Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Először Tatra T57-re tippeltem, de nem az. Én a hatvanas évek elejétől "emlékszem", akkor már Skoda Tudorok, EMW-k voltak a Pobedák, Warszawák, Volgák mellett.
Ha bedobsz még egy-két olajos képet, biztos lesz hozzá sztorim.
Most ismétlik az MTV-ben az Olaj, olaj, olaj c. sorozatot, még van belőle két rész. Ha valaki megtalálja az archívumban érdemes megnézni. Az alkotók, akik teljesen outsiderek nagyon jól fogták meg a magyarországi olajbányászat történetét. Annyiban nekem is sok újat adott, hogy bizonyos történések hátterét megvilágította számomra. Amiben benne éltem, de nem tudtam akkor, mi miért történik.
Ilyen nehéz lenne, vagy ennyire érdektelen? :( Tehát: CH 59-52, JA 28-54, mindketten ugyanabban a filmben szerepeltek, az egyikük Volga, a társa pedig Wartburg, további segítségnek itt egy rendszámos kép :)
Na, nálam EZ minden idők legütősebb autó-motor címlapfotója :))) (mióta olvasom a topicot, picikét sajnálom, hogy eccer úri jókedvemben odaadtam a teljes am gyűjteményemet egy haveromnak. Sajna nem volt komplett az anyag, papírbegyűjtésből mentettem ki még általánosban, amennyit bírtam. Benne volt ez a szám is.)
Az olajos településeken, Bázakerettyén, Lovásziban, de még az én falumban Gellénházán is magasabbak voltak a jövedelmek és ennek megfelelően az életszínvonal is, mint az ország más részében. Nagyapám a MAORT-tól 200 pengő fixet kapott, de a háború után is a negyedéves prémiuma 3-4000 forint volt. A házakat pedig még az amerikaiak építtették, mérnöklakások voltak. De építtettek strandfürdőt, munkáslakásokat, éttermet, kultúrházat is. Gellénházán 1952-ben találtak olajat, másnap itt volt Rákosi. Megkérdezte az üzemvezetőt, a nemrég elhunyt, mindenki által nagyra becsült, 1956 után halálra ítélt Buda Ernőt, mire van szükség. Ő közölte, hogy ipartelepre, készenléti lakótelepre és terepjáró autókra. - Mégis milyen autókra gondol? - kérdezett újra Rákosi. Mivel Ernő bácsi jobbára a Macket, a Dodge-t és a Jeepet ismerte, lévén ő intézte évekig a németek által elhurcolt MAORT-javak hazaszállítását Németországból, mindjárt mondta, amerikait. Rákosi így válaszolt: - Mein liebe Kind, soviel Geld haben wir nicht! (Kedves gyermekem, annyi pénzünk nincs) Szerencsére azért Tatrára volt, én pl. egy 111-essel költöztem ide 10 hónapos koromban. Akkor még akkora volt a sár, hogy a Tatra az ablak alá állt és a bútorokat azon keresztül pakolták be a lakásba. A rendszámára nem emlékszem :)
Hát ahogyan azt a Lovászban készült képet elnézem, szerintem 20x-os fejlettségi szinten állt az országunk, mint jelenleg, szép új házak, nyolchengeres autó, csinos nők... Mi kellhet még? :)
nálunk a szembeszomszéd minden tavasszal átfestette(sic!) a Trabantját, mi gyerekek meg imádtuk, kész volt vele egy vasárnap alatt, ecsettel nyomta
No, és amikor 3éve mentünk be délelőtt előadásra a Kandóra (VIII.kerület), és a menza előtt "Teshvííííírék" kenték le teddyhengerrel a Ladát? Na, az is büntetett :) Ugyanők cseréltek motort is egy másik gépben zsiráf nélkül... 5-en nekiálltak, aztán hadd szóljon :))
Quatrecents-quatre! A bátyám haverjának is volt egy szürke benzines , és senki nem tudott vele váltani,a bonyolult kapcsolás miatt, azt hiszem 1-ből 2 -be ,vagy 3-ból vissza,fene sem emlékszik ,'82 nyár...
Na jó, itt van egy ami már be volt digizve. Igaz nem az én autóm, hanem Apámé, de azért emléxem rá.
Hege Tamás órásmestertől vettük Martonvásárból. Azaz cseréltük egy Moszkvics 412-re. CT-80-61 már a kör órás második szériás 404-es Diesel volt. Apu szerette, akkor Fonyódon volt nyaralónk, sokat jártunk vele. A kép is ott készült, a kissrác én lennék, a csinos lányka meg a szomszéd.
:) könnyen lehetett sárga, nálunk a szembeszomszéd minden tavasszal átfestette(sic!) a Trabantját, mi gyerekek meg imádtuk, kész volt vele egy vasárnap alatt, ecsettel nyomta sötétzöldre, hát mit mondjak... DDDD teleragadva szőrrel, porral, ahogy kell
Dehogynem ,hisz írtam ,hogy te vagy a vinnnör, vagyis Austin a szóban fogó paripa. A másikat, a CB -st még hadd fejtegessék...
Addig is két megfejtendő borzalom '75-ből. Vásárlóik nem nagyon favorizálhatták az "alkatrészellátás " c. napirendi pontot a járműválasztás alkalmával. Ráadásul eszméletlen görény mindkettő...
Esküszöm, ez a CN-83-83 -as Trabi az utolsó éveiben -azaz úgy 1984-85 körül- fakó csibesárga volt. Ugyanis ekkoriban az egyik, környékünkön járó, már akkor nyugdíjas buszvezető bácsi Trabikája volt.
Fináléként két kép , a szovjetek és az OPEL csúcspontjárol...
OFF. N.G. Felhívtam d.u. a 116-ost. Négy tulaja volt , nem H-kennz. ,magyarul nem minősített OT. (ennyiért illő lenne) Amikor rákérdeztem ,hogy volt-e fényezve ,a mandarin úgy nyilatkozott :"Áá,biztos ,hogy nem! "(sic!). Nemhogy a korábbi szervízszámlákat ,de még egy parkolási cetlit sem tud prezentálni a múltból.... Szerintem ,ha a zsebemben lett volna a harminc papír KP-ban ,és ott vagy mellettem ,valószínűleg te sem kergettél volna egy fabottal a ház körül ,hogy induljunk, de rögtön Németországba... Tartok tőle , hogy árulni fogják ezt még egy darabig. Ez az egész MOBILE-beli kínálat kísértetiesen hasonlít a TUTTI-FRUTTI PARTY-hoz. A valóságban a "fullos" kicsit más azért, mint a képek. Bár néha-néha érhet pozitív csalódás itt is ,ott is...
Kiskölyök korunkban sokszor megcsodáltuk az olajfúrósok Krazait és más csodálatos nagyvasait. Elég gyakori vendégek voltak akkoriban mindenfelé, az egész megyét alaposan körbefurkálták. Bár a mi környékünkön olajat nem igen találtak, inkább termálvizet. Aztán gimis korunkban Zalaegerszegen az Olajipari Múzeumban sokszor beleültünk a kiállított Krazba és nagyon ledöbbentünk a fafülkén és a kézzel hajtott ablaktörlőn :-) Tavaly újra megnéztem, hát nagyon le van pusztulva szegény, el is dugták rendesen :-(
Ugyanonnan ,ahol egy képen a Ceausescu vezet egy BKV-buszt .:))) Megmutatjuk azt is! Ígérem lesz minden nap Esti Mese képekben! Nagyon komoly segítőim vannak. Ali kezei hosszúak! Ha már a mesénél tartunk...Minden éjjel 2-kor megy a Duna TV-n a MAZSOLA. esküszöm , a Manócska feje S-Klasse velúr-ajtókárpittal van bevonva.
Mindig az jut róluk eszembe, amikor a seregben egy felhőszakadást a fülkében vészeltünk át, utána pedig csak a szélvédőt kihajtva tudtunk kiszabadulni, mert bedagadt a faajtaja DDDDD
Nem rossz ötlet a rejtvény szenvedjetek ti is , mint én most! A csaj kicsit "zsénscsiná" , de ha csak letérdelne mit "oben ohne", csak cigi még elmegy... '73 jan. majd pár évvel később...
Büntetőjogi felelősségem tudatában ki merem jelenteni, hogy a bilikék Trabinak CN 83-83 a rendszáma, csak le kellett butítsam a zindex szintjére :( No, és vajon hol készült a kép? :)
A "holnapi" úgyis hosszú lesz... :) Addig meg hülyülünk itt. Nehéz ezeket a kurva képeket beszúrni ,de most már megy, jönnek még,várjatok A 80 -as évek végén, évekig állt a Délinél egy piros 126-os , na az sem volt pitlák...
Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem publikus, de ne gondolj királydrámára :-) Várom a mailt. Ez a színkombináció hogy tetszik? Szerinted létezett olyan ember, aki ilyenért pénzt adott? DDD
Jómagam is úgy vettem észre, hogy MOTORKAMI csak akkor "pirított" amikor itt vitatkozni kezdtek. Nem vagyok stréber fajta ,de véleményem szerint teljesen jogosan. Amíg járművekről van szó ,szerintem jól szórakozunk. Ha nagyon privát a kérdés ,természetesen rád küldök egy mailt holnap. Ha járműves ,kérdezz bátran! Nem akarok most átlépni máshová, mert intézem a rendszámos képeket , percek kérdése... csakhát béna (ák) vagyunk.
Akkor megírom. Természetesen szabad a pálya. Engem csak az zavar, ha valaki a magánügyeit itt próbálja intézni. Úgy gondolom, azt rendezze le mindenki magánban. Ha pedig egyéb gépjárművekkel kapcsolatos "perverzióitokat" akarjátok itt kiélni, csak rajta. Az sem baj, ha van benn rendszám :) De a moderátor sem én vagyok hálistennek és nem vindikálok magamnak több jogot, mint amennyi másnak van, csak azért, mert kitaláltam egy ilyen topicot. Ha esetleg rosszallásomat fejezem ki valami miatt, az nem a topicgazda, hanem motorkami véleménye.
"Lopattam" egy-két képet én is nektek. .Próbálom N.G. -komát picit megközelíteni, Haflinger sógor mögött fényévekkel lemaradva. Ha minden igaz , nemsokára scannelik...
Az igaz, de Te nem olvasod a fórumot? :-) Le lettünk tiltva a találós kérdésekről :( Tudnál nekem egy mailt küldeni privátba, szeretnék kérdezni valamit. Ha a nevemre klikk, nyilvános a mailem. :-)
Gratulálok, ha segítségre van szükséged, szóljál, de többnyire a Pannónia topicon is segítőkészek. A hozzászólásodat át is linkeltem nekik. Az enyém 1959/3-as TLF, 8-10 éve restauráltam, azóta motorozok vele hol többet, mostanában inkább kevesebbet. Ja, és a rendszáma NB-84-94 volt oldalkocsival.
Már eddig is akartam javasolni, hogy kereszteljük át a topikot "Régi magyar rendszámok a magyar filmgyártás tükrében" vagy "Találjátok ki a filmet rendszámok alapján" címekre, de ez mostmár azt hiszem tényleg túlnő a topik keretein:-) Viszont van egy a találjátok ki hol készült a kép című ötletre egy sokkal alkalmasabb topik, ami már amúgy is megérett a tetszhalottságból való feltámasztásra: Magyarországi közlekedés RETRO
Eszembe jutott még egy lehetőség, majd eldöntitek, hogy tetszik-e a játék, Motorkami pedig megírja, hogy engedélyezi-e az off-ot. Szóval legyen a címe, "Hol készült a kép?" és rögtön itt van az első feladat:
Úgy látom itt már elkél egy kis segítség, tehát vegyük át még 1x az infókat :) CH 59-52, JA 28-54, mindketten ugyanabban a filmben szerepeltek, az egyikük Volga, a társa pedig Wartburg.
A tricotaj-okosság a hetvenes évek elején indult. Keresztanyu tudna mesélni...
A lángos is akkortájt kezdett inkább menni. Meg hát akkora gourmand nem sok lehetett köztük ,hogy ilyen paripát válasszon. Tök jó, a képen szinte mindenki a verdát nézi!
Én meg egy segg vagyok , a csuklós Ikarust "lekettőhatvanasoztam". Sajnos alig volt hozzájuk szerencsém,nyílván ez az oka. A hegyre bajosan kapaszkodtak volna fel...
OFF : N.G papa! A 116-ost mindjárt felhívom ,a tapogatódzás azért már aktuális :)
Ez a motor édesapám kollégájának s egyben igen jó barátjának az apósáé volt új korától kezdve . A nyolcvanas évek elejéig volt napi használatban , majd az évenkénti vizsgáztatás véget vetett a motorozásnak .... 25 fészer után " örököltem " meg ...
Kiváncsi vagyok egyébként rá , hogy erről az intézkedésről mi a véleményetek manapság ( t. i . 1980 - tól évenként kellett vizsgáztatni az " öreg " , talán 20 évnél idősebb gépjármüveket . ) Sok ilyen régi forgalmis jármüvel találkoztam , aminek a gazdája ' 81 - ' 82 - ig még bírta idegekkel és anyagilag , aztán feladta . Mivel ekkor sok jármű ki lett vonva a forgalomból , vagy csak egyszerüen lel lett állitva , akár hálás is lehet az utokor ezért az intézkedésért . Ugyanakkor viszont nem tudjuk , hogy mennyi végezte emiatt a MÉH - ben ....
A konkrét motor Pannonia TLF 1960 juniusi gyártás , de a forgalomba állitás időpontja november 21 volt .
Rögtön a közepébe vágok : Budapest egyik álmos külső kerülete , 1975 nyár , s mivel saját gépjármüvel nem rendelkeztem szüleim , igy a szomszédban ezen eszközökkel elégithettem ki ezirányú igényeimet . Ohh , boldogbéke idők :)
A Tudor egyébként elsősorban alkatrészforrásként szolgált a szomszéd bácsi Spartakjához ( kép és rendszám egyenlöre nincs ) , másodsorban látta el a játékautó funkcióját . Mikor már kis gyerekként is ilyenekkel játszottunk , csoda , hogy vonzanak az öreg vasak ?
Sajnos , a barátom szülei elváltak , új apuka jött , s a Tudornak mennie kellett , utolsó útját egy konténeres Ifával tette meg a vastelepig :(
Új apuka , új szelek , új autó , de a tipus maradt :
1983 március , igazi Skoda piros 105L . Új autóhoz már garázs is járt , aminek alapjába bebetonozva végezte a kis pedálos Moszkvics is ....
Ez a Skoda kevés kilóméterrel , garazsirozva vészelt át jó 20 évet , utána lett csak eladva , talán még most is szalad ....
N.G. Nem vagyok még elég liquid ,mondtam hogy majd ősz fele, meg a kinti cégügyek miatt is jönni menni kell.Nem hiszem ,hogy csengőfrászt kap az ürge, ott sem kapkodnak azért ezek után. Bár ha nagyon jó... De ha neadj' isten meglesz ,és valóban hibátlan, akkor az idő nékem(ünk) dógozik! A"fekete feliratost " is jó háromnegyed esztendeje árulják.Többek közt ezért is gyanús.
Herr(BKV-kenner)Krönert.
A "ROMÁNC", vagy egyéb dohányáru csak a "SPORTKORMÁNY"- ban volt elhelyezhető.ami ugyebár csak a 00-66-tól(1977.01) széria.Az új műsterfallal egyetemben...
Arra én is emlékszem. A tábla valahogy kiesett , de a "kisablakos" voltára igen. Azt a buszos emlékeimnél elfelejtettem leírni - nagyon lefoglaltak a "hegyi buszok" storyjai - , hogy egyszer utaztam A GA-95-87 -en is. (A legelső 260-AS csuklós) Kb '78 nyarán lehetett. A piros 7-esen szúrta és iszonyúan csodálkoztam ,hogy GA-s, háromszög van a tetején, és hogy még öregebb belül ,mint a 47-55. (aNNAK CSAK AZ ÜLÉSEI VOLTAK 556-OSAK ,ITT műszerek is. Alig akartam leszállni ,volt is vita anyámmal.
Igen , egy picit elüt. Nincs itt most a lap nálam , de a 8. oldalon tuti látszik.Meg még egy képen szintúgy. De korrekt autó ,tényleg.Inkább csak a szemem tesztelem,nem fikázom.
Hopp, a Vörösmarty térhez kapcsolódik egy rendszám is.:) GC-50-65 -a BKV egyetlenegy "négyszemű" IK260-asa a Gerbeaud előtt, amikor a 9-esnek még itt volt a végállomása.
Igen ,ezt én is olvastam a Porolókról , de rohadtul tetszett.
Tényleg szép darab ,eszemben sincs irigy , kellemetlenkedő lenni, de jól látom,hogy a VETERÁN-beli zöldnek is szinű az ajtaja? Ha valaki itt ,Te nyilván értesz hozzá
Lapítok ,mert fingom sincs a feldványt illetően. Tegnap már írtam , Anyukám egyik partnercége raktárában atomkomoly közlekedési-kiadvány/ sajtókincsek vannak. Ha van ötlet kerestetek...
Amíg ilyen csend van pici OFF: Felkerült a Mobilére egy megfelelő darab ,kék a bele ,de ha ilyen az állapot , meg a kivitel akkor már elgondolkodtató. '77.12.havi , 120 ezer km, nagyon originálnak tűnik mindene.... Én olyan béna vagyok a computerhez ,hogy fogalmam sincs hogy kell ideszúrni. Sasold majd meg ,Dottore!
A régi TURBO nagyon szép és brutális erőgép, de teljességgel használhatatlan mint általában a régi turbós erőgépek. Az ujabbak viszont nagyon jók. De a legjobb a 993 biturbo.
De nagy a csönd, egyedül én vagyok csak, akit hidegen hagy az EB? :) Próba-szerencse. megismétlem a tegnapi feladványt, hátha csak átsiklottatok felette a buszozás közben. Na szóval: CH 59-52, JA 28-54, mindketten ugyanabban a filmben szerepeltek.
Megkérnélek, moderáltassad ki a hozzászólásodat, ez a topik nem tulajdonjogi vitákról szól, hanem régi magyar rendszámokról. Az egyet nem értéseteket pedig rendezzétek le magánban. Köszönöm.
Látod, milyen egyformák a "buszos hozzávalók". Hasonlóan ,mint az én korábban taglalt emlékeimben.Ugyanúgy hegyi járat ,csak a festői zalai tájakon ,SOKOL is volt ,csak nálunk a vezetők bömböltették :) stb,stb, Pista ,Vince ,Bandi bá' ,Karcsi bá' ,láncdohány.... de már leírtam. De rég vót ,5-10 évesen........
Én iskolás koromban végigbuszoztam a teljes repertoárt. Az általános iskolába járást "fakarusszal", Csepel teherautóból kialakított iskolabusszal kezdtük. Aztán következett az Ikarus 631-es, néha 630-as. A faros már maga volt a csúcs és én máig is ezt szeretem legjobban. A váltás ideje a gimis éveimre esett, de az új, 200-as buszokat sokáig nem tudtam megkedvelni. A faros valahogy sokkal otthonosabb, kényelmesebb volt; valahogy úgy éreztem, hogy masszívabb, biztonságosabb. Pedig láttam az összehasonlító borulási próbák képeit, de a régi mégis valahogy jobban összerakottnak tűnt. Az új, felénk "panorámásnak" nevezett buszokban minden zörgött, mozgott, az ablakok úgy rezegtek, hogy attól féltünk, kiesnek :-) (aztán az idő bebizonyította, hogy a 200-as család ugyanolyan jól sikerült konstrukció volt, mint a farosok, csak mi ezt akkor még nem tudtuk :-) Való igaz, hogy a jó öreg Csepel motor elég nehezen birkózott a zalai dombokkal, de igazán kitalálhattak volna nálunk is valami "szívátültetéses" megoldást, hasonlóan a kelet-németekhez. Ott szerencsére megbecsülték a farosokat és szégyenszemre onnan kell importálnunk, hogy maradjon mutatóba. És ha már a farosról írok, akkor megemlékezek néhány szóban a Zala Volán egyik buszvezetőjéről, aki talán az utolsó zalai 66-ost hajtotta. A nevére nem emlékszem, talán Pista bácsi volt, de úgyis mindenki csak úgy ismerte: a "csikkes". Ő szemlátomást nagyon szerette a kocsiját, mindig nagyon gondozott, jó állapotú volt a busza. Szerintem ragaszkodott is hozzá, mert már szinte mindenki más új buszt kapott, csak ő járt az öreggel. Amúgy nem volt egy túl barátságos ember, mindig kiabált velünk, ha a Szokol rádiónkat "bömböltettük" a busz végében, néha ki is zárt bennünket az utazásból, a tűrhetetlen viselkedésünkért :-)
Ha adtok tippeket ,milyen kiadványt kell keresni (az "AUTÓ-MOTORON"-kívül, azt én is tudom természetesen) közlekedési témában enyhe túlzással "bármit" meg tudok nézetni. Kérem a tippeket ,és hétfőn már nézik is.
Ugye? Jóó van nem én vagyok irigy. Nem mertem elsőre ekkorát herótozni , de szerintem telibe is van fényezve. Ráadásul szemét módon. Tiszta hullám az oldala, az ajtók árnyékban a küszöbön egy közepes vizisikló is minden további nélkül elhűsölhetne a jobb oldalon, olyan csálén áll minden. A homlokfal is lehet ,hogy cserés mert ha jól emlékszem ZB-ig (75 vége) még a sűrűbb rácsozatú , magamban csak "lábtörlő-elejű"-nek becézett homlokfal volt. Most nincs itt az úság , de mintha a géptetőn lévő szellőzők sem lettek volna fehérek, amely ugyebár szintén első szériás jellegzetesség. Végül a szín is túl élénk árnyalat,még erre sem figyeltek, ilyen is csak '79-körül jött. Addig a khaki-foszöld volt. Aztán lehet ,hogy csak a nap süt tulságosan. MIcsoda egy rohadék vagyok ,remélem a tulaj nem olvassa...
Haflinger scwager! Nagyon pontosan vélekedsz a " szemétbe dobási szokásokat illetően". Szomorú ,de igazad van. Ellenben az is szomorú szerintem ,amit az ostoba újságíró firkantott szegény "PUFFOGÓÍ" ( így becéztem kicsi koromban az előttünk vánszorgó ,füstölgő FAROSOKAT) képe alá. Pontosan ez az álmodern komcsi mentalitás vezetett a majdnem teljes kipusztuláshoz.
Hát Istenem beszarok! a harmadik képen látható 630-as az enyém volt!Örök hálám Haflinger!.Amúgy jó képek.A második képen látható ik 66 azért sem lehetne az enyém mert az 1971-es volt de amúgy vicces az alata lévő szöveg.
Sajnos még mezőgazdaságilag is elég gyengécske a gyűjteményem, kb. 5-600 saját képem van csak a 70-80-as évekből. Biztos, hogy sokan vannak, akik ennél lényegesen többel rendelkeznek, csak ők nincsenek itt a fórumon. Mennyi kincs lehet a szekrényekben, padlásokon, amit az utódok lehet hogy egy laza mozdulattal fognak majd kihajítani :-(
De ha már a régi folyóiratok böngészésére adtam a fejem, akkor már repróztam is párat. Igaz, hogy a GC-39-35 rendszámú Ikarus nincs köztük, de azért talán ezek is tetszenek :-) (a képek a Volán c. újság 1972-es számaiból valók)
Éppen jókor érkeztél a ma esti feladványhoz! CH 59-52, JA 28-54 Ugyanabban a filmben szerepel mindkettő. A zöld ezeröcsi nekem is elég betegesnek tűnt, ennél SOKKAL különbek vannak akár napi használatban, itt egyedül az évjárat lehet érdekes, de mint köztudott a kor nem érdem, hanem állapot. :-)
Nézőpont kérdése. Akkor "mezőgazdaságilag" páratlan :) A metszetet is Köszönöm Szépen! N G 68 papának meg az italo-t! Csak annyit szerettem volna a VETERÁN kapcsán , hogy ha az ott szereplő zöld ezeröcsinek , ilyen pontosan tudják az előéletét ,forg. hely .pontos napját , mi a francért nem lehetett odaírni az eredeti rendszámot. (szerintem UY)
Kétstégkívül megkímélt darab ,de messze nem olyan originál. Nem vagyok profi "ladás" ez köztudott , de ennek az autónak szinte semmije nem áll rendesen.Hiányosak a díszlécek ,a többi meg úgy hullámzik ,mint az ökörhugyozás. Az géptető úgy áll ,mintha frizbiként hajította volna föl a helyére a lakatos a műhely kerítésén át... Nem is sorolom tovább. Mit össze hülyítik az embert már ebben az újságban is. A Poroló viszont hibátlan.
Pár régi zalai Ikarus, csak úgy hangulatfestőnek, mivel a rendszámuk nem olvasható. (Ez a kép nem elsősorban miattuk készült, hanem az osztálytársaim megörökítése céljából :-)
Sajnos korántsem páratlan a gyűjteményem, ezért valahogy a Cyklon kompresszor is kimaradt belőle :-( Ha pár napra felköltöznék a padlásra, valahol a régi újságokban azért biztos találnék valamit, de így első nekifutásra csak ezt találtam a Mélyépítőipari gépek c. könyvben.
Nem volt szándékos, hogy a topik indításával érzelmi viharokat váltsak ki író- és olvasó társaimból, ilyenre nem gondolhattam. De igazából örülök neki.
Sajnálom, én sem tudok segíteni. Pedig valószínű anno ültem is rajt, 6 évig buszoztam Zalaegerszegre. Süldő gimnazista korunkban egyszer heteken keresztül azt játszottuk, hogy hányan férünk el a 630-as hátsó ötös ülésén. Aztán amikor ez kényelmetlenné vált, jött a kiszorítósdi, öten ültek rajt, bevágódott a hatodik, a másik öt meg próbálta kiszorítani. Egy alkalommal a sarokban ülő betámasztott a sarokablaknak és mivel a másik oldalról jött az ellenerő, menetközben az íves üvegdarab eltávozott a helyéről. Persze a buszsofőr tudta kik voltak a tettesek, hisz mindennap ott ültünk hátul, be is vasalt tőlünk 67 forintot a károkozásért. Aztán ezt a 630-as Ikaruszt váltotta le egy ilyen Bözsi, ami egy klasszissal finomabb gép volt.
Ebben sajna nem tudok segíteni, nagyvasakban kevésbé vagyok otthon, Zala meg elég messze innen(Bp). Viszont itt van még két betű- három szám, no és a kép hangulata sem rossz, szerintem EE 184, Mercedes
Hogy korrekt legyek: három lentebbi képet <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9020005" target="_blank">ebben a topikban</a>, pontosabban <a href="http://forum.index.hu/EditArticle/ReplayEditArticle?a=75291710&t=9020005" target="_blank">itt találtam.</a>
Annyit segítek hogy ex zala volános gép aminek a rendszáma GC-vel kezdődik. Ui:valakinek nincs képe erről a buszról fénykorában Engé vagy Motorkami esetleg?.
Nem játszom a fontos csávót , de annyi dolog van a fejemben az elmúlt öt évben ,hogy sorra elfelejtek dolgokat. A többiek által felsoroltakat is mind láttam , de olyan hülye lettem e tekintetben ,hogy minden csak utólag ugrik be.
Erre a filmre viszont tökéletesen emlékszem ,ahogy Halász Jutka szúrja a makulátlan, korai Barkáccsal. Micsoda élet ,és utcaképek! A reptéri jelenetekről nem is beszélve. Mint tujuk nem vagyok kicsit sem komcsi ,de BUDAPEST VIRÁGKORA 1960-72-ig volt.
FERIHEGY1-től mindig könnybe lábadok (ez kicsit családi is,meg hát a számtalan gyöngyszem-találkozórótktól . Soha, sehol másutt nem volt hasonló hely, ahol egyszerre ennyi "minket érdeklő" dolog legyen egy térben és időben. Képzteljétek ,ha még lett volna egy vonatállomás is odaépítve NOHABBAL, SERGIO-val, meennnyyapicsába...!!!!), lettlégyen az bármilyen képi forma.
Te meg össze akarsz velem veszni?!! Nem FÉLSZ? A legfájóbb pontjaimat rugdalod? Muszáj az ITALO -t emlegetni ,szenvedjek még a BMW-s emléketől is , ami kb TÍZSZERESE A LEÍRTAKNAK. Nem fájdította eleget MOTORKAMI a szívemet ,amikor megnyitotta e topicot? Kb 3 hete vagy fuldoklok a röhögéstől, vagy telesírom a kispárnám a nosztalgiától....
Na,pár órára mennem kell. Még OFF: Gondolom , nincs köztünk olyan akinek nem hever az éjjeliszekrényén a VETERÁN. Valamit majd esete mondanék...
Itt egyébiránt nem félrebeszéltem, a "Nápolyt látni, és..." című filmre gondoltam, amiben Halász Jutka és Bujtor István házaspárt alakított, és a művésznő Barkassal nyomta az ipart a Fősped színeiben :)
Milyet üt a régi tábla! Képzelem ,milyet csajozhatott a töpszli digó kujon a kép készültét követő görbe éjszaka, a RENDEZ -VOUS discóban! És MICSODA ZENÉKRE !!! (Tudod, ami előtt a TU-s 123-as porladozott...)
Elnyomom a cigarettám ,és úgy éljek, felkutatom egy ismerős számát. Neki valamilyen rokona a főnökök egyike volt a Boldizsár utcában ,a '60-70-es években. Csak tud valamit...
Nem tudom, mekkora segítség a két színész neve, akik ezen járműveket vezették a szóban forgó filmekben.:) Támpontként tehát: Zenthe Feri bácsi és Bujtor István.
JÓ,renden.! Tényleg a "kisablakos" múmia-VOLVO... Egy parkolóban keirngenek, ilyesmi rémlik... Anno,kiskoromban láttam csak ,amikor először nyomták a TV-ben '77-körül ,aztán még egyszer ,vagy 25 éve.Ezért nem ugrott be rögtön. Biztos VJ-VK-VM-es öreg tábla...
Van itthon is szép állapotú 6.9. Épp a múlt hónapban járt nálunk egy forgalomból kivonás végett. Természetesen nem eladó. Rendelési hely egyébként Dubai. A tulaj nagy MB gyűjtő, jó fej.
Köszönjük! "Cserébe" egy rossz hír. A barátom ki akarta venni az ODEON-ból , hogy megnézze "táblaszempontból" ismét. Az volt a válasz: tönkrement a VHS-szalag, ez az egy vót' nincs másik ,nem is lesz. Fasza kis ország.
He-he, többet nézegettem már, mint a pornóújságokat a wc-n 13 évesen! A 190' picit erős ,no nem az erőátvitel ,hanem a hyropneumatik miatt. Tudod , ha az odaszarik : ING -GATYA! Meg a feketére festett felirat is kicsit gyanús...
Igen ,köszi ! De a relatív jók ugyanúgy fennt vannak itt is, ott is. A helvét lap kínálata is siralmas, gány radlauf chromosok, okádék csillagfelnivel. Állítólag Franciaországban (délen,természetesen) van egy kettő, vagy MC-ban. Csak meghal valami öreg playboy arrafelé ,oszt' kicsavarjuk a marakodó örökösök kezéből "pitiért"...:)))
Neem! Köszi! OFF: A 116- osra előmelegített a helyed ,don't worry!
Nem egyszerű eset egyébként ,ha egyben lesz a horroristic-vételár. Akkor sem, mert a kevés km-esek közt ritka a velour ,és én azt imádom. A bőr ezekben újonnan is olyan ronda ,mint egy müncheni, elfenbein ,123-as taxi palacsintává ült székei. A klímaautomatikástól is undorodom ,mert amerikaias.(meg beszarik) A kék velúr sem jó ,mert kiszívta a nap már pár évesen is. A sötétszürke bél az álmok netovábbja , de ha a fehér hollót ütöm be, több a találat a Mobile-n. A beige gyakori ,igaz, hogy meglátszik rajta a rüh ,de fura mód időtálló.
Ha meg nem 6.9-es, fennál a veszélye az MB-texnek, amitől írtózom,ráadásul folyton a napközis abroszra emlékeztet,a műbör széle még visszataszítóbb. A sima 450-nél vagy lejjebb, fennáll a veszélye a hátsó fejtámlák hiányának ami ennél a modellnél akkora szentségtörés, hogy hasonlatom sincs...Végül'77-78-as évjáratúnál nemigen szeretnék idősebbet ,mert az igazán szép ,teljes faborítást akkortól szerelték. Nem vagyok válogatós ,de jó ideje gyűjtök rá, nincs kompromisszum.
A másik tippem a Keménykalap és Krumpliorr-ban (vagy egy másik akkoriban készített gyerekfilmben?) szereplő ajtók nélküli Barkas lett volna, amellyel a tolvajok közlekednek :) Ez meg egy 'talált' kép, úgy láttam még nem volt: (remélem sikerül)
Úgy kellett volna helyesen írnod, verhetetlenek VAGYUNK :-) És ebbe bele kell értsem a többi kollégát is, gondoljunk csak Herr Krönert legutóbbi megfejtésére, szerintem komoly eredmény volt A logikát illetőleg pedig igazad van, volt rá példa egy esetben, de semmiképpen nem akartam/ok lemaradni a W116-ról :-)
Az autó az sajnos elmúlt már. De valóban egy német Tatra 57/b volt. Valamikor a 70-es évekban alakult háztáji munkagéppé a balatonfelvidéken. A rendszám és a forgalmi van csak meg.
Herr Haflinger! A (kétségkívül páratlan!) gyűjteményedben nincsen véletlenül egy CYKLON KOMMPRESSZOR (lehetőleg első szériás ,zsalugáteres hátú) kép? Az egyik legnagyobb kisgyermekkori szerelmek egyike , vót story azokkal is. Tudom ,hogy nem kimondottan mezőgazdasági ,de hátha...
No és arra emlékszik-e valaki (netán őriz hasonló okmányt) , hogy '81-82-ben szinte az összes, a Hungária körúton (BRFK) kiadott (import gj., átrendszámozott, stb) , ill. friss hatósági bejegyzést kapó forgalmi engedélyekben a"szervet" képiselendő,
"VAJDICS LÁSZLÓNÉ FŐELŐADÓ" feliratú jókora pöcsét és szignó díszelgett.
Ide vág az emlék : én 1982 márciusában láttam zöld forgalmit először.
Igen, a műszaki vizsgáztatás 1967-ben indult. Anyám akkor kezdett el az XII. sz. AFIT újonnan épült zalaegerszegi szervizében dolgozni. Itt folytak szombat délután műszak után a vizsgáztatások. Fékpad nem volt, a kerekeket csúszóra kellett fékezni az udvaron, a vizsgáztató így állapította meg megfelelő-e a fékhatás. Egyszer az egyik tulaj nagyon féltette az autóját vagy csak egyszerűen balfék volt, az istenért nem tudta megcsúsztatni a gépet. A műszak végét váró afitos szerelők közül az egyik odament hozzá, szabályosan kikapta a tulajt az autóból, aztán a talán 100 méteres udvaron produkált egy 20 méteres csíkot. Megspórolt a tulajnak egy újabb vizsgát.
A DETRA jól rémlik, hogy a német Tatrát takarja? Az autó is megvan hozzá?
Motorkami, a régi vizsgarendről és forgalmikról kis adalék.
A szürke forgalmikat a Zrínyi nyomda készítette, legalábbis azokat amelyik még "GépjárÓmű Forgalmi Engedély" volt. A váltásnak még nem néztem utána, de 1969-es forgalmi már Gépjármű feliratú volt.
1959-es forgalomba helyezésű minisztériumi gépkocsi forgalmi engedélye hátul a hivatalos feljegyzések rovatnál tök üres. Egyetlen darab vizsgabejegyzés sem található. Ugyanakkor a gépjármű adólapra a következő van pecsételve: "A 292/1950. MT rendelet és a 1?9/1956? PM? (elég rosszul olvasható) alapján a címlapon írt gépjármű tulajdonos gépjárműve adómentes.
Ezen kívül a forgalmi engedélyben 1960-as keltezéssel NDK és Csehszlovákia területére érvényes nemzetközi biztosítási zöldkártya található, ezért szinte biztos, hogy a gépkocsi forgalomban volt. Viszont úgy tűnik vizsgáznia nem kellett.
Az általam birtokolt legrégebbi forgalmi engedély (sorszáma 38393 kiállítás kelte: 1958.11.03) a CA-03-45 rendszámú DETRA típusú gépkocsié ami végig magánkézben volt.
Ezen autó esetében az első pecsét hátul a hivatalos feljegyzéseknél 1967-es dátummal van, így addig nem tudom hogyan tartották nyilván a vizsga érvényességet. Azért egy korabeli -valószínüleg 1966-os- vizsgalapot sikerült beszkennelni.
Még egy érdekesség, van egy 1971-es Volga M-24 forgalmim, az Országos Vízügyi Hivatal gépkocsija volt. Hátul a következő pecsét látható: "Közületi személygépkocsi, a közúti forgalomban részt vehet"
Próbáljunk meg egy újabb feladványt. Itt azt kell tudni, hogy nem mozi, hanem tv filmről van szó, első nekifutásra ennyi, no meg persze a rendszám: CB 66-93
Nocsak ,telepátia! (pedig az ezotéria a jó csajok gyógyíthatatlan elmebaja!!) Ebben a minutumban csusszantam vissza a MOBILÉRÓL. A 450-es 116-osok mustrálása közepette pont azt tervezgettem többek közt , hogy miként büntetjük majd a partot.
Kérlek aláss'an, a "prespán" a TRABIK beceneve volt mifelénk. Úgy tudom ,hogy a DUROPLAST valamely szinonímája. De lehet ,hogy baromságot beszélek...
Ez egy tökéletes megoldás, mondtam én, hogy könnyű lesz, aki akár csak 1x is látta a filmet, egészen biztosan emlékszik rá. Na most legyen egy kevésbé könnyű: DM 92-92 ez az autó ÚJ korában lett filmsztár, segítséget nem adnék így első körben, elég jellegzetes rendszám, aki látta annak szerintem eszébe fog jutni, aki meg nem látta, annak elég nehéz lenne segíteni :)
De csak egy kicsivel előzött meg :) Azért ez nem volt szép dolog a filmesektől, hogy a rothadó kapitalizmus termékét előnyben részesítették pl. egy GAZ 67-essel szemben, vagy akár teherautó platójáról is készíthették volna a felvételeket :) A mostani feladványt még megnyerheted :)
Nézd meg a filmet újból, ilyen meleg nyári estéken üdítő szórakozás lesz, de ami a tippedet illeti, arra sajnos nemleges választ kell adjak :( Nos, akkor egy minimális segítség, a film az autónál némiképpen fiatalabb, de jóval közelebb áll a készítési ideje az autó életkorához, mint 2008-hoz
Úgy bizony! :) Már kezdtem azt hinni, meguntátok a feladványokat. Nos, akkor következzen egy könnyebb: CH 79-39, ehhez első körben nem adok segítséget sem :)
Szó se róla , nem győzöm emelgetni a sisakom a tudásod előtt. Nem olvastam ,de köszönöm ,majd mindenképp sort kerítek rá. Csak arra emlékszem ,hogy Füreden volt a díszbemutató '82.07.30-án. Nem voltam ott sajnos ,de a szórólapra tisztán emlékszem. Köszi ,bisz dánn!
Azért lassan már egy hétvége 116-osozás lesz ebből, nem csak egy nap :) Ilyen zseniális megfejtésért! :) A Dögkeselyű-t könyvben olvastad(Munkácsi Miklós -- Kihívás)? Legalább akkorát üt, mint a film.
Hú ,szpászíbá! Ez nem a Dögk. ugye , nem emlékszem Trabira... ,sőt még az is lehet, hogy valami forgatási szünet. Cserébe : Az egykettes stimmel ,de limo. (A combi táblája nem látszik.) A film címében meg nincs kérdés... ,de melegszik ,mint Skoci az M7 - en.
Bár utólagosnak látszik, még rá is fókuszál az operatőr,érzékeltetendő a tulaj privilegizált helyzetét. Szerepel még a filmben az általam már korábban taglalt , Kóbor -féle ZU-60-13-as Merci is! Mindezekre egy barátom hívta fel a figyelmemet. Én is láttam évtizedekkel ezelőtt a TV-ben. A cselekményre igen, de fura mód az autós jelenetekre csak homályosan emlékszem ,pedig akad bőséggel. Kíváló, izgalmas társadalmi dráma ,rengeteg "ko(ó)rképpel", fizikai és morális értelemben is. Kifejezetten parádés a stáblista, mind a színészek mind pedig az alkotók tekintetében. Pedig állítólag tisztán látszanak a rendszámok.
További "szereplők": IY-63-12 , ZA-14-41 ,KE-55-94, stb. (Utóbbi nagy segítség a film évjáratának bemérésében.)
Épp nemrég olvastam könyvben is.Az ecserin akadtam rá tök véletlen. Ebben egy FIAT 500-as bukkan fel C-s rendszámmal, a Lada Józsi nővére vezeti. Hogy mi az rsz, ahhoz meg kéne nézni ismét a filmet:)
A mai feladvány: CA 06-34 Típust nem írok, mert az már akár a megoldás is lehetne, segítségként annyit, hogy saját korában játszódó filmről van szó(azért a típus ritkasága is segítség). No ez egy kicsit kacifántos lett, de remélem mindenki érti a lényeget :)
Hasonlóan dokumentumértékű szerintem az "Utánam srácok!" több jelenete is, amelyeket részben a XVIII. Lakatos úton, részben pedig Miskolcon és Diósgyőrben vettek fel, na és persze ne feledkezzünk meg a film szórakoztató tartalmáról sem, sajnálom a mai gyerekeket, hogy Pokémonokon kell felnőjenek :(
itt még fiatal volt Jani bácsi, nekem egyszer vacsor a közben mesélte el a kocsi történetét.A háborút szétszerelve vészelte át a kocsi.Sajnos az öreg halála után a lehető legroszabb helyre került.( nem bontó , de ...)
Igen kicsit becsapós volt a ZD, nem tagadom. A Moszkva térben szerepelt (2000). Azóta se értem, hogy honnan szalasztották. Valószínűleg nem is az eredeti ZD-60-50-ről van szó, csak a film kedvéért tették rá a régi rszt-t, hogy 89-es hangulata legyen. Bár lehet, hogy én tévedek. Nem is bánnám:)
A CA-23-19-nek igazából nem tudom a típusát. De megvolt a megfejtés. A Keménykalap és krumpliorrban szerepelt. Sarolta volt a neve és ténylge Páger Antal vezette. Igazi kordokumentum az a pár kocka a filmből, mivel az épülő Újpalotán a Páskomliget utcában ill. a Szentmihályi úton forgattak vele 1973-ban, amikor éppen egy lakóbódés pótos Zilt üldözött. A Zil rendszáma fekete volt, de ez már nem megy fejből. Talán YD-33-02. De van egy másik Zil is a filmben.
Ugye nem vagyok egyedül ,amikor élek a gyanúperrel, hogy fényképészünk nem csak a frissen átadott útszakasz apropóján nyomta le gépén - akkor és ott - az exponáló billentyűt! (Még egyszer: A fenti sorozat egy és ugyanaz kiadvány tartalma ,mely közécscoportos óvodás koromban ,vagyis legkésőbb 1975 májusában került a kezeim közé.)
Ez egy olyan könyvből van amit '75-ben, óvodás koromban szó szerint ronggyá forgattam ,a fedele rég elveszett a címét sem tudom. Megkértem az otthoniakat ,scanneljenek. Akkoriban ezek voltak voltak az új ,vagy újszerű dolgok.. Aztán még ezek....
nos, hogy valami topikba illő is legyen, elhatároztam, hogy a saját kedvemben fogok járni ma délután, és töltök fel 2 Fiatot, ha már más nem teszi remélem, ragadós lesz a példa :)
Köszönöm szépen ,de volt faternak egy pár funky válogatás LP-je ,onnan vette át anno a testvérem a jobb számokat kazettára. Az LP is megvan valahol , de jó pár éve,tök véletlenül CD-n is összejött. Törtek is az emlékek felfelé szépen ,sorban!
A Marina? Sokak által ma már talán nem is ismert Vico Toriani kedvenc szállodája volt. Gyakran parkolt előtte egy - állítólag - speciális építésű Mercedes-szel. Persze annak nem magyar volt a rendszáma :)
és ma éjjelre az utolsó feladat, bár ez nem lesz túl könnyű falat: CB 79-92 Skoda Felicia a könnyítés annyi, hogy az autó korának megfelel a film kora is
Na ezért már megérdemled ,hogy olyan ívben kukorodjak eléd a Marina elé a W116-tal, jövő ilyenkor, (reméljük picit előbb!!!) ahogy a boldogult ZENTHE FERI'bá tette az ominózus munkagéppel '76 nyarán!!!
Tiszta szerencse ,hogy nem egy jó csaj vagyok! Ha így lenne ,hanyatt-homlok menekülnék ennyi "kásakerülgetés"-től! Próbálj már rá a rimára ,ne habozz ,mert más intézi el!
Köszi! Cserébe ha megint lesz dolgom a Széchenyi Könyvtárban, legközelebb végignyálazok egy- két "VÁROSI KÖZLEKEDÉS"-t, és megkérem szépen a szolgálatban lévő hölgyeket ,scanneljenek egy kevéskét a nékünk kedves témakörben. Természetesen minden géposztályban, mkp-tól a szippantóig.
Szerintem a filmet nem láttad, mert nem gondolom, hogy elfelejtetted volna, Dorcika a végén porrá töri ezt a szegény Trabit(+no meg saját magát), egy Cs-344-esen :(
1,Szégyen ,de nem láttam ,vagy ha igen régen ,és a szivaccsá vált agyamból kifacsarodott.
2, Micsoda?! Nyilván a gangsterváltás után nem, de '81 őszén ,amikor a bratyómnak meglett a jogsija meg az ezerhatosa, iszonyú raj volt még 2-3 éven át..
(Pont a minap láttam ,hogy fent van a YOU TUBE -on az a szám, amit folyton üvöltetett az első időkben. Teljesen belém vésődött 12éves koromban,ahogy nyomja ,és közben ez megy a fémes Pioneer magnón a TS-X "hangfalakon át, zöld WUNDER BAUM-szaggal körítve.Ez lett nekem az örök "zsigulizene". Érdekes ,gyerekkoromban a LADA szót ki sem ejtettük. "JOHN DAVIS AND MONSTER ORCHESTRA :AIN'T ENOUGH FOR YOU" A 8:57' .es verzió szól a legjobban a Y.T -on ,ahol a képen egy bajszos ürge van.
Az biztos ,hogy amikor az egy településsel arrébb nyaraló ,nálam egy-két évvel idősebb iskolatárs-nőimhez átugrottam ,igencsak metálos volt a szörprájz. 1983 augusztust mutatott a naptár és én nagyon úgy éreztem ,hogy én vagyok a JANI...
3, Annyit segítek első körben ,hogy az egyik mellékszereplő a már akkor is irritáló LORÁN LENKE.
Saját kép :) Egyébként, én nem hiszem el, hogy egy ezerötössel(hatossal), lehet csajozni :)))))) (legalábbis most már ez a hivatalos verzió:)) Egy kis segítséget(mondjuk színész/nő) adhatnál a két rendszámhoz, nem szeretném, ha valaki beelőzne :)
Ha másért nem, már ezért a képért is megérdemled. Gyönyörű emlékeket ébresztett. .A bátyám első verdája egy ugyanilyen színű 3 éves "izmos"1600-os volt. 14-15 éves koromban fater már elengedett Balatonon(csak szigorúan!!) a két sarokra lévő curászdáig a BMW-vel. A bratyóm akár órákra is "kilométer korlátozás" nélkül. Biztos nem hiszed ,de az "ezerhatosozáskor" százszor boldogabb voltam. A BMW-nél a hülye is látta ,hogy apucié. Viszont a az1.6-osra símán hihették a kiscsajok, (amikor csak lehetett azt is hazudtam!!) hogy az enyém!
hát ezért az ígéretért én most fenekestül felfordítok mindent, imádom az old-school Merciket, és akkor még az elsőrendű társaságodról egy szót sem ejtettem :)
Sajnos én tutti, hogy nem fogok rájönni, pedig szeretem Sziráky Lucy (Lüszi! Luci! Lüszi!) korai filmjeit. Viszont ha ezt kitalálod , (dombon ülő vizsla kutya legyek, ha nem tartom meg) egy teljes napig chauffírozlak jövőre a 6.9-cel!
CT-50-80 , RA-38-37 Könnyítés : DVD-n kiadták.
MOTORKAMItól én is elnézést kérek az off-tengerért, de szeretném ,hogy minél később száradjon el ez a fasza kis topic. Akár annak áran,hogy újból szemügyre köll vételezni a magyar filmgyártás egynémely gyöngyszemét. Önmagában ez kellemes elfoglatság ,ám idővel igen csak csehül állok.
Sose bánd, szerintem csak nem foglalja a fejedben a helyet olyan információ, aminek bármikor könnyedén utána tudsz, keresni, hiszen mint tudjuk, a tudás ott kezdődik, hogy tudod mit hol keress :) Viszont az 198..-as rendszámokat csak a memóriádból hívhatod elő, így azt ott kell keresned, ergo nem kell, hogy olyan felesleges infókat tárolj, amit egy filmből bármikor visszakereshetsz, úgyhogy ismételten elismeréssel adózom nagyságod előtt :) A muszájra, hát nem tudok mit mondani, legfentebb csak annyit, nekem nem az irodámba hozták ki az érettségi bizonyítványt, mint D-F Tominak :) Utolsó segítségként egy név a CY 97-11-hez: Udvaros Dorottya Más is megírhatja ám a megfejtést! Motorkami-tól pedig elnézést az OFF-okért :)
Köszi a jelzőt, de sajna manapság már tompa vagyok a témában ,mint a 6B-s ceruza. Láthattad, olyan alapkérdést sem tudtam abszolválni mint a Keménykalap! Leégtem egy életre... Pedig hogy szerettem! Ráadásul a KOVÁCS KRISZTIÁN-t későb még ismertem is futólag ,'91-táján ,amikor az első komoly ÁFA-csalók "nehéz" kenyerét csócsálta. A TRABIRA csak bátortalan tippem van. Talán a vonatrabló vasutas a KÁNTOR ucsó részében? Abban van egy korainak látszó példány.
( Amúgy a penge inkább uraságod ,mert végre valaki, aki helyesen ,nem LY-val írja a MUSZÁJ-t! Mint tudjuk ez nem egy BMW-tunning szállítóhajó (M-uszály) nevéből ered ,hanem a német MUSS SEIN = LENNIE KELL kifejezés monarchia-béli átvételéből )
hát én inkább valami amerikai típust mondanék, ha nagyon muszáj lenne, de az az igazság, hogy hiába van meg a film VHS-en, meg tudnám nézni, de ezt az autót akkor sem ismerem :( viszont ha ekkora penge vagy a régi magyar filmekben IS, adok Neked nehezebb kérdést is, mint Ötvös Csöpi CY 97-11 és hogy lásd a jóindulatomat, a típusa Trabi 601, elég ha a film címét lököd :)
De-de! És a "KÁR A BENZINÉRT"- ben milyen autó lehet az ,amivel a SZEMES MARI meg a PÉCSI SÁNDOR szív folyton a szomszédok szállítgatása miatt? Fekete és CB-82-04 vagy ilyesmi tábla. PEUGEOT?
Otthon van Pesten, nem tudom megnézni, de a "KÁNTOR" Külvárosi őrszoba c. részében is van egy AF-es (84 valamennyi) gyönyörű W108-as.
Most ,hogy említed a Balillát nekem is rémlik valami ,mintha PÁGER TÓNI bácsi ezzel szúrta volna valami gyerekfilmben , meg egy 1960-körüli alkotásban is, amikor egy munkáscsalád egy villába költözik valami pátkorifeussal.
Nem baj legalább próbálkozhattam, mint kezdő buzi a gőzfürdőben... Szerintem 230-as ,280 SE csak a 108-ban volt először ,ott is csak '68-tól. Ezt biztos ,volt "enyhe" érintettség... :)
Nem tudtam lefotózni -sorry - ,mert este volt ,ma meg már megint nem vagyok Pesten. Nem vág a topicba ,de egy gyönyörű ,abszolút gyári,hófehér 911 TURBO ,szerintem a legszebb ,'84-86 körüli évjáratból. Egy barátom szerint már egy hete ott van. Svéd rendszámú.
De ez azért érdekes, mert mi eredetileg Skodát kértünk (igaz 105S-t), de aztán azért lett Dacia, mert a Skoda gyártását befejezték, mielőtt sorra kerültünk. És az még csak EC-65-89 lett.
Nekünk 1989 szept vagy okt.hónapban átadott 120l (5 sebességes!!!:)) az EC 92-73 rendszámot kapta..Késöbb DAS-307 volt a rendszáma..Antann esetleg meg tudod nézni fut-e még?
lNem igazán vagyok taxispárti ,de a Vígszínháznál tényleg nem lehet balra fordulni ,tehát az egykori Rajk L.u. (ma Pannónia) sarkára csak az ominózus kunkor abszolválásával lehetett eljutni. SIMON spann védekezése jogos volt.
Ez nem az én emlékem ,hanem a volt osztálytársamé :
Kukás LIAZ suli előtt : FN-42-80
Szénszállítás az iskola részére : YD-95-79 platós, kék ZIL. (A jármű nekem is dereng.)
Jéé, A "TAPLÓFEJŰ LACIKA"! Így hívták a háta mögött a az apparátusban ,még a legkomolyabb fejesek is. Fater a munkájából adódóan relative jó (tegező) viszonyban volt a ''levadászós"-sal, aki akkoriban A Kohó és Gépipari Minisztérium élén állt. A miniszter (a mai cselekedeteitől függetlenül egy valóban kvalifikált úriember hírében állt ) is következetesen, csak a fenti néven emlegette delikvensünket , ha valamiért a cuki kis ábrázata szóba került. ( Egyébként a D 209 első feleségét -szintén jó fej - is jól ismerte az öregem ,és a hölgy is csak így becézte.) Ezt nem egyszer röhögve tágyalták apám meg a kollégái. Nyilván W123-as 230/230E ,'86-tól 124-es.
Úristen !Mennem kell,lemaradok A DERRICKRŐL ,és nem látom a mumesz BMW-ket!
Egy kis fejtörő, én nem boldogulok vele. Az Octavia az még rendben van, CE 06-96, viszont a jobb oldalán álló FA 82-58-as furgon számomra ismeretlen, valamint a baloldalán lévő CA 57-34-es is. A kép minőségét nézzétek el, digitgéppel fotóztam ki könyvből, + le is kellett butítsam a zindex szintjére :( elmentve azért ki lehet nagyítani használható méretre
No igen, értem én, minden út Rómába vezet:) Meg hát miről is beszélünk, hiszen taxis volt, muszály volt a hosszabb utat választania :) És méghozzá olyan amatőr módon akarta becsapni az utasait, hogy még az öreg néniknek is feltűnt, mikor kóválygott a Vígszínháznál :)
Értem, te a fehér házra gondoltál, én meg kissé mélyebbre mentem :) Arra emlékszem, a Maróti KISZ KB első titkár korában Mercivel villantott. Dehogy milyennel, arra nem emlékszem. Az biztos, hogy fekete volt, de ez nem meglepő.
A guruk szerint a Tatra-613 volt az egyetlen autó, amire nem kellett várni. Bementél a szalonba és megvetted. A Tatra topicban utána lehetne nézni, mi volt az ára.
Nekem meg egy AY-os kép ugrik be folyton ,ha a témában tördelem a fejem.
Amúgy meg a CSERHALMI a lehető legjobb úton menekült operatív szempontból. Alagút u. balos megint felfelé a szerpentinen ,még egy bal végig Vár alatt a Bécsi kapuig,bal ismét, jobb le a Hattyún , jobbos az egyirányú (mit számít az már a korábbiakhoz képest)Iskola u.-n oszt' készen is van!
Egy IV-s 603-asra emlékszem,itt mocorgott budán, 86-88 körül. Pesti TATRA-fanek kell, hogy emlékezzenek arra a 613-asra, amelyik szintén ebben az időszakban,mindig az Irányi utcában ,a Verespálné és a Váci utca közti szakaszon parkolt. A Gelato-ba menet rengetegszer parkoltam mögé ,elé. TR-es lehetett.
Az sem túl gyakori dolog, Kálmánnak most nyálaztam át 10 évfolyam Autó-Motort, hát mondjuk fénykép még csak-csak van róluk, de magyar rendszám még egyiken sincsen, csak bemutatják őket. Erzsébeten a Kossuth Lajos utcában állt egy a nyolcvanas évek első felében, méghozzá T valami rendszámmal, olyan volt, mint egy csoda, vadonatújonnan Tatra 613 magánautó... szerintem sokkal több nem is lehetett magánkézben
Azaz, szerintem is elég szigorú autók, kiváltképpen a sötétkék vagy a fekete. A saját hazájában is elég rossz híre volt, kiváltképpen a Moro affér után, amelyben mind a két típus főszerepet töltött be. Mondjuk én szinte kizárólag magántulajdonúakra emlékszem, abból is leginkább az utolsó szériás műanyagosakra, TJ, TK, TS betűkkel, de a számok teljes összevisszaságban vannak a fejemben, hiába, régen volt már, és nekem sajna nincs olyan királyságos memóriám, mint Neked. Egyetlen nem magán autóra emlékszem, az pedig AH-s volt
Köszönöm szépen de én a pártvezetés alatt a budapestiekre, a felső pártvezetésre értettem. A pozsonyi úti PÁRTGARÁZSBAN a Mercin kívül, egy darab más nyugati gyátmányhoz semmilyen szervízháttér évtizedek óta nem volt. 1989 végétől fél évig jártam oda a 126-oshoz alkatrészért ,akkor mondta ezt egy ottani régi fószer.
Borzasztó haloványan, államiakra emlékszem. Úgy tudom nem az apparátus , hanem inkább vállalatvezetők kaptak ilyet (esetleg a III/III-sok az agilitás miatt). A vállalati kocsik AE-AG rendszámot kaphattak (az AF kihagyásával,az mindig politikai szerveké volt) a 132-esek korában ,de ezt csak feltételezem. Az állammal vegyes tulajdonú,vagy tisztán nyugati cégek képviseletei pedig AY-t ,ez biztos.
Minap olvastam valahol egy 130-as tulaj szánalmas nyilatkozatát ,hogy az ő kocsija is a KÁDÁR-flottába tartozott. Ez a meskete is gazdagítja az egetverő baromságok - a témában egyébként sem szegény - tárházát. A pártvezetés a szovjet gyátmányokon kívül kb. '65-86-ig már kizárólag MERCEDEST szerzett be ,a még szolgálatban lévő amerikai típusokat folyamatosan selejtezték.Vonatkozott ez a külhoni diplomáciai testületre is.
Egyébként 130-ast és a 132-est én is karmoltam capo-s kiállása miatt.
Meg a lengyel csaj... ,semmi nyolcvanas évek eleji ''gáz szerkó''. Ma is megállná a helyét, tökre vinném...
Jut eszembe!
A BÁCS FERINEK egy fehér 1500 s-e volt '84 nyarán. Párszor láttam az orbán-téri közértben. Sajna a tábla nem ugik be, talán KJ-s? Az viszont hundert prozent , hogy a tv-bemondó KERTÉSZ ZSUZSÁVAL volt. (gyengébbek kedvéért :molett, hemüveges hölgy , ő mondja alá a DALLAS-stáblistát)
Ha pesten vizsgátatta a ''MOZAMBIK''-ban ,(KPM mozaik utcai állomás) és ott is váltott ki forgalmit, rendszámot ,akkor 100% ,hogy EJ-s volt a tábla. (Meglehetősen autentikus , az adott helyen és időben, a szóban forgó szervnél akkoriban vezető beosztást betöltő,a témát érző egyént hívtam föl ügyedben.)
Halkan még megjegyzem , hogy a Vércse sztríten álldogált a már taglalt ZL-06-21-es BUICK RIVIERA. Más. Amint látom van itt még rajtam kívül egypár DÖGKESELYŰ-fan ,így hát virtuális papírra vetem még azt is ,hogy azt a jelenetet, amikor a CSERHALMI átugrik a tacskóval a kerítésen ,azt pár száz méterrel fejjebb , a Sasfiók u. sarkán, a Lejtő út 20. sz. ház kertjében vették föl. A kecó ,ahol az UDVAROSnak megadja ami jár , és ahonnan elköti a zsírmalac ''egyhármas''-át , a Batthyány-tér sarkán lévő áruház parkolójára merőleges terecskén van. Szerintem meg a legkevésbé sem OFF- dolog leírni az idevágó storykat. Az egész rendszámosdi egy nagy nosztalgia ,emlékek idézése nélkül lófaszt sem ér. Ha nem így lenne , az tartana fejben betűket, számokat akinek két anyja van...
Nincs mit ''elnéznem ,tisztelt MOTORKAMI ÚR ,ha másért nem mert jövőre remélhetőleg én is ''vidéki'' leszek.
2, Anyuci életére : nem vagyok Kálmán ,és csak a suli vót sashegyi ,én svábhegyi. Több barkochba nincs, jövőre úgyis ''lebukom '' az OT-s S-Klasséval a Dunántúl festői tájain.
3,
Kicsit komlyabb : Elkövettem egy szarvashibát a BKV-rovatban . Rendre 180-ast íram 556-helyett .Előbbi a csuklós utóbbi a ''rövid'' IKARUS-verzió. Az emlékeimben szereplő jármű természetesen 556-os.
Akkoriban az iparpolitikában olyan szelek fújtak, hogy telepítsünk ipart vidékre, hogy tehermentesítsük a székesfővárost. Én éppen akkoriban érettségiztem (1972) és nem vettek fel a Miskolcra, a Műszaki egyetemre. Apám akkor választás elé állított vagy elmegyek az NDK-ba dolgozni (valamicskét beszéltem németül) vagy elmegyek ipari tanulónak. Bár engem az elektronika érdekelt, annyi hátszelem nem volt, hogy rádió-tv műszerész legyen belőlem, csak a mechanikai műszerész osztályba jutottam be, ami azzal kezdődött, hogy fél évig kalapácsot reszeltünk. Ezt az osztályt azért indították, mert a MOM gyárat épített Zalaegerszegen. A második évben aztán azért már túljutottunk a kalapácsgyártáson, váltásban felküldtek bennünket az anyagyárba, mindenki egy-egy hónapot töltött ott el. Én pl. tolltartófedelet illesztettem egy etyeki órásmester segédjeként, ugyanis a gyári zsargon tolltartónak nevezte a lyukszalagolvasót, aminek akkoriban indult agyártása. Albérletben pedig a Sashegyen, talán a Vércse-közben laktam. Néhány évvel korábban voltam két hetet egy távoli nagynéninél a Köröndön (akkor még Kodály élt), akkor becsavarogtam a belvárost gyalog. A momos tapasztalatcsere alkalmából a tanulóbérletnek köszönhetően nagy kirándulásokat tehettem villamossal, az Ecseritől Óbudáig bejártam az egész várost. Emlékszem még, a Nagykőrösin volt egy nagy telep, tele eladó Csajkával, talán 10000 forintért vesztegették őket, de nem igen volt rá kereslet. Jártam a Röppentyű utcában is, ott voltak szép autók, hihetetlen árakon.
Bocsánat , de SZABADSÁG-HEGY (ma már SVÁBHEGY) és SAS-HEGY . Természetesen nem kérem ki magamnak, csak olyan tévedés, mintha pl. a fradistát leújpestiznék vagy viszont. Nem akarok senkit sem megbántani aki rózsadombi, de errefelé inkább régi, évtizedekkel korábban ideszületett családok laktak túlnyomórészt . Míg ''odaát hemzsegtek (nek) a ''jobb'' autómárkákat anno és most lejárató ,viselkedni nem tudó, felkapaszkodott újgazdag tahók, pártfunkcionáriusok. Mifelénk kommunistából is csak rendesebbje lakott (lásd: LOSONCZI PÁL.) . Természetesen ezt csak precíz fasziként, tájékoztatásképp írom az akkori viszonyokat illetően. A ''normális '' rózsadombiaktól meg ezúton kérek elnézést. Én meg amúgysem lakom már arrafelé. Ha külföldi munkám befejeződik ,BALATON-FELVIDÉK könyékére fogok költözni a pesti őrület helyett. Ha jövőre gyakran láttok arrafelé egy hibátlan 450 SEL 6.9-et ,az bizvást én leszek...
Mi köszönjük neked, hogy színesítetted a topicot, örülnék azért, ha még eszedbe jutna néhány rendszám és főleg sztori. Az a világ, amiben te felnőttél sokunknak talán misztikus, de mindenképpen elérhetetlen volt akkor is, most is. Így nyertünk egy kis bepillantást. Talán indítani kellene egy olyant is, hogy "Rózsadombi (autós) sztorik" :)
KV-00-01 84.03. AUDI 100 CC TURBO DIESEL Arany -met. Az általam látott első magyar ''szivar AUDI ''
GB-51-42 84.08. LADA 1500 L Korall-piros. Az első 2107-es amit láttam.
GD-52-36 85.03. MERCEDES 230 E Sötétkék. AZ ELSŐ MAGYAR W 124-es
'91.-től BTS-922.
GN-14-?? 85.11. MERCEDES 190 E 2.3-16 Grafit-met. Az első ilyen amit láttam.
DE-26-95 86.10. AUDI 80 1.8 Sötétkék. Az első ''szappan -AUDI'' idehaza.
DZ-50-16 MERCEDES 500 SE Pezsgő-met. Tábla :87.12. Autó :1984.
'92-től BWN-928?
FF-76-26 89.06. MERCEDES 260 SE Grafit-met. '92-től BHW-701?
(A 01-es végződés tutti.)
Mint tudjuk, örökkös happy-end kízárólag a pornófilmekben van. Ilymódon én is kissé szomorkásan gondolván az elszállt szép gyerekkorra , zárom soraimat ,mert kifogytam a topicba vágó emlékekből. Köszönöm MOTORKAMI-nak a kíváló ötletet!
KE-03-77 82.11 MECEDES 190 E Ezüst-met Az ELSŐ itthoni W 201-es.
KG-81-44 83.02. MERCEDES 500 SE Ezüst-met.
Az általam látott ,de többek szerint is ,az ELSŐ W126-os, privát, magyar táblával.
Amikor ez a ''csoda'' a pár utcával arrébb lévő, szazázdforduló-beli villa előtt először leparkolt , szabályos futótűzként terjedt a ''hír ''az autókhoz akár ici-picit is konyító kölykök közt. Engem is telefonon hívott az egyik dadogós barátom:'' Ba' Ba' zeg ,kéépze-ee-e- eld e-el ,a sss -suli mellett ál egy-egy magyaröccázas merci!'' A ''SZINYÓM'' épp téli álmát aludta ,így gyalog rohantam a helyszínre.
A félkerékkel a járdán álló vadonatúj hintó , egész utcát betöltő ezüstös csillogását hihetelenül fokozta az ólmos ,februári ,sűrű hófelhők sugározta szürkés fény. Biztosan kijelethetem ,hogy én - és ezzel jó pár ismerős így van - soha ,de soha nem ''bünhődtem'' ekkorát magyar rendszámú autótól. Ennek a feltünősége leírhatalan volt 1983-ban (meg még egy pár évig). Emlékszem, egyszer apukámmal mentünk valahová , és szembe jött a darab . Fater meg is jegyezte : '' Vajon mit szólhattak ehhez a GERGELY UTCÁBAN ?'' (Ott volt anno a 7-es sz. VÁMHIVATAL, amely a gépjármüvek kezelését végezte. Jó néhányszor megfordult ott Ő is, tudta micsoda ''szemét egy hely'')
Amikor néha-néha legurult a hegyről , hangtalanul, de iszonyúan tekintélyt parancsoló, de mégis messziről felismerhető gumi-sustorgás közepette, szó szerint megállt az élet...
Egyetlen motorkerékpár-rendszámos emlék az általam elsőnek látott és ismert
MZ ETZ 250 Ezüst , MT-89-43 -as táblával 1983 júliusából
PONTOSAN!! AZ Apor Vilmos téren , az egykori HULLY-GULLY előtt. Újévkor még ott volt ,de amikor megkezdtem az '' emlékirataim '' írását - direkt elmentem megnézni - már nem. Őszintén remélem , nem a bontóban végezte. Eperré volt mattulva az egykoron tűzpiros lakk. Az erős ,de homogén mattulás viszont azt sejteti ,hogy nem nagyon javítgathatták ,a karosszéria viszonylag ép. A hülye motorizáltság miatt (nem is diesel ,nem is nagy benziner) nyílván nem kapkodtak utánna az évek során ,ez is a relatív megkíméltség mellett szólhat.
PONTOSAN!! Az Apor Vilmos téren ,az egykori HULLY-GULLY előtt. Újévkor még ott volt ,amikor elkezdtem az ''emlékirataim '' írását - direkt elmentem megnézni - már nem. Remélem nem a bontóba került. Eperré volt mattulva az egykoron tűzpiros lakk. A homogén, és erős mattság viszont arra utal ,hogy nemigen javítgathatták , úgyhogy a karossszéria viszonylag ép. A hülye motorizáltság (nem is diesel ,nem is nagy benziner) miatt nyilván nem kapkodtak érte ,ami szintén a megkíméltség és a menthetőség mellett szólhat.
Tegnap én is lőttem egy különleges Unimogot (valójában mind az :-)) Itt OT, mert nincs rendszáma, de azért egy képet ide is berakok. (A többit majd a Nagyvasakba és Pályafenntartásba.)
TS-93-63 MERCEDES 280 S Tábla:81.10. Auto: 75.10.-től állami, fekete ,'81-től középzöld -met.
A '70- évek végétől és a '80-as években gyakori volt ,hogy az államtól frissen leadott Mercedeseket valamilyen "polgáribb" színre fényezték át. A kor divatjának megfelelően ,általában sötét vagy világoskék ,illetve zöld vagy arany-metál színeket kaptak. Ezeket a munkálatokat szinte kivétel nélkül A SHELL-INTERAG bojtár utcai BMW-szervízében végezték el ,értelemszerűen gyári BMW festék felhasználásával.
TU-60-31 81.12. MERCEDES 200 Piros '92-től CET-???
TV-14-77 82.01. LADA 1500 S Homokszínű Az első, ''ezerötess'' amit láttam. TY-65-80 82.04. LADA 1300 S Okkersárga Az első ''KOCKALADA'' amit láttam.
Szintén TY-os volt az első ''ÚJ DÁLIA '' , amit magyar táblával láttam. 1981 őszén már láttam egyet Romániában. Esküszöm ,a csávó kb. olyan nagy pofával tekerte a kormányt parkolás közben ,mint a mai futballklub-tulajdonos honfitársa a bűnronda ,ízléstelen MAYBACH-jában. Erre színtisztán emlékszem ,mert jót röhögtünk...
KA-93-72 82.05. LADA 1500 S Sötétkék.
KC-39-72 MERCEDES 200 D Tábla :82.08. Autó :1980. Fehér '91-től CDY-179.
off: ezt remekül megfogalmaztad, én is hasonlóakat éreztem, amikor bekunyeráltam magam az álomautómba, egy W111-es tolótetős Heckflosse-Mercibe... gyönyörű volt!
ZR-es táblával láttam az első ,105/120-as '' ÚJ SKOCI ''-t.A számokra ,meg a motorvariánsra sajnos nem emlékszem, de a színére és az alkalomra igen. Drapp ,és a Balatonon '77.aug. Jó pár bámészkodó vette körül ezt is.
ZT-64-16 PORSCHE 911 TARGA Tábla.:77.09. Autó :1975. Citromsárga,enyhe zöld bouquet-val. (Dedicated respectfully to Mr. '' KEEP IT RETRO'')
ZT-65-07 77.09. MERCEDES 450SE Szürke-met. (Az első ilyen motorú amit láttam.) ZX-70-98 78.02. MERCEDES 350 SEL Arany-met.
ZY-74-55 78.03. LADA 1500 Fehér.
Sajnos nem szép, de ''rendszámos'' történet ez is.
A fenti gk. '83 szept.-ben ,magántaxiként ,hátul egy hölgy utassal ,a piros lámpánál várakozott a sorban ,amikor a balról merőleges, a hegyről hosszan lefelé vezető utcából ,az építési törmelékkel dugig rakott YG-95-93 rsz. - fékhibája miatt lefelé száguldó – KAMAZ elsodorta. Az ütközés erejéről annyit ,hogy a billencs még kb.30 méterre berongyolt a kertbe a fák közé ,maga alatt az összetiport kocsival. A nő állítólag túlélte ,szegény sofőrt , ha esetleg lopott kocsival ,és okmányok nélkül lett volna ,szerintem sosem azonosítják. A bejavítás máig látszik a kerítésen. (Mártonhegyi-Németvölgyi ker.) Ilyen csúnyát jó darabig nem láttam.Azért is írtam le mert ez még sokáig emlékeztetett arra , hogy az autóban még álló helyzetben is meg lehet halni.
TH-83-23 MERCEDES 350 SEL Tábla:80.12. Autó:76.12. Fekete.
Ehhez is tartozik némi érdekesség...
Balatonfüreden van egy ''békebeli'' cukrászda ,hangulatos kerthelyiséggel,udvarias kiszolgálással , és nem utolsósorban kiváló termékekkel. Ide hordtam mindig az unokahúgomat ,és a velünk nyaraló kis osztálytársnőjét. Amíg a kicsik a hatemeletes kelyhet próbálták magukba tuszkolni ,gondoltam dohányzok egyet. Igen ám ,.de a kocsit a kocsit egy szikár ,50-es pali vizsgálgatta ( 2001 kora nyarán az S8 még viszonylag jó kocsinak számított.) Az ember valahogy olyan fajtának látszott,aki mindig csak a '' mennyit fogyaszt'' című tételt húzza ki ,és nem is nagyon kíván ''továbbtanulni''. (A legborzalmasabb a ''mennyi a vége?'' ! Erre jelzőt sem találok.) Félreértés ne essék nagyon jól esik és megtisztelő ,ha a járműveimről érdeklődnek , értelmes vagy műszaki kérdésekre mindig szívesen válaszolok. De miért kell az embert rögtön és elsőre - ünneprontóan - kedvencének a rossz oldaláról faggatni? Olyan ez ,mintha tolod a pici babát ,és nem azzal nyitnának ,fiú ,lány, hány hónap ,hanem hogy büdös-e a pelenka ,és mennyire ,amikor befosik. Ugyanúgy a gyerek velejárója ez ,mint a teljesítménynek (akkortájt főleg.)a fogyasztás.
Le kell,hogy szögezzem, én messze nem vagyok egy krőzus, de számtalanszor megfigyeltem , hogy az igazán tehetős emberek a legeslegnagyobb szarrágó pitlákok a világon. Az efféle ,végletekig kapzsi g...k ,a drága ,nagy és új autót szemrebbenés nélkül kifizetik ,de még manapság , a ''power dieselek'' korában is hátravágott hüvelykújjal a lapockájuk hegyét ,vagy a mellszőrzetükön ''körforgalom'' táblát utánozva történő vakarózás közepette ,keseregve siránkoznak : ''Sooóók , bázz 'eg!'' Nem egyet ,de nem is kettőt ösmerek.
Ettől való félelmemben gondoltam , teszek egy kört ,míg továbbáll. Jobbra nézve hevesen kalapálni kezdett a szívem. Egy hibátlan,P-(próba)-rendszámos , fekete 116-os Merci parkolt egy picit lejjebb ,én persze azonmód odareppentem. Azonnal világossá vált a kivitelből (350 SEL,kék cirmos-velúr, DEF-REF-klima ,el.ablakok,hátsó fejtámla ,stb),na meg a szélvédő sarkában virító '83-as és '86-os KPM-matricákból ,hogy nem egy '' rencerváltásutánbehozottsvájcihulladék''-kal hozott a össze a sors.
'' Tetszik? ''...szólalt meg mögöttem egy eldohányzott hang.
''Áá , nem ,dehogy !! Hülyéje...''-gondoltam magamban,amikor megfordultam. Hát ki áll mögöttem?? Az ürge ,aki az imént még az S8-at stírölte! Kiderült ,ő a tulaj. Mondanom sem kell ,hogy egy szempillantás alatt a világ egyik legszimpatikusabb emberévé lépett elő a percekkel korábban még rettegett polgár. Kinyitotta ,megmutatta ,beültem. (MULTIORGAZMUS) Makulátlan beltér, sehol egy idegen csavar, édeskés múmia-velúrszag ,eredeti fa , ''vastagság'' mindenütt. Alig tudtam türtőztetni magam (vadidegen ember előtt elég ciki pityeregni) a tag előtt ,de amikor valahogy megszólalt a magnó is , ( SISTER SLEDGE :''WE ARE AMERICAN GIRLS'') az addig , a túlnyomással hősiesen dacoló könnycsatornáim szelepei végképp feladták a küzdelmet.
Ö nemrégiben jutott hozzá , az előéletről meg csak annyit tudott ,hogy az állami szolgálat leteltét követően egy pesti vállalkozó használta ,óvva-védve hosszú esztendőkön át ,onnan meg egy-két vidéki és pesti gazdán és a véletlenen keresztül a kezébe. Nagyon ráillettek ezek a TH-sra, ezért mondtam ,ha ugyanarról az autóról beszélünk ,lehet ,tudom a régi rendszámát .Ennek igencsak megörült ,és közölte , hogy a jelenlegi tábla CBH ,csak ideiglenesen vonatta ki a forgalomból ,ezért szúrja P-vel. Elszaladt az idő az izgalmas csevegésben , sötétedett. ''Hátakkorviszlátnemgodoltavolnakicsiavilágremélemhogytalálkozunkgrtulálokazsekutya''-szerű , kölcsönös nyalást követően elköszöntünk. Ő üzembe helyezte aV8-at , - a végigfutó választókartól a tolatólámpa egy pillanatra felvillan, segg leül – majd méltóságteljesen elgurult. Én meg úgy integettem utána ,mintha valakim a Don-kanyarba indulna.
Atyaúristen!!!! Én nem egyedül jöttem!! Lélekszakadva rohantam a zárófélben lévő cuki teraszára ,a gyerekek :SEHOL ! Én felelőtlen állat , két 11 éves kislányt hagytam magára a rohadt Mercedes miatt. Azt az érzést senkinek sem kívánom... De megérdemeltem! A szívroham és a stroke elegyét alkotó állapotom közepette , Marc Dutreux bűnlajstromát vettem sorba , a leghatékonyabb öngyilkossági módozatokkal egyetemben , amikor a jól megszokott idétlen civakodást hallottam a háttérben. A két kis hülye ott ücsörgött a fűben a kocsim mellett , mintha mi sem történt volna. A fentieket legfőképp azért osztom meg , mert egy-két éve egy tévéműsorban , (MAGELLÁN ,úgy tudom ,én nem láttam ,de egy haverom igen.) és jó néhány bulvár napilapban pózolt BENKŐ DÁNIEL ,elmebajos LANTMŰVÉSZ ,( aki többek közt arról is hírhedt ,hogy egy szál faszban pengette hangszerét, élő adásban) mindeközben többször azt kamuzva , hogy nála van KÁDÁR JÁNOS 450 (??!)-es MERCEDESE.
Egészen biztosak lehetünk abban hogy a hibbant muzsikus HAZUDIK!
1, Sem a Minisztertanács ,de még a Politikai Bizottság sem használt 350-esnél nagyobb motorú W116-ost. 2,Az ő táblája is valami CBH. Bocs...
Rendes vagy, köszönöm! Pedig valami ilyesmi,tutti. Ki.....ttil irritál,hogy nem jut eszembe ,új korától ismertem látásból ,később meg vagy 500-szor elgrultam mellette. Sajnos az új táblákhoz való viszonyom ismert , meg aztán nem is volt egy izgalmas darab. Ennyit az ANP-ról, vár a munka...
Sajnos havonta csak 15 lehetőség van, és most már csak 3 maradt. De azért nézek még néhányat.
Ez nem:
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: ANP-428
Gyártmány: LADA
Típus: 2103 /ZSIGULI 1500 CM3/
Szín: BANÁNZÖLD
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ez se:
GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: ANP-481
Gyártmány: SKODA
Típus: 120 L
Szín: SZÜRKÉSZÖLD
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
És ez se az:
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: ANP-418
Gyártmány: WARTBURG
Típus: 1.3 TOURIST
Szín: TÖRTFEHÉR
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Én majd júniusban folytatom, addig legfeljebb más nézi meg. Abban tudok segíteni, hogy biztos nem AIP-482, mert azt sok éve láttam egyetlenegyszer, és valamiért megmaradt bennem. Az egy Dacia.