Szerintem ha olyan profi lenne már ez a teknika és most muszály benyával indulnia akkor miért nem áll le benyával alapból mikor leállitjuk. Szerintem ha benyával állítom le a verdát és áll mondjuk 1 hétig (vagy akár 1-2 napig vagy akár 10-12 óráig :D), az egészségesebb neki mint lpgvel leállitva. (ugygondolom égéstermék maradványa az lpgnek hoszabb állás esetén nem olyan barátságos a motorra nézve)
4ég - 3 ég - 1ég (kettő sosem) - 1piros ég - újra 1 zöld ég és így is fogy ki.
Rákérdeztem, azt mondták "nem egy pontos műszer".
Nem érdemes foglalkozni vele. Néhány tankolás után "+- 10-15 km-erre be lehet lőni, mikor fogy ki, így a napi számláló sokkal pontosabb "töltöttség-jelző".
Én már nem is nézem a ledeket. ha tudtam volan nem adtam volna érte +5Eft felárat....
Lesz ott egy ötödik piros led is, ami a zöld ledek elalvása után gyulladna ki, ha rendben a szintjelző.
Az úszóm a tankban egyszer nekem is felakadt, szóval nem árt ellenőrizni a gázzal megtett kilómétereket, amikor a benzin fogytán van! Kínos egy nagy hatótávú, kettős üzemű autóval üzemanyag nélkül maradni.
Mentem lassan 100e km-t másfél év alatt, soha semmi gondom nem volt vele, jól fogyaszt, hozzá sem nyúltam semmihez, mi a túrónak szórakozzak a vészindító programmal, nem fog földhözvágni félévente egy tank benzin. Valamiért csak kitalálták ezt a benzinnel indítást, gondolom több idejük/pénzük van a fejlesztőknek ezt kitökölni mint a fórumozó kollégáknak.
Köszi mindenkinek a segítséget...Akkó valszeg service lesz... hamár úgyis viszem majd szűrőcserére...
Apropó! Reduktorból nincs elektromos fűtésű? Kérdezem ezt mindazért, hogy ne benzinnel induljon... Visszaolvasva láttam, hogy valakinek elárulják majd, hogy miért nem jó gázzal indulni. Kiderült már?
Nekem az az ötletem volt, hogy nem rakattam fel töltötség jelzőt.:)
Ugyanis megnéztem hány km-t tudok menni egy tank gázzal.
Mindig lenullázom a km-számlálót, tankoláskor.Szinte hajszálra ugyanannyit eszik a verda mert nem használom extrém körülmények között.így tudom mikor fogy ki.
Előtte tankolok.:) HA van időm akkor közbe is szoktam és nem várom meg míg kifogy.
Én kb másfél hónapja vettem egy Fabia Kombit 1.4 16V 100Le benzin/gáz üzemű vasat. Landi Renzo Omegas rendszerrel, pótkeréktartállyal. Nekem 7.5-öt eszik gázból, úgy hogy egy darabig automatikusan benzinnel megy aztán átvált gázra. (tartósan nem mentem még benzinnel abból nem tudom mennyit enne) Fél perc ha már meleg a motor, egyébként meg amint megindul a vízhőfokmérőm felfelé (kb 1 Km). Ja! Többségében BP-n járok, de nem állok a dugóban sokat...
Van egy olyan nyűgöm, hogy a tartály töltöttséget nem mutatja rendesen. Csak telit mutat, majd ha kiürül akkor mutatja hogy üres és pittyeg, hogy átállt benzinre. Semmi átmenet... Van erre valakinek valami ötlete?
Tuti a gyertya lex a ludas (Ha van belevaló Gázos BRISK akkor azzal megpróbálnám esetleg BERU), nekem is volt ilyen, 1x vettem gyári gm gyertyát az autómba (opel), és alacsony fordulaton + + állt.
Románián és Bulgárián keresztül ment már valaki?Nekem tetszene,mert nekem a szerbekhez nem életbiztositás bemenni:(((!Gondolom Romániában gondolom van gázkút,de Bulgáriával mi lehet?
Elvileg a szekvenciális nem durroghat, bár épp most beszéltem egy haverral, neki elbaszták a beszerelést, túl hosszú volt két hengerhez a cső a mágnesszeleptől a szívócsőig, neki is durrogott, sokat fogyasztott és szarul ment.
Természetesen ők a benzinhez való gyári előírású gyertyát rakhatták csak bele. Megnéztem valami táblázatban, hogy ehhez a gyujtótrafóhoz jó egy bizonyos platina gyertya is (motorcraft) amin 1.1 mm a hézag. Ez csak azért jó hír mert talán izmos a trafó.
Illetve olvastam, hogy a gáz égésekor magasabb a hőmérséklet. Ahhoz akkor magasabb hőértékű gyertya kell? - Utána kellene néznem mi is az a hőérték... az nem valami hőelvezetési tényező? (lehet hogy pont alacsonyabb érték kell!)
Októberben vettem Kecskemétről egy szekvenciális Zavolival ellátott 4 éves Focust. Itt Miskolcon kicserélték a membránt, kitisztították a gázrendszert, és azt mondták minden OK. A gondom az, hogy alacsony fordulaton (2000) nagy gáznál egy-egy pillanatra kihagy a vonóerő, és mintha durranna is. Felmerül, hogy nem rendes a szikra, de a márkaszervíz szerint a gyujtás ezen vagy megy, vagy nem megy. Olyan nincs, hogy egy szikra kimarad. Ráadásul szerinetük benzinnel is kihagyna. Ez nem így van, de nem vitatkozom.
A MOL honlapján olvasható hogy az LPG használatával valami lerakódás keletkezik a szívószelepen, amit egy Ladás fórum is megerősített. A gázbeépítők is nagyon féltenek mindenkit a szívócsőbe történő visszarobbanástól.
Ami érdekel: elképzelhető-e egy hengerenkénti gázrendszernél (Alisei Zavoli), hogy a szívószelepre történő lerakódás miatt a szelep rosszul zár, és robbanási nyomáson "kiereszt" a szívócsőbe. Kinek milyen tapasztalata van ezzel a lerakódással.
Érdekes hogy benzinnel minden rendben, magas fordulaton padlógázzal vagy alacsony fordulaton félgázzal kifogástalan, és az alapjárata is gyönyörű. Új gyertyák vannak benne (nagyszervíz) a márkaszervízből (buta olcsó motorcraft).