vávává. Én nem vagyok fényező. egyáltalán. Jelenleg lakatosként dolgozok, de ez sem vagyok. Vagyok helyette CNC-s, ami megintcsak nem vagyok, mert a "zöldgombnyomogató" az nem CNC-s.
Lakatosként kicsit elgondolkodtam hogy elsősorban saját részre el kellene kezdenem próbálkozni a fényezéssel. A pár nappal korábban említett problémák egyre jobban terelnek ebbe az irányba. Viszont teljes mértékben tisztában vagyok azzal a ténnyel hogy a tiétek is egy komoly, nem egy hét alatt megtanulható szakma. Vannak azért több éven át tanulandó "fogások" amiket gondolom nem lesz egyszerű elsajátítani (pl elemen belüli elfújás...).
Gondolkodtam azon is hogy beiratkoznék egy okj-s gyorstalpalóra de sok jót nem hallottam róla. Az előkészítést anno csináltam, nem volt vele gond, fújni még annó fújtam is saját kocsit. Mit mondjak; le a kalappal előttetek! :)
Kezdésnek kaptam egy Ivata 400-as pisztolyt, mi a véleményetek róla? Igazábol mir való? Bázis, lakk?
Festészet szempontjából szerintem hét bárnál több nem kell. Viszont én 300 liter per perc alatt nem vennék kompresszort (én építettem). A rába(csonka tk 200) szerintem ár-érték arányban elég jó választás, csak jól meg kell oldani a hűtését, pl mosógép szivattyúval.
Amit írtál az pont elég,egy vízleválasztó nyomásszabályzóval. Egy 50literes 1hengeres kompresszor tökéletesen megfelel egy nem túl komoly pisztollyal,a jobbakat nem bírja ellátni levegővel. Utána már csak rajtad múlik és az anyagokon,hogy milyen minőségben fújsz vele.
Sajnos ez is azért van mert mindig van olcsóbb aki megcsinálja. Az ilyenekkel nem kel foglalkozni,vegye meg a kályhaezüstöt és fújja le vele magának. Ez hasonló mint nekem a felni polírozás,miért kerül annyiba? Csak fúrógép meg egy kis paszta koronggal stb. És csiszolni ki fogja? Azt is kel?? :) Ilyenkor fogom a fejem.
Szia! Nekem is hasonló gondolatok járnak a fejemben, mint az eredeti kérdezőnek. (elektromos festőbizbasz).
Nekem is szimpatikusabb a kompresszoros megoldás bár drágább, de legalább használható másra is.
Azt szeretném kérdezni, hogy a kompresszorhoz mi kell még, hogy alkalmas legyen festéshez a levegő? Kell valami levegő előkészítés? olaj/víz lecsapató vagy szűrő stb.?
Nem autófényezésről van szó, egyszerű háztáji festegetésről.
Mi a cél? Elektromos pisztolyal eleve be van határolva a végeredmény,de ha azzal fújjátok akkor lehet jó lesz a sprays lakk is rá... egyébként egyiket sem ajánlanám nagyon semmire személyszerint...
Tapasztalt ember véleményét kérném! Elektromos festékszóróval fényezek üvegszálas idomokat és a festés után elég a spray-s lakk, vagy vegyek olyat amit a pisztolyba boríthatok? Rutintalan kezdő vagyok! Köszönöm!
Sajnos nem csak erre a szakmára ilyen a reagálás. Az emberek többsége 1év alatt akar meggazdagodni és a filléres tételeken spórol és bukik el mindent. Vannak akik nagyon túlzásba esnek az árak terén,de egye fene,legyen drága,de akkor a munka legyen tökéletes.
Tuti vannak páran akik normálisan megcsinálják mind a fényezést és mind a kaszni munkát,de az kevés.
Pont az ilyen trógerek miatt jövünk mi a politikusok után a "szeretem" ranglistán. Kikophatnának már ezek a "szakik" a szakmából mert a normális javítók renoméját is lerángatják az ilyen munkákkal.
Néha úgy néznek rám az emberek mikor szólok hogy kéne még ez vagy az az alkatrész, színte látom a szemébe hogy "tuti csak le akarsz húzni" nézést. :)
Sajnos látom a munkáját rokonom autóján,kittelés nincs megcsiszolva rendesen,túl vékonyan fújva stb-stb. Úgy volt,hogy én csinálom,de nem volt időm rá. Mintha eladós lenne az autó úgy csinálta és csak az egybe legyen kategória a cél. Messziről oké,de közelről nem jó. Az olcsó fényezésnél ilyenekkel spórolnak sajnos. Nagyon kevés fényező használ mindent úgy ahogy kel,mert az nem olcsó,megy a sumák rendesen.
Igen, van alapozó-töltő-töltőalapozó..... Így van... én véleményem szerint egy wash primer majd száradás utáni sima töltőzés "párti" vagyok....... de alapvetően fenn tartom innen a semmiből, látatlanban hogy nem a füller kihagyása a gond. Gittre-szín elvet nem onnan venné észre az ember hogy x idő múlva rozsda jelenik meg, az sokkal súlyosabb esztétikai hiányosságokat okozna.... De nyilván a biztosat csak akkor lehetne mondani ha az ember kicsiszolná teljesen.... Én alatta keresném a problémákat :)
A gittek nagyrészt poliészter műgyanta kötőanyagúak.... Ezek tapadása ELSŐsorban a teljesen fényes fémtiszta felületeken a legjobb. Másodsorban felérdesített, ép, régi fedőlakkokon..... Na meg ugye epoxy-n.... De az megint egy külön eset...... telibe fémtisztára csiszolt kocsiknál használják inkább, mert mire elér az x-edik elemre, berozsdál, és azzal szigetelik, izolálják a felületet.....
Összetett téma, nyilván semmi közöm hozzá, csak annyi hogy valamelyik oldal védelmére keltem, de egy kicsiszolást és tanulmányozást megérne....... hogy mégis milyen alapfelület volt meg mik is azok a bizonyos rétegek :D
Ha tanultad és ismered az anyagokat akkor tudnod kell,hogy van füllerből olyan is ami korroziógátló anyagot is tartalmaz és közvetlen mehet fémtiszta felületre is,de ugyanígy van kittnél is.
Én nem hordom el,nem szokásom. A füllerel lezárod a kittelést a hátsó sárvédőm nincs fényezve,csak füller. Több mint 1 éve csináltam,csillaggarázs és semmi rozsda. Nem rozsdagátló,de ha a felületet nem éri víz akkor nem rozsdál,ha megcsiszolnám akkor már kirozsdálna. Nem kel kérdezősködni erről a füller-töltő stb elnevezésről mert volt itt egy jó kis beszélgetés 1-2 éve és minden le van írva.
A haveromat csak tákolóművészként emlegetik és mégis van munkája,lehet itt bármiféle köpködés az embereket az olcsóság motiválja. Én egy alvázvédelmet 30000 Ft-ért mondtam anyaggal együtt( 5 kg anyag) lemosva az alját,két oldalra borítva a autót és sokallják. Aki ráfújja 15-20000-ért a jól felhígított anyagot sárra,mocsokra felületesen, ahhoz fogják vinni.
Ennyi..... :) szemét egy festő, mond el mindenkinek hogy ne vigyen oda melót mert t@knyol
Majd utána körbekérdezősködsz hogy mi az a füller...magyarul töltő feltölti a felületet, kicsi,kézzelmnem érezhető egyenetlenségeket "elviszi",kitölti a csiszolási karcokat és leszigeteli,egy szìnűvé "változtatja" az alapot....ezzel megakadályozva a leszívódást,átvérzést, spórolsz vele a felhordandó bevonat mennyiségéből illetve a felső,csupán esztétikai élményt és még pár dolgot biztosító rideg törékeny vékony fedőbevonat alá egy félig meddig rugalmasnak mondható közbenső alapot biztosít...egy fajta tapadás közvetítőnek nevezhető a gitt és a fedő lakk között.
NEM rozsdagátló fémalapozó,nem egy primer....a feladata a fent leírt pár sor a teljesség igénye nélkül.
Ezt hasonlóan gondolom én is,pedig nem vagyok fényező. Rokonom autóját fényezték,sima akril fehér,volt sárvédőív csere stb és 2 hónapra rá már rozsdál mert kihagyta a füllert,spórolt vele 1-2ezret.