Fényezőként szeretnék pár dolgot kérdezni karosszéria munkákról. Részelem cseréről. Pl adott egy autó aminek rozsdás a sárvédő íve, veszünk rá egy javító ívet. Lepucoljuk a felületet a nyers fémig a javítóív méretén túl pár centivel... és innen indult a "vitám" egy idős kssztnissal...én úgy gondolom hogy pont akkorában vágjuk ki mint amekkora a javító ív és a két lemez él összeérintkezik végig majd pedig rögzítjük pár pöttyel majd pedig kb centis hegesztésekkel szépen végig varjuk...1 centi hegesztés majd az ellentétes oldalon 1 centi.... majd ha végigérünk akkor egyengetjük még a felületet mert elhúzza a hegesztés...
A kasztnis szerint ez hülyeség...ő úgy tanulta hogy kissebbet vágunk ki mint amekkora a javítóív és átfedéssel felpöttyözzük....azért àtfedéssel mert tartósabb hegesztés mint az élben való összevarás... és azért csak pöttyözi pàr helyen mert egy javítóív ha fel lenne varva végig akkor 50 centire a hegesztéstől is teljes hullámos lenne a sárvédő és telibe kéne gittelni... de hát azért rakunk fel mondjuk egy javítóívet mert lukas a lemez....ha 6-8 pötty fogja csak oda akkor gyakorlatilag lukat hagyunk megint.....meg legitteljük kìvülről,belülről alapozó meg tömítő akkor is az àtlapolt részen levegőt zárunk be a két leflexelt alapozatlan lemez közé..végig a hegesztés mentén egy 5 mmes sávon... a végén azt mondta hogy amelyik autóban benne van már a rozsda azt már megette a fene....ezért rohad ki...nem az átlapolás miatt meg fémen való tömítözések stb miatt...
Valaki leírná hogy menne ez profin? Szakszerűen? Hogy csinálják meg mások úgy hogy végig varrják de nem húzza el nagyon a lemezt stb....esetleg valsmi jó cikk,leírás erről? Vagy egy videó lenne a legjobb!
Nagyon szépen megköszönném ha valaki ebben a kérdésben segítene!
Mi lakatosok miskolc mellett alsózsolcán dolgozunk, ugyanebben a csarnokban fényeznek is. Sajnos ez a kocsi a kabinba nem fér be. viszont árajánlathoz látni kellene.
Volna egy szép feladatom lakatosoknak és fényezőknek.
Tudtok ajánlani lakatost ésvagy fényezőt? Egy bazi nagy tűzoltóautót kellene kilakatolni , majd fényezni.
Budapest és környéke előny, de nem feltétel.
Lakatolás: kisebb foltokat, javítgatásokat kell elvégezni, és egy felnyíló málhatér ajtót újragyártani, ami nem kis feladat. Az összetört ajtó, és a túlsó oldali sértetlen megvan, ami alapján lehet dolgozni.
Ezt követően az autó újrafényezését kellene elvégezni. természetesen a két feladatot nem kell 1 valakinek vállalni.
Olyas valakiket keresek, akik jól/olcsón/gyorsan dolgoznak, vagy ebből legalább 2.
Az autó méretei: 2,7 széles, 2,9 magas, és kb 7 méter hosszú. Azonnal lehetne kezdeni.
Az alapozóhoz saját higítóját használtam,szépen terült,nem látszott semmi gond. Kicsit hosszabbra nyúlt,most műtöttek,majd később fújok a mintákra. Rendeltem Novol anyagokat.
Ahhoz képest az 1K vacak penetrátor két éve nem kopik le egy rozsdás gázcsőből gyártott utánfutó "lábról". Ahol szorítgatva volt ott enyhén igen, de ahol nem ott tökéletes.
Ettől függetlenül már a második bödön epoxy is elfogyott...
No srácok közben megjöttek azok az új cuccok amit említettem a lesz kis idő a héten már ki is próbáljuk őket és lesz vélemény. Képet is próbálok feltenni róla...
rozsdagátlónak srácok ne 1k vackokkal szenvedjetek tudom nem olcsó de egy 2k -s epoxy alapozó és akkor az tényleg ér is valamit nem lesz rohadás az tuti... ( nézzétek meg a korrozió gátló alapozók leírását hogy mit írnak és meddig gátol. )
Sziasztok! Egy kicsit szokatlan kérdéssel fordulok hozzátok: Egy autómakettet fényeznék, fújáshoz nincs felszerelésem. Spray-vel csinálom. Vettem jó minőségű akril sprayt (nem barkácsáruházas gagyi), de egyrészt nem elég fényes a felület, másrészt narancsbőrös. Vékony rétegekben fújtam kb. 40cm-ről, hagyva száradási időt. Mit lehet ezzel tenni, hogy fényes és viszonylag sima legyen?
Vizes 2000-es papírral nagyjából sima lett, a fény még hiányzik. Egy fényes lakk megoldaná? A fényes akril lakk spray-k mennyire lehetnek sima felületűek? mert ha az is ilyen narancsbőrös, akkor sokra nem megyek.
Mercedes belsőt (műszerfal) fényezett már újra vki? Gondoltam lealapoznám műanyag bázisú festék alá való alapozóval és sima festékkel lefújnám. Mivel gyárilag enyhén matt nem lakkoznám.
Bázis szín tekintetében majdhogynem mindegy,hogy vizes bázis vagy oldószeres. Ami a lényeg és a gyakorlati része a problémának,hogy a matt lakkot csak gyakorlott fényező tudja folt-csík mentesen kamrában szépen fújni. Gyártó tekintetében sok mindenki gyárt matt lakkot különböző tulajdonságokkal. Eddig a legmattabb lakk amivel találkoztam azt a Lesonal gyártja és ennek a legjobb a szórási felhasználási tulajdonsága. Az a baj a matt lakkokkal ,hogy nem egységes a gyártók között a mattsági/ fényességi/ fokozat.
Az hogy milyen színt és lakkot használj minden esetben a használati igények és nem utolsó sorban a pénztárca vastagsága szabja meg a megfelelő kiválasztást.
Ha olcsóbb bázis színt akarsz akkor a De Beer,Novol, esetleg Mipa jöhet szóba.Közép-felső prémium kategória esetében: Mobihel,Lechler, Spies-Hecker, Standox .
Matt lakk ami vállalható: Novol,DeBeer,Lechler,Lesonal, Mobihel.Bár utobbi inkább sorolható a majdnem selyemfényű kategóriába.
Üdv urak! Rajtam maradt pár kartus wurth szórható karosszéria paszta. Nem akarom, hogy az enyészet egye meg inkább túladnék rajta. Használ valaki ilyet? Mennyi most a bolti ára?
Esetleg ha talál egy olyan eszement fényezőt aki még fizet is érte,hogy lefesthesse, az még az igazi megoldás. Így elsőre elég kemény diónak tűnik a kivitelezése.