Eredeti dugattyúm nem volt ebből a méretből, nem tudtam összehasonlítani a méreteket. Szereztem fát és tesztelgettem. Nagy fordulaton és terhelésen is jól megy, gyakorlatilag semmi vibráció nincs. Kompressziómérőm nincs, de érzésre Husqvarna viszonylatban jónak mondható. A berántón ugyan nem tartja meg magát, de ez nem is jellemző a típusra.
A lökete ugyanannyi, de ha a hengertalp ha 1 mm-el magasságban ide-vagy oda eltér, már lehet ilyen. A dugóban a csapszegfurat a két típusban ugyanolyan helyzetben van-e a dugattyú tetőhőz és a szoknya aljához, a dugók ugyanolyan magasak-e?
Előtte meg szokták mérni.
Most az lenne a lényeg, hogy nagy fordulaton se érjen bele a sonkába a dugó, mert akkor ledarálja, meg a kompressziótér megfelelő nagyságú-e.
Ha olyan 11 bar körüli a kompresszió, akkor jó. :)
Üdv!Találkoztam ilyen utángyártott dugóval de nálam az égéstér volt kicsi, de ettől átforgott.Azóta ha veszek dugattyú t aval kezdem hogy egy sík felülettöl megmérem mind a kétő dugatyú csapszeg helyzetét.
A minap belefutottam egy érdekes, de bosszantó dologba. Régóta őrizgetek egy 353-as hengert, és nemrég elszántam magam, hogy szerzek hozzá egy dugót is és az egyik 346-os gépre felteszem. Összerakás után viszont nem fordult át a főtengely, mert a dugó alja elakadt vagy a sonkában, vagy a blokkban, de csak akkor, ha a henger a helyén volt. Henger nélkül simán ment, de a henger meghatározta a dugó állásának szögét és úgy már elakadt.
Jobb ötletem nem volt, lecsiszoltam 0,7mm-t az aljából egy kemény, sima lapra fektetett csiszolóvásznon, majd így összerakva már jó lett. Az imént tesztelgettem, de működésében semmi rendkívülit nem tapasztaltam, könnyen indul, gázra jól reagál. Fában nem tudtam kipróbálni, azt még szereznem kell. Igazából nem tudom, hogy a Meteornál cseszték el, vagy csak szimplán én vagyok hülye az egészhez. Valakinek ötlete?
A felömlő áramlásán rontottak, így "rosszabb" lett a motor öblítése, kevesebb benzin-levegő keverék pedig teljesítmény csökkenést okoz. Egy pici kompresszió viszony változtatással meg csökkentettek a nyomatékon is. És lőn 2 típus egy gyártósoron. :)
Annak idején Fefe fórumtárs dobta fel, és akkor én utánanéztem. Nagyon sok külföldi fórumon a felömlő fedelet csiszolták és kompótot növeltek, mert ennyi a különbség.
Na szóval, vettem a fáradtságot és utánanéztem ennek a dolognak.Cikkszám szerint teljesen ugyanaz a két gép főtengelye, dugattyúja, gyújtása, karburátora.Ami eltér cikkszám szerint az a henger.Azt nem tudtam kinyomozni, hogy csak a kis fedél miatt más a cikkszám, vagy esetleg a 372 henger felömlőinek a kialakítása is más-e...
Persze,sokkal nagyobb részben gép függő a csillapítás és azért nem úgy kell elképzelni az LGX-et,hogy
pattog és kirázza a lelket a kezelőből.
Én speciel az égvilágon semmi különbséget nem vettem észre az LGX-en a csillapítás, visszarúgás tekintetében
az LPX-hez viszonyítva.
De valóban úgy véleményezi a szakma,hogy az LPX-nél a visszarúgás csökkentő hatás némileg nagyobb mértékű,mint az LGX-nél. Viszont ez az extra biztonság a vágásteljesítmény rovására megy,evégett nagyobb
teljesítményű az LGX. Ezt én is tapasztaltam.
De ez a "biztonság" is érdekes,mert mindkét típus sárga biztonsági színjelzésű,tehát elméletileg egy
kategória.
De mint írtam is más országban, több LGX-et adnak el,mint LPX-et hivatásos körökben.
A két gép esetében azt tudom, hogy a henger oldalán lévő kis fedelet kell átmunkálni, hogy 372 legyen, viszont azt nem tudom, hogy a karbi és a gyújtás is megegyezik-e?A henger és a dugattyú kialakítása is ugyanaz?Főtengely?
Gyönyörű gép ez az Oleo! Tényleg sok a hasonlóság a Tanakával.
A testvérem fakitermeléssel foglalkozik, Ő Stihl 066-al dolgozik. Nekem az túl durva gép. Néha elkéri a kicsim aprítani, meg itthon amit kell ezzel csinálok. Az a jó az egészben, hogy nem azért vágok fát mert fáznánk, hanem mert élvezem! :-D
Szemcseszórás
Azt tanácsolta, hogy az első tisztító szórást érdemes homokkal végezni. Szinte mindegy milyennel, ami a legolcsóbb. Ez lehozza az olajsarat, kokszot, bármit. Az olajtól, zsírtól egyébként is eldobós a homok, tapadni fog. Ő ez után üveggyönggyel alakítja a felületet véglegesre, ezzel nagyon szép, szinte gyári felületet kap.
A gyöngyöt relatíve kis nyomással kell szórni, mert könnyű és így hatékony, plusz nem törik össze.
Ha jó a gép nem annyira zavaró a rázás az első telet 550XP nyomtuk baj nélkül ,a tavalyi telet meg 350 esel és mindkét könyököm golf könyök lett, a vége felé már majdnem bőgtem úgy fájt a könyököm ! Még jó hogy most nem járok sehová igy talán megúszom a műtétet !