Én jelenleg azt mondom, hogy az egyenirányítás miatt akkumulátor töltésre alkalmas. Tehát, inkább ezt a célt szentesíti. A tekercsek 20 wattot biztos tudnak hozni. Viszont, mivel nem látom mi van a diódákra írva, csak sejtem, hogy 1N 4001. Ha ez van rá írva, és a mérete is csak átmérő 3mm, hossz 5-6 mm, akkor 1 Amper folyhat át rajta max. Ez a max. 1 amper akksi töltésre végülis elegendő. Komolyabb megvilágításra viszont nem biztos.
Kérdezném: csak ez az egy tekercs van a motorban? Min van ez a motor? Gondolom fűnyírótraktor.
... és mint látható, szűrő kondenzátor is van rajta. Mi másért lenne rajt, ha nem azért, hogy a lüktető egyenfeszültséget simítsa. Ugyanis a töltésvezérlő elektronika nem díjazza a lüktető egyenfeszt. Vagy semennyire nem lesz képes dolgozni.
Első alkalommal sajnos nem néztem meg rendesen a fotót. Utóbb vettem észre az egyenirányítást.
Srácok!Akkor mi a pálya ezzel a szerkezettel?Szerintemis világitó tekercs,és valóban annak a váltó áram isjó,de!nagyobb gépeken az öninditó akksijához a töltéshez egyenáram kell,lehet hogy azért van rajt dióda!Szerintetek?
Eljött hát az ó év utolsó napja, vedel is a világ apraja nagyja. Koccintunk hát mi is az egészségetekre: válogatás nélkül teljesüljenek álmaitok a jövő esztendőben! BÚÉK !!!!!
Figyelem! Ennél a Quantum motornál a pirossal bekarikázott rugó, a szivató pillangószelepet működtető karhoz csatlakozik! Ez segíti "átbilleni" a szivató pillangót az egyik állásból a másikba.
Ez a regulátor rugó. Ennek a feszessége, ereje tart egyensúlyt a regulátorral. Fő részben a max. fordulatszámban van fontos szerepe. 3200 ford./perc -nél jobban ne forgassuk a motort!
Szerepe a megjelölt rugónak, hogy a Max. fordulatszám beállító ütközőcsavarnak nekiütköző gázmozgató lemez (ebbe van akasztva a zöld reg. rugó) nem áll fix kapcsolatban a fő adagoló lemezzel, azért, hogy a szivató bekapcsolható legyen.
A nagy rugó a regulátor rugó. Ez végzi a fordulatszám szabályzást. A kis rugó a csillapító rugó. Ha kézzel teljesen kinyitjuk a fojtószelepet, akkor ennek a csillapító rugónak éppen csak egy picit kell megnyúlnia. Erre a rugóra, pont a hintázó, hullámzó járás enyhítésére, megszüntetésére szolgál.
Mivel ezeknek a fűnyíró motoroknak az egyszerű és olcsó kivitelű karburátorainak nincs alapjárati rendszerük, ezért kis fojtószelepállásnál lebenzinszegényedik a keverék. Annyira le tud szegényedni, hogy meg akar állni a motor. Mivel a regulátor érzékeli a motor főtengelyének a lassulását, ezért rászabályoz, vagyis nyit a fojtószelepen. Ettől a keverékképzés helyrebillen, és a motor visszaáll a regulált fordulatra. Ez az egész így ismétli magát tovább. Megoldásként jött létre ez a csillapító kirugózás. Illetve gondoskodnunk kell arról, hogy a karburátor fúvókája tiszta legyen. A "megöregedett" benzin is hasonló problémát tud okozni!
Azt hiszem nem tudok segíteni egyenlőre mert ez egy egyrugós karburátor. Van egy másik gépem is az ha jól emlékszem kétrugós pár nap mulva tudom csak lefényképezni mert a gép nics nálam.
Köszönöm a segitséget Neked is. Sajnos én sem találtam olyan képet ami a rugók helyzetét mutatná. Bementem egy kereskedésbe, de sajnos a burkolat takarja a rugókat, így nem tudtam megnézni a helyzetüket. Ha más nem lesz, majd amikor elindítom, akkor "játszok" velük.
Nagyon szépen köszönöm a segítséged! Amit először köldtél az azon levő 209 és a 211 számú rugók okznak gondot, hogy melyik hova, mert a gondolom nem mindegy, hiszen csak látszatra egyformák. Az egyiknek meg van a helye a regulátortól jövő rudazat karikájába akad bele a másik vége a gázkarhoz. Amikor a gázkart ráhózom akkor húzza a rugon keresztűl a rudat az pedig a fojtószelepet nyitja. A másik rugó ellenirányba húzná a kart, és egyben a fojtószelepet zárná illetve tartaná alapjáraton. No ennek a rugónak nem találom a helyét. Persze nem mindegy, hogy hova akasztom, milyen erővel bír, mert más lesz a motor működése, szabályzása. Nagyon jó a rajz már átszaladtam rajta, de pont olyat nem találtam ami a rugók helyzetét mutatja ennél a tipusnál. De újból átlapozom, hátha csak én nem vettem észre valamit. Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Neked is és minden fórumozónak.
Nekem is tudnál segíteni ilyen anyaggal régebbi briggs sprint 3.75 öshöz. Mert a rugók hiányoztak és tobb félét tettem már rá de nem jó mert hullámzik a járása felpörög alapjárat felpörög alapjárat.