Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Ez pontosan milyen autó? Első blikkre Zisz-101-nek néztem, de mintha nem az lenne. Ha már régi 101-es Zisz, függetlenül attól, hogy ez a kocsi az-e: volt itthon ilyen autó állományba véve? Csak mert soha nem láttam. 110, 115 volt, az tiszta sor, de 101-es?
Ezek a Hudson kocsik pontosan milyen kivitelűek voltak? Maradt belőlük akár egyetlen példány is? Csak mert eddig egyetlen archív fotót láttam régebben valamelyik topikon, amint egy Commodore volt látható. Mi lett a sorsuk? Meddig voltak állományban? Hol használták őket?
Bocs, kicsit korán van még. Szóval budapesti buszok. A budapesti buszok rendszámait az 1930-as, 1934-es és 1937-es rendszám kötetek tartalmazzák. Látom az oldaladon, hogy ebből elég sok megvan, de talán érdemes egy ellenőrzést végrehajtani.
Ha gondolod emailben szívesen megírom e kötetek lelőhelyét, raktári számát az egyes könyvtárakban.
Az 1925-ös listában nincs busz, az 1934-es és 1937-es listában szerepelnek teherautók és buszok is.
Ami még érdekes lehet az egy 1945-ös kimutatás a németek és oroszok által elhurcolt járművekről
Például: Rába Super autóbusz. Benzinüzem, 8 drb gummi. PK 048 rendszámú. Áramvonalas, sötét crémszínű. Tulajdonos: XY, Tolna. 1943. május elején bevonult. Majd eltűnt.
Mávag-Mercedes autóbusz, 22 személyes, 7 drb gummi, benzinüzemű. PK 032. Crémszínű. 1944. december 5-én orosz katonaság elvitte. 1945. elején a cecei vasutállomáson, mint elhagyott roncs volt található.
A Győri Általános Közelekedési Vállalat sajnos csak annyit árult el, hogy birtokukban volt RI 007, RI 013, RI 014, RI 015, RI 008, RI 020, RI 022, RI 025, RI 026, RI 027, MO 25 rendszámú autóbuszok amelyek 1942-1945 között vonultak be.
Az Autótaxi 2 db Opel Blitz autóbusza (BX 222, BX 242) tűnt el
stb stb.
A satöbbi alatt nyugatra hurcolt MÁVAUT gépkocsik jegyzéke is szerepel s azt gondolom ez mindenkit érdekelhet, hiszen rendszám, gyártmány, alvázszám, motorszám, gyártási év is szerepl. Csak fénymásolat és A3-as.
A Budapestvidéki Autóbusz Közlekedési Rt nyugatra hurcolt gépjárműveinél rendszám, Alvázszám és gyártmány szerepel
A külföldre hurcolt postajárműveknél gyártmány, típus, rendszám
Vidéki fuvarozók által használt autóbuszok is érdekelnek?
Érdeklődöm, hogy az 1925. és 1948. éviből kiderül-e, melyik a buszrendszám? Ez részleteiben is érdekelne. A budapesti helyi közforgalmú buszrendszámokat már összegyűjtöttem (lásd www.mihal.extra.hu), gondolom, a tiedben másmilyen buszok is vannak és kiegészítheti ismereteimet.
Szervusz, Az 1908-as országos és az 1925-ös bpi rendszámgyűjteményt szívesen lefénymásolom. Ezekkel együtt a '40-es évek végi összeállításokat is. Ja és vannak honvédségi rendszám-gyűjtemények is :) Való igaz, nincs forgalomba-helyezési dátum, de talán így is érnek valamit.
Az 1930-as az egy kétkötetes könyv a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Budapest Gyűjteményében található meg. Az 1934-es és az 1937 meg az Országos Széchenyi Könyvtárban - ezek is önálló kötetek.
elméletileg az összes, de a forrásaink szűkösebbek annál, amit te írtál.
A legrégibb nálam 1901-ből a posta Csonka-féle triciklije. A többi háború előtti is többnyire a Postaműzeum honlapjáról van. Aztán a Veterán Autó és Motorból néhány Bp kezdetű. A másik forrás a már a blogomban is említett az olajipar szállítását feldolgozó könyv. A nagyobbik baj az, hogy ezekhez a rendszámokhoz ritkán kapcsolódik (forgalomba helyezési) dátum.
A te adataidhoz hogyan lehet hozzáférni és milyen adatokat tartalmaz?
1990. előtt, de mikortól? Nekem van budapesti rendszámgyűjteményem 1925-ből, országoshoz hozzá lehet férni 1930, 1934 és 1937. évekből Sőt, ha jobban belegondolunk már 1908-ból is lehet összeszedni egy listát :)
Azután 1948-1949. tájáról is van egy betű négy számos kimutatás néhány
FD 29-99 - Ikarus 630, mozgólaboratórium, a KPM Vasúti és Közúti Alkalmasságvizsgáló Intézet tulajdona volt. Korábban UA-s rendszáma volt. Kb. 1974-75-ben selejtezték.
Az is elképzelhető, nem tudom mi volt pontosan a 2 betű, 3 szám kiosztása. Az E nagymotor, az N pedig oldalkocsis az ismereteim szerint, mint később. Azt feltételeztem, mikor már fogytán volt a rendszám, B-t is adtak motorra, mert a P eléggé a végén van. Autó meg volt összesen 10000 db akkoriban.
A "B"-s rendszámokat nem állami járművek kapták? Mert akkor úgy nézhet ki a helyzet, hogy állami gép volt eredetileg, mikor magán kézbe került, megkapta az E-s rendszámot, és utána már a kolega sorrendje érvényes.
Szerintem az ES 377 volt az első rendszáma. Amikor oldalkocsit kapott lett az NG 363. Utána valamiért átrendszámozták BP 188-ra és 1958 után kapta az NB 28 43-at.