SSR Performance áll a projekt mögött, ADAC GT bajnokcsapat persze Ammermüllerrel közreműködve.
SSR itt a Stefan Schlund Racing-et jelöli :)
Csapat nagyon érdeklődik a DTM iránt és már szervezik a komolyabb jelenlétet. Lausitzringen már ment a szervezés de olyan jól titokban tartották hogy a hivatalos bejelentésig semmi se szivárgott ki. Porsche miatt majd kell némi varia a BOP terén, mivel a motor terén ők vannak hátrányban.
Ha a COVID helyzet lehetővé teszi a Norisringen is versenyezni fognak.
Másik mai cikkben a csapatfőnök Wolfgang Hatz konkrétan kijelentette, hogy nagy a potenciál a csapatban és tovább akarnak fejlődni, és a következő lépés egy 2022-es fullszezon lenne (én teszem hozzá ezek után az ADAC GT biztos nem díjazza)
Hatz teljesen DTM párti, aki 2001-2009 között az Audinak dolgozott, majd fontos szerepe volt a Porsche LMP1-es visszatérésében.
Porsche mint gyártó náluk megosztottak a dolgot illetően, de Hatz már puhítja őket.
Idei vendégszereplést éles tesztnek veszik és jövőre az új Porsche kocsival már jönnének is akár.
- Haupt már több hete, sőt lehet hónapja előre bejelentve, a saját csapatával sok év kihagyás után DTM futamon fog indulni
- Luca Stolz szintén egy Mercedessel nevez, amit a Toksport WRT készít fel. ADAC GT-ből érkezik ő is, és a csapat is, ott Engellel osztozik a kocsin.
- ennek a WRT csapatnak, nincs köze a másik WRT alakulathoz, náluk a World Rally Team a rövidítés. Csapat gyökere a ralira vezethető vissza, amikor 2002-ben a török Serkan Duru megalapította és kezdetben raliversenyeken szerepeltek. 2014 óta pedig különvált a két bázisuk, a ralis részleg és a GT autókat máshol készítik fel. Sportkocsis csapatnak pedig az alapító testvére, Seyhun a vezetője
WRC2-ben a WRT tavaly bajnok lett
sőt jött volna egy 3. Mercedeses vendég, itt a GetSpeed indított volna plusz autót, akiknek a bázisa szintén közel van a pályához de a szervezőkkel abban maradtak, hogy nem indulnak, mert túlságosan sok Mercedes lenne a mezőnyben. Fabian Schiller lenne a második versenyzőjük. Ő már az április teszten is részt vett, ő segítette Maini-nak a beilleszkedést. Schiller bemutatkozása később lesz, csak kérdés, hogy mikor, mivel a GT World Challenge naptára több hétvégén fedi a DTM-et. Vagy Assen vagy Hockenheim lehet ebből.
Paffett idén nem indul a DTM-ben. Eddig sorra mondták le a szereplését. Kezdetben a Formula-E kötelezettsége miatt, de most a COVID tett be neki és az utazási korlátozások, ami britként érinti. Csapattal egyeztetve abban maradt, hogy Buhk marad és terveznek vele a folytatásban is. Viszont Buhk sem marad teljes szezonra, mivel ADAC GT-ben kell versenyeznie. Hockenheimi DTM hétvégén jelenése van Sachsenringen ADC GT-ben. Jelenleg 2. helyen áll ott összetettben Marcielloval.
A Supercars hivatalos fb oldalára néha felrak régebbi versenyeket. Most egy 2006-os Oran Parki teljest raktak fel. Nagykár, hogy a pályát 2010-ben végleg bezárták és lakópark épült a helyén és, hogy már nem 30 autó áll a rajtnál.
rájöttem arra, hogy az a baj ezzel az egész BOP meg mindenféle szabályokkal, hogy egy átlag néző abszolút nem követi ezeket, és sokmindent nem értenek:
pl.:
miért a legvégén áll ki valaki a kötelező kerékcserére, holott az adott verseny összképe szerint logikusabb lett volna előbb - (így spórolnak maguknak friss gumikat a következő versenyhétvége pénteki napjára, mert ezek az úgynevezett "átvitt" gumik, ezekkel köröznek a következő hétvége pénteki napján és szombattól kapnak friss szetteket)
vagy miért esik hátra a 2. versenyen az, aki jól szerepelt a kvalin pár órával előbb (mivel kvalin még nincs ott a plusz súly, futamra kapja meg)
meg úgy az egész BOP ahogy variálnak vele egy hétvégén - ez nem rossz, hiszen ha nincs jól számítva, tényleg jobb korrigálni utólag. Bár néhány versenyzőnek ez sem tetszik, meg ezért is megy a cicaharc.
csak azért jutottak ezek így eszembe, mert a futam után megint ment a régi mantra, hogy egy gyártó (AMG) direkt szivatta a másikat (Audi). - mondván Ellist direkt azért tartották kint olyan sokáig hogy betegyen az audis van der Lindének és vagy 20 mp-t bukott mögötte. Bár erre én meg azt mondom, ha gyorsabb előzzön...állítólag olyan lassan ment időnként hogy majdnem megállt. Götz meg aki előttük járt nyertese volt ennek.
Aztán pont az első példa a magyarázat arra, miért húzták ki nála is a végéig a cserét, mert már esélytelenként rámentek arra, hogy friss gumikkal körözzön legközelebb pénteken.
vagy pont a napokban írtam le Sophiát, róla meg most olvasom, hogy lehet azért is ennyire lassú mert az a Schaeffler-Paravan miatt inkább bukik pár tizedet és a dolgát nehezíti.
akit nagyon érdekel a retro itt nézheti idén a Tourenwagen Legenden szériát ami pár hétvégén betétfutama a DTM-nek. Lausitzringen mentek először, hétvégén Zolderben ismét.
2 év után visszatér a Supercars, Phillip Island-re ezév október 23-24-én, SuperSprint versenyekkel. Ez lesz a Bathurst 1000 elötti utolsó verseny egyben.
- Buhk marad a belga futamra is, Paffett most sem tér vissza. Ok ugyanaz: COVID miatti korlátozások és karanténkötelezettség. Mücke már a belga követséggel is felvette a kapcsolatot de választ nem kaptak időben
A már említett Ferrari előny a kerékcseréknél minden verseny utáni héten téma, most is. Mercedes már nyíltan másolja őket, de a többi csapat már lázadozik. 11 csapatból 5 még másolni sem tudna, mivel teljesen más a kocsik kialakítása ott a kerékanya körül, mint ami van a Ferrarinak és Mercedesnek. Monza után a Mercedes is panaszkodott, de ők elkezdték másolni a Ferrarisok koreográfiáját és adott nekik a hasonló kialakítás, így ők tudnak az időkből faragni Előny nekik az, hogy az anya nem ragad bele a kulcsba, így a cserét végző ember azonnal mehet a másik kerékre nyitni az anyát, és nem kell minden keréknél külön időzni. 4 keréknél ezek a plusz kis idők összeadódnak és ott az előny. Lawson monzai győzelme is ennek volt köszönhető és Laun is nyert vele pozíciót és dolgozott le a pályán a hátrányából. De ez is a szokásos, akik nyernek ezzel védik, akik hátrányban vannak panaszkodnak (Audi főleg). Audisok szerint 2,5 mp-t buknak a kiállások során. Számításaik szerint hogy ezt egálra kihozzák a pályán minden körben 1 tizeddel gyorsabbnak kellene lenniük. Meg azt is hozzáteszik, nem azért gyors a Ferrari és már a Merci mert az embereik ennyivel ügyesebbek, hanem technikai téren vannak hátrányban a más kialakítású kerekeikkel és rögzítőkkel.
Hétvége boxkiállásos idejei, amin megy a balhé (Mercedes olyan sikeresen másolta a Ferrarit, hogy már Lausitzringen gyorsabbak is voltak)
ADAC GT nem versenyez a Nürburgringen, mert az árvíz miatt a pályát használják a mentősök és a katasztrófavédelem afféle koordinációs központnak augusztus 8-ig biztosan. Ők meg pont ekkor mentek volna oda. DTM-et nem érinti, aug 21-22 mennek versenyezni oda. Norisring is végül megmenekült, a felek megállapodtak és idén szezonzáró lesz.
Kár hogy az első verseny konkrétan állt 15 percet rögtön az elején amikor Hawkey autót tört. Köröztek SC mögött. Szerencsére 3 kört hozzáadtak a távhoz.
Lawsont alig mutatták az újraindítás után, pedig pont ott zárkózott fel. 3 helyet is jött fel 1 kör alatt biztosan. Ferrarisok nagyon gyors cseréje itt volt még szembetűnő, hogy mennyit nyer ilyenkor amikor nagyon egyben van még a mezőny és úgy jönnek ki.
Közvetítésben azért formában voltak újra, mert most mutatták rendesen a kiállásokat, meg rendesen lekövette a valódi pozíciót, de annyira a kiállásokra álltak rá, hogy körökön át pontos infót nem kaptunk ki mennyivel van lemaradva a másiktól Akkor volt ezt totál értelmetlen még mutogatni amikor mindenki kint volt már csak Müller nem. Meg amikor a 6-11 közt egy kupacon van mindenki, de a 13. Buhk onboard kameráját teszik élőbe, tényleg nem értem. Nagyon jó ötlet volt szerintem, hogy az "oválon" mentek és nem a megszokott verzión a pálya első szakaszán.
Több jó csatát hozott igazából ott mentek a harcok: élmezőnyben amikor SVL-t hagyta le Ellis és Lawson. Mondjuk azt hittem, Lawson elkapja Ellist is, vagy lesz komoly meccs köztük de inkább csak követte a célig. :( Müller jól kicentizte mikor a legvégén ment ki kötelező cserére az élről, végén pontot se szerzett.
Második versenyen már rögtön az elején meglépte Lawson azt az előzést :D Nagyon érzi ezeket az autókat is, aztán semmi tapasztalata nem volt ezekkel. Ahogy nézem a mostani naptárt, így hogy Norisringet betették évzárónak nem lesz semmi ütközés az F2-vel elvileg mehet itt is teljes szezont. Bár most így visszagondolva Cassidy inkább Albon helyett jön majd, aki F1 hétvégén megy majd kirakatembernek a csapathoz.
Sophia sajna nagyon kilóg innen, még akkor is, ha az első futamról nem ő tehetett, de tempóban általában Hawkey is előtte. Aztán olyan csapattársak segítik, mint Rockenfeller, vagy van der Linde. Egyik mögött hatalmas rutin, másik meg éppen vezeti a bajnokságot ő meg mezőny legvége. Pár hete nyilatkozta, hogy a céljai nem változtak, 2024-re F1 a cél :) Én bírom most is a csajt, de sokkal nagyobb ígéretnek tűnt a német F4-ben számomra (meg sokaknak is). Lohr is kissé mellélőtt, aki szerint ő lehet a következő DTM futamgyőztes nő.
Pont a héten nyilatkozta Rockenfeller hogy meg kell szoknia ezeket a GT3-as autókat mert kevés vele a rutinja de kezd belejönni amit Lausitzring is bizonyított. Abt csapat rendben van azért, de így 2 autósak inkább.
A hirekben amiket mutogattak lezárásokat Ausztráliában, várható volt, hogy érinteni fogja a Supercarst a Covid járvány újabb hulláma. Ezért a bajnokság hosszabb időre pihenőre tér, jelenleg október 2-ig. Bathurst 1000 eltolták novemberre.
Townsville 500 verseny hétvége lesz, ezzel kapcsolatban a covid miatt a következót irják a széria oldalán:
"We continue to monitor the COVID situation, the good news is we can push ahead with the event as planned, with something exciting for everyone.
"As always Supercars will be monitoring the situation and will adhere to all government COVID requirements as they arise, for now though our focus is putting on a great show here in Townsville."
Supercars a következő nyilatkozatot tette közzé ma reggel az NTI Townsville 500 jövő heti futásával kapcsolatban.
"A queenslandi korszerűsített korlátozások fényében a Supercars továbbra is betartja az összes kormányzati egészségügyi tanácsot, amikor a következő rendezvényünk felé tartunk Townsville-ben, július 9-11.
"Mint mindig, továbbra is figyelemmel kísérjük Queensland és Ausztrália környékén a helyzetet annak biztosítása érdekében, hogy munkatársaink és rajongóink egészsége és biztonsága továbbra is a legfontosabb prioritás legyen."
A Queensland miniszterelnöke, Annastacia Palaszczuk ma reggel bejelentette azonnali háromnapos zárlatot ma este hat órától, amely Queensland délkeleti részének nagy részét lefedi, beleértve Nagy-Brisbanét, az Aranypartot és Townsville-t.
Az NTI Townsville 500 a tervek szerint az észak-queenslandi utcai pályán indul július 9-11 között, a 2021-es Repco Supercars bajnokság hatodik eseményeként.
Néhány napja olvastam a témában ahol van der Linde, Müller, Auer és Sophia szólalt meg
K. van der Linde szerint jobb is így, mert több a gyártó és kiélezettebb az egész, Müller is pozitív. Szerinte abban is nehezebb hogy alkalmazkodni kell a kocsikhoz, régebben a DRS, és Push-to-pass egy fix pont volt most nincs ez. Folyamatosan változnak a körülmények, és igazodni kell mindig az autóhoz, amik messze nem egyformák már.
Auer ugyanígy nyilatkozott, hogy ezek valódi előzések
ABS kapcsán mondják, hogy ezeket a GT3-as autókat nehezebb vezetni. Sophia is ugyanazt mondta ezzel kapcsolatban mint van der Linde, aki formaautós/LMP2-es tapasztalatokkal jött ide. Amit eddig megtanultak mint "szép" fekezés és megfelelő íveken fordulni itt másképp kell alkalmazkodni.
BOP terén kell majd állandósítani a szabályokat, de mivel kevés adat áll rendelkezésre javulni fognak ebben is ahogy telik az idő, meg Monza ilyen téren egyedibb pálya valószínű a következő helyszíneken már kevesebb varia lesz.
Van der Linde mondta még, hogy a szezonnyitó előtti negatív megjegyzésekre szerinte rácáfoltak a versenyeken, Müller szerint a széria hű maradt az értékeihez.
Amiket én olvastam a DTM oldalán kommenteket a fanoktól előző hétvégén, meg vannak rendesen negatívak is, főként a szokásos nosztalgia faktor. De ez tipikus a "régenjobbvót" kategória, de a nézőknek még fura. Hangsúlyozom ez az én tapasztalatom amiket olvastam, de kommentekben azért nem áradoznak. (megint más kérdés, ezek közül mennyi nézi egyáltalán, meg követi ténylegesen)
Idei évtől új partnere van a szériának, ami a grafikát és az időmérést illeti: TV Skyline és Swiss Timing Ráadásul olyan gond is akadt a hétvégén, hogy egy fontos rádiójel adót a pályán tönkretették egy fűnyíróval, így ennek hiányában történt az, hogy nem frissült azonnal, ha volt változás a sorrendben. Ilyenkor arra a műszerre hagyatkoztak, amiket az autóba építettek, viszont az csak a rajt/cél vonalán adott friss jeleket. Egy másik érzékelő, ami a boxkiállásoknál lett volna fontos, meg nem minden autóban működött
Erős kezdés után a Lambo kedvet kapott, Lausitzringre terveznek egy 3. autót, amit az ADAC GT-ben szintén náluk (T3) versenyző Maximilian Paul vezetne.
Nem teljes szezonra jönne, ADAC GT az idei fő szériája meg a csapatnak nincs is elég autója. Ha jön, akkor azt a kocsiját is hozná magával amivel ott versenyez.
Lawson bekerült egy elit klubba, akik első versenyüket rögtön megnyerték:
Harald Grohs - 1984 Zolder Per Stureson - 1984 Mainz-Finthen (érdekesség: vendégversenyző volt akkor, így pontokat nem kapott) Klaus Niedzwiedz - 1985 Avus Kurt Thiim - 1986 Zolder (szezon végén bajnok is lett) Emanuele Pirro - 1990 Nürburgring Nicola Larini - 1993 Zolder (második versenyét szintén megnyerte ugyanott, majd év végén bajnok) Stefano Modena - 1994 Avus Liam Lawson - 2021 Monza
nagyobbik van der Linde is szépen debütált - bár ez is érdekes, hogy DTM újonc, de ezekkel az autókkal az ADAC GT-ben ment éveken keresztül -
Ma van a születésnapja, pole, futamgyőzelem. Perfekt nap számára
tavaly a testvére már nyert versenyt így mindketten DTM futamgyőztesek lettek ezáltal.
Lawsont sajnáltam ahogy megforgatták, bár nagyon úgy tűnt ezekkel a plusz súlyokkal ott elöl csak egy akadályt fog jelenteni mindenkinek a versenyen. Gondolom ez is egyfajta izgalomfaktor, hogy kvalin mehet a súlyok nélkül vasárnap, de versenyre már felpakolják
Lányok csatáját ma Sophia nyerte, még fél kört is vezetett talán, mert annyire későn jött ki, de Hawkey számomra meggyőzőbb. Lambos projektje elég hirtelen állt össze és nem vall szégyent.
Albon nem zárt rossz hétvégét, de itt Lawson meggyőzőbb volt
Kvali idők érdekességképp, ha már leggyorsabb GT3 széria szeretnének lenne:
első kvali legjobb ideje: 1:46.488 - Abril
második kvali legjobb ideje: 1:46.604 - K. van der Linde
első verseny leggyorsabb köre: 1:47.714 - Lawson
második verseny leggyorsabb köre: 1:48.315 - Auer
idén itt ment a GT World Challenge mezőnye, ha jól néztem a leggyorsabb időmérős kör 1:46.442 volt a Q3-ban. Egész hétvége leggyorsabb köre ez.
Versenytávot nem nézem mert torzabb a kép az eltérő versenyrendezés miatt
Ha minden adatot jól néztem akkor a DTM nem lett a leggyorsabb, ha kicsivel is, de lemaradtak
maguk a versenyek nem rosszak, mezőny majdnem 20 fő, 5 gyártó itt van, versenyzők se noname kaliberek (bár Rast nekem hiányzik nagyon)
szabályok kicsit kuszák, mert aki nem követi folyamatosan csak beül a stream/tv elé elsőre fura lehet hogy mi az a kavarodás 1 nap alatt, viszont a széria mer változtatni ha elsőre nem jó valami. Lásd. ahogy belenyúltak a szombati majd vasárnapi futamok előtt is. BMW sokkal versenyképesebb lett, Audi sem nyafoghat a mai után meg nem voltak szakadékok a gyártók között.
szerintem amíg nem lesz elektromos a DTM, és nem mennek el ebbe az irányba végleg, addig pár évig marad ez. Nem véletlen megy már a szervezkedés ezzel kapcsolatban.
nekem egyedül az autók külseje fura, hogy hirtelen most ez a DTM. Kb. mintha elkezdődne a Nascar szezon DTM autókkal.
ADAC GT-t semennyire nem követem, 1 futamukat se láttam nem tudom azokhoz képest milyenek voltak a DTM-esek a hétvégén.
Meg amin kellene változtatni hogy a többi GT3-as bajnokság ne üsse egymást. DTM-ADAC Gt sok helyen fedi egymást, most hétvégén meg volt DTM, és ment a GT World Challenge a holland pályán.