Segítséget szeretnék kérni. A padlófűtéses körömön van egy HERZ kapilláriscsöves termofej vagy egy ahhoz hasonló kinézetű. Valamiért hiába állítom nem változik a hőmérséklet .. (Kb 10 éves ) Ez el tud romlani vagy lehetséges, hogy más gond lehet pl levegősödött a rendszer (a szelep érzékelője után van a keringető, és úgy érzékelhető, hogy áramlik a víz ).
Ezért is gondoltam, hogy ha magasabbra veszem az előremenőt az jó lehet.
@ Nixon a puffer dologra már én is gondoltam, egy 40 l puffer és egy keverővel fix 30-35 fokos előremenővel, kiiktatva az időjárás követést, vagy a kazánon egyszerűen fix hőfokot állítani kb 35-40 fok közé
Ránéztem a kazánod paramétereire. Mivel én nem vagyok szakember, ezért ne hallgass rám, de ennek a kazánnak a minimum teljesítménye 6kW, így szerintem soha nem fogsz tudni kapcsolgatás-mentes üzemet elérni. A jól szigetelt házadnak nincs/nagyon kevés a hővesztesége, így a kazánod túlméretezett. Még ha 2kW-ra le tudna modulálni, akkor közelebb lennél az optimálishoz, de akkor is kapcsolgatna valamennyit szerintem. Várd meg hogy szakemberek tudnak-e javasolni valami jó megoldást.
Nem írtál semmit kazántípusról, vezérlésről. Nálam a mostani sarkvidéki télben a sensys+külső érzékelő 26 fok körüli vizet szabályoz a padlóba, így szinte folyamatos a fűtés. Ha hidegebb lesz kint, akkor a külső érzékelő majd feljebb tolja az előremenőt. Így látatlanban nálad a 30 fokos előremenővel is kapcsolgatni fog. Nálad jól szigetelt a ház, nálam csak az ablakok 3 rétegűek és a padlásos van 30 centi, falakon semmi
Nézd beleküldhetsz a padlóba 60°-os vizet is, nem a magas hőmérséklet hanem a hőingadozás fog problémát okozni. Mindazonáltan nem furcsálod a kérdésed? Van egy alacsony hőmérsékletű felületi fűtésed amit te magas hőmérséklettel használnál. Ennek az okát kellene kideríteni mert itt komoly szigetelési hiányosságok lehetnek.
Ha csempét nem pattintott fel akkor nem igen lehet ennyitől baj.
Elvileg a betont teheti tönkre, de nem hiszem hogy 40 perc alatt ez sikerülne is. Gondolom annak kellene pár év. De aki ért hozzá majd ír pontosat. De ha egybe van minden akkor szerintem ne izgulj.
Adott egy Ariston evo 24 kazán közvetlenül a padlófűtésre kötve, ami tegnap leállt, és a feleségem a reset gombal próbálta újraindítani, viszont sajnos átváltotta kéményseprő módba. A kazán így kb 40-50 percen keresztül 65+ fokos vizet töltött a rendszerbe. Azt szeretném kérdezni, hogy ennyitől károsodhatott-e a rendszer, vagy az aljzat. A csövekre max 110 fok van írva. Köszönöm
Kereskedők szerint van, sőt határozottan ajánlják. Gyakorlatban a hatásfok messze elmarad főleg a műanyag alátét miatt. Sokan ezt kompenzálják azzal, hogy beleküldik az 50°-os vizet a padlóba, de az nem padlófűtés.
Nálam volt laminált iszappapírral, de ott folyton pattogott a hőtágulástól, jelenleg Vinyl padló van. A gyerekszobában vékony padlószőnyeg ott nincs probléma. Sokan nem veszik figyelembe, hogy a túl vastag önterülő aljzat is csökkenti a hatásfokot az anyagösszetétele miatt.
Felvetődik az egészségügyi szempontok is, de az egész otthonod csupa egészségtelen szarból épül így ezen kár aggódni.
Az egész cserét én mint laikus is bármikor felvállalnám , nem nagy durranás . Ha a körök egyforma hosszúak , akkor csak a jobb oldalt kell illeszteni a régi osztó-gyüjtöhöz . Ha az egészet szeretnéd cserélni , hogy literenként tudd állítani a köröket mert nem egyforma hosszúak , az sem gond . Igazi szaki egykézzel , én ketövel megcsinálnám . Tudom dicsekedésnek tünik , de nem látok benne semmi ürtechnikát .
Persze, hogy fél gőzzel megy, középállásban ez a szelep 50%-ot enged át a bejövő csőtől az osztógyűjtő felé (A-B irány), és ebből még kb. a fele elmegy visszafelé az AB irányban. Tehát legjobb esetben is az előremenő kb. 25%-a jut a padlókörbe...
Ki a retek csinálta ezt?
Nálunk annyi a különbség, hogy termikus szelep van ott, ahol neked, csak jó irányokban, illetve van egy sima elzárószelep az összekötésben. A Viz-, gáz, fűtésszerelés topikban annó kitárgyaltuk. Elvileg nem működhetne az sem, a gyakorlatban mégis fűtenek a padlókörök is. Viszont azok a körök kifejezetten csak komfort miatt vannak, tehát pont az a cél, hogy meleg legyen a padló, egyébként radiátorok fűtenek.
Így megoldották ilyen faékesen, de működik. Nálad a rosszul berakott szelep a probléma, meg az, hogy fő fűtés lenne.
Koszonom ismet a sok infot, tekergetve kb beallitottam fel allasba szelepet is igy lett futes a foldszinten is! :) Igaz h a nappalliba eleg erdekesen kozepen vannak hideg foltok.. de legalabb a furdo jo.. bar meg mindig joval erezhetobb a padlofutes az emeleten.. szoval kicsit mintha fel gozzel menne lent.
Jo lenne olyan osztogyuru amit Peterch linkelt, de szerintem igy utolag mar nem fogjak szetszedni az egeszet es kicserelni.. Inkabb latok eselyt ksanci, illetve nixon70 megoldasara hogy eloszto csere, ill egy plussz kis szivattyu.
az RTL szelepek valóban kis területre jók (15m2), de itt 3 kör van. A körönkénti 3 RTL szelep kb 20-25ezer pénz. Ráadásul biztosan működne a padlófűtés plusz áram nélkül. Egy keringető szivattyú+új vta322 azt hiszem kicsit több, +villanyszámla.
Azt mondják a helyes beállítás a 2 liter/perc a padlófűtéskörökön. Tekintve, hogy neked nincs semmilyen átfolyásmérőd, még csak tippelni se tudsz. Az átkötő szelep így nem a padlóba menő víz hőmérsékletét csökkenti, hanem csak a mennyiségét, de mivel nem erre találták ki, valószínűleg nem túl jó ebben. Az RTL szelepet kis területre találták ki. Nekem a fürdőben volt, ott nagyon jól működött a radiátorok vizével.