Merthogy: A hajó átadási és névadó ünnepsége 2003. június 20-án Fonyódon volt.
Az annyi mint hány üzemóra?
És azért mert kicsit füstöl, korszerűbb.
Ezt elmagyarnád részleteiben? Ha nagyon füstöl, akkor mégkorszerűbb? Vagyhogy?
Nem kell külön gépész hozzá,
Nem. Az tényleg nem . Elég egy telefonszám.
könnyebb vele a manöver, és a kormáynzása is könnyebb. Ez a jövő
MOTORról beszélünk, nem hajóról.
És igen. Vannak, akik szerint az a jövő, hogy a hajókba is rakjunk kamionmotort, nem érdekes, ha hangos, büdös, és füstöl. Érteni se kell hozzá, mert majd jön a garanciális szervíz. (Érdekes, de a tavon egyetlen hajóstól sem hallottam ezt a szemléletet, ez valami partibetegség lehet...) Meg hát egyáltalában, dobjunk ki mindent, ami régi. Akkor is, ha konkrétan semmi baja. Ha tönkremegy, úgyse lesz gazdaságos javítani, veszünk helyette másikat. Aztán felejtsük el, hogy egy hajó csühög, pöfög, zakatol, (...kürtöl...), mert hát az nem korszerű. De azért a prospektusokban nevezzük továbbra is nosztalgiaflottának, igaz, mert azt eszi a túrista..!
Én is nagyon jól éreztem magam a Kelénen, reméljük jövőre többet fogunk vele utazni menetrendiben.
A 3 hajó ünnepélyes búcsúja Füreden (Kelén,Csongor,Keszthely) pedig megható volt és örökké emlékezetes marad. Köszönjük a résztvevőknek, a hajósoknak, az ötlet kiötlőinek és a szervezőknek! 2009 tavaszán találkozunk ugyanott!
Amiért a sakált, meg úgy általában a rendes hajómotort díjazom. (Már a hangélményen túl, persze!) Ez a pöff a második indítása. Az elsőnek volt egy egészen halvány kékes árnyalata. Mire megvolt a manőver, gyakorlatilag nem volt füst a kémény felett. 28 éves főgép. Előző nap a FONYÓD hosszas gépmelegítés után is kékes füsttel állt a beszállítóhoz. Öt szezon van a gépeiben...
Lehet hogy hülyeség, de szerintem a hely kihasználás. Nem gyakori henger elrendezés. Én régebben egy három hengeresről találtam képet. A motoros szakirodalom W-nek nevezi.
Néhány éve Amsterdamban volt valami vitorláshajó-parádé. Ennek alkalmából egy ilyen NS motorvonat egyik motorkocsijának csináltak egy kamu homlokrészt a másik végére is. Aztán ezt hajókáztatták ott. Az esemény elmúltával pedig szépen szolgálatba állt a helyreállított jármű.
1 éve annak, hogy volt itt a fórumon egy nemtudommilyennickű okostóbiás, aki azzal állította be nap mint nap a vérnyomásomat - unkat, hogy gyakorta hangoztatta a folyamhajózás vllamosításának lényegét. Pl. arra emlékszem pontosan mikor valakit kioktatott, hogy a számítástechnikában az adatok milyen sebességet érnek el átvitelkor, mi meg még mindig a 2 Km/ó-ás folyami szállítási sebességet védjük....
Nosza, teljesülni látszik a vágya, úgy látszik, lesz villanyhajó, mert ennek a járgánynak már csak a felső vezeték hiányzik .
:D:D Az első felét sértésnek veszem :D:D:D a második felét meg elismerésnek. :D:D
Ezek a saját fényképeim egy Canon PowerShot A95 ös géppel. Örülök, hogy tetszenek a képek, igyekszem a legtöbbet kihozni a helyzetből és a gépből, de a 3x optikai zoomos kompakt gépnek vannak határai, de megteszem ami tőlem telik. Most is megyek mindjárt Vallettaba, mert hat órakor kihajózik (remélhetőleg kicsit előbb) a vita és még naplemente előtt le tudom fényképezni.
Most, hogy így mondod, nagyítás nélkül magyar lobogónak nézem... : )
2-3 évvel ezelőtt már volt itt egy nagyon hasonló kép. Akkor (emlékeim szerint) egy holland lobogójú másik hajó és egy portugál nagyvitorlás is volt a képen.
Nem hangzik annak, én is valami hasonlóra tippelnék (hacsak nem pénzes vasútfanatikusok játékszere), de semmi további infót nem tudok. A képet egy kollégámtól kaptam, valami vicclapon bukkant rá.
Talán a kocsiszekrény festéséből lehet kiindulni, esetleg az oldalán található logo-ból. Aki ki tudja kockázni a felcsavarodott lobogót, az nyert és vendégem egy sörre, a többi kíváncsi végigböngészheti első körben mondjuk az európai vasúttársaságok honlapjait:-)
Ok, vettem a 'fárdatságot', utánanéztem a szobor+hajónak:
"Stremeny Géza alkotása azt a pillanatot ábrázolja, amikor az első magyar miniszterelnök Bécsbe érkezik a Dunán, hogy az uralkodóval szentesíttesse az 1848. évi áprilisi törvényeket. Batthyány egyik kezében a törvényeket tartalmazó tekercset tartja, míg oldalán a kard jelzi, hogy ő volt az magyar honvédség megalapítója is. Az egykori miniszterelnök alakja egy stilizált hajón áll. A hajó a művész szándéka szerint a helyzet törékenységét is kifejezi, Batthyánynak azt a történelmi szerepét, amelyben a jog eszközeivel próbált egyensúlyozni a két szembenálló oldal, az udvar és a polgári forradalom képviselői között. A hajó orrán a Batthyány-címer madara, egy pelikán ül, s maga a címer is látható a hajón"
Ma reggel valamivel 3/4 8 előtt a Matthias Rex megkezdte a szárnyasok elpakolását. Ha nem számítjuk a már rég bent lévő Bíbic akárhányat, az első fecske az egyik Sólyom volt. Hmmm...szándékolt képzavar...