Az hogy a vízszigetelésre kell-e beton, az a szigeteléstől függ. A nehézlemezes szigetelésre (az a vastag "kátránypapír" ha nem köveznek meg ezért túlzottan) kell. De pl. a folyékony fóliákra nem. Belülről soha nem hőszigetelünk (van rá próbálkozás, de az olyan is...). A szigetelés és a beton közt lenne a páralecsapódás, ami rongálja a szerkezetet (ott simán meg is tud fagyni...)
Egyébkén a megszokott rétegrend: Monolit Vízszigetelés (nehézlemez) Lépésálló (ennek elhagyása esetén folyami -sárga- homokkal felszórni) Aljzatbeton Burkolat
Csak egy kicsivel lehet kevesebb a fűtésköltséged. De ez nem az általad leírt ok miatt van (adott helység adott hőfokra való fűtéséhez ugyanannyi energia kell függetlenül a rendszertől), hanem mert azonos komfortérzet mellett 1-2 fokkal alacsonyabb lehet a levegő hőmérséklete. (kevésbé meleg ugyan a víz, viszont lényegesen több van a rendszerben) A bútort nem szárítja jobban (az a páratartalomtól függ), viszont nagyobb lesz a hőingadozás mint radiátoros fűtésnél (feltételezve hogy nem a radiátor előtt lenne egyébként a szekrény)...
es akkor valami speci cucc, hogy a vizszigetelesre egybol mehessen a burkolat. vagy a vizszigeteles a beton ala, de akkor meg mi az a vizszigeteles, amit ra lehet tenni a lepesallora.
es mar ez is 28-29cm, pedig csak 5cm lepesallo van benne.
a masik, hogy belulrol hoszigetelni a plafont, mondvan hogy ez egy garazs, a plafon sarkaban csak nem fog peneszedni, es kesz? igy megsporolnam a felso beton 6cm vastagsagat. vagy igy sem, mert a vizszigeteles tetejere kell beton?
nyilván fagyálló ragasztóval próbálnám meg.igy visszagondolva,a teraszokat mindig igy csináltuk,nem volt velük baj.de ott nem feltétel a vizzáróság. burkolattal sikerült már a vizzáróságot megoldani. de ha a megbizhatóbb megoldást választottad.akkor viszont födém is picit vastagabb lesz.
Az a bajom, hogy ha futeni nem is akarom, valami szigetelest csak szeretnek ra. akkor meg jonnek a mindenfele retegrendek, es legalabb 20 centi vastagsag beugrik.
Haggyad már! Valami dakota gyerek lehet aki megdurrantott egy szállítmányt és most az élete nagy lehetőségét látja benne.A "Megmaradt építőanyagok, gépek adás-vétele"topicban még a telefonszámát sem sikerült rendesen leírnia.
monolitból tudsz legkisebb vastagságot elérni.mivel kicsi a terhed(összesen max 2-3cm burkolat) olyan 15-16cm körül lesz a vastagság.ezt gerendással nem tudod.
Ha mar osszegyultek a tisztelt födémológusok, lenne egy kerdesem.
Terasz, ami alatt mondjuk felszuteren-garazs van. A terasz szintje a meglevo haz miatt adott.
A garazs belmagassaga meg kellene legyen 210 vagy tobb, viszont lefele nem lehet akarmilyen mely, mert problemas lesz lemenni a kocsival. Tehat minnel kisebb vastagsagu fodem kellene.
Kellene nekem 1.1m3 betont kevernem. Nincs kedvem számolgatni, miből mennyit rendeljek? Vmi rostált cucc lesz, mert nem kellenek bele öklömnyi kavicsok, 1:4-hez kellene keverni.
mivel én számolom,és pont annyi vas megy bele,mint ami kell,és pont oda ahol a legtöbbet ér,pont olyan vastag,mint szükséges,és tudom honnan béreljek zsalut, és kikkel együtt csináljam, igy nekem teljesen egyértelműen olcsóbb.
Tegyük hozzá, hogy az én házam többtámaszú, 2 irányban teherviselő ráadásul. Valamint a L alakú áttörést akartam a lépcsőnek 6m környéki fesztávon,tehát nagyon más megoldás nem is volt. Egy monolit födém rugalmasan kialakítható, változtatható, ugyanakkor merevebb, értékesebb. Vakolni sem kell, glettelés jó minőségű héjakkal elegendő. Ha meg valaha áttöréseket akarok, akkor ott fúrok, ahol akarok, ha lépcsőt akarok nyitni megtehetem,ez meg megfizethetetlen.
gondolom,amelyik béléstest túléli az épitkezést,az utána be tud feszülni,és ezért nem zúg le.
én viszont nem értettem fórumtársat.Pest megyén belül egymást ölik a dúclat bérlő helyek,betonacél ára még mindig alacsony,hogy-hogy drágább lesz a monolit födém a gerendásnál?
amikor saját háznál végigjátszottam az összes elérhető födémtipust,akkor a végeredményül az jött ki,h a munkadijat is fizetnem kell,akkor is a legolcsóbb,legjobb az öntött födém. gerendákat ducolni kell itt is,csk ritkábban,felbeton az esetek 99%ban szükséges. monolitot meg bármilyen alakú,bármilyen szélsőséges teherre meg lehet csinálni.ráadásul vékonyabb is a kedvező statika miatt.
tehát csak olyan helyen érheti meg gerendázni,ahol nicns zsalu,mixer beton.
ha meg nincs felbeton,akkor sima két támaszú gerendák. több olyan előregyártott gerendakatalógust láttam,ahol csökkentve a teherbirást,de engedik felbeton nélkül. E gerendát is lehet,ha jól emlékszem. ezzel együtt ritkán van olyan,hogy csak kicsi fesztávú födémszakaszok vannak,és működik felbeton nélkül. mert annak meg nem sok értelme van,hogy egyik szakaszon van felbeton,másikon nincs.utána meg rétegrenddel lesz szivás.
El kellene döntenem a fűtésem típusát. Én a padlófűtés felé hajlok, a porfelkavarás nem érdekel, inkább az,h milyen plusz dologgal számoljak, ami a sima radiátorosnál nincs. Meg az is érdekelne, h nem szárítja-e ki a bútort nagyon, ha a szekrény alatt is fog fűteni a cucc? Ami miatt a padlófűtés felé hajlok az az, h elég kevésbé melegebb vizet keringetni a rendszerben, tehát kevesebb gázt fogok fogyasztani, mondjuk a tartályos propánból nem is szeretnék sokat. Kösz a segítséget
Nem tettem dupla gerendát, mert kicsi a fesztáv (250), ráadásul a monolit sem nagy 1*2m, plusz az egyik oldala alatt főfal van. Statikus megnézte egyébként kiöntés előtt és azt mondta, hogy jó így.
Ha nyertem volna a lottón, akkor persze monolit födémem lett volna, de hogy mindent magam csinálok örülök, hogy valamikor elkészül.
Ne vedd beszólásnak,amig nem olvastam a műszaki adatait nekem is abszurdnak tűnt. A suliban egy idősebb emberke tanította a magasépítéstant és ezt a felbetont nagyon a fejünkbe verte. Furcsa,h itt elmarad. Főleg ha csak abból indulok ki ,h mikor be van béléstestezve a födém (normál beton béléstesttel) akkor elég sok van ami a járkálástól ketté törik és leszakad.Amúgy ha nagyon szörszál hasogató lennék még abba kötnék bele,hogy a monolit szakasz mellé vagy dupla gerendát teszünk vagy egy kellemesen megvasalt mestergerendát öntünk.Ezt leszámítva jó ránézni :)))
és tényleg:) Annyibol furcsa mert ugye ha van felbeton is akkor egy alulbordázott VB lemezt kapunk szilárdulás után ha csak magát a betont nézzük és ez részben tehermentesíti a kefniket meg a gerendázatot. Végülis minden nap tanul vmi ujat az ember. Köszi még 1x:)
köszi az infot,tenyleg azt irja a gyártó,h 0 cm felbeton. Statikailag elég furcsa, nem is láttam még ilyet de ez nem jelet semmit, még kezdő vagyok:) köszi még1x :)