Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159615

Nekem a 9-3-nál az immo cuccot kellett kicserélni középen, ahova a kulcsot dugod, mer nem mindig érintkezett. Állítólag típushiba.

Előzmény: Bali Saab (159612)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.13 0 1 159614

500-600e km-t simán elmennek, csak a periféria + befecskendezés kopik el.

 

Azért legyünk tárgyilagosak.

 

csak a periféria + befecskendezés kopik el.

 

Ami sokkal nagyobb baj, mint sokan gondolnák.  Ez a folyamatot "fémmérgezésként" is emlegetik. Lényege: a nagynyomású szivattyúról apró fémszemcsék, kopadékok válnak le, és úgy ahogy van, gazdasági totálkárossá teszik az autót. A Common Rail rendszer MINDEN elemét cserélni kell ilyenkor a gyári javítási technológia szerint. És indokoltan. Ha vmit nem cserél le a szerviz, az abban lévő mikroszemcsék újra körbejárják, tönkreteszik újra a rendszert.  A szakszerű javítás milliókba kerül.

 

2005-ös, második autónak használt 240e km-t futott BMW 740-es CRD-s motorjával járt így egy barátom. Az egyébként pazar állapotú BMW aprópénzért ment el. 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159607)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159613

A 3.0d BMW motort hajtottam már több bódéban, az középen szól csak jól, sztem. Alapjáraton megvan a diesel kopács, felül meg vhogy olyan érdekes, süvítő hang, nem hasonlít a sorhat benyára.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159611)
Bali Saab Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159612

Sziasztok, nagyon új autós vagyok, ráadásul nem is értek hozzá igazán. Szóval vettem egy 2008-as, automata váltós 9-5 Aero-t, mert hát... szerelembe estem vele (tedd a szívedet a kezedre, és mondd, hogy veled még nem esett meg... Na ugye). A probléma a következő:

Beteszem a kulcsot, eltekerem 'On' állásba, műszerfal feléled, mindenféle hangok búgnak, zúgnak, a lámpák rendben kigyulladnak, majd egy részük el is alszik, aztán 'Start' állásba tekerem a kulcsot, és... semmi. Nem forgatja az indítómotort, tényleg, semmi nem történik az égvilágon. Majd többszöri próbálkozásra be szokott indulni - néha az elsőre is. Amikor indul, nincs semmi nehézsége az indítással, szépen, majdnem pöcc-röff beindul. 

- Akksi új, jó minőségű, Saab-szerelő által ajánlott típus

- az automata váltó karját szoktam cseszegetni, hátha a P-t nem érzékeli.

- hidegen és melegen is csinálja ezt a hibát, talán ha vízszintesen állok, mintha könnyebben indulna.

- előző tulaja nem tud semmi ilyen problémáról, igaz, ő nem is nagyon használta az autót.

- állítólag szeptemberben volt szervízben, kiskönyvben nincs pecsét, számla nincs mellékelve róla. Ekkor elvileg gyertyákat is cseréltek benne, szóval remélem nem a gyújtáspanel.

- az autó svájci, végig ott élt (én is ott élek).

- 228.000 km van benne, váltó az előző tulaj szerint át lett mosva.

- próbáltam azt is, hogy amikor nem indul, rácsapok a műszerfalra, nem segített.

 

Szóval kinek mi a tippje, mi lehet ez, illetve hogyan tudnám én magam ellenőrizni, mi lehet a baj? Szándékomban áll kicsit jobban megismerkedni az autószerelés mikéntjével, hogy ne érezzem ennyire elveszve magamat, ha bármi van az autóval, de addig is segítsetek lécci.

fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159611

Köszönöm, egyelőre még csinosítom őket, sajna így is az önköltség alatt vagyok már-de mégsem egy szuszkamuszka 1.2-1.4 big block ennyiért. Fordulaton nagyon szépen, mérgesen trombitálnak, egy talpraesett kipuffos szaki biztosan tudna dörmögősebb hangot is adni nekik. Mivel a feketét konkrétan straightpipe-osítva leltem, ezért állíthatom, a röfögés a vényócból jön, nem a benzinből:-) Naggyyon szép hangja volt, csak kissé fejfádító, meg városban mindenki nézegette, ki ez a tahó ezzel a zörgős ronccsal, a jgellóktól is fostam. most már minden gyári ott is.

Előzmény: KawaBazsy (159610)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159610

Ha nem lesz rájuk jelentkező, maradnak jáccósnak

 

7misi?? Hát kivi leszek, legyen szerencséd. :-) Mobilén is megpróbálnám, ha télleg patika.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159607)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159609

Dieselben még nem hallottam V8-at, youtube-on fülelve középfordulaton van meg a tipik hang.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159607)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159608

GT40. :-) Eccer láttam élőben a 2005 utánit.

 

Előzmény: BmS1 (159606)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159607

500-600e km-t simán elmennek, csak a periféria + befecskendezés kopik el. Nem kell hidegen üldözni, meg kell bele vagy szűk 9 l jobb olaj. Típushibákra fel lehet készülni, már diag-gal is sokat lehet vallatni. Más, szimpatikusabb filozófia szerint épült, a vasblokkos sorhatos 30d 1.5x-ve durván leegyszerűsítve. Még nem hagyott ott egyik sem 30e km alatt. Én amúgy a TMK-ban hiszek, az asszony meg a sipákolásban az üres kassza láttán:-))

 

Drága masina volt, nem nagyon vették, a fekete (extrásabb) listaára kb. 25 M HUF lehetett 2000-ben (10 db panellakás kb. vidék megyeszékhelyen). Lehet ezért is van nálam minden 1725.-ik darab;-), de az E65 740d-vel sok darab csereszabatos.

 

Motor alja öntöttvas, teteje könnyűfém. Manapság egy kisebb benzines mocira is el lehet locsolni milliókat, ez azért más érzés. Ennek pl. a szívócsöve alu, az újabb bajor dieselekben a begyűlt kox ezt szokta meggyújtani, lévén plasztik! 

 

A feketében, amikor elkezdtem szeretgetni kiderült, hogy a spéci rezgésfojtós (gumiágyas) főtengely éxíjtárcsa korábbi szükséges csere híján (új: 250e HUF) meg lett erősítve=összehegesztve, úgy aztán nem is zörgött, csak dobálta/darálta lefele a vadiúj ékszíjakat, a 2.-nál gyanút fogott a szerelő, és a belső oldalon meg is találta a varratot! Meg a főtengely is nagyon csipázta a dolgot persze. És a főtengely ezt is kibírta, gurum szerint minden újabb bajor cucc ment volna a levesbe=motortotálkár.

 

Ha nem lesz rájuk jelentkező, maradnak jáccósnak, kényelmesek és szépen bömbölnek üvegeléskor.

Előzmény: KawaBazsy (159595)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159606

Azt hiszem, a Ford sokkal nyitottabb az újra, mint a GM. Nagyon tetszett, ahogy anno Commendatore Enzo Ferrari urat móresre tanították, (mert inkorrekt volt) a semmiből gyorsan felépített F40 három éven át alázta a Ferrarit. Az USA-ban a Ford volt az első, aki a hibridben meglátta az előrevivő technikát (Ford Escape Hybrid, kb. 2004-től)  A villamos Mustang szintén nagy dobás, bár ilyen-olyan megoldásokkal a GM is próbálkozott ( Chevrolet Volt, errefelé Ampera)

Előzmény: KawaBazsy (159605)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159605

haszongépjárműveik általában igénytelen hosszú élettartamú igahúzók

Na ez volt a kulcsmondat. Ugye az F-150-et rendeltetésszerűen, haszonjárműnek tartom, annak kiváló. Az csak plusz feature, h jó a hangja, a hangulata, s még nyaralásokra is be lehet fogni. :-) Amúgy teljesen korszerű, felülvezérelt, szelepelt motorja van, hengerenkénti befecsivel.

Előzmény: BmS1 (159604)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159604

, de az amcsi verdám után vhogy túl szimpla a hangja, olyan egyenesre vasalt, szintetikus, németes

 

"Amcsi verda"  egy más világ, kevés európai ember érti a lelkivilágukat.

Pl. a GM 5,3 literes V8-a a legutóbbi időkig rettenetesen öreg, 60-80 évvel ezelőtt sem  modernnek számító építési gyakorlatot mutat.. OHV, nyomórudas motor, V8.  Viszont 200e mérföld (360e km) után kell a (rövidke) láncot cserélni...     Meg a legkorszerűbb motorvezérlést biggyesztették a kivénhedt, aggastyán technikához, (hengerlekapcsolás, már a második generációs...)  Még a drágább darabokban is bumfordi, esetlen kapcsolók, sok primitív kopogós műanyag, az európai gyakorlat szerinti kifinomultság gyakran hiányzik.

 

Viszont gyakran túlméretezettek, strapabírók, a haszongépjárműveik általában igénytelen hosszú élettartamú igahúzók. Lehet ezeket szeretni, csak nem ehhez szoktunk hozzá :-)

 

Előzmény: KawaBazsy (159596)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159603

Lehet, csak az ülést hátrèbb tudod tolni benne. 😃

 

Kombit biztosan nem szeretnék, de köszönöm. :) 

 

Mèg jöhetnek ötletek, a 9-5 egyébként vèlemènyes, azon agyalok. Nagyon tetszik. 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (159602)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159602

Az A3 az egy Golf V műszakilag, nem hiszem, h az nagyobb, mint a 9-3, vagy akár az alapjául szolgáló Vectra, lévén egy kategóriával kisebb autó.

Jut eszembe, tudok neked egy hibátlan C5 kombit, 3.0 V6 motorral, aut, bőr, full, olyan 8 kiló körül, egy haver árulja. Ha érdekel, itt az elérhetősége, ez is az övé. :-)

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mustang/ford_mustang_gt_5.0_v8_magyar-19820481

Előzmény: Vaporshark (159601)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159601

Átlagos vagyok szerintem. atlétikus, heti 3-4 edzés, de azért csak van köztünk 10 cm :D

 

Nem tudom akkor, pl 156 volt nekem talán a legkomfortosabb, a 159-nél nem tudtam oldalra nyújtani a lábam a középbox miatt, az eléggé zárt volt ami a lábakat illeti. Bár tény, hogy a kabát is rajtam volt. A kappa meg, na ott volt hely... :D 

Előzmény: KawaBazsy (159600)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159600

Igen, a cabriom ilyen. Azé' sztem elég daginak nagydarabnak kell lenni ahhoz, h vki egy középkategóriás autóban ne férjen kényelmesen el. Marad a full size pickup, az télleg nagy. Vagy W140 Merci. :-)

Előzmény: Vaporshark (159598)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159599

Nekem az e32 kicsit jobban tetszik. :) Egyébként sosem volt dízel autóm, kivéve persze a családban, gyerek voltam még amikor bejártuk fél europát egy argenta-val. :D De hát mikor nem ha most ? :D hiszen minden elektromos lesz. 

 

 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159594)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159598

2005-ös A3-ban én is... 

 

 

ilyet néztem, ebben terpeszkedtél? 

 

 

 

Utána meg egy 9-5 2003. Ott a már kicsit jobb volt a helyzet, de nem erre számítottam. 

Előzmény: KawaBazsy (159597)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159597

De most akkor a 98 utáni 9-3-at találtad kicsinek? 193 vagyok, s én terpeszkedtem benne..

Előzmény: Vaporshark (159591)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159596

Jah. Az 540i már jól megy, de az amcsi verdám után vhogy túl szimpla a hangja, olyan egyenesre vasalt, szintetikus, németes. M5 már jobb lehet, de olyannal még nem mentem..

Előzmény: BmS1 (159593)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159595

Az a V8 tartósnak számít? Mer pl a Merci V8 dízele nagyon nem..

Előzmény: fearfactoryüberalles (159594)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159594

Mindkettő eladó, ha érdekel...Számomra a korabeli legjobb típusa a bajoroknak, V8 D-k, szedik a lábukat, vegyesben 10-11 l/100 km-rel elmocorognak, 200 tempomat 13.5 l :-)))

Előzmény: Vaporshark (159589)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159593

A mondat helyesen így hangzik:

 

Az E39-es 5ös BMW kifejezetten nem  tágas autó, mai szemmel.

 

A 9.5 tágasabb.  Az E39-ből ha valaki ráadásul pl. az 523-at választja, a várt BMW feeling elmarad, a 170 le karcsúka. "Normális" vezetési stílushoz pont elég, de királyt játszani ennyi pacival ma már elég égő, szolid kinézetű családi elektromos hajtású játékosok is tudnak gyorsabbak lenni. 25 éve számított tökösnek...

Előzmény: KawaBazsy (159590)
korzo Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159592

Ez így van.

Tulajdonképpen a Mini-mben (R55) nagyobb hely volt elöl, mint abban.

Előzmény: KawaBazsy (159590)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159591

Most el vagyok keseredve :(

Előzmény: KawaBazsy (159590)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159590

Az E39-es 5ös BMW nem vmi tágas autó, mai szemmel. Annál nem nehéz nagyobbnak lenni.

Előzmény: Vaporshark (159586)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159589

Gondolom nem szűk... :D

Előzmény: fearfactoryüberalles (159585)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159588

Csodás! :) jól hangzik... mondjuk csak árban egészen más kategória... :DDD valszeg imádná a belváros utcáit is :D

 

Na és az alfa ? busso ?? :)

Előzmény: BmS1 (159582)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159587

Szerintem ezt csípnék az ismeretségi körömben a lányok, de én még nem vagyok elég érett hozzá... :D 

Előzmény: BmS1 (159581)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.13 0 0 159586

Ma néztem meg és próbáltam ki egy 9-3 OG-t meg az olajfogyasztós füstölős 9-5 Aero-t. 

 

9-3 OG kiesett, kb a két térdem között volt a kormány... szinte padlót fogtam... 

 

9-5 Aero sem annyira nagy, pedig a tesztekben azt olvastam hogy 5r bmw helykínálatát verte anno. Viszont az olajfogyás ellenére nagyon megindul, fent is, szépen vált, motor finoman jár... 

 

hát most ezeket fel kell dolgoznom... azt képzeltem, hogy a 9-5 aero-ban hátratolom majd az ülést és szinte nyújtva lesz a lábam... jó ez túlzás, de érted... 

 

 

A 9-3 SS-ben nagyobb a hely elől? Audi a3 pl számomra elegendő, nem is értem... 

 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (159580)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!