Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Ne légy ilyen nagylelkű, mert ez még saláta állapotban is egy vagyont ér...
Te megérted, Neked elmesélhetem.
Pár éve belebolondultam a Voisin márkába. Megjelent róla egy csodálatosan gazdag és fantasztkiusan kivitlezett könyv. Megrendeltem postai úton direkte Franicaországból. Az ára volt vagy 350 FF. Aztán a postaköltségreá még plusz egy horror, valami 100 FF. Pár hétmúlva banktól is megjött acecch, az utalás is ugyanennyi. Szóval cakk-pakk sikerült úgy 600 FF-ért megvennem a könyvet...
Pár hónapra rá Essenben az angol könyves cég standján embermagaságú hegyben állt a számozott csudakönyv: á 85.-DEM.
Csendes fejlövés....
Éppen tegnap olvasom, hogy ma már 600.-EUR-ért sem lehet hozzájutni sehol Európában....
(Éppen egy hónapja érkezett meg az első Voisin-em.
Nicht bekacken, egy modell, 1:43-as. Detalán enek is majd így fog emelkedni az értéke, hiszen Voisin még modellben is elég ritka állat a halpiacon...)
Faterod biztos tudja mi a jó :) Nagylelkű az ajánlat, de nem szeretem mások féltett kincseit közúton próbálgatni. Akkor inkább csak megnézem majd jóidőben. Várjál! Az eredeti Variomatic-ban nincsen difi és hátsókerékhajtású! Fiesta?????
Te azt állítod ,hogy 912-es a kiszemelt a Porsche. amit Laci jól tud, hogy 1969-ig gyártottak, tehát nehezen lehet 1972-es... Illetve 1976-ban csináltak egy sorozatot kizárólag az USA részére 2 literes injektoros 4 hengeres VW motorral 912E jelzéssel.
Ami a leglényegesebb: a 912-esben 4 hengeres motor van...
A 911-esben 6 hangeres motor van és 1971-ben valóban létzetett 911E jelzésű is.
Akkor most 4 hengeres vagy 6 hengeres lenne a drágám???
Nem is nagyon emlékezhetsz, ez még kint is ritka madár volt. A kettes Fiesta kaszniba azt hiszem másfél évig szerelték CTX néven. De a váltó matricáján a Holland gyártó adatai állnak.
Ugyanez a szíjas vario...? Jéé, egy Fiestában is? A 343-as nem lepett meg ,mert azt Hollandiában gyártották és valahogy így származhatott át, de a Fiestáben nem is emlékszem....
Bár sokan hoznak sok öreg autót kifejzetten hobbi célra, azért nem akkora mennyiségben ,hogy minden létező szervnél mindent pontosan tudjanak....
Két központi hely van: a MAVAMSZ és a Központi Okmányiroda a Bp. XIII. Visegrádi utcában. Ide kell fordulni, mert igazából itt foglakoznak egyedül valójában veteránjárművek kezelésével...
A 912-es amúgy is egy kis érdeksség, nincs már belőle olyan nagyon sok.
Ha akarsz egy ilyen váltós autóval menni, akkor tavasszal a jó idő beálltával kipróbálhatod Apukám Fiesta CTX-ét. Ugyanez a váltó van benne. Ilyen időben már nem hozza ki, '87 óta van benne 33 ezer km és gyári fény...
LACI azokon szokott poénkodni akiknek minden nyugati autót birtokló veterános kaviárzabáló dagadtbankár. Ha ezt VALÓBAN nem érted, akkor aggkori elbutulásban szenvedsz. Ha szándékosan próbálod elferdíteni a tényeket, akkor az a mexokott formád.
Ezt mind tudtam, KIVÉVE! hogy a 343-asba is szerelték!!! Most megleptél. Pedig már előtte is kedvenc volt, a DeDion és a hátra szerelt sebváltó miatt. Jó pap holtig.
Mi van benne? Egy darab duplaszálas izzó a helyzet/fékhez? Vagy két szimpla? Esetleg az egyik szimpla foglalatot duplára cserélni? Persze a Lucas kiegészítő is tökéletes.
Az utolsó mondat vérvörös betűivel is egyet értek!!!!!! De még így kifejezve is bőven van rá okom.....
A többit meg tovább nem ragozzuk, mert ez a topic nem a kaviárról szól. Még csak az hiányzik, hogy holmi léghűtésesek ennek is nyissanak egy topicot....
Ha kacsa, hát kacsa.... Csodálkoztam is volna, ha igaz lett volna. De a hírforrás forrása annyira esküdözött, hogy nem tévesztett össze senkit senkivel, hogy a végén kénytelen voltam egyáltalán odafigyelni és elmélázni rajta....
Hagyd meg. Sok minden alól lehet mentesítést adni de a mai szabvány szerinti index kell a forgalomban.
Mondjuk én hátra is kitalálnék valami megoldást, akár levehető kivitelben is, de jobb lenne a gyári búrában. Még ha pirosan villog az sem lenne baj. Ha hátul semmi sincs könnyen lehet, hogy fogsz kapni egy korlátozást csak jó látási viszonyok közötti közlekedésre.
Ha részt vettél volna az idén valamiben is, akkor tudtad volna, hogy miért csak a meghívottak voltak ott. De ahogy Te sem voltál a szuperkupában benne, én sem voltam a Britisch klubgyűlésen.
Igaz engem továbbra sem érdekel ilyen mélységekig a klub, nem fogok meghívó nélkül bepofátlankodni egy szerdai gyűlésre. Meg nincs is sajtóigazolványom...
Pont annyit hallok róla amennyi kell, nem többet. Jobban is jársz szerintem, ha saját elhatározásból nem leszel jövőre klubtag...
4. egy ilyen alkalmat idézz már tőlem! Nem keversz össze valakivel?
A zápult agyút inkább ne emlegesd nekem. Ha már mindenáron kategorizálni akarunk és megosztottuk a társadalmat kaviáros/megélhetésire akkor ő egyikbe sem tartozik. Az ő kategóriája a megélhetetlen. Magába fordult aztán eldobta a kulcsot az arany kezeivel amivel olyan faszán tud kontárkodni. Mélységesen hallgatnék a tudásomról (azaz hiányáról) a helyében. Elméleti szájkaratés.
Tegnapi kérdésedre a válasz a hír kacsa. Legalábbis nem érzékelte a főnök, hogy egyszer csak többen jelentkeztek munkára...
Te a minősítést nem csipkeded, hanem b@szogatod...
1. NEM a keddi vacsorára gondoltam, hanem úgy általában...
2. Igazad van, kár volt odamennem és kár volt foglalkozni a Kupával.
3. Érdekes, akikkel én elbeszélgettem ott, egészen jól elvoltunk és nem érzékeltem ilyesmit.
De hát ha ez a Kupa-társulat valóban ennyire nagyon előkelő és kirekesztő és csakis meghívottak lehetnek ott és ha legalább 15 embernek ez volt a fő témája, hogy ez a "figura" mit is keresett itt, hát akkor tényleg igaza lesz a Zápkörteszerű embereknek.....
4. Nagyon nem viszakoztam, mert a kaviáros, szivarozó elitklubot TE szoktad csipkedni, nem én... És sokak szemében ugyebár a "kupások" is kaviárosok a javábul...
Én meg a minősítést szoktam csipkedni. És van és meg volt is rá okom bőven.........