Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

engé68 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 485
szintén netrőlVolga
engé68 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 484
bogár
engé68 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 483
egy netes lopott kép :)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.18 0 0 482
Szóval az UM-25-02 MERCEDEDES 280 SE W116,

az általam magyar, privát táblával ( az AF- est már említettem) elsőként látott
116-os merci volt. 1974 őszi rendszáma ellenére ez a "találkozás" csak 1975 októberének legelső hétvégéjén történt meg.

(Erre az alkalomra kevés dolognál emlékszem tisztábban, részben a körülmények, másrészt, hogy a fenti modellt minden BMW-s elkötelelzettség ellenére nemes egyszerüséggel az AUTÓK KIRÁLYÁ-nak tartottam, mely álláspontom alig változott. (ne feledjük, csak a szaros kis véleményem ,eszemben sincs vitát nyitni!)

Ennek ellenére sosem rendelkeztem ilyen típussal. Amikorra lett jogsim, addigra majdhogynem ciki volt ,manapság már tervezem, de csak min. 450-est, és kízárólag 100%-os originál állapotút kevés km-el ,midenképp bőr nélkül. Egy ilyen vásárlás nagyon komoly kiadás, a vételárnak egyelőre más helye van, talán majd jövőre.

Veteránt vásárolni szerintem , ha valaki nem szakember,vagy ügyes és valóban hozzáértő szerelő , - és tök mindegy,hogy most ex-szocialista vagy méregdrága sportautóról ,netán egy PANNONIÁ-ról legyen szó - csak hasonló vagy valóban
igényes kezek által felújított állapotban szabad.
Az "olcsó" megvásárlása pont olyan csacsiság, és ugyanolyan következményekkel járhat, mint a "kedvező" autóhitelek igénybe vétele, amikor a kevésnek látszó árnak akár kétszeresét is elnyeli .
És akkor még a boldog kocsikázás élvezetét, na meg az elismerő pillantások, megjegyzések büszke élvezetének bizsergető érzését helyettesítő szopásthalmazt , vagy a zokogásba torkolló dührohamokat meg sem említettem.

Tehát a fenti modellt még csak - a már felidézett dobogókői kirándulásból - egy két elsuhanó külföldi példány révén ,és az AUTO MOTOR UND SPORT c. német szaklap (Édesanyám munkahelyének hivatalból járt ,innen voltam jólinformált.)
ronggyá forgatott hasábjairól ismerhettem.

Emlékezetes a időpont is. A szüleim és néhány barátjuk a Várban ,a Szentháromság-tér melletti cukrászdában, igen elmélyülten, a bejruti MALÉV- járat lelövésének feltételezett körülményeit vitatták. Felindulásuk a - tragédia önmagában is szomorú - tényén felül érthető volt, mert az asztaltársaságból szinte mindannyian megfordultunk a közel-keleti városban az azt megelőző években,hónapokban, így a járaton is.
Ekkor parkolt le szemközt a kék S -KLASSE. Azonnal pattantam ,hogy közelről is megszemléljem ,akkor ért az igazi meglepetés : Húú ,ez magyar!

Egy középorú úr (ki más baz' meg!) szállt ki, elegánsan elballagva ,a LEMÁSOLHATATLAN ,fridzsider- ajtócsapódást követően.
Még egy pár percig - amíg az állkapcsomat helyreillesztettem - bámultam befelé, jó pár járókelő társaságában, a - daktiloszkópiailag enyhénszólva túlterterhelt - vezetőoldali ablakon ,majd Anyukám szitoktengere közepette elcibálódtattam a helyszínről. Egy-kétszer még láttam city-ben az évek során ,'84-aug-ban utoljára.
Az utolsó helyszín is érdekes : ERDÉLY ,Szováta a helyi hotel parkolójában.
A sors fintora ,és egyéb társadalmi viszonyok összjátékának eredményeképp, hasonló embergyűrűben ,mint 9 évvel azelőtt...

Lehet, hogy - enyhénszólva - hosszú, de MOTORKAMI úR eme topic atyja,azzal a kéréssel fordult a látogatókhoz a nyitáskor ,hogy azt írjuk amit csak tudunk.
Ezért hosszabb egy "pár szóval" a hozzászólás.



UM-74-03 74-VÉGI LADA (bocsánat,ZSIGULI) 1500 Homokszínű.

'75 elején láttam életem első (lehet,hogy az országban is?) ezeröcsijét, amit akkoriban természetesen nem így, hanem "ÚJZSIGA"-ként hívott hívott még egy darabig a nép. A ferihegyi reptér parkolójában történt, hasonló csődület közepette, mint később a rendszám-rokon mecinél. Rögtön megtetszettek az addig csak szigorúan csak az AMS-ból ismert FERRARI -órák. Gyakran láttam később is, reptérről jövet-menet.
Az igazi ismeretségre a típussal majd' egy esztendőt kellett várni. Akkor kapott fater egy ilyen ,színre-szagra (pontosabban:bűzre ) egyező szolgálati verdát.


UR-86-45 VOLKSWAGEN GOLF 1975 eleje. Középzöld. Szerintem az első.
US-07-68 ZSIGULI 1500 75.04 Barna.
UV-05-45 FORD MUSTANG 75.05 Kék-met. Nem a szép klasszikus, hanem az akkoriban debütáló undormány.

UZ-60-32 ZSIGULI 1500 75.07. FEKETE

Ez pár szót mindenképp érdemel. Akkoriban természetesen nem voltam szakértő,(ma sem,ha-ha!) így hát a munka minőségéről nem szólhatok. Viszont én később sem nagyon láttam jódarabig , ilyen ízlésesen hevített LADÁT. Koromfekete volt mindene, ( redszám balra fent,jelvény le,- fene tudja,honnan -sárga fényszórók, szintén franciás antenna a tetőn elöl , koromfekete szélesített felnik ,szolíd cső ,enyhe sötétítés az ablakon és kapaszkodjatok ,nem hülyültem meg,valamilyen tetőt rávághattak : SCHI-E-BE-DACH!!!!!)

a kor akkori ízlésficamos " tunning"-felszereléseitől abszolút mentesen.
1976 őszétől láttam gyakran ,a tesóm haverjai folyton ezt dícsérték.
Szabályos jelenség volt, nem egy nyugati verdát lebüntetve.
Egy NB-1 -es focistáé volt állítólag, de fogalmam sics kié.
A focit letojtam. a BENÉN, NYILASIN na meg az EBEDLI hülye ( bocsánat!) nevén kívül nemigen emlékszem semmire.

UX-99-82 75.08 CITROEN CX 2200 KÉK Szerintem az első.

Egy torzonborz,kissé zilált mandró (ez nem is oly meglepő,a hasonló avantgarde-stílusú, kora altrenatívok mindig is kedvelték a gyár modelljeit.) hajtotta ezt a járművet a környéken ,kb '80-tól még pár évig.
Túl sokáig biztos ,hogy nem ,mert '83-ban már két kanállal kajálta a filoxéra,

(Emlékszem ,ezen a nyáron mellettünk állt a KÖZÉRT parkolójában ,Apukám meg is jegyezte :
" Kisfiam ,az olasz és a francia autók már a prospektusban is rohadnak !"

'85-re pedig szitává rothadt...

ZC-55-75 VOLKSWAGEN GOLF 76.01, Fehér.
ZF-74-88 CHEVROLET IMPALA Tábla:76 Nyár ,kocsi,1960 körüli. Bordó.

ZH-98-09 MERCEDES 300 D W123 76.10 Fehér. Az általam látott és (elég jól) ismert ELSŐ itthoni W 123-as.

ZI-70-88 LADA 1500 76.11. Piros.
ZN-50-74 MERCEDES 280 S 77.05. Piros.

ZO-15-64 MERCEDES 350 SLC 77.06. Fehér,piros bőr. NYILVÁN AZ ELSŐ.

Megjegyzem azt is ,hogy régi-magyar táblás autó körül,se korábban ,sem később nagyobb csődületet nem láttam. W-107-et (SL,SLC) másikat régi táblával szintén soha.



FOLYT.







UZ-60-32 ZSIGULI 1500 75.11.
Előzmény: keepitretro (480)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.18 0 0 481

      Genau, Keepireto kollega! Egyedi tábla, az egyik  családtag neve kezőbetűivel. Antenn úrnak ( feltételezem, nem hölgyeket foglalkoztat l a téma és az a köröli történelem ) is köszönöm a fáradozást. Mint azt korábban jeleztem ,az új táblákkal kapcsolatos memóriám igencsak gyatra. 4-es és 8-as karakterekre viszont határozottan emlékszem. Az Alagút tövében rohadt esztendőkön át. Rengetegszer láttam, 481.482,418,428 tutti. Ha már van ilyen lehetőséged ,ezekkel lehetne még próbálkozni..

 

FOLYT.

keepitretro Creative Commons License 2008.05.18 0 0 480
antenn: egyediben lehetett! Nekem is volt JAG-968 rendszámom jóval a J-betűsek előtt.
Előzmény: antenn (479)
antenn Creative Commons License 2008.05.17 0 0 479

Ez viszont talált:

 

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI

Rendszám: GZH-654

Gyártmány: BMW

Típus: 320 I

Szín: FEHÉR

A jármű körözés alatt áll?: NEM

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.

Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

 

De a LAU és egyéb LA rendszámokat pár hónapja adták ki, biztos az volt 92-ben?

Előzmény: qualitaet (437)
antenn Creative Commons License 2008.05.17 0 0 478

Az újakat ellenőrzöm:

 

DNM-054 Ilyen adatokkal autó nincs forgalomban (de lehet a BMW) 

 

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI

Rendszám: DNM-354

Gyártmány: WARTBURG

Típus: 1.3 LIMUSIN

Szín: DRAPPOSSZÜRKE

A jármű körözés alatt áll?: NEM

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.

Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

 

Ez se az:

 

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI

Rendszám: ANP-482

Gyártmány: ZASTAVA

Típus: 1100 GTL

Szín: SEMLEGESOLÍV

A jármű körözés alatt áll?: NEM

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.

Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Előzmény: qualitaet (424)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.17 0 0 477
Főtaxis kocsik, egy 1983-as diakollekcióban:
JC 67-87 Skoda (fekete alapon fehér betűk!)
JC 31-05 duplalámpás Zsiguli (fekete alapon fehér betűk!)
FZ 01-33 ponyvás Barkas (fehér alapú rendszám)
JC 42-74 Zsiguli (fekete alapon fehér betűk)
XX 90-36 Opel (fehér alapú)
JC 23-42 személyszállító Barkas (fekete rendszám)
XX 90-24 Opel (fehér rendszám)
XX 90-25 Opel (fehér rendszám)
XX 87-35 Renault 5 (fehér rendszám)
XX 86-59 Zöldségesmerci (W123) (fehér rendszám)
XX 86-77 Opel (fehér rendszám)

qualitaet Creative Commons License 2008.05.17 0 0 476
Az alábbi felsorolában szerplő járművek amelyek 1973 előttiek ,természetesen nem emlékezetből, hane családi,rokoni fotóalbumokból,elbeszélésekből kerültek felidézésre.
Egynémelyükben utaztam is, de csak csecsemő vagy egészen kicsi gyerekként.


CB-21-10 WARTBURG Kakaóbarna. Tábla 1960 ,autó '59-es, egy évig vállalati volt.
CE-24-10 SKODA FELICIA CABRIO Piros 1961 tavasz.
CG-58-35 MERCEDES 180 Ponton Szürke 1963.
CI-64-43 OPEL REKORD 1700 Fehér 1963 .10.
CR-32-03 MERCEDES 220D Heckfl. Fehér 1967.07
CU-97-42 FORD ESCORT Szürkés-drapp '1969.
CX-37-49 OPEL REKORD COUPE 2500 1969 Szürke-met
CX-38-73 MERCEDES 280SE 1969.11. Ezüst-met .Új korától,pár hónapig Zürichben fut, utánna kerül be.
CY-17-81 RENAULT 4 Bordó 1970 nyár
IO-78-48 FORD CAPRI 1700 GT 1972.05 Citromsárga, fekete tető.
IV-03-58 VOLKSWAGEN 412 LE Fehér 1972.12.
IV-60-26 PEUGEOT 504 Fehér. 1973.02.
UF-12-21 VOLKSWAGEN PASSAT Kék-met 1973.06 Valószínülag az első.
UF -47-08 MERCEDES 280 SE Fekete. Tábla :1973.08 Autó : '1969.12-től-73-ig állami.
UI- 01-18 VOLGA M21 Tábla '74 körüli (valami állami leadott,a környéken állt.)


UM-25-02 MERCEDES 280 SE Sötétkék-met 1974 AZ ELSŐ W116 MAGÁNTÁBLÁVAL.

FOLYT.
Előzmény: keepitretro (470)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.17 0 0 475
A BKV-kapcsán még egy szösszenet. A buszvezetők a munkakörölményeiket tekintve amiatt is irigyelve voltak, mert állandóan mindenféle csajokkal dumálgattak menet közben akik - érdekes módon - nemritkán a legjobbak közül kerültek ki.
Ma már ilyet Pesten rég nem látok. (Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy idejét sem tudom ,mikor ültem BKV-buszon. Szinte ugyanúgy szopik a dugóban.
A Metrón viszonylag gyakran ,meg a villinger sem rossz.)

Vidéki, - általában dunántúli - útjaim alkalmával viszont rengetegszer látok szembejövő VOLÁN-os sofőröket fiatal, feltűnően csinos bögrékkel ugyanígy cseverészni.
Kellemesen könnyítheti az amúgy nyílván rendkívül stresszes és felelősségteljes munkájukat.
Még akkor is ,ha különösebb dolog nem mindig jön össze, és a kiscsaj korából fakadóan az képezi a disputa gerincét ,hogy megbaszta-e JUSTIN BRITNEYT vagy csak cigi volt,
oder ki a jobb csaj a PUSSYCAT DOLLS-ból, NICOLE vagy JESSICA?
(Hasonló magasröptű eszmecserét szokott folytatni az unokahúgom távbeszélőn.)

A derék volánosok meg onnan jutottak eszembe ,hogy tini retták helyett,nekem meg az irodámban, - pont a tegnapi "memoár" írása közepette,- hallgatnom kellett a világ legfárasztóbb iditótájának vég nélküli süketelését.
Ő nem más mint a rendszergazdám . Egy mosdatlan , dögevő-lehelletű, - mindenfajta mesterembert izzadságszagban utcahosszal kenterbeverő - állat , több hónapja nem cserélt párahuzatának bűzével átitatott fejszerkezettel.
E kétségkívül nagytudásu, szakmai körökben rendkívül elismert fasz képtelen tudomásul venni azt a tényt, hogy vele szöges ellentétben iszonyú béna vagyok a számítástechnikához .Kb annyira vágom, mint ő DROGERIE MARKT-béli tusfürdő-kínálatot. Ennek ellenére a számítogépnek a büro egyik oldalából a másikba való telepítését csak egy órányi, szakmai előadás keretében tudja
véghez vinni. Melyet nemhogy én ,de maga VINT CERF is nehezen értene.
Mikor végre-valahára elköszönt ,leírhatatlan megkönnyebbülést éreztem.
De hátravolt még a zsíros fejének lenyomata képében otthagyott névjegyének az ablakról történő ,öklendezéssel teli letakarítása.
Ezek leírása után végképp hatványozódni fog anonímitásom fontossága, de legalább látható ,hogy mindent elkövetek (incl. túlóra) ,hogy "táblás" emlékeim ne vesszenek a múlt ködébe.

EGYÉB TÁBLÁK MÉG MA.
Előzmény: SZEGECS (472)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.16 0 0 474
A "bármilyennemű" egybe írandó, sorry!

GE-06-37.

Ezen a példányon végezte munkáját - többek közt - egy KARCSI BÁCSI- nevezetű, nyugdíj felé baktató , ércesmodorú, láncdohányos

(A legszarabbakat szívhatta ,nem láttam pontosan , hogy SYMPHI, vagy ne adj' isten menkesz. (MUNKÁS) Arra viszont ,hogy kizárólag "OHNE KAT" volt mind (legszerényebb becslések szerint is)
a 60-szál , amit napjában elpöfékelt ,arra mérget vennék!)

porba fingó,szemüveges , kissé ápolatlan,mindig borostás arcú ipse.
Az öreg pilóta összképét színesítette még ,a bal vagy jobb karra (egyéb lehetőség ugyebár nincs) tetovált T-34-es tank ,és a hatalmas jóindulattal hiányos fogazatként aposztrofált ,szájban elhelyezkedő egy-két fémdarab.
Ő egyébként régóta a vonalon szolgált ,A GC-50-94 től 99-ig számozott szextett szinte összes tagján.
E végtelenül igénytelen, nem is túl szimpatikus ember szájából váratlanul és üditően hatott a következő megjegyzés:

(Ha jól emlészem , (talán valamelyik 05-ös) az egyik busz egy napos lehetett ,amikor a fiatal sofőrök egy öngyújóval melegített cipész-árral fúrkáltak lyukakat, az ajtóvezérlő-gombok közepébe. (Valószinűleg azért ,mert napos időben nem látszódott ,ég-e)

"Gyerekek ,mi a fasznak kell így szétbarmolni egy ilyen SZÉP ÚJ AUTÓT ??! "

Mintha tegnap lett volna.


A másik kolléga - ugyanezen ülésben - merőben más karakter volt.
BANDI BÁCSI is régóta ott ,és szintúgy korábban már több kocsin is dolgozó idős vezető volt.
Amolyan tipikus ,hátrafésült hajú ,távolságin vagy vidéki VOLÁNokon megszokott, becsületes arcú , mindig frissen borotvált ,halk szavú nyugalmat sugárzó tag.

Ha hinni lehetett a végállomási pletykáknak, - érthetetlen ,hogy pont egy ilyen gyakorlott, öreg rókával végezzen így a sors - '81 nyarán egy általa irányított, tolató busz a garázsban egy másikhoz lapította. Azonnal meghalt.


GC-48-14


Ez egy fáradt ,leharcolt kb 1974-es paripa volt. Bontása előtt percekkel, az utolsókat rúgva került a hegyre. Nekem azonnal a kedvencem lett . ( Lám-lám, már akkor is gerjedtem a devianciára , pedig esküszöm nem vagyok ratyi!!!)

Először is az akkor már szinte sehol sem látható, oldalt elhelyezett világító, viszonylattábla miatt. Akkorra már ezt az azokrol is , - a kisszámban meglévő,- korai modellekről is eltávolították,amelyek még ezzel felszerelve fordultak ki anno a gyárkapun. A kipufogó le volt szakadva, irtózatosan nagy , KŐZORALL hangja volt !,Emlékszem a csávó ennek tökéletes tudatában, iszonyúan rúgta a szerencsétlent.
A hátsó dob meg a cső úgy himbálódzott a hatalmas robaj és a füsstenger közepette jobbra-balra , mint a kővé meredt, de totál érzéketlenné vált bránerem , amikor én balfasz, egy Frankfurt közeli kuplerájban ,2000 őszén kipróbáltam a VIAGRÁT.
Az utastérben régifajta, krómozott kapaszkodók ,emberzsírtól feltükrösödött ülések ,a padló mellett hátul ,a sarokban feltörő fekete kipufogógáz csíkok. A műszerfalon még a régi ,igazán szép sötétzöld fényű ( kb'79-től seszinű, világos ,Balatonzöldre rondult ez is. Ebbe a hibába egyébiránt később a japánok is beleestek ) ,de össze-vissza ugráló KMGY-műszerek. Természetesen még a mumeszokra jellemző nemesfa borítás-utánzatú műanyaggal körülvéve.
A sportos vezető mindenféle matricákkal teleaggatta ( casco-CSAO , COCA-COLA,
no meg az egykettes ZSIGULÁTOROK kedvence, amiről máig nem tudom, WYNN'S
vagy UUYNN'S ) Itt láttam életem egyik legidiótább reklámszövegét ,ami az oldalsó világítótábla hátuljára biggyesztett matricán virított ,és amin a szüleimmel évekig fetrengtünk a röhögéstől : ÜDÍT FRISSÍT A ROPOGÓS NÁPOLYI !

A sportos összhatást szabályszerűen megkoronázta, hogy az egyik sárfogó gumi ,hiányzott,csak az egyik féklámpa, égett és a madár mindig kifordított kerkekkel, vagy félig a sárban , de rendre trehányul baszta félre járművét.

Mindent vitt!

A '81 júliusban, a megszokott 3 hét Jugó után hazatérve már nyoma sem volt.


1982 tavaszára rohamosan lankdadt gerjedelem ,a figyelmemet már inkább a (bimbdózó szinten) a csajok, és nem kis mértékben az Apukámmal kötöt barter-üzlet
(4.2-es átlag hatodik év végén = SIMSON S51 B)
tető alá hozatala kötötte le.

A fenti tranzakció realizálódott ,életem első gépjárműve 9994 Ft-ért , 1982.05.31. -én megvásárlásra került.

Annak ellenére, hogy "B"-s kivitelű lévén , a hátsó lábtartó,meg mittom'én mi miatt
rendszámköteles volt ,nem került forgalomba sosem.
Olyannyira ,hogy még jogosítványom sem volt rá soha.
Négy és fél esztendőt közlekedtem így ,rendőri intézkedés és balesetmentesen.
A rendőröknek a hegyen közrendvédelmi szempontból alig akadt dolguk,így nem bántottak. A két személlyel való repesztés csípte a szemüket ,de az özönvizenként egyszeri összefutásba bőven belefért. A Balcsira meg lehozták nekem a haverok vagy a bátyám ,később már én is. Az ottani Körzeti Megbízott pedig egy kurva rendes tag volt. Nem voltam kölyökképű ,nem is sejtette, hogy permisz nyistá.

( Annál több a BRFK-s kollégáiknak, akiknek a BIKA-JUSZUF-SANYA-CSÜLÖK -Quartett
tagjai, akik kevés szabablábon töltött idejükben ,szinte az összes szomszéd villát
végigsrenkelték - rengeteg fejfájást okoztak)

Úgy voltam vele: "Majd nagymotorra csinálom meg a jogsit!" Viszont a harmadik temetésen ,ahol ismét valamilyen motorbalesetben elhunyt srácot búcsúztattunk , végképp töröltem az 50, később 80 ccm feletti kategóriába lépést dédelgető álmokat. Meg az igazat megvallva , a nem béna, de alapjában véve beszari motorosok táborát erősítettem. Azt is csak A " B" -kategória, és az azzal együtt kapott első autó birtoklásáig.

Ekkoriban volt a BU-s átrendszámozás ,ami végképp megnehezítette volna az egykori kedvencek identifikálását ,ha netalántá nem száll el a l' amour.

Fél szemmel azért észleltem két új jövevényt még suliba menet, nyílván a tábláik
és a szembetűnő aktuális modelfrissítés látványa miatt.


BU-22-44 1982 szept legvége.

BU -88-44 Szinte napra egy évvel később. Itt az volt a kiuró jellegzetesség,
hogy szinte az összes műanyag ,meg a kapszkodók feketék lettek

Innen filmszakadás...


FOLYT. EGYÉB TIP, MAJD MERCI .


Előzmény: bús drájver (471)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.16 0 0 473
Tisztelettettel megköszönök bármilyen nemű helyreigazítást ,ha kétség merül fel azokkal az eseményekkel ,személyekkel, uram bocsá' véleménnyel kapcsolatban amelyeket leírok.
Természetesen semmilyen bizonyítékról nem tudok arra nézvést sem, hogy cca. 9 esztendővel korábban, ölbetett kézzel ,passzívan szemlélte volna az inkriminált gerilla, a "forradalom" alatti fosztogatást, és veszni hagyta volna a soha vissza nem térő alkalmat a felső tízezer, átmenetileg SWINGER CLUB-bá alakított hajlékaiban , és az úrihölgyek részéről (a mai partykkal ellentétben) cseppet sem önkéntes "hancúrozást".

Az pedig, hogy JÓZSEF ATTILA tiltakozott ,legkevésbé sem lep meg, hisz' többnyire ,a proletariátus összes nyomorával , és tragikus, - "örökké csak szívó " életének eseményeivel vastagon átitatott művei már negyedikes koromban (tisztán emlékszem a 75 éves jubileumra) rendkívül lehangoltak. Ami pedig a rózsaszín érettségiző időszakot illeti ,ott az "ördög - feszület" viszony a leghasonlóbb konstelláció ,ami a vonzalmamat definiálhatja.
ILLYÉS GYULÁ-val már lényegesen jobb a helyzet , bár az ő protestálása sem meglepő annak tükrében, hogy CSERMANEK (KÁDÁR) JÁNOSSAL is kíváló (tegező) viszonyban voltak.
KÁDÁR LEVELEZÉSE c. kiadványban ez könnyen ellenőrizhető.

Politikai kirándulásunk záróakkordjaként mégegy gondolat.

Feltételezem, az tisztán hallatszik ,hogy a munkásmozgalom egykori és mai élharcosai enyhén szólva nem képezik tiszteletem tárgyát.
De minden hibája ellenére , nagyon nehéz dolga volt JOHNNY-bácsinak letolni a primitív BREZSNYEV, és rohadt bandája torkán azt, hogy idehaza nincs jegyrendszer,(sőt!) és nem csak kolhoz van ,hanem TSZ, háztáji, turizmus és még sorolhatnám reggelig mindazokat ,amelyeknek a " baráti " (Egy lófaszt !! Mindig is irigyeltek, utáltak, mint a meleg szart!! ) országokban hírmondója sem akadt.

Mint ahogy az is a kevéske érdemek része ,hogy ehhez hasonló FÓRUM-ot , ahol a'70-80-as évek MECERCEDESE-it ,BMW-it ilyen számban (és ugye az én listám messze nem teljes) taglalhatják ,aligha nyithatnának...


Elkanyarotunk, de a régi tábla a történelem - mint tudjuk -igen csak fontos része.


BKV FOLYT., soon.

Előzmény: SZEGECS (472)
SZEGECS Creative Commons License 2008.05.16 0 0 472
FÜRST GARÁZS ( érdekes, hogy eme intézmény mindmáig a Tanácsköztársaság idején karriert csinált köztörvényes ,terrorista bűnöző nevét viseli)

Szerintem Szamuely Tiborral kevered. Ő, és a Lenin fiúk jártak vidékről vidékre a Tanácsköztársaság idején, és gyilkolásztak háborítatlanul.


"1928. Halálra ítélik Sallai Imrét és Fürst Sándort

Az illegális kommunista mozgalomban való részvételük miatt a biatorbágyi merénylet ürügyén a kormány által bevezetett statáriális bíróság elé állították őket, és a nemzetközi tiltakozás ellenére gyorsított eljárás után mindkettőjüket kivégezték. Az ítélet ellen Illyés Gyula és József Attila is röpiratban tiltakozott. Sallai 35, Fürst 29 éves volt." forrás: http://www.hetek.hu/?q=node/3964

Előzmény: qualitaet (469)
bús drájver Creative Commons License 2008.05.16 0 0 471
Kiegészítésként: a Fürst néhány éve már Kelenföldi Buszgarázs néven funkcionál. Ez mondjuk semmit sem von le a hozzászólás értékéből, direkt jó ilyeneket olvasni.
Előzmény: qualitaet (469)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.16 0 0 470
NE HAGYD ABBA!!!!!!!! :-)))))
Előzmény: qualitaet (469)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.15 0 0 469

      BKV FOLYT.

 

 

Szóval egyévesen került a környékre a 00-88.  Vezére az egyik legjobb buszvezető haverom volt.   SZULTÁN-nak  becéztük ,köszönhette ezt a  testes, kissé HOFI-szerű fizimiskájának.  A polgári neve valamilyen Laci volt.

Iszonyú büszke voltam a pajtásam előtt ,hogy biciklizés,vagy csavargás közben ugyanúgy int nekem a volán mögül, mint a kollégáinak.

Fater bömösét is mindig  messziről kiszúrta ,fénykürtölt neki ,ő meg viszont. Eközben én, a schiebedachon kilógva,  csápoltam neki ,mint valami félhülye csöves az Ifiparkban.

Emlékszem ha az Anyukám vezetett , mindig izélgettem szegénykét :  "Villogj már ! Villogj már!       Barátságunk I -betűjére SZULTI  kicsit később tette fel a pontot.

 

 Egy alkalommal az örökké sertés-jelmezt viselő osztályfőnökünk kiséretében elindult az egész napközi fagyizni.  Pont az orrunk előtt ment el a járat, ezért a koca  és a többi tanár úgy döntött, hogy gyalog megyünk tovabb.  A  forró májusi égen  eközben fekete felhők gyülekeztek...

A   közelgő zuhé  okozta idegesség , meg az egyik eleven osztálytársammal folytatott permanens, idétlen poénkodás  - amivel imponálni próbáltunk az egyik legszebb kislánynak -  oda vezetett ,hogy az OFŐ a haveromat ,engem és  - ami a legszemetebb - a  szöszi tündérkét is hazazavart ,ami ugyebár a kollektív cukrászdalátogatásból való kizárást is jelentette.   A  kis copfosnak rögvest eltörött a mécses ,mi meg leforrrázva kullogtunk a csoport mögött.

Pár perccel később mogyorónyi jegek ,és némi szél kiséretében rázendített .               Én valamiért hátrafodulva láttam, hogy ismerős busz közeleg, intettem a megszokott

módon.   És ekkor jött az igazi büntetés. :   BUVU-VU-VU-VU-VU-VU..... ,satu és kipufogó fékkel  megállt a 00-00-88!  A lassulástól hangosan csapódva nyílt a leghátsó ajtó ,én meg ,  - mint valami profi bankrabló - ,azonnal véve a lapot , villámgyorsan fent termettem a - szinte még mozgó -  járművön.

Index balra ,parketta gáz , és az egész   - az égi haborútól szarráázófélben lévő csoportot -  koromfekete füsttel beterítve távoztunk a helyszínről...

 

SZULTÁN koma gesztusát az is felértékeli ,hogy a BKV -nál már akkor sem igen osztogattak KÍVÁLÓ DOLGOZÓ kitüntetést egy ilyen megállón kívüli eksönért.

 

Az említett gép '81 -körül tünt el a környékről, vezetőjével (sajnos) együtt.

 

GE - 01 29  . 1977 VÉGI.

 

 "Használtan"  jött a vonalra 1980-körül. Vezetője egy SPIELER ,vagy SPILLER nevű 2 méter feletti ,bajszos muksó volt. ( Hogy nagy játékos volt-e ,vagy esetleg így anyakönyvezték, sose tudjuk meg.)  Ő azzal tünt ki a 2-es brigádból, hogy isznyúan komoly tempóban hajtott. (Ma símán feljelentenék az utasok. Akkoriban ez sikk volt, meg nem is érték egymást a buszbalesetek, mint mostanság.) Egyszer ő is felvett szabálytalanul  -i gaz a megállóban - annak ellenére, hogy a viszonylatjelző -tartóban, a   GARÁZSMENET   FÜRST GARÁZS   ( érdekes, hogy eme intézmény mindmáig a Tanácsköztársaság idején karriert csinált  köztörvényes ,terrorista  bűnöző nevét viseli) felirat díszelgett.  A többi utas meg ott maradt.

 

SPILLERÜNK pár hónap múlva munkahelyet váltott, a busz maradt.

 

 

GE-05-49   ,GE-05-67,68,69,70,71.

 

Ezek szintúgy zsír újként kezdték pályájukat a vonalon, 1980-tavaszán.

 

A 05-71 kapcsán van egy szégyenteljes story. Ezt a járművet '81 elején egy        BERE LACI  nevű, tömött bajszú, göndör, arabos képű faszi vitte.

Felületesen , köszönöviszony szinen ismertük. Egy havas estén ,hógolyókkal dobáltuk a buszokat. Általában tovább mentek, leszarták.  Most viszont  a 05-71 nagyot fékezve megállt.

 Mi mi meg a szélrózsa minden irányába úgy széjjelrebbentünk, mint a galambok a

Moszkva téren ,amikor a  ZIL-ek utógyujtása hatalmas durranással visszalőtt.

 

Fél órával az eset után szegény BERE gyanutlanúl érdeklődött : ugyan biza' nem láttunk-e dobálódzó kölyköket  kicsit feljebb, ugyanis a 05-71 jobb szélvédője betört, és egy ilyen ablak Kb tízezer  (1981-ben járunk!) forint, és őt fogják megbaszni.

Nekünk szarháziaknak természetesen fogalmunk sem volt semmiről...

Vélhetőleg az egyik faszkalap jeget dobott.    NEM én voltam.

 

 

GE-06-36.                

  

Pár héttel fenti társait követve érkezett ez a darab ,azzal az érdekességgel,hogy őt terelte az általam először látott      NŐI SOFŐR! 

 

A hölgy KATI  névre hallgatott, a körülményekhez képest egészen elfogadható fejjel .

Állítólag később összeszűrte a levet egy  MATYI nevű '81 -körül a vonalra kerülő ,magyaros, huszárkapitány-ábrázatú bajuszos sráccal.  Aki mellesleg a        GE- 01-29  egyik új  sofőrje,  a brigádbeli egyik utolsó haverom. 

 

GE-06-37 FOLYT.

 

 

Előzmény: Unser Wartburg aus Eisenach (467)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.15 0 0 468
Duma Plazma főcint
Előzmény: Unser Wartburg aus Eisenach (467)
Unser Wartburg aus Eisenach Creative Commons License 2008.05.15 0 0 467
Hol? Hol? Hol?
Előzmény: Törölt nick (457)
motorkami Creative Commons License 2008.05.15 0 0 466
Biztos én is tőled hallottam :)
Előzmény: Nézelödő (463)
motorkami Creative Commons License 2008.05.15 0 0 465
Az NB az oldalkocsis és mivel nem sokkal a rendszámváltás (1958) előtt kétszer is kapott rendszámot, csak arra tudok következtetni, hogy a háromszámosból ezért volt neki kettő. A másik lehetőség az az, hogy mégis honvédségi volt, ez a HK. Aztán mikor "leszerelt" lett 1 "civil" rendszáma, utána meg az NB-s, ami egyértelműen oldalkocsis.
Biztos, hogy 57-es évjáratú a motor?
Előzmény: soveny (462)
soveny Creative Commons License 2008.05.15 0 0 464
Még egy kérdés: A 2betű, 4számos rendszámoknál (legalább még a kezdetekben :D) volt megkülönböztetés oldalkocsis/szóló között, tehát lehet következtetni arra, hogy oldalkocsisként volt-e '58 után forgalomban?

HA-s állami Pobeda: azt hiszem, ezt nem én írtam.. :S :DD
Előzmény: motorkami (461)
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.15 0 0 463

Jómagam is azok közé tartoztam , akik évekig azt hangoztatták többek közt itt azindex fórumán , hogy három Sport került ujonnan az országba , de ma már tudom , hogy ez nem igaz . Itt van egy kép , ' 57 - es , vagy ' 58 AM - ből szkennelve , aminek a jobb szélén ott van három , a negyediknek csak az orra látszik . Ez a kép itthon készült , az átadótelepen :

 

 

 

 

1

 

Tavaly szeptemberben pont esküvői üzemmódban voltam a Feliciával , mikor egy öregúr odajött hozzám beszélgetni , mint kiderült neki is volt ilyen autója annak idején többek közt . Na de mikor rákérdeztem , milyen volt a többi , akkor derült ki , hogy neki is volt Sportja ujonnan !!! Azt mesélte , hogy nyolc , vagy tíz darab jött be az országba akkor , amiből a Rajz - Kazal - Bárdy trión kivül a " pór nép " is vásárolhatott ....

Előzmény: motorkami (458)
soveny Creative Commons License 2008.05.15 0 0 462
motorkami: Köszönöm a kimerítő választ. :) A "HA" véleményed szerint mindeképp oldalkocsis motorokat jelölt? Oldalas nyomát nem látom rajta (abból indulok ki, hogy volt külön IZS-49K, erősített vázzal, az volt az oldalkocsis változat), sehol rögzítőpont... (Vagy csak nagyon ügyesek voltak a szakik?! :D)
Előzmény: motorkami (461)
motorkami Creative Commons License 2008.05.15 0 0 461
Lehetett. Megvették a motort, levizsgáztatták szólóban (XF), majd tudtak venni oldalkocsit és átrendszámozták (HA). Aztán 58-ban megkapta az NB-s rendszámot.
Szerintem az 56-58 közötti időszakban hasonló kavarás volt a rendszámoknál, mint 1989-90 körül. Mindkét esetben esetlegesek voltak a döntések olyan kevésbé fontos ügyekben, mint a rendszámozás.
Így a HK nem feltétlenül honvédségi, pl. HA-val - sövénytől tudjuk - van állami Pobeda. Az XF viszont biztos szóló nagy motor, XG-s, XM-es, XN-es Pannónia van a nyilvántartásomban.
Előzmény: soveny (460)
soveny Creative Commons License 2008.05.15 0 0 460
motorkami: A választ köszönöm, de végülis kicsit több csiszolás után kiderült, hogy amit a sok festék miatt H-nak néztem, az a valóságban N. Így tehát van rajta NB-15-18, HK-278, ill. XF-070. Szóval a HK az stimmel (szóló volt a gép), csak épp' a régebbi rendszámon van, s ki tudja, milyen logikával adták ki a '48-as rendszámokat. :) Az NB-s pedig úgy látom a leírások alapján, szokványos, "polgári", izé, "munkás" motor-rendszám volt (illetve NA-t írtak, de gondolom, ahol volt NA, ott volt NB is). :D Az XF-es nekem mindenképp furcsa, illetve az is, hogy '57-es a motor, de két fajta 2betű, 3számos sor is van rajta...
Előzmény: motorkami (451)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.14 0 0 459
A következő felsorolás nem a táblák kora,hanem eseményi időrend szerinti.
Bizonyos adatok esetében,felmerülhet a " Na, ez a neten is rajta van" című
böffenet, de jócskán akad ami sehol sem. BKV-buzi ismerősöm (nem keverendő össze a bkv-s buzival!!!) sokat csodálkozott, hogy van amit ő sem tud ezek közül , pedig A-Z-ig véginyalt mindent a témában.Üzembe helyezések,meg egy-két évjárattól függő kivitel,-ilyesmi az igen. De bizonyos részletek, személyek,pl melyik AUTÓ (korabeli BKV-s slogan) mikor, és melyík vonalon szúrta pontosan,biztos, hogy nem. Ezeket csak az tudhatja ott volt,látta átélte.
A renDszámohoz nem írok pontos dátumot, mert ez mgnézhető máshol is, meg nem is tudom mind pontosan.



Egy két öreg buszos róka (ha még nem vitte sírba őket az idegbaj ) biztos lerakná a haját, hogy egy 5-10 éves pöcs így emékezett rájuk. Amelyikük meg a túlvilági utasok orra előtt csukja be a ráncajtót, azoknak meg béke poraira!

GC-47-55 1972 DEC. IKARUS 260. (Nagyobb mellényű BMW-s kollégák ,jó ha tudják

hogy ezekben már volt EH-steuerung , nem vártak '83-ig!. A müncheniek mögött loholókról nem is szólva.)

Tehát az első élmény kb 1973 tavasz. 2-ES BUSZ. (Biztos, mert utánna hónapokra elutaztunk és arra tisztán emlékszem.) Panoráma busz. Így hívta ezeket mindenki. 3 és fél évesen a rendszámot értelemszerűen nem jegyeztem meg, de a csíkos 180-astól lazán meg tudtam különböztetni. Később már a rendszámokat is vágtam ,több is futott ,újabbak is,de ez kilógott a sorból, látszott rajta,hogy a múmiák királya ( a 180-as ülések, csak egy pár darabon (se előtte-se utánna) alkalmazott hülye formájú doboz,amiben az ajtózáró mechanika van . (fasz tudja, szaknyelven hogy hívák.)
Egész életében ( kb '80-ig) mifelénk nyomta.

GC-49-45. '75 nyarán el-el engedtek mára testvéremmel biciklizni. A végállomás

körül tébláboltunk egyfolytában. Ekkor haverkodtunk össze a KÖMÉNYI PISTÁVAL.
( Micsoda név! Tiszta BARÁTOK KÖZT! Pedig így volt...))
Szóval Pityu egy jópofa, az utasokkal mindig hülyülő ,fiatal,szőke ,alpesi péklegényre emlékeztető madár volt, mellesleg a fenti kocsi egyik sofőrje.
A 2Y - on ami ' 77-ig a 102-es elődje.

GC-49-46. 2y.

Az időpont hasonló egy,ha jól emlékszem VINCE nevü srác ült a volánnál.
Ő az az akkor futó "Egy óra múlva itt vagyok"-c. baromság, még kreténebb főhősét alakító HARSÁNYI GÁBORRA emlékeztetett, de nagyon.
Arra is emlékszem, hogy a bátyám egy Zoli nevű haverjának a nővérével kavart. Gyakran csőröztek a leoltott lámpjú buszban. Ez egyébként kedvelt ,és gyakori szokása volt a 2-ES SZOCIALISTA BRIGÁD ifjabb
dolgozóinak.Néha picit messzebb is mentek... Emlékszem, pár évvel később, ha ezeket láttam, egy csomószor nagy lett a kukim....

Ha nem arról szólna ez az oldal amiről szól, akkor nyilván nem is említeném ,hogy ez lány később jól menő butikosként az egyik, korábban már felsorolt KO-s 323i tulaja volt.


GC-50-95

Szintén '75-ben volt ez az egyik kedvencem, mert ennek a vezetője azon kevesek közé tartozott,aki megengedte,hogy GÁGYÉval felszálljunk.
Aki sík területen lakik nyílván nem tudja, mi ez.
A GÁGYÉ egy fából tákolt , golyóscsapágyokon guruló , négy kerekű tákolmány. Hegyről lefelé, jó minőségű járdán kiváló játékszer. Minősége ,kivitele, igen eltérő. Erősen függ a gyermek apja vagy gondviselője kézügyességétől.
Szintén 2-ESEN járt a GC-50-96 tól 99-ig. kB '80-IG a hegyen.


GC-51-00 Szintén hegyi busz, de nyomta még a 21. 90, "D" és "J" vonalakon is, paralell. Érdekessége,hogy az első nagyablakos. '75-ÖS emlék ez is.



GA-81-91 IKARUS 180.


Kb '69-es lehetett. Azért kedveltem ,mert a legutolsó 180-asok egyike volt mifelénk.
Sofőrje egy GYURI nevü, nyúlszájú ficere volt. Egyszer a Mamámmal mentünk valahová ,amikor indulás előtt , a Végállón ,Gyurkánk panaszkodott az egyik kollégának,hogy nem működik az ablak-spritzni. Én -- mint általában -- megint beleütöttem az orrom a mások dolgába, és megkérdeztem: "Akkor mivel fogod mosni az ablakot? " "PÖCSÖMMEL !" hangzott a lakonikus válasz.
Nyilván nem sejtette ,hogy kivételesen szülői felügyelettel utazom.
Volt is jókorabalhé otthon, hogy micsoda "tahingerekkel" barátkozik a gyerek,
Milyen szép idők. Ez számított tahóságnak.

GC-71-47, GC-97-19, GC 97-20

Ezek '77 körül járkáltak a távolabbi környéken.

Már bocsánat az ott lakóktól, de láttam a a garázsmeneti táblájukon , hogy ezek valami kelet-pesti garázsba valósiak ,ezért hihetetlenül ellenszenvesek voltak.
Ezért jegyeztem meg őket. (csírázó lokálpatriotizmus ,vagy kisköcsög futballhuligán-fióka? Döntse el mindenki maga.)

GE -00-22

Vegytiszta emlék, első napok. Vadiúj ,minden ülésen nylon még. 1977 legeleje.



GE-00-88

1-évesen, '78 tavaszán került a hegyre. Ez SZÉP,INNEN CONTINUED...








Előzmény: keepitretro (453)
motorkami Creative Commons License 2008.05.14 0 0 458
Tudtommal Rajz Jánosé volt a harmadik.
Előzmény: Törölt nick (457)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.14 0 0 457

most is ki van állítva egy 313 ott.

de ez nem a művész úr kocsija volt, ex DDR-s  emigránsok hagyták hátra röviddel a a rencerváltás előtt.Szélvédője  S100- ra hajaz.

Kazal  Laci bá'nak is ilyen rongytetős kocsija volt egyébként.

Előzmény: bzolee601 (456)
bzolee601 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 456
Bárdi György Wartburgja egy kisebb számú old timer kiállításon látható volt a Duna Plaza-ban egy pár évvel ezelőtt (talán jópár évvel ezelőtt) még akkor is makulátlan állapotban volt, remélem azóta is óvják valahol!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!