Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3717
"A Vezessnek is van foruma meg adatbazisa meg minden, ugyhogy az osszehasonlitas meg igy is korrekt."

Igen, csak az a vezess.hu fóruma, és nem pl. az origóé, aminek az oldalletöltéseit trükkösen a vezessnél "számolják el".

Az index.hu (mindig is nagyon látogatott) autós fórumának oldalletöltéseit egy tök más url alatt elérhető oldal (totalcar.hu) statisztikájába elszámolni az "ügyes" és nem "korrekt".:-(

Amúgy az ilyen számok szerintem az olvasókat nem nagyon érdeklik, meg az igen könnyen "pörgethető" oldalletöltéses statisztikák szerintem nem érnek túl sokat. Ezekből nem derül ki, hogy valójában hányan olvassák az ilyen oldalakat (ez érvényes a vezess számaira is).
Talán a nagy portálok felmérései érnek valamit, amikor a "valós világban" méricskélik az olvasóik számát (TGI, stb.).

Előzmény: stevie wonder (3714)
Ratman Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3716
Nem.

Az összehasonlítás akkor lenne korrekt, ha a vezető portálok (most akkor maradjunk a index-nél meg az origó-nál) hajlandóak lennének publikussá tenni egy olyan látogatottsági statisztikát ahol tételesen szerepelne, hogy a portál egyes részei (fórum, freemail stb.) milyen %-os részt képviselnek a teljes adatban. Mert az biztos, hogy az origó elég tetemes részét a freemail letöltések teszik ki, az indexét pedig a fórumok. És mivel az indexnek sokkal jobb és látogatottabb a fóruma, ezért a totalcar látogatottsága jobban csökkenne mint a vezess.hu-é ha kivonnánk belőlük a fórumokat.

Előzmény: stevie wonder (3714)
Varshi Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3715
Miii?? Hogy nincs "csaj a csomagtartóban" kép?? El se olvasom... :-|
Előzmény: Hammer (3712)
stevie wonder Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3714
A Vezessnek is van foruma meg adatbazisa meg minden, ugyhogy az osszehasonlitas meg igy is korrekt.
Előzmény: Ratman (3713)
Ratman Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3713
Részletek a Totalcar öntömjénezéséből:

"...továbbra is a TotalCar a toronymagasan legolvasottabb magyar online autós szaklap..."

Csak ez nem igaz, mert ők is utalnak rá:

"Az adat ... egy-egy honlap esetében tartalmazza annak valamennyi elemét, fórumokkal, adatbázisokkal..."

És itt van a kutya elásva. Mikor ismerik már be az index üzemeltetői, hogy a látogatottság meghatározó része a fórumokból származik?

Hammer Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3712
...csak a nő a csomagtartóban kép hiányzik :-)))))))))
Előzmény: Hooshee (3711)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3711
GTV cikk: Zseniális, minden elismerésem. Úgy ahogy van nagyon jó (a hangvételre és a feelingre értem, mivel GTV-t nem vezettem, és nem is hoz lázba, a konkrét dolgokkal nem vitázom :)))
Ordas Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3710
-Egy padlólemezre épül az X5-el.
Szerinte.
Viszont ezt én még csak magyar sajtóban olvastam, rendes ujságban nem.
Ez már csak azért sem tűnik valószínűnek mert az X5 tengelytávja 2820mm, a MkIII Range-é pedig 2880.

Ettol meg lehet igazad, de az elteres nem kizaro ok. Ui. a Skoda Superb is a VW Passat padlolemezere epul, s a Skoda tengelytavja nagyobb. Megoldas: Kinaban (es csak ott) keszul a Passat nyujtott tengelytavu kivitele es a skodanak az az alapja.

Előzmény: elf (3683)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3709
Off:

Mit tekintünk oknak? Mert vannak vállalatspecifikus okok, meg ugye globális piaci hatások... EEEE, ebbe inkább most ne másszunk bele :)

Én azt kifogásolom, hogy a mondatot úgy is lehet értelmezni, hogy KIBOCSÁTÁS UTÁN alacsony az árfolyam. Sőt, inkább így értelmezendő... Így meg nem állja meg a helyét, mert az piszkosul nem érdekli a vállalatot.

Ha már kibocsátás előtt is gyengén teljesítenek a papírok (egyébként is, a hozam számít, nem az árfolyam), az már necces.

Előzmény: igazi hős (3703)
Degeczi Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3708
Akkor legalabb meg a vele ellenvelemenyen levok sem allihatjak, h meg csak le se ...
Előzmény: stevie wonder (3707)
stevie wonder Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3707
OFF
Ilyen olcso a szlovak printer papir? Vagy multifunkcionalis? ;-)))
ON
Előzmény: Ordas (3706)
Ordas Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3706
Esetleg printer? :)
Előzmény: stevie wonder (3705)
stevie wonder Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3705
Klotyon???? Laptop? ;-)
Előzmény: Cgo 146 (3704)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3704
3676? meg alatta is kihuztak parszor, mivel Mongoose Puntos. Hogy oszinte legyek, eppen csak atfutottam a topicot a klotyon es ez maradt meg bennem :))
Előzmény: nasfayzoli (3700)
igazi hős Creative Commons License 2002.01.07 0 0 3703
OFF
Hooshee,
olyan, hogy egy árfolyam ok nélkül alacsony nem létezik. Ez az ok viszont nyilván befolyásolja a befektetői kedvet és a hitelfeltételeket (különösen egy már amúgy is eladósodott cégnél). Summa summarum: nem akarom a Totalcarosokat védeni, de szeritem az inkriminált mondat nem rossz (feltéve, hogy az említett tények igazak, aminek utána lehet nézni, de nekem nincs kedvem hozzá).
OFFOFF
Előzmény: Hooshee (3701)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.06 0 0 3702
jah, és csak hobbiszinten vagyok trabantos :))))
Előzmény: Hooshee (3701)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.06 0 0 3701
igazi hős, azért közelebb áll a valósághoz...

A részvány/kötványárfolyam alacsony szintje alapvetően nem nagy gond. az igen, ha annak oka is van (rossz eredmények, stb stb... ) Szerintem ebbe ne menjünk bele, elég szép hosszú fejtegetés lenne, de én azt a mondatot ott továbbra is kifogásolom

Előzmény: igazi hős (3690)
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3700
Cgo: ez a kedvenc vitád? Azt hittem, beleôrülsz, ha mégegyszer felhozza valaki :)))

Egyet viszont nem értek. A Punto hogy jött ide? Fel sem merült, hogy újautókkal kéne összehasonlítani, az tényleg vicces lenne.

Z.

Előzmény: Cgo 146 (3684)
imp Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3699
Alfred

A végére gondoltam, nem a sebességkorlátozásra:

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.


Előzmény: Alfred (3680)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3698
frescho,
nem is mondtam en soha mast :))
sot, rogton az elso hozzaszolasban leszogeztem:
- mivel Szlovakiaban elek, ahol az autopark jelentos resze ezekbol a jarmuvekbol all, es nyitva tartom a szemem, lattam mar par dolgot.

piece (c)

Előzmény: frescho (3697)
frescho Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3697
Ember! Te Szlovakiarol beszelsz, ahol a Skoda a nep autoja, ott igazad van. De ezt ne altalanositsd. A legtobben az oshazabol irunk, itt amit irtam helytallo, aranyaiban a Skodak allapota jobb, mint a hasonlo koru mas tipusu keleti verdake, sot a nyugatiak atlagat is meguti.
Előzmény: Cgo 146 (3696)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3696
frescho,
nem vagyok elfogult, ezt latom. Ha eljossz ide es mutatsz nekem Trabantot v. Wartburgot, elhiszem. Utoljara akkor lattam Trabit, mikor a csakvari bulin voltam.
Ami a kereket illeti inkabb azt akartam vele mondani, hogy karbantartott Skoda nagyon ritka. Falun a tobbseg 8-20000 Sk korul cserel gazdat, nagy ritkan elofordul egy-egy 30000-ert. Ezzel viszont letelt, mint irtam, par fanatikust leszamitva ezekre az autokra mar nem koltenek, mig szet nem esik.
Ez nem elfogultsag, ez teny.
Előzmény: frescho (3692)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3695
A Totalcaron olvastam a trabanos cikkben:

Álmából felkeltve is sorolja a gyújtási- és a szelepállítási sorrendet :)

Engem érdekelne a Trabant szelepállytási sorrendje, de foként az hogy hol lehet ezen a tipuson állitai a szelepeket, mert valahogy nem találtam meg öket:)))))))))))

frescho Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3694
Ez szerintem a legtobb oreg auto tulajara igz, kivetelt nehany marka kepvisel csak (Alfa, BMW)
Előzmény: Bau (3693)
Bau Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3693
Hát nemtudom, nálunk az utcánkban áll néhány öreg Skoda, de egyik tulaját sem veti fel a pénz. Általánosságban a keleti autó tulajokra igaz hogy 98% szükségből tartja a járművét, 2% fanatizmusból.
Előzmény: frescho (3692)
frescho Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3692
Erosen negativan elfogult vagy. Nalunk nincs annyi Skoda, itt inkabb a Trabi-Wartbour-Lada triumviratusnak jut az olcson fenttarthato komuvesjarmu statusz. A kerek nema rohadas miatt esik ki, hanem a feltengely torik, de ezt elore jelzi egy eroteljes razas+ nyoszorges az utso nehany szaz km-en. Aki nem figyel ra, az meg is erdemli.
Előzmény: Cgo 146 (3684)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3691
Hooshee,
en meg tankolok selvipavert es wruuuummm :))
Előzmény: Hooshee (3688)
igazi hős Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3690
Hooshee,
nem akarok belékötni, még a végén azt hiszed haragszom a Trabisokra: ugye tudod, hogy nem igaz amit írsz?! Csak egy olyan (elméleti) cégre lenne igaz, aki nem használ külső forrásokat, azaz nem vesz fel hiteleket, nincsenek beszállítói (illetve mindegyiknél ő diktál), stb.
Előzmény: Hooshee (3689)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3689
Totalcar, Fiatos cikk

"A rendezés egyik bevett módja például új értékpapírok kibocsátása, de ha ezek árfolyama lefelé megy, baj van. "

Ez így pongyola, meg még nem is igaz...

Ha a részvényárfolyam lefelé megy, Az a vállalat működését nem nagyon érinti. Talán max annyiban hogy egyszerűbb felvásárolni.

Ha kötvénnyel finanszírozol, annak az árfolyama meg végképp nem :)))))

Hooshee Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3688
CGO, komolyan mondom, egyszer próbáljuk már ki, én is kiváncsi vagyok egyszer egy normális vezetőre is, mert eleddig általában én mentem elöl, és nem is nagyon tartottam fel a sort :)

Igaz nem kútnál pancsolt szart kap hanem 95 vagy 98-ast, és szintetikus olajat (nem is füstöl, és nem is büdös ennek kapcsán, viszont drága), és gyanítom hogy ez azért nem keveset számít...

Csak gyorsan hozzuk össze, mert tcaoe már vadul tervezi hozzá az injektoros motort, és ha kész elsz a tuning akkor már tényleg semmi esélyetek nem lesz 100-ra sem :)

Előzmény: Cgo 146 (3686)
igazi hős Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3687
Hooshee,
picit vedd elő a fizika tudásod és ennek számolj utána. Az hogy a melletted levő nem nyomjaa pedált, vagy hogy látnám az 1 méteres előnyödet (és a nagy igyekezetet) beenged az nem a Trabi érdeme. Nekem nincs gyors autóm, de elém nagyon ritkán fér be kétütemű (csak akkor, ha rövid úton meg tudom előzni, mert nem bírom a szagát).
Előzmény: Hooshee (3685)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3686
OFF

Hooshee,
uuuuppppssszz. Azert az durva lenne, ha egy 0-35 km/h-s gyorsulas alatt be tudnal elem sorolni :) A Trabi "kilovese" abban nyilvanul meg, hogy kb. 1 masodpercig valamivel elorebb van az orra (mondjuk 1 m elony). Viszont egyet pislantasz es mar csak a tukorben latod. Tapasztalat: Vaci ut 2001. marcius 24, kek Trabi feher viper csikokkal. 3x eljatszotta velem, 4x mar hagytam elmenni.

Az osztalytarsam meguszta - nem volt lekotve es fejjel kiment a szelvedon. Nekem semmi bajom sem tortent, viszont a sarhanyo rahajlott a kerekre es meg azt hittem szet tudom huzni. Olyan erovel huztam, hogy a mutatoujjam tovenel elpattant egy porc (feltem, hogy az apam megol a karacsonyra szettort auto miatt, ez megsokszorozta az erom :)). Igy gipszelt kezzel figyeltem, ahogy AROval nem tudtak a plehet kirancigalni, vegul traktorral es lanccal lett kihuzva. Hja, orosz pleh az orosz pleh :)

Előzmény: Hooshee (3685)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3685
Cgo, csak a 25 km/h -hoz: Jó, legyen 35... az elején az a régi ócska tetvarék cucialista autó nálánál sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, és 100* drágább autókat is meg tud csapkodni, márpedig egy lámpánál kilövésnél pont ez a lényeg, Ha itt jobb vagy pont befértél a másik elé, ha mondjuk szökősávból indultál...

Ja, azt nem árultad el, hogy a barátod aki skodával vette az oszlopot, megúszta? (egyébként az ilyen mi lett volna, ha c történetek mindig falsak egy kicsit...)

Előzmény: Cgo 146 (3684)
Cgo 146 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 3684
Lemaradtam a kedvenc vitamrol :((((
Mindegy, igy utolag az egeszet elolvasva, ugyis kiderult a lenyeg es valahol mindenkinek igaza van, csak eppen mindenki maskepp adja elo.

Ami teny:
- A Skoda (105?) gyari gyorsulasa 23.5 s, tehat 15 ev utan nem valoszinu, hogy bajnokot avathatunk.
- Aki ma Skodat tart fenn, 98%-ban azert teszi, mert nem kell ra kolteni. A maradek 2% a fanatikus Skodas. Abbol, amit irtatok, kiderul, hogy a Skoda jo kompromisszum, ha torodnek vele. Az altalam emlitett 98% viszont egy fillert sem hajlando az autora kolteni. Egy resze nem hajlando, mas resze nem engedheti meg maganak a tobbiek pedig technikai analfabetak.
- mivel Szlovakiaban elek, ahol az autopark jelentos resze ezekbol a jarmuvekbol all, es nyitva tartom a szemem, lattam mar par dolgot.
- a szlovak autoklub kirendelt merobodejat gyakran latogattam, igy tudom, hogy a Skodak osszes letezo mutatoja csalt. Voltak olyan extrem esetek, hogy 80 km/h ora szerint = 64 km/h real. Ugyanazon a tavon kozlekedve a Skodas kollegam kepes volt heti 70 km-el tobbet hajtani, mint en. 9,5 km nala 10,4, stb. Igy termeszetesen kivalo fogyasztasu auto lett a Skodabol.
- Tavaly kb. 10 esetben voltam olyan baleset szemtanuja, amikor a Skodanak kiszakadt a hatso kereke. (ennyit a rothadasrol)
- 94-ben ugyanabba a vasoszlopba hajtottam bele, mint egy hettel korabban az osztalytarsam a Skodaval. Mivel 90 fokos kanyar utan kozvetlenul tortent a dolog, feltetelezem, hogy a sebessegunk hasonlo lehetett. A kulonbseget viszont zongorazni lehetett. Az autoszerelo szerint az mentette meg a 2 labam, hogy Ladaban ultem, nem Skodaban.
- a 78-as 1300-as Ladaval megjartuk a Makarskat 82 es 86 kozott joparszor gond nelkul. Szerelni soha nem kellett. Aztan egyszer az apam felforditotta es telibe kapott egy 100-as Skodat. A Skoda totalkaros lett, a jobb elso lampa es a jobb hatso maradt egeszben, mas semmi. A Ladat visszaforditottak es hazajott vele, a 7vegen lefestette az egeszet es meg 3 evig volt a csalad 2., majd 3. szamu autoja.

Szerettem volna tobbet irni, de most nem lehet es ez ugysem olyan topic. Lenyegeben jo a Nasfay cikk, picit tenyleg irritalo a Porsche parhuzam, de allitolag letezik kispok vs uj Mini cikk is, amibol a kispok jott ki gyoztesen :)

Gyorsulas 25 km/h-ra - ember, ki a franc gyorsul 25-ig? Ilyen alapon mondhatom en is, hogy gyorsuljunk 95-ig es a piacon levo 2.0-as gepek felet megverem a talicska 1.6-al. Mondjuk az Octavia, Bora, Astra 2.0 igy is megvan :))

regi Skoda vs Punto. Minden elfogultsag nelkul mondom - betegseg kihozni a Skodat jobbnak. Egy hetkoznapi Kovacs Janosnak a zajkomfort, felszereltseg, megbizhatosag, fogyasztas, kenyelem, kinezet, biztonsag a fontos. Ha mar megvan az auto (leperkaltad az arat), megneznem azt az embert, aki gyoztesnek tudja kihozni a Skodat. A Puntonk 13600 km utani atlagfogyasztasa 5,56 liter. Felszereltseget vicc osszehasonlitani. A megbizhatosagot meg nagyobb, de nem is tennem, hisz egy oreg auto vs uj autorol van szo. Zajkomfort - hehehe. Kinezet szubjektiv, de... Biztonsag - no comment.

Futott kilometerek: autobuzi leven eleg sokat forogtam muhelyekben, autobazarokban. Mazda 626-bol 2.0 es V6 lattam 240e-560e-et futott peldanyokat szervizkonnyvvel. A szerelom ket autoja: VW Vento 420e, Renault Nevada 317e km. Tobb 10 hasonlo esetrol tudok, egyiknek sem volt a motorja megbontva. Az apam Felicia Pickup 1.9D-ja lassan atfordul 200e-re, de sehol egy olajfolt, sehol egy gond. Egy regi kollegam Octavia 1.6 tipusu autojaba 11 honap alatt 108e km-t tett bele. Ez 2 eve volt, es meg mindig azzal jar. Szerintem ott is lehet mar 300e... Tehat hihetlenkedni szabad, de...

A TotalCar Ladas cikkje egesz jo, ami felkeltette az erdeklodesem, az az URL (inkabb szemen szurt :))). Azon belul is a testbemutato szo. A test magyarul nem teszt? Vagy egy kis autos erotika?

elf Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3683
-előző generációk története: teljes káosz. Pl szerinte csak a 1994-től gyártott MkII-ben van, ford. szám mérő.

-Az mondja hogy míg az előző generáció aluminium karoszériás volt, ennek csak a külseje alu.
NEM.
Minden Range Rovernek acél a karosszériája, és csak a külső(nem tehervviselő) elemek vannak aluminiumból.

-Egy padlólemezre épül az X5-el.
Szerinte.
Viszont ezt én még csak magyar sajtóban olvastam, rendes ujságban nem.
Ez már csak azért sem tűnik valószínűnek mert az X5 tengelytávja 2820mm, a MkIII Range-é pedig 2880.

Torsen központi difiről egy szó se.

Több most nem jut eszembe.

Előzmény: Ordas (3682)
Ordas Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3682
Konkrete?

Amugy tv2-n a sporthirekben a Dakarrol meg micsubicsit jelentettek :)))

Előzmény: elf (3681)
elf Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3681
Az Autó Magazinban komoly autós ámokfutások találhatók az uj Range Rover ismertése helyett.

Kezdem már érteni hogy miért hőbörögnek sokan a magyar autós sajtó szinvonalán.

A Range Rover speciel általam viszonylag ismert téma, a fent említett cikk írójának viszont vajmi kevés köze van a dologhoz.

Nagyon alacsony valóságtartalmú amit ott összehord.

Alfred Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3680
imp:
Ott nincs mit boncolni, pont ugyanaz, mint évek óta, 50-70-80 és semmilyen feloldozás nincs alóla.
Előzmény: imp (3679)
imp Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3679
Alfred

Ez korrekt volt. Ebben benne van a lényeg.
A végén még a lt ltk részt lehetne boncolni 3500 <> esetekre de ez így jó.

Kösz az összegzést!

Előzmény: Alfred (3672)
Hooshee Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3678
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: Apjok (3677)
Apjok Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3677
Ez senkinek sem tunt fel eddig?

Mongoose:
"Bocsika, de az az 1 skoda az mindjárt 2 (!!) volt. 200%-os hibarány azért nem olyan rosz."

1-ből 1 rosz=100%
2-ből 2 rosz=200% (???)

Szoval ha elkészül 10 auto (mondjuk Punto), és abból mind a 10 jól sikerül, akkor az 1.000%-os kihozatal? Eddig csak sejtettem, hogy nem vagy jó a matematika terén... :o)

Előzmény: Mongoose (3640)
Alfred Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3676
Jikov:
"Persze a fogyasztás se számitott..."
A Főtaxinál a sofőrök az üzemanyagon nagyokat tudtak spórolni. Pl a gáznélkül érjük el a hatvanat szisztémával hatliteres városi fogyasztásokat produkáltak a legalább tízliteres norma helyett.
Előzmény: Jikov (3674)
Degeczi Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3675
"Bár nincs elöl motor, nem olyan rossz karambolnál"

Ne viccelj - epp ettol jo! Az elol levo motor nagy tomegu es rugalmatlan, ezert frontalis utkozesnel hirtelen jelent nagyon nagy lassulast. Ha hatul a motor, akkor az elso resz joval kisebb lassulassal gyurodik, csak persze tenyleg ne legyen szetrohadva, azaz legyen minek energiat elnyelnie, minel rugalmasabban. A Kis Polak-nal ebben a potkereken tul (nem vicc, az a biztonsag resze, nem szabad kivenni) az elol ulok laba is reszt vesz, szoval az nem az igazi.

Előzmény: Jikov (3674)
Jikov Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3674
Na egy-két dolog a Skodákról:
- Bár nincs elöl motor, nem olyan rossz karambolnál, ha nincs elrohadva (nem szokott), inkább ebben ülnék, mint egy Ladában. (De, láttam már éles "tesztet" a két tipus részvételével)
- Naná hogy régen Zsiguli taxik voltak, akkor ugyanis állami taxis cégek voltak, a sofőrük kapták az autót, nem választották. Persze a fogyasztás se számitott...
- Ha körülnézek az utcán, a cuclista gépek közül a Skó igen szép darabszámban fordul elő, pedig nem ebböl adták el a legtöbbet.
- Ha ez a konstrukció annyira elbaszott, akkor mért értek el az ugyanilyen konstrukciójú versenyváltozatával annyi sikert-nyugaton? Gyakorlatilag az összkerékhajtés megjelenéséig számolni kellett velük az összetettben is!
- Egy most kapható autó lökháritójának árából veszek egy teljes Skót, amiben elférek, és mögöttem is elférnek, ey nem mondható el pl egy Puntóról.
Tomthumb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3673
Akkor ismét nyugodtan alhatom. Köszi!
Előzmény: Alfred (3672)
Alfred Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3672
Tomthumb:
Igen, igazad volt!

2000. előtt: Ha a forgalmiban TGK bejegyzés szerepelt, akkor 50-70-80 (lt-ltk-ap), és magasabb értéket mutató korlátozás nem vonatkozott rá.

2000. után: Ha a forgalmiban TGK bejegyzés, akkor
2,5 tonna 50(+ tábla)-90-130
2,5-3,5 tonna 50(+ tábla)-70-80
3,5---- tonna 50-70-80
(lt-ltk-ap)

A (+ tábla) azt jelenti, hogy lakotterületen belül, ha sebesség korlátozó tábla engedi, haladhat 50-nél gyorsabban is.

2000. előtt és után is tgk-val behajtani tilos nem vonatkozik 2500 kg alatti össztömegű zárt tgk-ra, valamint tgk-val a szélső sávban szabad haladni, illetve, ha három, vagy több sáv van a menetirány szerinti jobb oldalon, akkor a szélső plusz egy sávban haladhat tgk.

Előzmény: Tomthumb (3671)
Tomthumb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3671
Most mi van?? Mégis igazam volt 2000 előttig a 70-80-80-nal a Pickupra?
Előzmény: Alfred (3668)
DarkSide Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3670
Szia!

Ez a beszólása sem volt rossz, de az, hogy a verseny állását sem tudja pontosan megjegyezni, vagy olvasni! Mond valami fals állást, amit kitalált éppen és utánna elmondja a hivatalosat is. Nevetséges.

Előzmény: Alfred (3669)
Alfred Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3669
Tudom, hogy az ertéelklub Párizs-Dakar-Palik műsora csak határmezsgyéje az autósújságírásnak, de ámokfutónak elég ámokfutók.
Azt a sok ostobaságot, amit azzal a drámai arckifejezéssel fölböfög a fekete garbós Pomukli, alig bírom elviselni kényszeredett röhögés nélkül.
A mai győztes butasága ez volt:
"...amit mi is utcán vezetünk terepjárókban, ha lehajtjuk a napellenzőt oda van írva, hogy magasépítésű autó, és ne menjünk vele gyorsan..."
Alfred Creative Commons License 2002.01.03 0 0 3668
bmw001:
"Ha a teherautónak használt dögöd megengedett összsúlya nem éri el a két és fél tonnát, a KRESZ szerint nem minősül(t) teherautónak."
Ha már hivatkozol rá, tedd pontosan!
A Tehergépkocsival behajtani tilos _nem_vonatkozik_ a két és fél tonna összsúlyt meg nem haladó zárt tehergépkocsira. A sebességkorlátozás alól ez természetesen nem mentett föl akkor sem, és most sem. A sebesség korlátozások most más határok között mozognak mint 2000-ig.
Tehát olyan, hogy TGK bármilyen okból nem minősül TGK-nak, olyan nincs.
Előzmény: bmw001 (3649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!