Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Én gellénházi vagyok, a nagyapám volt kerettyei. Ezért Lovászit kevésbé ismerem. De buliba jártam oda, bizonyára találnák édesapáddal közös ismerősöket.
Elég régi hozászólááodhoz szólok hozzá,DE Apám lovászi gyerek,Nagyapám pedig "olajos" volt. Lovásziban dolgozott,hegesztette a Zeg-Lovászi közötti csővezetéket,meg a tankállomásokhoz vezetőket. Apám,Nagyapám nagyon sok történetet mesélt ezekről a dolgokról. A szőlőnket is Lovásziban kettévágták,mert még a szőlők közé is beékelődött egy "himba". Ő volt az én HimbaPapám,így hívtam a Papát :)
Elnézést, nem a lustaság, sokkal inkább friss apai örömök akadályoznak a visszaolvasásban. :) Ha jól emlékszem volt itt szó Skoda 110R Coupé rendszámokról. Engem az érdekelne, van-e már '74-es évjárat a "Gyűjteményben", és ha igen, milyen betűjelzéssel? Köszönöm.
Valakinek nincs ötlete köztetek arról,hogy egy 12 éve eladott teherautó felkutatását hogyan lehetne rendszám alapján elintézni?Előre is kösz a segítséget!
Itt van egy első szériás Wartburg 1000 De Luxe. A hírdetés szerint egy tulaja volt csak, sz'al tuti meg tudja mondani mi volt a rendszáma az autójának ha felhívod.
Ja akkkor sorry,másra gondoltunk. Az egy 735i volt. Azt írtad ritka típus volt idehaza..., azért hittem,hogy arról van szó. Az is nemrégiben cserélt gazdát. Viszont szoktam látni egy tiédhez hasonlót a finn követség előtt...:)
Üdv csak gyorsan benéztem egy sörözőből ahol van net.Kérdés:ő milyen rendszámot viselhetett?.Adatok:Wartburg 1000v.353 1966 december.Tippeket nagyon várok!.Képek:
Tegnap este a nővéremék fotoalbumát néztük át nem kis sikerrel :) IZ 39 61 egy igazi , első darabokból származó ' 71 Zsiguli . A sógorom , aki akkor még csak udvarolt a nővéremnek ' 80 - ban vásárolta negyvenegynéhány ezer forintért . Egy Fiat 127 és ez a Zsiga maradt fennt a vásárlás elötti utolsó rostán , de a Fiatról lecsúszott a sógor , igy maradt ez . Korrodáltak voltak a küszöbök , azt egy lakatos haverja csinálta meg , a motort pedig Ő rakta rendbe , lévén autószerelőként végzett akkor . Én pedig rengetegett utaztam ennek a kocsinak a hátsó ülésén , mert nagyon sokszor vittek magukkal utánfutóként . Tizenéves gyerekként nagyon élveztem , hogy a sógorom akkoriban fiatal suhancként nem kis sebbeséggel közlekedett , amit persze ma már felelötlenségnek tartanék , de akkor ... ( Hol volt még akkor a hátsó biztonsági őv , gyerekülés .... ) Volt részünk egy pár utcai " versenyben " , a legemlékezetesebb egy nyáron volt , valamikor ' 81 - ' 82 környékén . Mivel nem laktunk messze a Velencei tótol , autóval igen gyakran jártunk le fürödni a régi 70 uton . Egyik ilyen hétvégén délután hazafelé igyekesztünk a szokásos nem kis tempónkban , amikor is leelőzött egy Mustang cabrió . Első szériás ' 65 - ' 66 lehetett ,sárga volt , U- s rendszámmal , és tele volt fiatalokkal . Egyértelmü , hogy jaszkarizott a soför elöttük :) Mi probáltunk utánuk eredni , de ez elég hamvába holt ötletnek tünt , egykecske vs Mustang . Az igazság pillanata azonban nem sokat váratott magára . Aki ismeri ezt az utat ( és pestiek közül ki ne ismerné ? ) , ami az M7 -en az érdi emelkedő , az a régi uton a baracskai emelkedő , ahol is két sáv van felfelé . Szóval ezen emelkedő közepén értük utol a Mustangot , s bár a Zsiguli motorja kiénekelte a magas C- t , de a domb tetejére mi értünk fel elöbb . Akkor azért nem teljesen értettem a dolgot , hogy a fenébe tudtuk lenyomni , de ma már sejtem , hogy egy gyárilag is laposelem sor hattal lehetett dolgunk , amiből 15+ éves korára jópár lovacska megszökött a ménesből .( Keepitretro , qualitaet nem tudom , mennyivel mentünk , se óra szerint , se anélkül :) Szóval elég határozottan mozdult akkoriban a sógor , amit a rend éber őrei fényképekkel honoráltak , lásdd alább . Ez a kép a sógor állitása szerint Budapesten a XI. kerületben készült , az XY uton , amit azóta már rég átépitettek , és bevallom férfiasan , én nem ismertem fel , igy hát most fel is adnám rejtvénynek , hátha a fórum olvasói jobban emlékeznek ...
A képeken jól lehet látni a hátsó ablakban lévő függönyt , amiatt volt szükséges a jobb oldali külső visszapillantó tükör , viszont még valami volta hátsó ablakban , emlékezik itt valaki rá ? A pótféklámpás mizéria ugyanis nem a ' 90 - es évek elején volt elöször , amikor amerikai mintára középre rakott be az emberfia egy lámpát fölülre vagy alulra ( és ami miatt e sorok íróját többször meg akarták büntetni a rendőrök , ma meg már kötelező kiegészitő az új autókon ... ) . Hanem már jó tiz évvel korábban is volt egy ilyen hullám , csak akkor két darabot raktak hátra két oldalra , gyárilag volt állványa , a harmadik képen a kormány mögött lehet is látni .Természetesen jó magyar szokás szerint ezt is túlzásba vitték az emberek , volt , akinek 4 majd 6 lámpa is volt hátul , igy hát rövid időn belül be is tiltották ezt .
PL 95 48 sötétkék ezerötös Lada , egy ismerősé volt , amit a sógor időnként kölcsönkért , és szaladt trafipaxba :) Most , hogy mégláttam ezt a képet , jutott eszembe , hogy első fagyasztóládánk is ezen autón érkezett házhoz , lévén ezen volt tetőcsomagtartó :)
A Zsigulit egyébként két Trabant követte ( IF és TO , sajnos a számok a feledés homályába vesztek ) , majd egy bordó Dacia ZN 72 15 . Na, erre a kocsira jól emlékszem , vagy jogsi nélkül , vagy friss jogsival , de én is vezettem . Ez nagyon el volt korhadva , feldarabolva a MÉH - ben végezte .. Ezután már a topic szempontjából érdektelen új rendszámos autók következtek náluk. Végül egy bónusz kép az építkezésükről :)
1979 és 81 körül volt meg. 81-ben totálkáros lett, miután Mihályitól nem messze (Győr-S M megye) kiugrott elé egy őz és hogy ne legyen ütközés apu félrerántotta a kormányt, a kocsi pedig lehajtott az útról és az eleje összetört és utána ment a bontóba.
Vannak róla fényképek, összetört korában is, csak sajnos dia mindegyik, de lehet, hogy beszkennelem.
Alpinafan: tudják :-))) A 4 hengeres motorja egy bogárban fut jelen pillanatban. Az eredeti osztrák forgalmijában is az van. Azt viszont tényleg kevesen tudják hogy az eredeti szine nem vipergrün volt hanem piros talán indish(?) rot.
Ezentúl ígérem ,nem vitázom semmilyen kérdéssel ,mert nagyon másképp emlékszünk. De azt még fontos ,hogy a GN-14-77 rendszám valóban a hegyen járt.
Csak éppen egy szürkemetál Mazda 626-os coupé-n díszelgett ! Tulajdonosa egy vendéglátós vállalkozó - akit személyesen is jól ismertem - Fonyódon üzemeltetett egy nagy diszkót, ismerté pedig az 1986-ban tragikusan elhunyt helybéli szépségkirálynő "palija"-ként vált.
A vele való ismeretségre való tekintettel nem akartam írni az autójáról, de ezután muszáj volt.
Ja a Wartburg-tető meg egy jópofa logikai következtetés annak tükrében, hogy más KGST- autón nem volt schiebedach. Nem vagyok szakember, de gyerek fejjel is szemetszúrt volna a Zsiguliéhoz képest igencsak homorú Wartburg- tető az ezeröcsin.
Én úgy tudtam 350-es,tipusfeliratra nem emlékszem, köszönöm a kiigazítást. Légyszi zavard az egykori gazdát még egyszer. Nyilván emlékszik arra is ,hogy mindig háttal álltak be a kétállásos garázsba, amely fölött volt egy villa is. Az viszont tényleg a szabad ég alatt volt ,ezt nem vitatom.
Arról meg végképp kizárt, hogy ne tudjon, hogy motorháztetején volt egy nagyon csúnya, jókora horpadás, ami egy rádobott tárgy következtében keletkezhetett, kizárt ,hogy ezt elfelejtették. Az "idilli" időszakot meg szintén homlokegyenest másképp látja az összes BMW és Merci tulaj akiknek szinte kivétel nélkül lelopták a jelvényét ,csillagját, feliratait, stb. Rajongók ezt nyílván könnyebben elfelejtik, mint azok akiknek súlyos ezreket kellett költeni ezek pótlására. A TH-s 350-es tulaja (a fia is haverom volt , csak magánemberekről nem kívántam pletykálni )valóban a DZ-sre cserélt. A paramétereket ugyanúgy fenntartom. Másképp emlékezni egy dolog. Úgyhogy én nem vitatkoznék. Morózus meg egy kicsit sem vagyok .:)
UC 57-74 apu utolsó 100-as skodáján volt semmi infó nincs róla papirja tanyán van majd megkeresük. A képen látható kék skoda S100 régi rendszámát lekérdezem.