Keresés

Részletes keresés

nobolond Creative Commons License 2006.06.11 0 0 941

Muramista !

A 937 és 940-es képek hol készültek  ??? - már ha egyáltalán forgalomban vannak...-

Én egy hajtányon sem mernék rajta végigmenni !!!

Vendégsín Creative Commons License 2006.06.11 0 0 940
Sínek, amelyek mindegyikén a vonatok nem gurulnak - avagy itt szeretnék ócskavas kereskedő lenni.

gmarc Creative Commons License 2006.06.11 0 0 939
Előzmény: gmarc (937)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.06.11 0 0 938
Olyan, ismerős nekem Nohabf :-)
Előzmény: Nohabf (906)
gmarc Creative Commons License 2006.06.11 0 0 937

Ez már nem is függönykarnis, hanem cérna:-)

 

nyalábos líra Creative Commons License 2006.06.09 0 0 936
(....hja, azért van még egy-két tényező, ami ebbe belejátszik....)
Előzmény: Domi-V63-138 (934)
kis59 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 935
Próbáld ki!
Tegnap előtt így "nyaltam el" a futószőnyeggel..:))))
Vagy amikor kapaszkodsz a hegyoldalon: magad után "gyűröd" a talajt.
Ami a sineket hátramozdítja, az a tapadási surlódás.
Előzmény: Domi-V63-138 (934)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 934

 

Én viszont vitatkoznék ezen korrekt válasz egy részével, mert bár teljesen logikus, hogy

"...a jármű gyorsításkor maga felé húzni, lassításkor pedig magától eltolni igyekszik a pályát."

mert tudtommal ellenpélda is történt már az egyik erőműnél (talán Visontán?).

 

 Ha jól emlékszem a történet az hogy, a rakott vonattal a mozdony az erőmű felé (fölfelé) végig "húz" (a síneknek lefelé kéne menni), visszafele pedig üresen jön és (szinte végig)fékez tehát a síneknek ekkor is lefelé kéne menniük, De Nem a sínek fölfelé(!) a nagyobb tengelyterhelésű vonatok írányába mendegéltek!

Érdekes mi?  

Bár nem vagyok PFT-s de van pályás könyvem amiben ez benne van. Majd jövő héten berakom pontosabban. 

 

 

 

Előzmény: kis59 (933)
kis59 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 933
Nagyon korrekt válasz !!!
Annyit hozzátennék, hogy az eltérő irányt nagy valószínűséggel az ágyazat inhomogenitása illetve az ezzel (is) összefüggő nem egyenlő pillanatnyi keréknyomás (a kocsiszekrény billenése) okozza. A nem egyenlő keréknyomás a sínmezőre csavarónyomatékként hat.
Viszont azon gondolkodom, ebben kérek véleményt, hogy az ívek miként hathatnak a sínvándorlásra. Ui. a belső (kisebb rádiusz) sínszál ellenállása, mivel a hajlítás miatt nagyobb benne a feszültség, kisebb vándorlást "enged", mint a külső. Így egymáshoz képest "elcsúszás" van.Üdv:
F.
Előzmény: Infós (926)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.09 0 0 932
Tapasztalatból mondom, hogy nem döccen nagyobbat a vonat bármely keresztezési darabhoz képest. Teljesen átlagos, kicsit zajos, de az a Bax, pardon Ba-w sajátossága.

Nem reped el a kerék. Miért tenné? Itt is egy darabon a nyomkarimán gördul, mint sok esetben egyes keresztezési darabokon. Ha nem felfutósínes lenne, akkor alulról sem támasztaná meg a nagyvasúti sínszál...
Előzmény: VMVB (931)
VMVB Creative Commons License 2006.06.09 0 0 931
Ezen nem döccen baromi nagyot a vonat?
Illetve nem repedhet meg tőle a kerék?
Előzmény: Törölt nick (927)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.06.08 0 0 930
Ill. Kiskőrös
Előzmény: Sinbiciklis (929)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.06.08 0 0 929
Kisszőrös :-)
Előzmény: Törölt nick (927)
Infós Creative Commons License 2006.06.08 0 0 928

Köfe. :)

 

Csak mert itt nagyon on. :)

Előzmény: Törölt nick (927)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.08 0 0 927
Infós kérésére:
Infós Creative Commons License 2006.06.08 0 0 926

Az ok nem ismeretlen, sínvándorlásnak hívják, és azért alakul ki, mert a jármű gyorsításkor maga felé húzni, lassításkor pedig magától eltolni igyekszik a pályát. Jól fenntartott pályán elvileg ilyen nem fordulhat elő. Onnan lehet könnyen észre venni, hogy a vágánymező egyik végén a hevedernél az illesztés gyakorlatilag eltűnik, a másik oldalon pedig megnő. Egyvágányú pályán általában a két sínszál eltérő irányba szokott váándorolni, aminek a keresztaljak elferdülése (l. a képet), és így nyomszűkűlés lesz a következménye. Káros azért is, mert a keresztaljban található sínszegek, síncsavarok ilyenkor kilazulnak, így a kivetődés valószínűbb, illetve könnyen vaksüppedés is kialakulhat.

Védekezni ellene több féle módon lehet, pl. osztott sínleerősítéssel, ami a sínvándorlást megakadályozza, illetve Oetl-kengyellel, amit a leerősítés két oldalára kell felhelyezni, vörösizzó állapotban. Segít, ha a pálya kellően alá van verve, mert a jó felfekvési helyről és a kellően tömör ágyazatról a kereszalj nehezebben mozdul el. De ha már elmozdult, akkor valószínűleg majd iszapzsák is ki fog alakulni.

 

 

Röviden ennyi. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (923)
Infós Creative Commons License 2006.06.08 0 0 925
Jellemzően ő, bár én más szakon vagyok. :))
Előzmény: Fricy (924)
Fricy Creative Commons License 2006.06.07 0 0 924
Hatfaludyné?
Előzmény: SÜNÖCSKe (923)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.06.07 0 0 923
Nekünk az iskolában(jó vicc, szóval a Kvassay-ban) azt tanították, hogy ilyen akkor jön létre, ha a két sínszál (ismeretlen okból) egymáshoz képest ellenkező irányba vándorol. De ez a kép szerintem túl durva ahhoz, hogy nekem legyen igazam, úgyhogy: nem tudom :)
Előzmény: tatumadar (922)
tatumadar Creative Commons License 2006.06.06 0 0 922
Igen. Olyan, mintha nem jött volna ki az aljkiosztás, és ezzel próbálták volna meg áthidalni. Valószínű nem erről van szó, mert ránézésre meg lehet mondani, hogy kijön a kiosztás. De akkor az mégis mért van?
Infós Creative Commons License 2006.06.05 0 0 921
Micsoda? A ferde aljak?
Előzmény: tatumadar (920)
tatumadar Creative Commons License 2006.06.05 0 0 920
Tiszteletem!

A dombóvári fűtőháznál... Hogy jön létre egy ilyen? Elkezdték a két végéről, és nem ért össze?:)
hg7wgq Creative Commons License 2006.06.05 0 0 919

Egy pár érdekesség:

 

 

Pécs

 

Nagysimonyi

 

Szombathely

 

 

szanthoa Creative Commons License 2006.05.30 0 0 918
Ez a szerkezet mennyire elterjedt (LÁEV, Diósgyőr-Majláth)?
Nohabf Creative Commons License 2006.05.29 0 0 917

Uv-pót kollégának  a képek készítési helyei:

 

1-Ajka-Alsócsinger közötti szakasz

2-Alsócsinger környéke

3-Alsócsinger egykori megállója

4-Felsócsinger-rakodó vá.

Előzmény: Nohabf (906)
r1232 Creative Commons License 2006.05.28 0 0 916
Nagytétény, vagy Tárnok :-)
Előzmény: M44-419 (914)
Fricy Creative Commons License 2006.05.28 0 0 915
Ki van írva, hogy építési terület. Aki oda bemegy, az magára vessen. A peron mellett van viszonylag normális út, azon el lehet menni.
Vedd figyelembe azt is, hogy ez nem végleges állapot. A homokos ösvény helyén aluljáró építés fog kezdődni, ezért nem építették meg ott a peront. A végleges, teljes hossz egyébként 300 m lesz.
Előzmény: M44-419 (914)
M44-419 Creative Commons License 2006.05.28 0 0 914

És az "Á" betű melletti döngölt homokos ösvényen lehet megközelíteni a II. vg. peronját. Esős időben terepjáró bakancs használata kötelező!

 

(Azt már meg sem említem, hogy az új peron 175 m hosszú, azaz 6 kocsi fér mellé. Ha ügyes a vezér, akkor 7. Ma találkozott az éa-i fszt. azzal a problémával, hogy a 8502 és a 9709 sz. v.-ok keresztjét kellett lebonyolítania, de mindkét vonat menetrendjegyzékében a "Megjegyzés" rovatban ez állt: A II. vg-ra nem járatható! Megoldás a nagyérdemű szerint?)

Előzmény: Fricy (907)
Fricy Creative Commons License 2006.05.27 0 0 913
Szép táj!
Előzmény: Nohabf (906)
UV pót Creative Commons License 2006.05.27 0 0 912
Ez miishogyis?
Előzmény: Nohabf (906)
Fricy Creative Commons License 2006.05.27 0 0 911
És a tábla fel sem tűnt? :o
Előzmény: Nohabf (910)
Nohabf Creative Commons License 2006.05.27 0 0 910
A kerítés nekem a sínek között több mint gyanús volt,az átjárót már meg sem említem:)
Előzmény: Fricy (909)
Fricy Creative Commons License 2006.05.27 0 0 909
Ez gyors volt! :)
Előzmény: Nohabf (908)
Nohabf Creative Commons License 2006.05.27 0 0 908
Érd-alsó?
Előzmény: Fricy (907)
Fricy Creative Commons License 2006.05.27 0 0 907
Fedvény: hol készült ez a kép? :)
Nohabf Creative Commons License 2006.05.27 0 0 906

Üdv!

 

Néhány kép a felsőcsingeri vágányszakaszról:

gmarc Creative Commons License 2006.05.27 0 0 905

Egy kis hatvankettes, de itt még mennek a vonatok:

 

 

rg7 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 904

Mennyi a szabvány aljköz egy fővágányon?

Rácalmás, IV. vágány, végpont

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy 100/40 km/h-val  járható kitérő ugyanott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem a perspektíva torzít. Rácalmás IV. vg vp.
kis59 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 903
Itt van.
kis59 Creative Commons License 2006.05.10 0 0 902
Bocs, elfelejtettem !!!!
F.
Előzmény: Elektricska (901)
Elektricska Creative Commons License 2006.05.08 0 0 901
Hm. Ez engem is érdekelne. Van egy érdekes síndarabom, elég furcsa fejjel, jó lenne beazonosítani.
Előzmény: Törölt nick (897)
vöri_ae Creative Commons License 2006.05.04 0 0 899
Slágertéma :)

kis59 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 898
Holnap v. hétfőn küldök rajzot róla.
F.
Előzmény: Törölt nick (897)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.04 0 0 897
Milyen az a kutyafejű sín?
r1232 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 896
Máshol meg drága pénzért füvesítik a villamospályákat :-))
Előzmény: gmarc (895)
gmarc Creative Commons License 2006.05.03 0 0 895

 Magassági pont...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zöld erdőben jártam...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zöldmezős beruházás lenne ezt felújítani...
Előzmény: Kalapácsman (892)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.05.03 0 0 894
Hm nem is rossz gondolat........    :-))))))))))))
Előzmény: nobolond (893)
nobolond Creative Commons License 2006.05.03 0 0 893

És mielőtt a vonat áthalad az átereszen a kaller leszáll, és a hátával

tartja a talpfákat  :)))))))))))  (alsó kép) 

Előzmény: Kalapácsman (892)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.05.03 0 0 892

A 62-es pár szakasza csak úgy... (mai képek)

 

 

 

 

 

nyalábos líra Creative Commons License 2006.05.02 0 0 891

na kész,.........

Előzmény: bádoglovas (885)
Nohabf Creative Commons License 2006.05.02 0 0 890
Köszi,kicsit lemaradtam mert nemrég értem haza:)
Előzmény: Sinbiciklis (889)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.05.02 0 0 889

40/40

Előzmény: Törölt nick (888)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.01 0 0 888
Mennyi a sebesség arrafele ?
Előzmény: Nohabf (887)
Nohabf Creative Commons License 2006.04.30 0 0 887
Egy kis 64-es vonal feeling:
Infós Creative Commons License 2006.04.29 0 0 886

Hááát, annak a 6 vonatnak... :)))))

Előzmény: gmarc (883)
bádoglovas Creative Commons License 2006.04.29 0 0 885

A fejlődés megállíthatatlan!

 

Dombóvár:

 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.04.27 0 0 884
Én konkrétan a jól működő nagypaneles vágányra és a tanvaldi fogaskerekűre gondoltam :)
Előzmény: Infós (880)
gmarc Creative Commons License 2006.04.27 0 0 883
 Eyg szép ívben (khmmm....) fekvő megállóhely ... Teklafalu.
nobolond Creative Commons License 2006.04.27 0 0 882
Mér' mi a gond ? "Párhuzamosak" a sínszálak - nemde ???  :))))
Előzmény: Törölt nick (874)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.26 0 0 881
Vagy nehéz lett volna a drótot kígyóztatni...
Előzmény: bádoglovas (877)
Infós Creative Commons License 2006.04.26 0 0 880

"(...) az itthonit már unom..."

 

Ennyivel különb a resicai sín? :))))

Előzmény: SÜNÖCSKe (879)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.04.25 0 0 879
Hát nézze... Csehországban sajna még nem jártam, bár tudomásom szerint van ott is néhány érdekes vasútépítészeti megoldás, gondoltam ez is egy a sok közül :D Egyébként tényleg el akarok oda jutni sínt nézni, az itthonit már unom...
Előzmény: nyalábos líra (876)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.04.25 0 0 878
vagy amikor meghúzták a vonalat a vonalzóval, körberajzolták az ujjukat is :D
Előzmény: bádoglovas (877)
bádoglovas Creative Commons License 2006.04.25 0 0 877
Meggyűrődött a tervrajz, ..... van ilyen. :-)
Előzmény: nyalábos líra (876)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.04.24 0 0 876

Ja peesze, a kollégák biztos humoros kedvükben voltak :D:D

Előzmény: SÜNÖCSKe (875)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.04.24 0 0 875
Ezt a vágányt szándékosan csinálták ilyenre, vagy az évek során mászott el?
Előzmény: Törölt nick (874)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.24 0 0 874
"vajon kijózanodott már?"

Még nem

Breclav
Előzmény: nyalábos líra (864)
gmarc Creative Commons License 2006.04.24 0 0 873
Tiéd a hangszóró!:-)
Előzmény: BakcsiMate (866)
gmarc Creative Commons License 2006.04.24 0 0 872

Hát ez elég vicces így zoomolva:-)) Rajta menve nem tűnik ilyan ökörhugyozásnak:-))

Előzmény: Törölt nick (867)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.24 0 0 871
A gond az, hogy nagyon sokat kéne fotosoppolni a képen, hogy úgy nézzen ki, ahogy ki kéne néznie. Nem a kép, a mozdony! :)
Előzmény: bádoglovas (870)
bádoglovas Creative Commons License 2006.04.24 0 0 870

Ha a mv. nem vette le, a Photoshop leveszi a végét!

:-)

Előzmény: Törölt nick (869)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.24 0 0 869
Jött, de ha azt feltenném, nem biztos, hogy megköszönnék. Érdekesen nézett ki, jött, mint aki megy...stb.
Előzmény: czzf50 (868)
czzf50 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 868
És nem bírt jönni egyetlen nyomorult vonat se? :-)
Előzmény: Törölt nick (867)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.24 0 0 867
Fotóztam má' párat a ház előtt.
aaa
BakcsiMate Creative Commons License 2006.04.24 0 0 866
Csömödéri ÁEV
Előzmény: gmarc (865)
gmarc Creative Commons License 2006.04.23 0 0 865
nyalábos líra Creative Commons License 2006.04.23 0 0 864
vajon kijózanodott már? :s
Előzmény: Törölt nick (863)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.21 0 0 863
gmarc Creative Commons License 2006.04.21 0 0 862
Sopronból Fertőboz felé menet:-)
Előzmény: Kalapácsman (860)
424 009 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 861
A vasútmániások szimatolnak, a zöldek meg fújtatnak...
Előzmény: Törölt nick (856)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.04.21 0 0 860
Nincs, hol készült ?  :-)
Előzmény: gmarc (859)
gmarc Creative Commons License 2006.04.20 0 0 859

És erről a helyről van fotód? :-) (a szélvédő sajnos kicsit koszos volt:-)

 

 

Előzmény: Kalapácsman (858)
Kalapácsman Creative Commons License 2006.04.20 0 0 858

Nekem is van egy képem erről a helyről,csak Bzx-ről fotózva  :-)))))))

 

 

Előzmény: gmarc (857)
gmarc Creative Commons License 2006.04.19 0 0 857

A 60-as vonalat végigszagolhatod:-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (856)
H434_C365 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 855
:-)))
Előzmény: M62,171 (854)
M62,171 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 854
Jótanács az ilyen találós kérdésekhez, ne adj fogódzkodót más topikra feltett képekkel. Ha így teszel, az alább látott képrejtvényt senki sem tudja majd megfejteni :-)
Előzmény: H434_C365 (853)
H434_C365 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 853
De úgy persze könnyű ha láttad másik topikban a képeimet :-)))))
Előzmény: M62,171 (851)
H434_C365 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 852

A válasz helyes :-)

 

Előzmény: M62,171 (851)
M62,171 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 851

36-os vonal, Fónyód bejárat?

Előzmény: H434_C365 (848)
Nohabf Creative Commons License 2006.04.18 0 0 850

Üdv!

 

Mutatnék egy pásztói vágányszakaszt:

m61019andras Creative Commons License 2006.04.18 0 0 849
Több kép nem volt? :-))))
Előzmény: H434_C365 (848)
H434_C365 Creative Commons License 2006.04.18 0 0 848

Üdv!

 

Egy "kis" képsorozattal szállnék be a közösbe :)) Na vajon hol készültek a képek? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalapácsman Creative Commons License 2006.04.15 0 0 847

Kőzéprigóc - Sellye vonalon....

 

 

 
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.14 0 0 846
Illetve aljakon...
Előzmény: GyöBzs (845)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.14 0 0 845
Hegyeshalom, azonos aljon:

Fricy Creative Commons License 2006.04.13 0 0 844
Ááá, ez sokkal jobb (szintén Margit híd)...
Előzmény: gmarc (843)
gmarc Creative Commons License 2006.04.13 0 0 843

...amin a Combinó is gurult:

 

 

smith Creative Commons License 2006.04.13 0 0 842
Hmmm, a képen látható éppen '75-ös.
Előzmény: smith (841)
smith Creative Commons License 2006.04.13 0 0 841
1978-as gyártásúak.
Előzmény: m61019andras (840)
m61019andras Creative Commons License 2006.04.13 0 0 840
Mikori sínek vannak ott, nem nézted?
Előzmény: smith (839)
smith Creative Commons License 2006.04.13 0 0 839
Paks
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.11 0 0 838
Kiskunfélegyháza
Előzmény: Törölt nick (835)
Nohabf Creative Commons License 2006.04.08 0 0 837
Valahogy sejtettem:))
Előzmény: vöri_ae (836)
vöri_ae Creative Commons License 2006.04.08 0 0 836
A Józsefváros környéke nyert :))
Előzmény: Nohabf (833)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.08 0 0 835
Ez hol van ?
Előzmény: GyöBzs (834)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.08 0 0 834
Kiskunfélegyháza
Nohabf Creative Commons License 2006.03.31 0 0 833
Csak nem Józsefváros környékén vagy Szekszárd környékén mászkált a síneken ez a kis aranyos jószág?:)
Előzmény: vöri_ae (831)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.03.30 0 0 832
Juuuuj :D
Előzmény: vöri_ae (831)
vöri_ae Creative Commons License 2006.03.30 0 0 831
Sínek, amiken a vonatok már nem gurulnak, csak egy pici pók... :)
Aki kitalálja hol járunk, az jól tud tippelni :D

GyöBzs Creative Commons License 2006.03.30 0 0 830
Ózd ma sincs messzebb Diósgyőrtől, mint 1927-ben...

Kiskőrös
Infós Creative Commons License 2006.03.28 0 0 829

A Gyermekvasúton minden mozdonyon van ősztől tavaszig egy jó nagy fűrész, hasonló okokból.

Előzmény: gmarc (807)
Fricy Creative Commons License 2006.03.26 0 0 828
Érd felső, ma kora délután.

További képek itt: http://friedlf.fw.hu
gmarc Creative Commons License 2006.03.26 0 0 827
:-)
Előzmény: Sinbiciklis (826)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.03.26 0 0 826
Már várjuk a beszámolót a 35-ös vonalról! :-)
Előzmény: gmarc (825)
gmarc Creative Commons License 2006.03.26 0 0 825
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 824
Beírtam egy csomó topicba, nekem annyira tetszett :-)) Még jó, hogy nem moderáltak ki érte!
Előzmény: davidbosi (823)
davidbosi Creative Commons License 2006.03.22 0 0 823
Úgy látom ebből szállóige lett... :)
Előzmény: Zolcsi67 (818)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.22 0 0 822
Sokan el sem hinnék hogy az ember mit meg nem tesz.
Előzmény: Sinbiciklis (821)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.03.22 0 0 821
Én + láttam a sínekhez nagyon közel, feldarabolt fát.
Előzmény: Törölt nick (820)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.22 0 0 820
Pedig vannak akik visznek magukkal láncfűrészt.
Előzmény: zárfék (816)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.21 0 0 819
Igen:)))))))))))
Előzmény: Zolcsi67 (818)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.03.21 0 0 818
Ahogy M.T. mondta: nem sínen, hanem függönykarnison gurul a Bz...
Előzmény: Nohabf (801)
luc72 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 817

Nem.

Reptérre.

 

Vazze a pénz!

Emilez!

Előzmény: V46 021 (814)
zárfék Creative Commons License 2006.03.20 0 0 816

A vezérünk mesélte, hogy a viharos napok reggelén mindig visznek magukkal láncfűrészt a reggeli első vonattal,

A mv biztos Andersen volt :-))

Előzmény: gmarc (807)
m61019andras Creative Commons License 2006.03.20 0 0 815
Köszönöm szépen.
Előzmény: Törölt nick (813)
V46 021 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 814

 

Ezek szerint Rákosborzasztóra siettél olyan nagyon délelőtt ...    :)

 

 

Előzmény: luc72 (812)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.19 0 0 813
Az is Csajágon.
A híd alatti a Lepsény felé tartó vonal.
Előzmény: m61019andras (811)
luc72 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 812

A DESIRO útja:

 

 

m61019andras Creative Commons License 2006.03.19 0 0 811
De jó képek. A középső hol készült?
Előzmény: Törölt nick (810)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.19 0 0 810
hármasbakter Creative Commons License 2006.03.19 0 0 809
Ez nagyon jó:-))))))))))))))))))))))))
Előzmény: gmarc (807)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 808
Hála istennek most nem volt szükség a fanyűvő akcióra ,igaz jó sokan lettünk volna rá:)
Előzmény: gmarc (807)
gmarc Creative Commons License 2006.03.19 0 0 807
A vezérünk mesélte, hogy a viharos napok reggelén mindig visznek magukkal láncfűrészt a reggeli első vonattal, és ha fa van a síneken, azt ott helyben összevágják és félredobják, de volt olyan is, hogy az utasok segítettek elhúzni a sínen lévő fát, mert vagy megvárják a PFT-t  ami esetleg egy óra múlva jön, vagy 10 perc múlva mehetnek tovább...:-)
Előzmény: Nohabf (806)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 806

Gyönyörű hely volt az biztos.

 

Viszont jópár fa az akkor ránehezedő jég miatt kidőlt így elég sok elfeküdt fát láttam.

Előzmény: gmarc (805)
gmarc Creative Commons License 2006.03.19 0 0 805
Az a Rigóci erdő, egy nagy kiterjedésű, különleges és különlegesen szép növénytársulás. Egy bizonyos óriáspáfrányfaj pl. csak itt található meg.
Előzmény: Nohabf (803)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 804

Egyébként elég lassú egy pálya,Drávafok és Középrigóc között 20-as a pálya de van közte jópár 10-es lassújeles pályaszakasz is.

Jópár km-en keresztül zötyögtem és figyeltema  vonalat a Bz hátsó vezérállásából és néha bizony majdnem elszundítottam a száguldás közepette.

Előzmény: m61019andras (802)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 803

A 3-ik kép az Középrigóc előtt készült valahol,egyébként ez a szakasz volt a vonal legszebb része.

 

 

Előzmény: m61019andras (802)
m61019andras Creative Commons License 2006.03.19 0 0 802
De gyönyörű helyen megy ez a vonal. A harmadik kép hol készült? El szeretnék menni  amíg jár a vonat fotózni oda.
Előzmény: Nohabf (801)
Nohabf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 801

Üdv!

 

Egy kis 62-est bemutató képsorozat,sajnos azt kell mondanom elég ramaty állapotú pálya:((

gmarc Creative Commons License 2006.03.18 0 0 800

Barcs:

 

 

r1232 Creative Commons License 2006.03.17 0 0 799
Bodajkon rakodórámpát? Minek? Április közepén leáll a kőszállítás.
Előzmény: Dr. Oid (795)
gmarc Creative Commons License 2006.03.17 0 0 798

Sínek, amiken MÉG gurulnak...

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 797
Sajnos ! :-(
Előzmény: division by zero (796)
division by zero Creative Commons License 2006.02.28 0 0 796
Amin nem gurulnak... (6-os vonal)
Dr. Oid Creative Commons License 2006.02.28 0 0 795
Friss hírek az 5-ös vonalról (még nem biztos, de hát mi az hőn szeretett cégünknél...)

Csémpusztán ismét be fogják tenni a kitérőt, mert a vasút melletti mezőgazdasági cégnek lesz gabonaforgalma. Nemrég bővítették a raktárat.

Úgy néz ki, hogy Bodajkon meg rakodórámpát fognak építeni, Magyaralmásról lenne kő (vagy sóder) feladás.

---
Dr.
Előzmény: GyöBzs (429)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 794
Hopsz... Akkor nem tévedtem sokat... :)
Előzmény: _nyunyuka (793)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.07 0 0 793
Szob állomás.
Előzmény: SÜNÖCSKe (792)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.02.07 0 0 792
Nógrád megye?
Előzmény: _nyunyuka (791)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.07 0 0 791

Rég jártam erre: érdekességek egy állomásról, egy csokorban.

 

A magyar és szlovák szakasz határa, átmenete. Itt keveredik a ét különböző színű zúzottkő.

 

Mikor épült át - egy kis humorral :-).

 

Sínszög - fővonalban! Nem semmi.

 

Ritka látvány: vasaljas váltó.

 

Iker-alátétlemezes váltó.

 

1929-es sínszál, megintcsak fővonalban.

 

Mekkora sebességgel is járható eme pályaszakasz?
gmarc Creative Commons License 2006.02.07 0 0 790
Telitalálat!:-)
Előzmény: BakcsiMate (789)
BakcsiMate Creative Commons License 2006.02.07 0 0 789
Herminatanya páros vége?
Előzmény: gmarc (788)
gmarc Creative Commons License 2006.02.06 0 0 788
 
Józsga Creative Commons License 2006.01.29 0 0 787
Örömmel jelentem a Tisztelt Vasutas Fórumozóknak, hogy megnyitotta kapuit a Balkáni vasutak fórum!   
gmarc Creative Commons License 2006.01.12 0 0 786

Jaj de szép! :-) ...Barcs állomás:-)

Előzmény: Kalapácsman (782)
gmarc Creative Commons License 2006.01.12 0 0 785
A számozás a szélső (állomási utolsó) váltóktól kezdődik, és jön befelé. Kezdőpont felőli váltók páros számúak, végpont felőliek páratlanok.
Előzmény: Törölt nick (784)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.12 0 0 784
Nem biztos hogy a megfelelő topikban teszem fel a kérdést, de nem tudja véletlenül valaki milyen alapelvek szerint történik a váltók számozása? Ill. mely utasítás rendelkezik erről pontosan?
Vendégsín Creative Commons License 2006.01.02 0 0 783
Sínek, amiken a vonatok nem mindig gurulnak...

(Az eredmény a V 63 topikon.)





Kalapácsman Creative Commons License 2005.12.31 0 0 782
 Csak úgy..
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.12.30 0 0 781
OVSZ 1.1.10.1.:

Sínek

Hagyományos pályában a maximális sínhosszat a dilatáció és a hevederkötés szerkezeti kialakítása függvényében kell meghatározni. Alárendelt állomási és iparvágánynál az új építést, a felújítást, a kisforgalmú vonalak egyszerűsített korszerűsítését legalább 18,0 m-es sínhosszakkal kell tervezni. A sínek hosszúságát kitérőknél, vágánykapcsolatoknál és szigetelt síneknél az egyes típusok szerkezeti követelményei alapján, de mindig a vonatkozó műszaki előírásoknak megfelelően kell tervezni.

A felépítményt folyó vágányban 1:20 vagy 1:40 síndőléssel kell tervezni. A síndőlés nélküli szerkezetekhez való csatlakozást a kifuttatás előírásai szerint kell megoldani.

Országos közforgalmú normál- és széles nyomtávú új vasutak építésénél a sínek az

- a nemzetközi törzshálózathoz tartozó vonalakon UIC 60,
- az országos törzshálózathoz tartozó vonalakon UIC 54 és 48
- egyéb vonalakon 48


rendszerűek legyenek.

Közforgalmú keskeny nyomtávú új vasutak építése legalább 34,5 kg/m, egyéb keskeny nyomtávú vasút legalább 14,0 kg/m tömegű sínekkel történjék. A beépítendő sínek minőségét és a kapcsolószereket a várható igénybevétel alapján kell megválasztani. A sínvándorlás megakadályozásáról gondoskodni kell.

---

Ennél pontosabban az OVSZ a beépítendő sínekről nem rendelkezik.
Előzmény: amicus (780)
amicus Creative Commons License 2005.12.29 0 0 780

A sebesség, tengelyterhelés, évente átgördülő tengelyek száma együtt ad valamilyen sínkeresztmetszetre, aljtávolságra vonatkozó igényt [...] Ugyanakkor a nagyobb szelvény melegben a kivetődésveszélyt növeli, ez ismét visszahat az aljakra, a leerősítésre, az ágyazatra

 

Tehát minden mindennel összefügg.

Van valamilyen jelenkori szokás arra nézve, hogy milyen adottságú vasútvonalon (talajviszonyok, éghajlat, forgalom, szokásos vonattömeg stb.) mekkora sineket ajánlott alkalmazni? Ha nincs ilyen ökölszabály, te fel tudál egyet vázolni?

Ha jól tévedek a kecskeméti átmenőben rosszallottad a 48-asokat.

Előzmény: Vendégsín (779)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.28 0 0 779
gondolom a gyengébb sínre kisebb tengelyterhelésü járgányokat lehet engedni

Általában nem. A nagyobb keresztmetszet önmagában valóban lényegesen nagyobb tengelyterhelést tesz lehetővé, de ezt a mai viszonyok közt sem használjuk ki, legfeljebb túlsúlyos, tengelytúlterhelt küldeményeknél.
A sebesség, tengelyterhelés, évente átgördülő tengelyek száma együtt ad valamilyen sínkeresztmetszetre, aljtávolságra vonatkozó igényt. A 60-as sín a terhelést jobban elosztja, tehát ugyanolyan viszonyok között az ilyen pálya iránytartása jobb, tartósabb lehet. Ugyanakkor a nagyobb szelvény melegben a kivetődésveszélyt növeli, ez ismét visszahat az aljakra, a leerősítésre, az ágyazatra.
Előzmény: gramercy (778)
gramercy Creative Commons License 2005.12.24 0 0 778
mint laikus kérdzek...

elmagyarázná valaki, hogy pl. miért jobb a 4x/5x kg/fm sínnél a 6x?
gondolom a gyengébb sínre kisebb tengelyterhelésü járgányokat lehet engedni..
a lajtán túl/nálunk mi a szabvány/szokás?

thx
Előzmény: Vendégsín (775)
gmarc Creative Commons License 2005.12.13 0 0 777
Gyanús volt, a fene vigye el, ha beírom, mit nyertem volna (hangszórót? :-)
Előzmény: Vendégsín (775)
division by zero Creative Commons License 2005.12.13 0 0 776
És legalább 54-eseket számlázott ki a felújító cég? :-)
Előzmény: Vendégsín (775)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.13 0 0 775

Amúgy meg szabad a gazda, én semmi furcsát nem látok: módosított "LM" alj (48/54 kgfm sínhez), Vossloh Skl-1, 54 kgfm sínek, aljkiosztás normális, zúzottkő normális :)

 

Hát igen! Nem 54 kgfm sínek, hanem 48 kgfm sínek, egyvágányú fővonali pálya általmenegető fővágányában, közelmúltbeli felújítás után. Ez a furcsa egy kicst kissé.

Előzmény: zugkraft aargau (774)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.12.13 0 0 774
Nekem az már önmagában furcsa, hogy hogyan lehet ez az aljat LM-nek nevezni, amikor nem is kompatibilis a hagyományos LM-mel :) Úgy látszik, a betonaljak jelölése terén legalább akkora már a káosz, mint a személykocsiknál.

Amúgy meg szabad a gazda, én semmi furcsát nem látok: módosított "LM" alj (48/54 kgfm sínhez), Vossloh Skl-1, 54 kgfm sínek, aljkiosztás normális, zúzottkő normális :)
Előzmény: Vendégsín (766)
m61019andras Creative Commons License 2005.12.13 0 0 773
Esetleg a sínkopás?
Előzmény: Vendégsín (772)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.12 0 0 772
Ez a betonalj kifejezetten ehhez a közvetlen leerősítéshez készült. Tehát itt így kell lennie. Mást tessék keresni.
Előzmény: gmarc (771)
gmarc Creative Commons License 2005.12.12 0 0 771
És ezt valóban így kell, vagy csupán így is lehet?
Előzmény: Vendégsín (768)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.12 0 0 770
A franciák által használt egyik (régebbi) vonatbefolyásoló/megállító berendezés pályaeleme.
Előzmény: davidbosi (769)
davidbosi Creative Commons License 2005.12.12 0 0 769
Vendégsín?

Ez mi lehet?
Francia honban fotóztam, Montparnasse pályaudvaron nem sokkal az ütközőbak előtt...

Köszi!

Vendégsín Creative Commons License 2005.12.12 0 0 768
A keresztalj és ez a csekély vasigényű közvetlen leerősítés 2-3 éve eléggé széleskörűen alkalmazott.
Előzmény: gmarc (767)
gmarc Creative Commons License 2005.12.12 0 0 767
Nekem a vb. keresztalj is furcsa, de a leszorítás módja méginkább.
Előzmény: Vendégsín (766)
Vendégsín Creative Commons License 2005.12.12 0 0 766
Mi a furcsa a képeken látható vágányban?



FOMA Creative Commons License 2005.12.04 0 0 765
... avagy mi az összefüggés a csapadékos időjárás és az elveszett sínek között.:-)))
Előzmény: gumidani (760)
smith Creative Commons License 2005.12.04 0 0 764
Ilyesmit mi okoz?
Előzmény: Törölt nick (763)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.04 0 0 763
PLACI Creative Commons License 2005.11.21 0 0 762

Hajtánnyal biztos nem veszélyes.

160/160-as vonatnál már inkább.

Előzmény: Törölt nick (761)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.21 0 0 761

 

Kérném tisztelettel, nem veszélyes ez?

 

Most sínen megyünk, vagy kavicsokon is?

 

gumidani Creative Commons License 2005.11.12 0 0 760
Utóhasznosítás Ozorán.
Elektricska Creative Commons License 2005.11.05 0 0 759

Sziasztok!

 

Itt általam elkövetett kép... Gondolom elég ritka a csepeli sín, én ezidáig csak ezt az egyet láttam, ez is korlát :(

 

 

Csepel
smith Creative Commons License 2005.11.05 0 0 758
Ami azt illeti, nekem is vagy 190 km, de ha már ott jártunk, akkor körüllestem.
Előzmény: saab1 (757)
saab1 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 757
Csak 370 km-re van innen.
Előzmény: smith (756)
smith Creative Commons License 2005.11.05 0 0 756
Mezőhegyes páros vége.
Előzmény: saab1 (754)
saab1 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 755
Jó állapotú pálya ! :-)
Előzmény: smith (752)
saab1 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 754
Helyszín ?

Tegnap hasonlót láttam a Bakonyban, a Győr-Veszprém vonalon.
Ott is néhány 10 méteren belül volt az 1907-estől 1993-asig sokféle évjárat.
20-as, 30-as, 50-es, 60-as évekből. De csak a legfiatalabbat kattintottam le.







2. kép: Kanyar az egyenesben...?
Előzmény: smith (753)
smith Creative Commons License 2005.11.05 0 0 753
Ezt a csokrot viszont szinte egy helyben állva készítettem!
smith Creative Commons License 2005.11.05 0 0 752
Ezeket ma láttam.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2005.11.03 0 0 751
Errol a parasztbacsi es a zsiraf esete jut eszembe...
Előzmény: Intersziti (750)
Intersziti Creative Commons License 2005.10.29 0 0 750
Egy másik fórumon volt belinkelve:
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=122236
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=122108
smith Creative Commons License 2005.10.28 0 0 749
De csak ha 760mm-es!
(a hézag ;-)
Előzmény: saab1 (748)
saab1 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 748
Bármi ? Hajtány is ? :D :D :D
Előzmény: Vendégsín (744)
saab1 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 747
Meglesem majd a gyártási évet, ha sikerül kihámozni a rozsdából.
Azt elfelejtettem idefirkantani, hogy szerintem valami keskeny nyomközű vasútból származó sín lehet (azért is érdekes, hogy itt nálunk Füreden mit keres), mert a normál nyomközű vasútnál használt sínhez képest jóval vékonyabb.

/ u.i: holnap du. megyek ,,valahova", majd küldök 1-2 képet este. ;-) /

Üdv !
Előzmény: m61019andras (746)
m61019andras Creative Commons License 2005.10.28 0 0 746
Gondolom valami pályafelújításkor kivették és azóta ott van. Dátumot nem tudtál leolvasni róla?
Előzmény: saab1 (745)
saab1 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 745
B.füred VÁ.
Előzmény: m61019andras (743)
Vendégsín Creative Commons License 2005.10.27 0 0 744
Azon bármi átmegy. Nem olyan nagy hézag az.
Előzmény: kis59 (737)
m61019andras Creative Commons License 2005.10.27 0 0 743
Hol találtad?
Előzmény: saab1 (742)
saab1 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 742
...ezen viszont már - sajnos- nem fognak gurulni ! Ez egy (vagyis 2) nemtomhánykg/folyóméter tömegű síndarab. De ahol láttam, számomra rejtély mit keresett ott ... ?
saab1 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 741
Nem kellene oda még1 csavar ? :-)))
M44-419 Creative Commons License 2005.10.23 0 0 740

1. A munka sosem jó!

 

2. 1ébként meg sz*r munka.

 

3. Azt kellene jól seggberúgni, aki ezt átvette a hegesztőktől!

Előzmény: bhevuwhu (731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!