Úgy csinálsz, mintha az első Suzukid lenne az első télen :-) Teljesen normális, hogy mínuszokban recseg-ropog (EZ) a műanyag. Talán meg is írtam akkoriban, hogy egy ilyen hidegebb napon a Wagon teljes hátsó belső burkolatát lebontottam, hogy megtaláljam a zörgés okát. Persze csak a műanyagokat szedtem le, a tetőt nem. Szépen nézett ki, nem mondom, de a zörgés oka nem igazán lett meg. Viszont találtam olyan kábelköteget a burkolat mögött, ami nem volt szivaccsal körültekerve, és akár hozzá is érhetett a műanyagokhoz. Jobb híján (elég hideg volt) hajtogattam rajta, és összeszerelés után megszűnt a zörgés; lehetséges, hogy ez okozta. Ezek a kábelek elég merevek bírnak lenni hidegben. Ám ez nem csak a Suzukira jellemző, a Picasso műszer kábelkötege is kopogtat hidegben... Pedig szivacs is van rajta.
Az Osram cserén én is gondolkodom, mert ezekkel a fapados izzókkal vizes úton sötétben max. érzésre lehet vezetni, ha jönnek szembe... Viszont korábbi tapasztalatom szerint jó, ha fél évet kibírnak az előfeszített Osramok.
Nem lehet, hogy mégiscsak befagyott? (Amúgy szerintem azon az eldugott helyen az a kis motor nem biztos, hogy észrevéteti, ha leégett.)
Az normális, hogy a -10-15 fokra áthűlt autóban nyöszörög a műszerfal?
Más: mostanáig bírta a gyári akksi. Vettem bele Yuasa-t (a Jimnyben olyan volt, 6 évesen a halódás jele nélkül adtam el), ráadásul kész a nappailm is (majd csinálok képeket), hátha tovább fogja bírni. Most, hogy csak látni használom, raktam bele +90%-os fényerejű Osramot, sokkal jobb...
Most így -8 meg se mukkan az ablakmosó motor. Elvileg nincs befagyva, megnéztem. Igaz, hogy amikor először próbáltam még zúgott. Most már meg se mukkan. Lehet hogy "leégett" a motor?
Bleaksmile 73 cartársat keresem az ignis kalaptartó miatt, már irtam neki e-mailt is , de nem válaszolt , kérem vegye fel velem a kapcsolatot érdekelne a dolog !
A heten 3x ultem taxiban. Mindharom Hyundai sonata volt (igy jott ki, eleg nagy aranyban vannak :)
Kettoben volt 800e, a harmadikban majdnem egymillio!!!!!!! Es nem fustoltek. Persze lehet, hogy motorgeneral mar volt. De ahogy neztem, az auchanban 15w50 olajnal jobb nem volt. Bar az castrol volt, eleg jo teljesitmenyszinttel, de valami noname helyi cucc volt SG/CD-s is.
a dicsérő dolgokat minden gyártó ír a sját olajáról /alacsonyabb fogyasztás,kiemelt motorvédlem stb-stb-stb/ Erre viszont csak 1 válaszom van. Ismered a Shell Helix Ultra 5W40 olajat. Na azon van egy olasz márka emblémája ami 1 ágaskodó fekete paripa , és csak ezen az olajon van ez az embléma!!
az EU-s márkák az ISO miatt nem tudnak nagyon alá menni a követelményeknek.
A PEUGEOT motorral/Diesel / szerelt autómban385000km van nem füstöl,pöcre indul.10-12000km-ként cserélem az olajat.volt már volt benne auseny,tacskó,mol motul,castrol.pristaolajat most fogyaszt a csere időalatt .0.5litert./az uj opelekezt ezerre meg eszik.
De a TELJESÍTMÉNYSZINT mindíg minimum a gyári volt,vagy fölötte.
Érdemes elgondolkozni: az autó 10000km alatt/üzemóra mérő van beszerelve/263órát működik az 38km /h átlag sebesség úgy ,hogy pestre lehetőleg besem megyek a O-áson kerülök .szinte csak ország úti van benne max 120km de az ritkán.vároban 80km-ért most facsarnak 40000ft-ért.közepesnél úgy éérzem hajtósabb vagyok ,és mégis ilyen alacsony az átlag.
Az Sx-nél legyen a legmagasabb 50km/h azzal 300 óra kell 15000km periódushoz.
Tehát az olaj fejlesztők nagyon levannak maradva.
Azok Akik Bp-Hamburg között ingáznak még rosszabb a helyzetük.akár 2havonta cserélhetik az olajat.
Ehhez mit szóltok?!: http://zsu.hu/index.php?page=category&catid=815962 Véleményeket kérek.....! Ár/Érték milyen ezeknél az olajaknál a prémium Castrol/Shell/OMV/Valvoline/és társaival szemben?
Be tudják ők kalibrálni, ha akarják, csak nincs mihez. Azonos (névleges) gumiméreten belül is van eltérés a valós átmérők között, sőt, adott gumi is változik, ahogy kopik. (Hogy ez mennyire számít? Van olyan gumim, aminek 2 centi a profilmélysége újonnan és 5 mm-nél van a kopásjelzője. Az 3 centi átmérőkülönbség az élettartama során. Az adott guminál kb. 2%. Csak a gumikopásból.) Mivel szigorú előírás, hogy nem mutathat kevesebbet a kmóra a valósnál, kénytelenek "többre" kalibrálni.
EZ nem csak marketing, hanem fizika, meg statika, géptan, miegymás.
Nincsen olyan kompromisszum, ahol mindent megkapsz, biztonságos autót, nagy teljesítményt, kis fogyasztást, zajkomfortot, stb.
Itt az a lényeg, kinek mi az első. Van egy 19 éves autóm, remek belőle körben a kilátás a vékony tetőoszlopok miatt, de így balesetkor azonos körülményeknél kisebbek lennének az esélyeim, mint egy mainál.
De nekem az ár volt az első szempont, megpróbáltam minnél jobban leszorítani a vételárat. Viszont voltak olyan igényeim, amiket csak olyan autó tudott teljesíteni, aminek relatíve nagy motorja, fogyasztása van, így a fenntartása némileg többe kerül. de nem kell hitelt fizetnem, akkor csináltatom meg, amikor van rá lé, és ha nincsen, akkor nem költök rá, nem megyek vele, de nem zörget rám a végrehajtó. Szóval nálam nem a kilátás, meg a biztonság volt a fő szempont. De új autóban csak olcsóbbakból kapsz olyat, ami egyszerűbb konstrukció.
Amúgy a biztonsági fejlesztések folyamatosak, hiszen nem azért lettek a 100 évvel ezelőttiekhez képest merevebbek az autók, mert a marketing ezt várta. Csak a marketing felhasználja az autó tulajdonságaiból azt, ami neki szipatikus. Nem a marketing miatt lett biztonsági üveg, gyűrődési zóna, biztonsági öv. A mérnököknek az a feladatuk, hogy a maguk területén egyre fejlettebbet hozzanak létre. Nem állnak meg a fejlesztéssel, nem lépnek vissza.
Az autógyártók is így tudják avultatni a terméket, hogy vegyék az újat. Ez van, kapitalizmuis van, a multik nem azért hajtanak, hohgy megéljenek, vagy, hogy szívességet tegenek, hanem hogy kőkeményen hasznot szerezzenek azzal a termékkell, amit gyártanak. Itt csak az a kérdés, hogy beállsz-e a sorba a fogyasztói társadalokm taposómalmában, vagy a saját igényeidet követed.
Amellett van sok egyéb fejlesztés, csak azokkal nem foglakozol. Dehát mindenki figyelmébe az őt bántó dolgok kerülnek nagyobb súllyal a latba, a többivel nem foglalkozik.
Ja, milyen érdekes, anno a Favoritban kritizálták milyen "ferdén" áll a kormány, a Scenicben nem, pedig épp olyan esetlen. A Zafirából is nagyon rossz a kilátás de nem emlegetik...
Csak keveset vezettem SX4-et, lehet ezért, de engem zavar, szívesen kipróbálnám hosszabban is /2-4 kör város+szerpentin/, mert lehet a következő autóm, mivel árban, fenntartásban stb nem mindegy. Sok autó tudja viszonyleg egysezrű A oszloppal az 5*-ot. De az is igaz, új Astra pl, hogy szinte mind már ilyesmi. Talán a Liana jobb kicsit, de ez is érdekes megoldás, anno azt kellett volna venni.
ez alapján számolhatsz,de felesleges ,mertúgyismin 10%többet mutat az óra .mert jó motort,jó váltót azt tudnak csinálni ,de óra karibláláshoz nem értenek.
azok az okos fejlesztők mindenfelesleges komolytalansággal foglalkoznak,de egy gomb nyomással ki választhassam ,hogy milyen gumi fut agép alatt és akkor 100km az 100 km ,és nem 116 az nem megy !Itt tartunk.
nem kötekedni akarok ,de 1.1m magasak is tudják vezetni?És még nősz is ! gratula .ne parázz kicsit jobban kell figyelni ,de később felsem tünik.gyakorlat teszi a mestert.
Ez megint csak a marketingszöveg. Én a te véleményedre vagyok kíváncsi.
Az, hogy egy kis csoport úgy gondolja, hogy nekünk lassan már tankokkal kell járnunk, mert a biztonságon kívül mást nem tudnak már fejleszteni. Így ezért tudják csak elkérni a vastag lóvét, mindig. Jól befosatják a népet, azután meg kidobják a "biztonságos" autót, vegyed paraszt, ha már tele van a gatya... :( Semmit nem kell, ha nem akarjuk.
Ha ugyanakkora a "peressége" és a felni átmérője, mint a 205-ösé, akkor igen, picit kisebb az átmérő, azaz a valóságban (még) kevesebb lesz a megtett út és a sebesség, mint a mutatott. /65 és 16" esetén olyan 2% körül van az eltérés a 205 és a 195 között.
Asszony SX4-én a nyári, 205-ös gumikkal szemben 195-ös téligumik vannak. Azt szeretném kérdezni, hogy ez befolyásolja-e bármilyen mértékben az óra által mutatott sebességet, illetve a számlálón a megtett kilómétert.
Tudom, a kérdésem amatőrnek tűnhet ( valszeg az is ), de nem igazán vagyok képben.
Az egyik legfontosabb tervezési pont az utascella merevsége. Mostanra a marketing egyik alapvető része lett az NCAP eredmény, amit nemrég szigorítottak, mert már "mindenki" ötcsillagos autót csinált.
A merev utascellát meg csak masszív oszlopokkal lehet előállítani. A leggyakoribb ütközésforma, a frontális miatt az A-oszlop is fontos teherviselő elem. Így ízléstől/járműfajtától függően szimpla és nagyon vastag, vagy elágazó ( SX4), máshol dupla-A oszlopot csinálnak. De mind nagyon akadályozza a kilátást. Nem véletlenül készítette a Volvo pár éve a rácsos A-oszlopú tanulmányautóját, amin nagyjából át lehetett látni.
Sajna a "divat" most a merevség, amely trendet nem fognak visszafordítani, mert egyre masszívabb autókat "kell" csinálniuk.