Valószínűleg nincs akkora forgalom, hogy indokolt lenne a 2*2 sáv. Sőt, ha úgy vesszük, akkor 2*2 sáv lesz, hiszen a korábbi 87-es és az újabb 87-es is rendelkezni fog 2-2 sávval.
Nekem inkább azzal van a problémám, hogy 2,5 évbe került 625 méter út megépítése, majd ezt úgy adják elő, mintha történt volna valami. És mindezt képesek fullra az erdőben csinálni, miközben közvetlenül mellette ott a szánóföld is. (Értem, értem, bizonyára olcsóbb fákat kivágni, mint szántóföldet felvásárolni.)
Koszegire ertettem , hogy jo lett volna ha 2x2, ha mar egyszer M87ben gondolkoznak, de ugy latszik koszeg elott atvalt 2x1re es ugy megy at a hataron. Muholdon sajna nem latszik. NIFes kepeket neztem.
Zsenica elkerulo persze 2x2. Lassan haldnak, a domborzat eleg nagy kihivasok ele allitja oket. De 11kmel nott most az A1.
De a meglévő elkerülő szélesítése akár hosszas jogi eljárásokhoz is vezet önmagában is, másrészt az sem kizárt, hogy uniós szervek is beszállhatnak a buliba. Ez amúgy megintcsak konkrét élő- és fészkelőhelyek elhelyezkedésétől függ. Van ott pár kis tó elég közel a meglévő elkerülőhöz ami Natura2000 terület, szóval van rá esély, hogy meglehetősen halvaszületett az ötlet.
Nem arról van szó, hogy az országban keresztbe-kasul lesz gyorsforgalmi út, hanem arról, hogy X településtől lesz legalább egy gyorsforgalmi út 30 percre. Ez Baja és Szolnok esetén is pipa.
"Kolozsvár - Nagyvárad 3 Sălajului - Zalău autópálya tervezése és kivitelezése, 25 500 km - 40 637 km, - Nușfalău km 40 660 (40 637 3B3 km) - 66 500 km,
továbbítás a Hirdetmény elektronikus közbeszerzési rendszerének közzétételére.
Az ajánlatok benyújtásának határideje 2021. január. A szerződés becsült értéke hozzávetőleg 800 000 000 euró (nettó). 280 milliárd Ft
A szerződés időtartama: 12 hónap a tervezési idő és 36 hónap a munkálatok kivitelezési ideje.
Az autópálya szakasza 41 km hosszú lesz, 65 darab műtárggyal: viaduktokkal, hidakkal és átjárókkal az autópályán összesen mintegy 13 km hosszan;
továbbá Meseș-i alagút – 2,89 km és 2 sáv mindkét irányban."
Szóval eddig kerülgették, most belecsapnak, és ha elkészül, akkor a legnagyobb akadály szűnik meg Marosvásárhelyig.
Az aszfaltot a betonra szokták tenni, ahol én láttam, de előtte végigmegy az utcaseprő/locsoló autó, hogy letakarítsa a port ami a dilatációs csík vágásakor keletkezett...
Már az eredeti facebook-posztban is leírták azok, akik már láttak közelről útépítést, hogy igen. Ott kandikál ki alatta az alapréteg, csak az alapozott területre kerül aszfalt. Persze már ott is ment a hőbörgés, csak megint mire... Magyarország a 9,5 millió útépítési szakember országa IS.