtottam!   : )

Előzmény: - Fefi - (76559)
JBöbe Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76560

Most, hogy így mondod, nagyítás nélkül magyar lobogónak nézem...  : )

 

2-3 évvel ezelőtt már volt itt egy nagyon hasonló kép. Akkor (emlékeim szerint) egy holland lobogójú másik hajó és egy portugál nagyvitorlás is volt a képen.

 

Elképzelhető Hollandia?

 

Előzmény: dabo1 (76555)
- Fefi - Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76559
Próbáld itt ! :-)
Előzmény: dabo1 (76555)
- Fefi - Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76558

Elismerésem! :-)

(Honnét tucc te ilyeket...?! Ügyes vagy!)

Előzmény: tehtube (76551)
- Fefi - Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76557

A fölső képen, az a ké kecske miféle, valami szajnai tolocska-rendező-mentő-ügyeskedő?

(Amúgy, takaros kis "jószág") :-)

Előzmény: Una Vestrum (76519)
tehtube Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76556
Nagyon IKEÁS a színhasználat. (ja Ukrajna is :-)
Előzmény: dabo1 (76555)
dabo1 Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76555

Nem hangzik annak, én is valami hasonlóra tippelnék (hacsak nem pénzes vasútfanatikusok játékszere), de semmi további infót nem tudok. A képet egy kollégámtól kaptam, valami vicclapon bukkant rá.

Talán a kocsiszekrény festéséből lehet kiindulni, esetleg az oldalán található logo-ból. Aki ki tudja kockázni a felcsavarodott lobogót, az nyert és vendégem egy sörre, a többi kíváncsi végigböngészheti első körben mondjuk az európai vasúttársaságok honlapjait:-)

Előzmény: zjakabfi (76552)
- Fefi - Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76554
Nnnna...!  :-)
Előzmény: Z. Z. (76514)
- Fefi - Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76553

Köszi!

(Csak most jött vissza a necces, két nap után. :-(((  )

Előzmény: pocza_sz (76511)
zjakabfi Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76552

Lehet, hogy hülyeség, de megkérdezem.

Ez egy olyan villamos, vagy (gyors)vasút, amit egy szakaszon vízen továbbítanak hajóval? Hol van ez?

Előzmény: dabo1 (76550)
tehtube Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76551

Ok, vettem a 'fárdatságot', utánanéztem a szobor+hajónak:

 

"Stremeny Géza alkotása azt a pillanatot ábrázolja, amikor az első magyar miniszterelnök Bécsbe érkezik a Dunán, hogy az uralkodóval szentesíttesse az 1848. évi áprilisi törvényeket. Batthyány egyik kezében a törvényeket tartalmazó tekercset tartja, míg oldalán a kard jelzi, hogy ő volt az magyar honvédség megalapítója is. Az egykori miniszterelnök alakja egy stilizált hajón áll. A hajó a művész szándéka szerint a helyzet törékenységét is kifejezi, Batthyánynak azt a történelmi szerepét, amelyben a jog eszközeivel próbált egyensúlyozni a két szembenálló oldal, az udvar és a polgári forradalom képviselői között. A hajó orrán a Batthyány-címer madara, egy pelikán ül, s maga a címer is látható a hajón"

 

Komplett cikk itt

Előzmény: tehtube (76549)
dabo1 Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76550
tehtube Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76549

Hmmmm..., ebben lehet valami :-)))

De akkor is, minek mászott oda? Ha a másixakállas kollégájáról volna szó, egyből érteném.

Előzmény: chinez (76548)
chinez Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76548

Látod látod, ha be üzentél volna protekcióval megnézheted te is.  :-)

Mister odrad merészebb volt mint te és már párszor körbe járta a DEBRECENT.

 

Szerintem azért áll egy hajó orr-ban/on a gróf úr, mert a többi része hiányzik a hajónak.  :-)

Előzmény: tehtube (76523)
dabo1 Creative Commons License 2008.10.28 0 0 76547

Ma reggel valamivel 3/4 8 előtt a Matthias Rex megkezdte a szárnyasok elpakolását. Ha nem számítjuk a már rég bent lévő Bíbic akárhányat, az első fecske az egyik Sólyom volt. Hmmm...szándékolt képzavar...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!