Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lassújel Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2204

 

Kár, hogy nem mind eredeti

Előzmény: P.stephenson (2194)
p21-feri-tb Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2203

2361-es sorozat számu:

 

Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2202
MIndenesetre ' 66 - ban már létezett a VÁM rendszám mint olyan , itt a Hollós Puchon is az van : VÁM 079 66 (?)

1


De itt pl egy másik versenyen egy másik autóval : CM 60 32

2
Előzmény: motorkami (2185)
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2201
Biztos ? :)
PF 11 98
1
Előzmény: motorkami (2182)
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2200
Ismét egy új sorozat :
1
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2199
Egy kis statisztika :
1

2
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2198
Egy ilyen pótba beneveznék!
Előzmény: FAV 20 (2196)
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2197

AM 1966 :

Személygépkocsik :

CM 73 09 , CM 66 36 , CL 40 35 , CG 82 48 , CL 72 72 , CG 94 56 , CM 24 06 , CM 18 12  Trabant 601 .

CF 45 59 , CM 34 60  Skoda Octavia .

CM 48 95 , CM 81 46 Moszkvics 408 . CF 24 57 , CE 67 34 Moszkvics 407 . CA 53 64 Moszkvics .

CM 88 95 Wartburg 312 , CG 71 98 Wartburg 311 .

CN 80 31 , CM 43 94 Simca 1000.

CA 37 89 Tatraplan .(felborult , kiégett . )

CN 42 29 Opel B Rekord .

CE 54 66 Ford Taunus M17 : Albert Flórián autója volt , eladó a használtautó telepen .

Teherautók : FC 74 51 Zil hókotró , YA 76 07 Garant , FA 17 00  Framo , YB 47 61 Csepel , SA 06 23 GAZ 51 , FC 49 29 Warszawa pickup .

Állami , vállalati : BA 65 58 Moszkvics 408 , AC 34 01 , AC 53 03 , AC 57 81 Warszawa , AC 99 61 Land Rover ( ! ) , AB 98 24 az Állami Biztositó Nysa mikróbusza .

Motorok : EC 86 72 , ER 07 24 Pannonia , EA 61 28 Zündapp 250 , KO 44 72 Danuvia .

XS 60 01 Egyedi készitésű motor utánfutó .

A bérautó helyzetről egy kis cikk :

 

1

Két rendszám : XX 10 01

 

2

 

XX 01 22

 

 

 

3
FAV 20 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2196
Ha nem látom nem hiszem el!
Előzmény: haflinger (2188)
haflinger Creative Commons License 2009.03.08 0 0 2195
Még néhány, ugyanonnan:
FE 68-70











YD 90-78













YP 30-04










XM 81-10 HK-5 pótkocsi










XA 02-87 és XI(?) 33-41
Előzmény: haflinger (2187)
P.stephenson Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2194

Rendőrmúzeum:

Mihál Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2193
Tudtommal IA se volt. Legalábbis sorrendben az első IB volt. Ki tudja miért?
Előzmény: motorkami (2192)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2192
Nem volt IJ, de nem volt CJ sem.
Előzmény: lassújel (2191)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2191

Ja és még egy dolog, amit már régóta meg akarok tudni, ha már I-s rendszámokról beszélünk.

 

Soha nem láttam IJ kombinációt. Volt ilyen egyáltalán?

 

(Egy nem hivatalos biztos: mivel már 10 éves koromban sem voltam kevésbé zakkantabb a rendszámok terén mint most, nagyanyám biciklijére papírból csináltam rendszámot. IJ-30-78):)   De valódi IJ-t akkor sem láttam egyet sem.

Előzmény: gumidani (2183)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2190

 

Tényleg így van:

 

Nagyapám Pannónia motorjának rendszáma: EM-16-91. 1970-es évek végén lopták el.

 

Később még egy Pannóniával volt kapcsolatom: EN-17-41. Ez a gép keresztapám apósáé volt Debrecenben, már akkor pusztult. Csak egyszer láttam (1988-1989) Nem tudom mi lett a sorsa.

 

1989 végén aztán sokévi várakozást követően a Merkur kiutalta a kombi négyütemi Wartburgunkat. Ez volt az EI-46-34. Pár hónappal később aztán jöttek az új rendszámok.

 

 

Egyébként a K-sokkal is hasonló a helyzet. Emlékszem az egyik általános iskolai osztálytársamék autójának KB-61-61 volt a rendszáma.  Azt hiszem kocka Lada volt a gép.

 

Időközben egy lepukkant lemezvillás Csepel 125-ös került hozzánk, rendszám nélkül Mindez 1990-ben volt. Évek múlva került csak elő véletlen a forgalmija, és a rendszáma: KB-61-41!Csak 20-al ment mellé:)   

 

 

Előzmény: gumidani (2183)
vadász2 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2189
CT-50-80 Trabant 601 Universal
RA-38-37 Lada 1200
/Robog az úthenger/
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2188
Egy kuriózum, az YC 50-79 rendszámú csuklós Csepel.
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2187
És hogy valami újat is hozzak, pár szkennelt kép régi Volán újságokból:

FG 55-07 ZIL















FI 79-67 IFA











YC 45-97 Robur












YD 81-59 Tatra











MA 24-90 és MA 37-33
haflinger Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2186
Bár járt már itt, de ha már egyszer az IR-es rendszámok kerültek szóba, akkor legyen még egy kép az öreg Zsigulinkról :-)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2185
A nem rendezett vámállapot az rendezett volt, úgy hívták, hogy vámelőjegyzésben kezelt.
Egy talán 1947-ben aláírt nemzetközi megállapodás alapján az aláíró országokban - így Magyarországon is - minden olyan gépjárművet, amely az ország területére lépett vámelőjegyzésbe vettek. Ez nem igazán tudatosult az emberekben, mivel semmilyen adminisztrációval nem járt.
Abban az esetben viszont, ha a gépjármű tartózkodása a 3 hónapot meghaladta, akkor már nyilvántartásba vették és ilyenkor kapott belföldi rendszámot, de el lehetett kerülni a belföldesítéssel járó vámfizetést. Természetesen, mikor a belföldi használat célja megszűnt, ismételten ki kellett vinni az országból.
Gondolom a Steyr-Puchot is, meg a Coopert is valami ilyen konstrukcióban hozták be. Akkor még az IR-t használták ilyen célra, később azt hiszem a szimpla Z-t. Arra emlékszem, mikor a Hungarocamion nagy tételben vitte Németországból a Mercedes teherautókat lábon Irakba, azoknak magyar Z-s rendszámuk volt.
Előzmény: gumidani (2183)
gumidani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2184

EI 13-33

EI 12-33

Előzmény: gumidani (2183)
gumidani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2183

Úgy vélem, hogy az IR rendszámok első alkalmazása (valamilyen nem rendezett vám-állapot)  csak csekély részt vehetett igénybe a számsorból. Aztán, amikor az I betűs rendszámokon volt a sor, akkor kiadták magángépkocsikra a maradékot az IR-ből.

 

Egyébként régebben a szóló nagymotorkerékpárokon volt E betűvel kezdődő rendszám. Egyre konkréten emlékszem: EJ 43-44 Pannónia kb 1963.

Azután jóval később az egész E sorozatot kiadták magán-személygépkocsikra. Kb. 1988-90 környékén. Konkrétan emlékszem az EI 13-33 Wartburgra. 

Előzmény: motorkami (2182)
motorkami Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2182
Nem volt még ilyen.
Ezzel együtt megjegyezném, hogy az a kombináció, amit kétszer adtak ki, vagy alakjában vagy színében mindig különbözött. Pl. a K-s sorozat (kismotor) négyzetes volt, majd személyautón hosszú.
Előzmény: Nézelödő (2180)
lassújel Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2181
Gödöllői fogás 2008-ból:
Nézelödő Creative Commons License 2009.03.07 0 0 2180

Az IR 01 01 - et már a ' 63 AM - ben is megtaláltam , de rosszul lehetett látni , azért nem írtam be . A Mini , amire te gondolsz szerintem , az pedig már a ' 64 - es AM ben is benne van :

 

 

1

 

 

Már rég meg akartam kérdezni , a táblázatodban van már olyan konkrét  rendszám , ami két ( régi és újabb ) járműhöz tartozott ?

Előzmény: motorkami (2175)
engé68 Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2179
Te fogalmaztad meg pontosabban, amit írni szerettem volna, hogy a lámpa csak a jéghegy csúcsa, aki ilyet elkövet, az minden bizonnyal egyéb gazemberségre is képes, lehetnek még ebben az autóban meglepik :-)
Előzmény: 504LACI (2176)
motorkami Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2178
Igen, ez működhetett jó kapcsolatokkal meg csúszópénzekkel Pesten.
Én meg Nagykanizsán félórákat vártam egy tárcsahangra, ha Pestre akartam telefonálni.
Előzmény: 504LACI (2177)
504LACI Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2177
Ez így nem igaz, a hatvanas években is volt hozzá alkatrész, meg később is. Meg kellett találni a forrást, ami nem feltétlenül hazai volt. Tudok ebből az időből osztrák alkatrész számlát mutatni. A hetvenes években sem javult az itthoni készlet, legfeljebb a Ráday utcai Autókernél bővült némileg a kínálat. Apám gyakran megfordult ott, ami meg nem volt azt behozatta kintről, vagy a Hullay Jenő úti bontóból vadászott.
Az tény, hogy olcsóbb volt megtákolni a vasat valami épp beépíthető szoci alkatrészből, de aki akart az be tudta szerezni a gyárit is.
Mi is alakítottunk át fékrendszert mert valami olcsó munkahenger majdnem jó volt, és raktunk össze akkoriban BMW motort nagypolszki csapszegekkel mert épp tizedéből megvolt mint a BMW és méretre stimmelt.
Szóval tákolások akkoriban is voltak, és külső átalakítás is, hiszen kevesen akartak kintről alkatrészt hozatni. Építettünk be Volga első lámpákat és első indexeket 1958-as Opel Rekordba, egyszerűen csak az ára miatt, a negyedébe se került mint a Bosch. De hozattunk kintről NSU 1200C-hez tömítésgarnitúrát, mert azt nem lehetett pótolni semmivel, itthon meg ma sem tudja senki a megfelelő minőségben legyártani.
Úgyhogy senki ne mondja, hogy itthon nem lehetett nyugati autóhoz alkatrészt szerezni, csak drága volt.
504LACI Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2176
Lehet innen is nézni, de ez a világ már elmúlt. Lámpák nélkül lehet hamarabb elkelne, mint így tákoltan.
Előzmény: Nézelödő (2165)
motorkami Creative Commons License 2009.03.06 0 0 2175
Ez nekem új, de így kell lennie, mert ezt a rendszámot már 1965-ben kiadták. Van ilyen rendszámmal egy Mini Cooper is ebből az évből. A többi I-s pedig csak 1971-ben jött.
Hm, mindig tanul az ember.
Előzmény: Mihál (2172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!